لوگوی کاردون

خط افقی در تلویزیون سونی

خط افقی در تلویزیون سونی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

با توجه به پیشرفت دنیای تلویزیون ها و تقسیم بندی آن ها به ال سی دی و ال ای دی مشکلات و تعمیرات آن‌ها نیز گسترده‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد. اگر سال‌هاست از تلویزیون سونی در منزلتان استفاده می‌کنید، ممکن است یک روز هنگامی که تلویزیون را روشن می‌کنید متوجه خط روی تلویزیون شوید. ابتدا آن را نادیده می‌گیرید اما هر بار با روشن کردن آن، متوجه خط افقی در تلویزیون خواهید بود و سپس باید به فکر راه حل برای برطرف شدن این مشکل باشید.
هدف کاردون از انتشار این مقالات بالا بردن سطح آگاهی شما مخاطبین درباره علت خط افقی در تلویزیون‌هاست زیرا آگاهی از مشکلات و ایرادات تلویزیون‌ها به شما کمک می‌کند تا مشکلات را شناسایی نمایید و برای رفع آن از تکنسین‌های مجرب و کار آزموده کمک بخواهید.

Horizontal line on Sony TV

علت ایجاد خط افقی در تلویزیون سونی چیست؟

یکی از مشکلاتی که شاید بزرگترین چالش برای کسانی است که سال‌هاست از تلویزیون سونی استفاده می‌کنند و همچنین رایج‌ترین مشکل در بین کاربران، ایجاد خط افقی در تلویزیون است. این خط‌ها ممکن است به صورت عمودی نیز ظاهر شوند. در صورت بروز چنین مشکلی باید برای تعمیرات پنل تلویزیون اقدام نمایید. برای انجام این کار افراد متخصص و با تجربه بخواهید به تعمیرات تلویزیون شما بپردازند.
شاید یکی از دلایلی که برای همه شما پیش آمده باشد ایجاد خط افقی در تلویزیون است و شما را مجبور به تعویض تلویزیون کرده باشد. اما با شرایط حال حاضر، اگر برای تعمیرات تلویزیون اقدام کنید ممکن است برایتان به صرفه‌تر باشد. بنابراین لازم است بدانید علت ایجاد خط افقی در تلویزیون سونی چیست؟
جالب است بدانید که هیچ دلیل خاصی برای این مشکل وجود ندارد. تنها دلیل ایجاد خط افقی در تلویزیون، استفاده طولانی مدت از آن و گرمای زیاد است. البته گاهی اوقات استفاده از پنل‌های نامرغوب و بی کیفیت در برخی مدل‌های تلویزیون سونی این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد.

اگر به دنبال راه حل برای رفع این مشکل هستید باید بگوییم که بیشتر از این وقتتان را هدر ندهید و به فکر تعویض پنل تلویزیون باشید؛ زیرا چاره دیگری ندارید و تنها راه چاره آن، تعویض پنل تلویزیون است. البته راه حل دیگر هم مدارا کردن با پنل خراب است که می‌تواند بسیار عصبی کننده باشد!

چرا پنل تلویزیون خراب می شود؟

The reason for the horizontal line on TV

بسیاری از کاربران هنگامی که متوجه می‌شوند پنل تلویزیونشان خراب شده است متعجب می‌شوند و می‌خواهند دلیل آن را بدانند. وقتی بر روی صفحه نمایش خطوط افقی و یا عمودی ظاهر شد آن را جدی بگیرید تا از آسیب دیدگی بیش از حد تلویزیون جلوگیری نمایید. خرابی پنل باعث کند شدن تصویر تلویزیون شده و تصاویر تلویزیون به صورت اسلوموشن نمایش داده می‌شود. اما همه شما می‌خواهید دلیل آن را بدانید و برایتان جالب است که چرا باید پنل تلویزیون شما دچار خرابی شود؟

برای تعمیر تلویزیون خود از تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه کاردون کمک بگیرید!

آبخوردگی پنل تلویزیون یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دلایل خرابی پنل است. بله درست است آبخوردگی! همه شما تصورتان از شنیدن این جمله این است که یک لیوان آب بر روی تلویزیون ریخته‌اید و یا اینکه تلویزیون خود را با آب شسته‌اید! و به سرعت مدعی می‌شوید. اما باید بگوییم مشکل تمیز کردن نادرست تلویزیون است. پنل تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی بسیار حساس هستند.

