لوگوی کاردون

چرا آب ماشین ظرفشویی تخلیه نمی‌شود؟

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که معمولاً به کاردون گزارش می‌شود، زمانی است که آب ماشین ظرفشویی تخلیه نمی‌شود. در حالی که باز کردن درب ماشین ظرفشویی و دیدن آب تخلیه نشده آن می‌تواند ترسناک باشد، اما همیشه یک مسئله اورژانسی نیست. در واقع حتی در برخی موارد ممکن است خودتان هم بتوانید بدون کمک متخصص حرفه‌ای، مشکل را حل کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم از جنبه‌های مختلف به مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بپردازیم. در ادامه راهکارهایی نیز برای حل این مشکل ارائه می‌کنیم. اگر خودتان نتوانستید مشکل را حل کنید، تکنسین‌های تعمیرات خانگی کاردون در خدمت شما هستند.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

اولین قدم در عیب‌یابی ماشین ظرفشویی که آب را تخلیه نمی‌کند، مشخص کردن نوع اتصال تخلیه زیر سینک آن است. کابینت را باز کنید و به پیکربندی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی و نحوه اتصال آن به تخلیه سینک نگاه کنید.
در صورتی که شیلنگ تخلیه‌ی ماشین ظرفشویی مستقیم به لوله تخلیه فاضلاب زیر سینک متصل می‌شود، گازهای فاضلاب می‌توانند وارد ماشین ظرفشویی شوند و بوی بدی از خود به جا می‌گذارند. بنابراین اگر بوی بدی حس می‌کنید، شاید دلیل اصلی مربوط به گرفتگی لوله‌های زهکش یا پر شدن چاه فاضلاب باشد.
در ادامه مطلب با اصلی‌ترین دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی در صورت پر نشدن چاه فاضلاب یا گرفتگی لوله‌های زهکش، آشنا می‌شویم. همچنین به ارائه راهکار می‌پردازیم.

۱) پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی یک شیلنگ پلاستیکی سبک و آجدار است که از پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی به زباله محو کن یا به لوله‌های زهکش متصل می‌گردد. اگر این لوله دچار پیچ خوردگی شود، می‌تواند از تخلیه درست و بدون دردسر آب جلوگیری کند. اگر چیز بزرگ یا سنگینی زیر سینک فرو رفته باشد، ممکن است عملکرد شیلنگ ماشین ظرفشویی را مختل نماید. بنابراین شیلنگ تخلیه را با بررسی زیر سینک پیدا کنید. اگر پیچ خورده است، سعی نمایید آن را به صورت دستی صاف کنید.
متأسفانه، هنگامی که شیلنگ تخلیه پیچ می‌خورد، بعد از صاف کردن تمایل دارد دوباره به همان شکل اول برگردد. اگر این اتفاق ادامه داشت، باید شیلنگ تخلیه را تعویض کنید. این کار به اندازه کافی ساده هست که خودتان بتوانید آن را انجام دهید. اما تکنسین‌های کاردون برای رفاه حال شما عزیزان، چنین پروژه‌های کوچکی را نیز انجام می‌دهند.

۲) گرفتگی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

اگر شیلنگ تخلیه پیچ‌خورده نباشد، ممکن است با لجن غذا یا زباله مسدود شده باشد. شیلنگ مسدود از دلایل اصلی تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی است. برای بررسی گرفتگی، باید پانل جلویی پایین ماشین ظرفشویی را بردارید و محل اتصال شیلنگ آجدار به پمپ تخلیه را پیدا کنید.
قانون کلی هنگام کار بر روی لوازم خانگی این است که ابتدا آن‌ها را از برق جدا کنید. بنابراین ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق بکشید. حوله‌های کثیف و قدیمی را زیر دستگاه قرار دهید و پانل جلویی پایینی را بردارید. بسیاری از پانل‌ها جدا می‌شوند، اما بسته به مدل شما، ممکن است مجبور شوید یک یا دو پیچ را باز کنید. شیلنگ را از پمپ جدا کنید. اگر مطمئن نیستید کجا است یا چگونه آن را جدا کنید، به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید.
برای بررسی گرفتگی شیلنگ، به سادگی آن را با دهان خود باد کنید. اگر هوا از آن عبور نکند، یعنی گرفتگی دارد. اگر گرفتگی در هر دو انتهای شیلنگ قرار دارد، می‌توانید آن را با یک پیچ‌گوشتی یا ابزار نازک دیگر به دقت جدا کنید. سپس گرفتگی داخلی شیلنگ تخلیه را رفع نمایید. بهتر است این کار را در حیاط انجام دهید، زیرا مواد داخل آن بسیار بدبو و کثیف خواهند بود.

