لوگوی کاردون

علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی چیست؟
فهرست محتوا

هنوز هم ابهاماتی در مورد دمای آب ماشین لباسشویی وجود دارد و علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی برای بسیاری از ما به طور شفاف جا نیفتاده است. برخی از ما نمی‌دانیم که عملکرد ماشین لباسشویی و فرآیند شستشو در دمای 30 درجه با 40 درجه متفاوت است! تفاوت دمای ماشین لباسشویی یکی از موضوعاتی است که برای شستشوی لباس‌ها باید به آن توجه کنیم و اطلاعات خود را در این باره افزایش دهیم. یکی از نگرانی‌ها در ماشین لباسشویی، داغ شدن آب ماشین لباسشویی است که با بررسی مواردی که در این مطلب برایتان به اشتراک گذاشته‌ایم شاید بتوانید از نگرانی‌هایتان کمتر کنید.

موتور ماشین لباسشویی

داغ شدن آب ماشین لباسشویی و علت آن

شاید یکی از مشکلاتی که در ماشین لباسشویی وجود دارد و همه ما با آن روبرو شده‌ایم، بیش از حد داغ شدن آب ماشین لباسشویی باشد که منجر به چروک شدن لباس‌ها می‌شود. اما علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی چیست؟ چرا این اتفاق می‌افتد؟

تنطیم نبودن دمای آب

همه ما می‌دانیم که عملکرد ماشین لباسشویی چگونه است. با توجه به فرآیند شستشو در ماشین لباسشویی، این را نیز می‌دانیم که دمای در نظر گرفته شده برای شستشو هر چه باشد، در نهایت لباس‌ها با آب خنک آبکشی خواهند شد اما اگر دمای ماشین لباسشویی را بر روی 30 درجه تنظیم کنید در نهایت لباس‌ها با آب داغ آبکشی می‌شوند.
بهتر است قبل از استفاده از ماشین لباسشویی، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و یا درباره عملکرد آن به خصوص در مورد تنظیم دمای شستشو، اطلاعات خود را افزایش دهید. زیرا تفاوت دما در ماشین لباسشویی می‌تواند در 20 دقیقه آخر که مرحله آبکشی است، متاثر باشد. اگر می‌خواهید با چروک شدن لباس‌ها روبرو نشوید بهتر است به تنظیم دمای آب در ماشین لباسشویی توجه کنید.
اما گاهی اوقات شما می‌خواهید از داغ شدن آب ماشین لباسشویی مطمئن شوید. برای این کار توصیه کاردون به شما این است که عملیات شستشو را با درجه 50 یا 60 امتحان کنید و در نیمه کار شستشو با لمس کردن شیشه ماشین لباسشویی، اگر متوجه داغ بودن آن شدید به عملکرد صحیح دستگاه خود مطمئن شوید. در غیر این صورت از یک فرد متخصص برای بررسی علت مشکل داغ شدن آب ماشین لباسشویی کمک بخواهید.

خرابی و معیوب شدن ترموستات

گاهی اوقات علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی، خراب شدن قطعه ترموستات دستگاه است. در ماشین‌های لباسشویی، برای هر جنس و نوع البسه، درجه دمای مختلفی تعریف شده است. وظیفه ترموستات این است که وقتی دمای آب به درجه و سطح مورد نظر می‌رسد، جریان برق دستگاه را قطع می‌کند. در نتیجه عمل شستشوی لباس‌ها متناسب با دمای تنظیم شده توسط فرد انجام می‌شود.
اگر ترموستات دستگاه خراب شود، تنظیم دمای آب دچار مشکل می‌شود. همچنین باعث چروک شدن و داغ شدن لباس‌ها خواهد شد.
ترموستات با وصل و قطع کردن جریان برق وارد شده به هیتر، دما و حرارت آب را کنترل می‌کند. اگر از خرابی ترموستات دستگاه اطمینان دارید، باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. لازم به ذکر است که این کار نیازمند مهارت و تخصص است و بایستی به تکنسین‌های حرفه‌ای و کاربلد سپرده شود.

معیوب شدن هیتر المنت دستگاه

دلیل دیگر داغ شدن آب ماشین لباسشویی را می‌توان خرابی و معیوب شدن قطعه هیتر المنت دانست که در افزایش کارکرد و عملکرد دستگاه، بخصوص در بهبود ارتقای سطح کیفی شستشوی لباس‌ها بسیار موثر است. به عبارت دیگر، وظیفه این قطعه این است که آب را در هنگام شستشو به میزان لازم گرم نگه دارد.

فراموش نکنید که شستشوی لباس‌ها با دمای آب نامناسب، موجب کاهش بازدهی و راندمان دستگاه خواهد شد. به همین خاطر در ماشین لباسشویی از المنت هیتر استفاده می‌کنند. اگر در این قطعه مشکل ایجاد شود، دمای آب بیش از حد داغ یا سرد می‌شود.

مهم‌ترین علت‌های خرابی المنت، پریدن فیوز برق اصلی، ناتمام ماندن برنامه شستشوی لباس‌ها و گرم نشدن دمای آب، علی رغم کار کردن ماشین لباسشویی است. در این مواقع برای حل مشکل ایجاد شده باید هیتر المنت دستگاه تعویض شود.

برای تست نمودن سلامت المنت نیز می‌توان از اهم متر استفاده کرد. در صورت معیوب بودن، مدار المنت معمولا در وضعیت قطع است. یک المنت سالم مقاومت بسیار بالایی دارد. بازه مقاومتی یک المنت سالم 20 الی 50 اهم است.

 

چرا آب گرم وارد لباسشویی نمی شود؟

همانطور که می‌دانید و توضیح دادیم، برای تشخیص داغ شدن آب ماشین لباسشویی می‌توانید با دمای 50 یا 60 درجه این کار را انجام دهید. برخی از کاربران برای این کار از دمای 30 یا 40 درجه استفاده می‌کنند و هنگام لمس شیشه ماشین لباسشویی، گرمایی احساس نمی کنند و با نگرانی به دنبال علت خرابی ماشین لباسشویی خود هستند.
اما نکته مهم اینجاست که دمای تنظیم شده، دمای مناسبی برای تست کردن نیست؛ زیرا دمای بدن انسان 37 درجه است و اگر شما دمای ماشین لباسشویی را بر روی 30 درجه تنظیم کنید، به جای گرما سرما را احساس خواهید کرد و در دمای 40 درجه هم کمی گرما احساس می‌شود. بنابراین دست از نگرانی بردارید و به دنبال علت خرابی نباشید. این کار را با دمای بالاتر انجام دهید و از سالم بودن ماشین لباسشویی خود مطمئن شوید.

شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

سوالات متداول

عملیات شستشو را با درجه 50 یا 60 امتحان کنید و در نیمه کار شستشو با لمس کردن شیشه ماشین لباسشویی، اگر متوجه داغ بودن آن شدید به عملکرد صحیح دستگاه خود مطمئن شوید.

گاهی اوقات علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی، خراب شدن قطعه ترموستات دستگاه است. 

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر علت گرم شدن بیش از اندازه آب ماشین لباسشویی از چی هستش لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم

Support
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه شبر آب گرم و سرد اشتباه و جا به جا متصل شده باشه. لطفا اگر لوله آب درست وصل شده و در دمای پایین باز آب خیلی داغ میشه، درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

توکلی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من تازه ماشین لباسشویی خریدم دو سری لباس ریختم دفعه سوم دیدم خودش درجه و ساعت بیشتری اضافه شد خودم خاموش کردم ولباس بیرون اوردم اما لباسها خیلی داغ بود وچروک شد واب هم تنیده نشده البته درحین خشک کردن بود اما خودم خاموش کردم از اون روز روشن نمیشود لطفا راهنمای کنید لباسشویی ابسال