لوگوی کاردون

علت لگد زدن موتور کولر آبی

علت لگد زدن موتور کولر آبی
فهرست محتوا

بسیاری از خانه ها در ایران برای سیستم خنک کننده منازل از کولر آبی استفاده می کنند زیرا در صورت استفاده مناسب از این وسیله می توانید سال ها از آن بدون نگرانی استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که باید قطعات داخلی کولر آبی هر چند وقت یکبار بررسی شود زیرا یکی از شایع ترین خرابی ها در کولر آبی لرزش و لگد زدن موتور کولر آبی می باشد در واقع همه به دنبال علت لگد زدن موتور کولر آبی هستند. همان طور که می دانید لگد زدو و لرزش زیاد کولر آبی با سر و صدای زیاد همراه است که علت آن می تواند نصب نامناسب کولر آبی باشد. اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید بهتر است با کاردون همراه شوید.

علت سرریز شدن آب کولر آبی

علت لگد زدن موتور کولر آبی چیست؟

شاید یکی از مشکلاتی که برای بسیار از ما اتفاق افتاده باشد لگد زدن کولر آبی است که همراه با سروصدای زیاد
است.  لگد زدن موتور کولر آبی ، دلایل و علت‌های مختلف و متنوعی دارد؛ این مشکل می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات زیر باشد:

  1. تراز نبودن کولر

  2. خراب شدن تسمه پروانه

  3. خراب شدن یاتاقان‌ها

  4. خراب شدن دینام

  5. خراب شدن پولی‌ها

  6. نصب مستقیم کولر به کانال

در اکثر اوقات لرزش موتور کولر آبی ، مربوط به نصب و سرویس کولر آبی است؛ یعنی اگر هنگام نصب کولر به تراز بودن و بررسی قطعات توجه شود، کمتر با مشکل لرزش روبه‌رو می‌شویم. اما در صورت تراز بودن و ثابت بودن جای‌ قرار گیری کولر، باید در قطعات مختلف به دنبال علت لگد زدن کولر بگردید. 

برطرف کردن مشکل لگد زدن موتور کولر آبی

در این شرایط همه به دنبال علت و راه حل برای برطرف کردن این مشکل هستیم در واقع باید بگوییم اگر به تازگی کولر آبی خریده اید برای نصب آن حتما این موارد را رعایت کنید زیرا در صورت رعایت نکردن این موارد در آینده باید با این مشکل سرو کله بزنید.

در هنگام نصب کولر آبی دقت کنید مکانی که برای نصب انتخاب می کنید سطح پایدار و صافی باشد تا بتوانید کولرآبی را تراز نصب کنید در صورتی که این مورد را نادیده بگیرید و رعایت نکنید قطعات داخلی کولر آبی به خوبی کار نمی کند و فشار زیادی به یک قسمت کولر وارد می شود در نتیجه این اتفاق پروانه تغییر حالت می دهد و سایر قطعات داخلی نیز دچار اختلال می شوند. تمای این مسائل می تواند علت لگد زدن موتور کولر آبی و سروصدای زیاد دستگاه باشد.

همچنین اگر کولرتان قابل حمل است؛ می‌توانید آن را در یک قاب فلزی بگذارید تا ثابت بایستد.

اگر هنگام نصب کولرآبی به دلیل بی اطلاعی کولر را مستقیما به کانال کولر متصل کنید و برای اتصال از پارچه برزنتی استفاده نکنید، علت لگد زدن موتور کولر آبی را فراهم کرده اید و باید با سروصدای ایجاد شده دست و پنجه نرم کنید. گاهی اقات دیده می شود برای صرف هزینه های کمتر به جای خرید چهار پایه مخصوص از آجر برای زیر کولر آبی استفاده می کنند باید بگوییم این کار کاملا اشتباه است و با این کار شما کولر آبی را تراز نصب نمی کنید و قطعا با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

علت بوی سوختگی کولر آبی

 صدای کولر آبی و بررسی مشکلات فنی آن

اگر موارد بالا رعایت شده است اما باز هم با مشکل سر و صدا در کولر آبی روبرو هستید باید دلایل فنی را بررسی کنید و برای این کار باید از یک تعمیرکار در زمینه تعمیر کولر آبی کمک بخواهید.

خرابی پروانه کولر آبی یکی از دلایل عمده در تولید صدا می باشد اگر بنا به هر دلیل این قطعه دچار خرابی یا آسیب دیدگی شود شما شاهد لرزش در کولر آبی خواهد بود.

خراب شدن یاتاقان در کولر آبی هم می تواند با تولید صدا همراه باشد اگر سالهاست از کولرآبی خود استفاده می کنید و تا به امروز برای تعویض هیچ یک از قطعات اقدام نکرده اید بهتر است دست به کار شوید و یاتاقان کولر آبی را تعویض کنید زیرا خراب شدن این قطعه پس از سال ها استفاده کاملا طبیعی است. اگر سالیانه کولر آبی خود را سرویس می کنید یاتاقان یکی از قطعاتی که حتما باید آن را بررسی کنید. یاتاقان‌ها به مرور زمان دچار زنگ‌زدگی و رسوب می‌شوند؛ بنابراین در نصب و سرویس کولر آبی ، باید یاتاقان‌ها مورد بررسی قرار بگیرند.

علت لگد زدن موتور کولر آبی گاهی اوقات می تواند خراب شدن موتور کولر باشد همان طور که می دانید موتور کولر آبی شامل سه سیم پیچ است که با خراب شدن یکی از سیم پیچ ها کارکرد موتور دچار اختلال خواهد شد و باید حتما توسط یک تعمیرکار کولر آبی بررسی شود. بنابراین در تعمیر کولر آبی بدون تسمه و تسمه‌دار ، باید موتور مورد بررسی قرار بگیرد. 

جمع بندی

اگر کولر آبی شما سر و صدای زیادی تولید می‌کند یا لگد می‌زند نیاز است که یک متخصص با تجربه کولر آبی شما را بازدید کند و مشکل را برطرف کند. ایراد در موتور، تسمه، یاتاقان‌ ها یا هر ایرادی دیگری که منجر به لگد زدن و ایجاد سروصدا شده است را ‌می‌توانید با خدمات تعمیر کولر آبی کاردون حل کنید.

سوالات متداول

در هنگام نصب کولر آبی دقت کنید مکانی که برای نصب انتخاب می کنید سطح پایدار و صافی باشد تا بتوانید کولرآبی را تراز نصب کنید.

در صورتی که این مورد را نادیده بگیرید و رعایت نکنید قطعات داخلی کولر آبی به خوبی کار نمی کند و فشار زیادی به یک قسمت کولر وارد می شود در نتیجه این اتفاق پروانه تغییر حالت می دهد و سایر قطعات داخلی نیز دچار اختلال می شوند.

علت لگد زدن موتور کولر آبی گاهی اوقات می تواند خراب شدن موتور کولر باشد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

1 Comment
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسین رجاپور
8 ماه قبل

عالی بود ممنون از شما