۳) تعویض شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

برای پیچ خوردگی‌های مکرر یا گرفتگی‌هایی که نمی‌توانید آن‌ها را بردارید، باید کل شیلنگ را تعویض کنید. اگر خودتان راحت نیستید با کاردون تماس بگیرید. ابتدا باید ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و آن را از جای خود بیرون آورید. در مرحله بعد، شیلنگ قدیمی را هم از پمپ و هم از محل دفع زباله جدا کنید و شیلنگ جدید را به همان روش وصل نمایید. ابتدا دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را برای هر دستورالعمل خاصی در مورد نحوه اتصال آن به دستگاه خود بررسی کنید. در عین حال، درباره شیلنگ جایگزین صحیح دستگاه مطمئن شوید.

تعویض شیلنگ تخلیه قدیمی و معیوب یکی از بهترین راه‌ها برای حل مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی است.

۴) بررسی فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

ممکن است فیلتر ماشین ظرفشویی مسدود شده باشد که از تخلیه آب جلوگیری می‌کند. بسیاری از صاحبان ماشین‌های ظرفشویی نمی‌دانند که فیلترهای ماشین ظرفشویی باید مرتباً تمیز شوند. دفترچه راهنمای برند خود را بررسی کنید تا ببینید فیلتر تخلیه در کجای ماشین ظرفشویی شما قرار دارد. همچنین دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه و زمان تمیز کردن آن وجود دارند. برای بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی، فیلتر را می‌توان در قسمت پایینی دستگاه پیدا کرد. شما باید فیلتر را به دقت جدا نمایید و آشغال‌های درون آن را تمیز کنید.

۵) بررسی شیر تخلیه

اکثر ماشین‌های ظرفشویی، اما نه همه آن‌ها، دارای یک دریچه تخلیه هستند که از تخلیه آب به داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. اگر ماشین ظرفشویی شما شیر تخلیه دارد، ممکن است دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی باشد. این شیر را با فشار دادن براکت سوپاپ آن تست کنید تا مطمئن شوید آزادانه حرکت می‌کند.
اگر براکت شیر گیر کرده باشد، شیر برقی کنترل‌کننده آن سوخته است و نیاز به تعویض دارد. قطعات جدید معمولاً از فروشگاه‌های یدکی لوازم خانگی در دسترس هستند. گاهی اوقات می‌توانید یک قطعه کارکرده بسیار ارزان‌تر را از یک فروشنده لوازم خانگی دست‌دوم یا تعمیرکار محلی تهیه کنید. البته تعویض این شیر به دانش فنی نیاز دارد و بهتر است از تکنسین‌های کاردون کمک بگیرید. همچنین توصیه می‌کنیم از قطعات نو و اصل استفاده نمایید که توسط کاردون ارائه می‌شوند.

۶) بررسی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

پمپ تخلیه، آب را از ماشین ظرفشویی به سمت شیلنگ تخلیه فشار می‌دهد. بدون وجود این پمپ امکان تخلیه آب وجود ندارد یا با کندی بسیار زیادی صورت خواهد گرفت. اگر این پمپ از کار افتاده باشد، همیشه مقداری از آب در لگنچه‌ی ماشین ظرفشویی باقی خواهد ماند. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی یک قطعه پیچیده است که تعمیر و عیب‌یابی آن فقط از یک تکنسین ماشین ظرفشویی بر خواهد آمد. اگر اقدامات بالا مؤثر نبودند، به احتمال زیاد مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی به ایراد پمپ تخلیه برمی‌گردد.
برای تست پمپ تخلیه، ابتدا مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی به برق وصل باشد. سپس ماشین ظرفشویی را روشن کنید و به صدای آن گوش دهید. اگر صدای زمزمه شنیدید، پمپ در حال دریافت نیرو است، اما نمی‌چرخد. در این صورت به تعویض پمپ نیاز خواهید داشت و باید با کاردون تماس بگیرید.