اسپری کردن مواد شوینده به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش تلویزیون باعث ورود مواد پاک کننده به پنل خواهد شد و به مرور زمان با خرابی و مشکل در پنل مواجه خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن تلویزیون مواد شوینده مخصوص صفحه نمایش تلویزیون را بر روی یک دستمال اسپری نمایید و سپس برای تمیز کردن صفحه نمایش اقدام کنید.

سوالات متداول

دلیل ایجاد خط افقی در تلویزیون، استفاده طولانی مدت از آن و گرمای زیاد است.

تنها راه چاره آن، تعویض پنل تلویزیون است. 

خیر، اسپری کردن مواد شوینده به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش تلویزیون باعث ورود مواد پاک کننده به پنل خواهد شد و به مرور زمان با خرابی و مشکل در پنل مواجه خواهید شد.

در صورتی که تلویزیون شما سونی است و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون سونی کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیم
2 سال قبل

سلام
وقت بخیر
تلویزیون 65 اینچ سونی سری x8000 دارم که بعد از مدتا استفاده یه خط افقی به قطر یک میل پایین صفحه ظاهر میشه بعد از مدتی میره دلیل این مشکل خرابی پنل می تونه باشه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  ابراهیم
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
ایرادی که فرمودید معمولا از پنل میباشد و احتمال تعمیر و رفع ایراد آن وجود دارد که نیازمند بررسی متخصص میباشد

hamed
2 سال قبل

سلام تلویزیون 65x8000h دارم فقط موقعی که روی تلویزیون هست پایین صفحه چند خط میفته ولی روی usb خط نمیفته اخرین اپدیت هم انجام دادم چکار باید بکنم

admin
پاسخ به  hamed
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
احتمال دارد ایراد از آنتن و نوسانات آنتن باشد، بررسی شود در تمامی شبکه ها این ایراد مشاهده میشود یا خیر

مرتضوی
1 سال قبل

سلام تلویزیون سونی مدل 80 k خریداری کردم یکماه نشده زیرش خط‌های افقی ایجاد شده به نمایندگی زنگ زدم میگه حدود ده میلیون تومان خرجش میشه از این خریدی که کردم خیلی خیلی پشیمانم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مرتضوی
1 سال قبل

سلام. متاسفانه ایراد خطوط عمودی و افقی در پنل‌های VA بسیار بیشتر از پنل‌های IPS مشاهده می‌شود. به احتمال زیاد پنل دستگاه شما از نوع Va بوده و اعلام هزینه بدون دانستن سایز دستگاه و بازدید دستگاه توسط کارشناس تعمیرات پنل مجرب، مورد تایید نیست. لازم به ذکر است، متاسفانه چون برند سونی سهم کمتری در بازار دارد، قطعات آن کمتر و در نتیجه هزینه‌های تعمیرات آن نسبت به برندهای دیگر بالاتر است. پیشنهاد می‌کنیم از یک کارشناس منصف و مجرب راهنمایی بگیرید.

زانیار
11 ماه قبل

سلام و خداقوت
تلویزیون سونی که به تازگی خریداری کردم متاسفانه فقط وقتی روی تلویزیون با آنتنه خط های افقی میوفته روش دلیلش میتونه آنتن باشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  زانیار
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
متاسفانه برای پاسخ به این سوال نیاز هست که تلویزیون شما توسط کارشناسان کاردون بررسی بشه.
پیشنهاد می کنیم از این لینک استفاده کنید:
تعمیر تلویزیون سونی

سعید
10 ماه قبل

ببخشید من تلویزیونمو یه هفته نیست گرفتم و این خطوط افقی در صفحه تلویزیون ظاهر شدن، به نظرتون از قبل خراب بوده تلویزیون یا کاری کردم باعث ایجاد خطوط سفید روی تلویزیون شده؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  سعید
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
نمیشه به طور قطعی به سوالتون پاسخ داد
پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر تلویزیون سونی کاردون استفاده کنید تا کارشناسان راهنماییتون کنن.