لوگوی کاردون

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

لباسهای نامرتب و بد رنگ و لکه دار را درون ماشین لباسشویی بیندازید و پس از یک دوره شستشوی کوتاه، انتظار دارید که کاملاً بی نظیر باشند. بیشتر اوقات این روش در ماشین لباسشویی بدون مشکل است، اما ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوید که از آنها مطلع نیستید. در این مطلب چند اشتباه معمول وجود دارد که باید با نحوه استفاده از ماشین لباسشویی و یا استفاده صحیح از آنها جلوگیری کنید. همین طور از بروز مشکلاتی در جهت تعمیر ماشین لباسشویی مطلع شوید.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی بسیار راحت و آسان در استفاده می باشد شما به راحتی می توانید نحوه استفاده از ماشین لباسشویی را یاد بگیرید و بدانید کدام مواد شوینده و نرم کننده پارچه برای انواع لباس بهتر است و از رنگ به رنگ شدن لباس هایتان و خراب شدن لباس های سفید جلوگیری کنید.

۱) نادیده گرفتن برچسب ها

از نظر فنی، ماشین های لباسشویی مسیری طولانی را طی کرده اند و جدیدترین ماشین ها کار را بسیار راحت تر می کنند، اما ماشین های لباسشویی، بدون کمک ما هنوز نمی توانند برچسب را بخوانند و تنظیمات مناسب را انتخاب کنند. برای دانستن نحوه شستن صحیح لباس، باید از دستورالعمل های سازنده برای نوع پارچه آن مطلع شوید. عدم خواندن و دنبال کردن برچسب باعث رنگ به رنگ شدن، جمع شدن پارچه و آسیب رساندن به لباس های شسته شده می شود.

۲) انتخاب تنظیمات اشتباه

تنظیمات داخلی ماشین لباسشویی و نحوه شخصی سازی آنها را برای لباس بیاموزید. درست است که بسیاری از لباس ها با شستشوی معمولی قابل شستشو هستند. اگر عادت دارید همه لباس ها را در همین محیط بشویید، یاد بگیرید که لباس ها را با دستورالعمل های ویژه که باید به تنهایی یا به صورت دسته های کوچک شسته شوند، بشویید.

۳) استفاده از شوینده اضافی

بسیاری از ماشین های لباسشویی جدید به گونه ای طراحی شده اند که با انرژی و آب کم تر کار می کنند. مواد شوینده اضافی با مقدار آب آزاد شده به درستی شستشو داده نمی شود. درعوض، آب و کف در لباس باقی می ماند و یا در داخل ماشین لباسشویی قرار می گیرد که می تواند اجزای داخلی را خراب کند.

علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

اشتباه رایج برای استفاده از ماشین لباسشویی چیست؟

اگر لباس های شما واقعا کثیف است، دلیل اینکه شما به شوینده اضافی لباسشویی نیاز دارید، کاملاً اشتباه است! بهتر است یک بار یا دو بار پشت سر هم با مقدار نرمال مواد شوینده لباس ها را بشویید تا اینکه با مواد شوینده اضافی بارگیری کنید. تنظیمات پیش شستشو در بسیاری از دستگاه ها وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

گذاشتن لباس های مرطوب در داخل لباسشویی

همه ما هنگام انجام کار لباسشویی حواسمان به کارهای دیگر پرت می شود، اما ماندن زیاد لباس در لباسشویی به کپک و بو در ماشین لباسشویی تبدیل می شود که این مورد برای لباس و لباسشویی ضرر دارد. تایمر یا یادآوری را روی تلفن خود تنظیم کنید تا بعد از اتمام فرآیند شستشو ماشین لباسشویی را تخلیه کنید تا از لباس بدبو و آسیب دیده جلوگیری کنید.

عدم تعادل دستگاه را برطرف کنید

اگر ماشین لباسشویی کمی نامتعادل به نظر می رسد، می توانید قبل از وخیم تر شدن مشکل آن را برطرف کنید. تنظیم دستگاه در گوشه های پایین چند دقیقه طول می کشد و تفاوت زیادی ایجاد می کند. بار نامتعادل باعث می شود ماشین لباسشویی بسیار سختتر از آنچه که لازم است کار کند که در نهایت می تواند منجر به ساییدگی قطعات لباسشویی شود. بعداً می توانید با انجام تعمیراتی پرهزینه برای کاری که در حال حاضر برای رفع آن فقط کمی تلاش لازم است هزینه کنید. برای برطرف کردن این مشکل می توانید از متخصصین کاردون کمک بخواهید.

گذاشتن ماشین ظرفشویی روی لباسشویی

تعدادی از افراد به دلیل نداشتن جای کافی در آشپزخانه برای قرار دادن ماشین ظرفشویی خود، آن را بر روی ماشین لباسشویی قرار می دهند. حال سوال اینجاست که آیا این کار غلط است و باعث خرابی ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی می شود؟
باید بدانید که به دلیل تکان خوردن های ممتد ماشین لباسشویی در صورتی که ماشین ظرفشویی بر روی آن قرار داشته باشد، ممکن است باعث خرابی آن شود و اگر ظرفی داخل ماشین ظرفشویی قرار داشته باشد احتمال شکستن آن بالاست. پس در نتیجه بهتر است که ماشین ظرفشویی را بر روی ماشین لباسشویی قرار ندهید.

گذاشتن ماکروفر روی ماشین لباسشویی

درباره قرار دادن ماکروفر بر روی ماشین لباسشویی همانطور که گفته شد به دلیل تکان خوردن های ممتد ماشین لباسشویی، ماکروفر به احتمال زیاد دچار مشکل خواهد شد و حتی امکان جرقه زدن و اتصالی کردن آن بسیار بالاست. پس بهتر است که ماکروفر را بر روی ماشین لباسشویی قرار ندهید.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی قدیمی

ماشین لباسشویی های قدیمی گاهی تفاوت هایی با مدل های جدید دارند برای مثال، در مدل های قدیمی ماشین لباسشویی indesit ۴ محفظه جاپودری وجود دارد که در ماشین لباسشویی های جدید به ۲ عدد کاهش یافته. معمولا اکثر دکمه های ماشین لباسشویی های قدیمی همانند مدل های جدید بسیار ساده است و نباید هنگام استفاده از آن ها مشکلی داشته باشید.

سوالات متداول

بسیاری از ماشین های لباسشویی جدید به گونه ای طراحی شده اند که با انرژی و آب کم تر کار می کنند. مواد شوینده اضافی با مقدار آب آزاد شده به درستی شستشو داده نمی شود. درعوض ، آب و کف در لباس باقی می ماند و یا در داخل ماشین لباسشویی قرار می گیرد که می تواند اجزای داخلی را خراب کند.

درباره قرار دادن ماکروفر بر روی ماشین لباسشویی همانطور که گفته شد به دلیل تکان خوردن های ممتد ماشین لباسشویی، ماکروفر به احتمال زیاد دچار مشکل خواهد شد و حتی امکان جرقه زدن و اتصالی کردن آن بسیار بالاست. پس بهتر است که ماکروفر را بر روی ماشین لباسشویی قرار ندهید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها