لوگوی کاردون

علت و علائم خرابی برد ماشین لباسشویی

علت و علائم خرابی برد ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

با پیشرفت در زمینه علم و فناوری قطعات جدیدی تولید می‌شوند. این قطعات از قطعات قبلی بسیار کارایی بهتری دارند و قابلیت آن‌ها منحصر به فرد است که آن را در لوازم خانگی می‌توان دید. این موضوع درباره ماشین لباسشویی نیز صدق می‌کند. برد ماشین لباسشویی از جمله قطعات مهم در ماشین لباسشویی است که در بعضی مواقع ممکن است علائم خرابی برد ماشین لباسشویی دیده شود.

ما در این مقاله می‌خواهیم علت و علائم خرابی برد ماشین لباسشویی را بررسی کنیم.  با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برد ماشین لباسشویی چیست؟

وظیفه برد ماشین لباسشویی در دستگاه‌های امروزی کنترل سایر قسمت‌های لباسشویی است. برد ماشین لباسشویی بسیار تخصصی و پیشرفته است. در صورتی که با علائم خرابی برد ماشین لباسشویی روبه‌رو شدید، خودتان آن را دستکاری نکنید و به متخصص آن را بسپارید.

اصلی‌ترین وظیفه که برد ماشین لباسشویی بر عهده دارد کنترل و هدایت دستورات صادر شده است. از طرفی دکمه استارت به منظور شروع عملیات شست و شو و زمان سنج است که تعیین می‌کند زمان کارکرد شستشو است.

در صورتی که علائم خرابی برد ماشین لباسشویی را مشاهده کردید. باید دقت داشته باشید که آسیب‌های جدی به کل ماشین لباسشویی خواهد خورد. در صورتی که علائم خرابی برد ماشین لباسشویی را مشاهده کردید، دستگاه را روشن نکنید. در ادامه با علائم خرابی برد ماشین لباسشویی آشنا می‌شوید.

دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی

یک برد از تعداد بسیاری خازن و فیوزهای حساس تشکیل شده است که خرابی هر کدام سلامتی برد را به خطر خواهند انداخت. این عوامل را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

خازن و فیوزها جز قطعات الکترونیکی هستند که با برق سر و کار دارد. اگر نوسانی در جریان برق پیش بیاید، به خاطر اتصالی در خازن یا فیوز‌ها است و نتیجه آن سوختن برد است.

قسمت‌های الکترونیکی باید با آب تماس نداشته باشند. وظیفه این کار با قطعات دیگر است. در صورتی که این قطعات نتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند، آب وارد لباسشویی می‌شود. سپس سیم پیچی داخلی اتصالی کرده و به برد آسیب می‌زند. می‌توان دلیل سوختن برد لباسشویی را ورود آب دانست.

در صورتی که آب به داخل ماشین لباسشویی نفوذ کرد و سیم پیچی آن اتصالی کند ممکن است برق گرفتگی و آتش سوزی رخ دهد. در این مواقع بدنه دستگاه نیز دارای برق است و تماس با آن بسیار خطرناک است.در بعضی اوقات امکان دارد فقط خازن یا فیوزها خراب شوند. در این صورت برد قابل تعمیر است و هیچ علائم خرابی برد در ماشین لباسشویی دیده نمی‌شود. اما اگر برد ماشین لباسشویی بسوزد و خراب شود راهی جز تعویض آن وجود ندارد و باید برد جدید جایگزین برد قبلی کنید.

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم اهمیت این قطعه بسیار بالا است. با بروز کوچک‌ترین مشکل در آن عملکرد کل دستگاه مختل می‌شود. در ادامه می‌خواهیم علائم خرابی برد ماشین لباسشویی را به شما معرفی کنیم.

اگر برنامه شست و شو تعیین شده را به اشتباه اجرا کند، ممکن است شما وقت کافی نداشته باشید و عصبی شوید. در صورتی که علائم خرابی برد ماشین لباسشویی را مشاهده کردید با متخصص تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

دیگر موارد علائم خرابی برد ماشین لباسشویی، خراب شدن پنل دستگاه و کار نکردن آن است.

گاهی پنل به طور کلی خاموش می‌شود.

خاموش شدن ناگهانی دستگاه از دیگر علائم خرابی برد ماشین لباسشویی است.

در صورت مشاهده هرکدام از علائم خرابی برد ماشین لباسشویی دستگاه را از برق بکشید و با یک متخصص تماس بگیرید.

 

پنج علامت که باید قبل از تعمیر برد ماشین لباسشویی به آن توجه کنید

آیا تا به حال به تعمیر برد لباسشویی نیاز پیدا کرده‌اید؟ امروزه تکنولوژی شاهد تغییرات بسیاری بوده است که ماشین لباسشویی نیز تغییرات زیادی را به خود دیده است. حال زمان آن رسیده که همه‌ی اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص تعمیر برد لباسشویی را دریافت کنید.

حال ما چگونه از علائم خرابی برد ماشین لباسشویی آگاه شویم؟ از کجا بفهمیم که نیازی به تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی است؟ علائم خرابی برد ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

۱) پنل جلویی دستگاه و تایمر آن کار نمی‌کند

همان‌طور که می‌دانید پنل جلویی بسیار مهم است. پنل جلویی به شما این امکان را می‌دهد که تمام فعالیت‌ها و عملکرد‌های لباسشویی را کنترل کنید. پنل جلویی ماشین لباسشویی و تایمر آن با برد دستگاه ارتباط مستقیمی دارند. بنابراین در صورت مشاهده هر نوع علائم خرابی برد ماشین لباسشویی با متخصص تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

۲) لباسشویی هنگام کار و قبل از تمام شدن دوره‌اش می‌ایستد

زمانی که می‌خواهید ماشین لباسشویی را روشن کنید باید یک زمان برای شستشو تعیین کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی قادر نباشد تا آن دوره زمانی شست و شو را به صورت کامل انجام دهد یا در میانه شست و شو خاموش شود. همه این علائم مربوط خرابی برد ماشین لباسشویی است.

۳) دمای آب مطابق درخواست شما تنظیم نمی‌شود

برای شستن هر نوع پارچه یک دمای خاص وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید لباس‌هایتان عمر بیش‌تری داشته باشند باید به نوع و جنس پارچه دقت کنید و دمای مناسب آن را هنگام شستشو با ماشین لباسشویی اجرا کنید.

ممکن است قسمت‌هایی از ماشین لباسشویی که در خصوص دمای آب فعالیت دارند دچار مشکل شوند. اگر شما یک دمای خاص را برای شستشو تعیین کنید اما ماشین لباسشویی نتواند خواسته شما را عملی کند یک مشکل اساسی دارد. باید علائم خرابی برد ماشین لباسشویی را پیدا کنید و نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید

۴) آب درون محفظه دستگاه به طور مناسب جریان پیدا نمی‌کند

یکی دیگر از وظایف برد ماشین لباسشویی جریان پیدا کردن آب درون دستگاه است. قبل از اینکه از علائم خرابی برد ماشین لباسشویی مطمئن شوید بهتر است بقیه قسمت‌ها را که ممکن است در به وجود آمدن این مشکل سهمی داشته باشد بررسی کنید.

۵) خازن‌ها شکل طبیعی خود را از دست داده‌اند و قدیمی شده‌اند

خازن وسیله‌ای الکترونیکی است که توانایی این را دارد تا بار الکترونیکی را در خود ذخیره کند.

خازن‌ها در صورتی که ماشین لباسشویی مشکلی نداشته باشد ظاهری صاف و براق و صیقلی دارند و از مشکلاتی که ممکن است خازن‌‌ها برای برد ماشین لباسشویی ایجاد کنند تا حدی باعث کاهش آن می‌شوند. در صورتی که ظاهرشان کج شده‌اند باید آن‌ها را تعویض کنید.

قبل از اینکه به فکر تعمیر برد ماشین لباسشویی باشید با دقت علائم خرابی برد ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

ممکن است گرد و خاک روی اجزای داخلی باشد که با تمیز کردن آن مشکل حل می‌شود و دیگر نیازی به تعویض برد لباسشویی نیست.

برای اینکه مطمئن بشوید قطعات دستگاه ماشین لباسشویی کاملا تمیز است و مشکلی ندارند. ابتدا جریان برق را قطع کنید. پس از آن کنترل پنل جلویی دستگاه را از جای خود خارج کنید و با تمیز کننده مناسب تمامی کثیفی‌ها و گرد و خاک‌های جمع شده را تمیز کنید.

دقت داشته باشید که تعویض برد لباسشویی می‌تواند کار بسیار دشواری باشد. بنابراین در صورت مشاهده علائم خرابی برد ماشین لباسشویی بهترین کار این است که جریان برق را قطع کنید و با تماس به متخصص تعمیر ماشین لباسشویی، خود شخص جهت تعمیر و تعویض برد ماشین لباسشویی اقدام می‌کند.

اگر ماشین لباسشویی شما نیز دچار این مشکل شده، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

وظیفه برد ماشین لباسشویی در دستگاه‌های امروزی کنترل سایر قسمت‌های لباسشویی است.

خازن‌ها در صورتی که ماشین لباسشویی مشکلی نداشته باشد ظاهری صاف و براق و صیقلی دارند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حیدر حسینی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
من وقتی لباسشویی رو روشن میکنم نمیتونم درجه شو عوض کنم یا اگر دکمه start و بزنم هیچ کاری انجام نمیده

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حیدر حسینی
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر، این ایراد مربوط به برد دستگاه می شود و نیازمند بررسی متخصص میباشد.

اسدی
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید خدمت شما برد لباسشویی خطای ۳e را نشان می دهد ولی موتور لباس شویی کاملا سالم است چون به تعمیر کار نشون دادم
ولی هیچ کس سر در نمیاره علتش چیه
ممنون میشم راهنمایی کنید

admin
مدیر
پاسخ به  اسدی
2 سال قبل

لطفا مدل و برند دستگاه خود را ذکر کنید

سمیرا
11 ماه قبل

ببخشید لباسشویی من جدیدا آب کم میاد تو دیگش انگار باید چیکار کنم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  سمیرا
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
باید شیر خروجی آب پشت لباسشویی رو چک کنید که گرفتگی نداشته باشه اگر باز هم با چک کردن و رفع مشکل شیر خروجی آب مشکلتون پابرجا بود پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی کاردون استفاده کنید.

حمیدرضا
10 ماه قبل

ببخشید تعمیر برد ماشین لباسشویی به صرفه هست؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حمیدرضا
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله قطعا با توجه به افزایش قیمت ماشین لباسشویی به صرفه هست.

علی زارع
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
وقتی ماشین لباسشویی روش میکنم از المنت دود بلند میشه عيب از المنت میشه يا برد
ماشین لباسشویی بوش‌ لطفا راهنمایی کنید

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  علی زارع
2 روز قبل

باسلام
احتمالا المنت یا سیم کشی داخل دستگاه مشکل پیدا کرده است برای عیب یابی دقیق تر دستگاه باید توسط تکنسین بررسی شود.