۷) بررسی شکاف هوا ماشین ظرفشویی

همه ماشین‌های ظرفشویی دارای شکاف هوا نیستند. اما اگر ماشین ظرفشویی شما دارای شکاف باشد، این احتمال وجود دارد که با زباله مسدود شده باشد. این امر می‌تواند باعث برگشت آب و تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی شما شود. این شکاف یک استوانه کوچک است که معمولاً در نزدیکی سینک قرار دارد و اغلب پلاستیکی با پوشش فلزی محافظ است. اگر چنین قطعه‌ای را زیر سینک خود نمی‌بینید، می‌توانید ادامه این بخش را نخوانید.
۱.برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید.
۲.در مرحله بعد، پوشش و دایورتر (یک کلاه پلاستیکی پوشاننده شکاف هوا) را بردارید.
۳.هر گونه ذرات غذا را حذف کنید. ممکن است به موچین یا انبردست باریک نیاز داشته باشید.
۴.از یک لوله کوچک یا برس لوله و آب گرم و صابون برای تمیز کردن داخل آن استفاده کنید.
۵.اگر در عمق شکاف هوا گرفتگی وجود دارد، یک لوله باریک را از میان آن عبور دهید.
۶.شکاف هوا را دوباره ببندید، برق را وصل و فرایند تخلیه را اجرا کنید.
سپس یک چرخه شستشو را بدون ظروف اجرا نمایید تا ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر همچنان در کف ماشین ظرفشویی شما آب جمع شده است، راه‌حل بعدی را امتحان کنید.

۸) بررسی بازوی آب پاش

بازوهای آب پاش، پروانه‌هایی هستند که در طول چرخه ظروف، آب را با سرعت به آن‌ها اسپری می‌کنند. رسوبات غذا یا آب سخت می‌توانند سوراخ‌های ریز در بازوی اسپری را مسدود کنند که جریان آب را مختل می‌کند. اگرچه بعید است بازوی آب پاش مقصر جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی باشد، اما بررسی آن عیبی ندارد.

بازوهای اسپری را پیدا کنید و انسداد سوراخ‌های آن‌ها را رفع نمایید. بازوهای آب پاش معمولاً در بالا و پایین ماشین ظرفشویی شما قرار داده می‌شوند. آن‌ها به راحتی جدا می‌شوند، اما قبل از اقدام به جداسازی آن‌ها، دفترچه راهنمای دستگاه خود را ببینید. از یک خلال‌دندان یا یک سیم نازک برای باز کردن هر سوراخ اسپری استفاده نمایید. بازوی اسپری را در یک وان آب گرم و سرکه به مدت 30 دقیقه خیس کنید. آب و سرکه زباله‌ها را نرم می‌نماید و پاک شدن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

شما باید بازوهای اسپری را به صورت دوره‌ای تمیز کنید. نه تنها برای جلوگیری از جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی، بلکه به این دلیل که قدرت تمیزکنندگی ماشین ظرفشویی خود را به حداکثر برسانید. اگر بازوی اسپری مسدود شده باشد، نمی‌تواند آب را به درستی در کل محفظه پخش کند.

دلیل تجمع آب در ماشین ظرفشویی خاموش

رایج‌ترین دلیل این امر این می‌باشد که شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی به صورت صاف زیر سینک آشپزخانه قرار گرفته است. به همین دلیل، اجازه می‌دهد آب تخلیه شود و آب سینک ظرفشویی به ماشین ظرفشویی برگردد. معمولاً یک شیر وجود دارد که از سینک شما به ماشین ظرفشویی می‌رود. این کار برای آن است که آب سینک وارد ماشین ظرفشویی نشود. پس اگر این شیر معیوب شود، آب به ماشین ظرفشویی شما برمی‌گردد.
همچنین علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی خاموش ممکن است به پروانه آن برگردد که در اثر استفاده مداوم فرسوده‌شده است. بنابراین نمی‌تواند ناحیه‌ای را که شبیه شیر برگشتی است را آب‌بندی کند و اجازه می‌دهد آب به ماشین ظرفشویی برگردد. همچنین بررسی کنید که شیلنگ تخلیه پیچ خورده نباشد. چراکه باعث تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و تجمع آن در کف دستگاه می‌شود.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده کنید.

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟

اگر نیاز به تمیز کردن آب ایستاده در کف ماشین ظرفشویی دارید، در اینجا نحوه تخلیه آن آورده شده است. همیشه مطمئن شوید که از نوع مناسب شوینده ظرف طبق دستورالعمل سازنده استفاده می‌کنید تا از مسدود شدن زهکشی جلوگیری نمایید. انجام برخی اقدامات پیشگیرانه برای عملکرد روان ماشین ظرفشویی می‌تواند به شما در جلوگیری از مشکلات زهکشی در آینده کمک کند.
۱.کف زیر ماشین ظرفشویی را با حوله یا روزنامه بپوشانید.
۲.با یک پیمانه یا یک ملاقه بزرگ، آب را از پایین ماشین ظرفشویی در یک کاسه یا سینک بریزید.
۳.وقتی آب آن‌قدر کم‌عمق شد که نمی‌توان آن را جمع کرد، رطوبت باقیمانده را با پارچه یا حوله کاغذی خیس کنید.
۴.در انتها، کف ماشین ظرفشویی را با مواد شوینده مناسب بشویید.

پیشگیری از تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

The reason for not draining the water in the dishwasher

از آنجایی که ماشین ظرفشویی یکی از مفیدترین لوازم خانگی است، اگر از کار بیفتد، دردسرهای زیادی به همراه دارد. اگر آب کثیف پس از اتمام چرخه در کف دستگاه بماند، دستگاه بوی بدی می‌گیرد که به ظروف نیز منتقل خواهد شد. بنابراین با انجام اقداماتی از وقوع این مشکل در ماشین ظرفشویی خودتان جلوگیری کنید.

۱) تمیز کردن دوره‌ای شیلنگ تخلیه

بهتر است در فواصل زمانی نه چندان طولانی، نسبت به تمیز کردن شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی اقدام کنید. مثلاً شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را می‌توانید با ریختن 1 فنجان جوش‌شیرین یا 1 فنجان سرکه سفید در آن تمیز کنید. سپس بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد آن را با آب داغ شستشو دهید و سپس چرخه آبکشی را اجرا نمایید. این کار معمولاً باعث می‌شود تا شیلنگ تخلیه به‌کلی مسدود نشود.

۲) انجام سرویس‌های دوره‌ای

انجام سرویس‌های دوره‌ای برای هر وسیله برقی، ضروری و حیاتی است تا از بروز مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری شود. سرویس ماشین ظرفشویی به دلیل پیچیدگی این دستگاه باید توسط سرویس‌کار دوره‌دیده و باتجربه صورت پذیرد. انجام خدمات سرویس اصولی ماشین ظرفشویی یکی از خدماتی است که توسط تعمیرات لوازم خانگی کاردون انجام می‌شود.

۳) رفتار مناسب با ماشین ظرفشویی

نحوه کار کشیدن از ماشین ظرفشویی نیز بسیار اهمیت دارد و نباید اضافه بر توان دستگاه باشد. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی در صورت آبکشی‌های مکرر و غیرضروری ممکن است از کار بیفتد. همچنین پر نکردن بیش از حد ماشین ظرفشویی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نصب دستگاه نیز باید به صورت کاملاً دقیق و بالانس باشد، زیرا بر عملکرد دستگاه تأثیر خواهد گذاشت.

مشکل در پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

The reason for the accumulation of water in the dishwasher

هنگامی که ماشین ظرفشویی شما چرخه خود را به پایان رساند، آب به طور ایمن به داخل فاضلاب در پایین دستگاه شما منتقل می‌شود. با این وجود، در حالی که گرانش تا حدودی این کار را انجام می‌دهد، آب با فشار پمپ تخلیه به سمت پایین تخلیه می‌شود. پس اگر ماشین ظرفشویی خود را بعد از یک چرخه باز کنید و قسمت پایین آن آب راکد ببینید، می‌تواند به معنی ایراد در پمپ تخلیه باشد. با این حال، خرابی پمپ تخلیه تنها دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی نیست. بنابراین چگونه متوجه شوید که پمپ تخلیه مقصر است؟

وقتی ماشین ظرفشویی شما آب را تخلیه نمی‌کند، مشکلی وجود دارد که باید آن را عیب‌یابی کنید. شما اساساً باید فهرست مشکلات احتمالی را از در دسترس‌ترین به کم دسترس‌ترین آن‌ها بنویسید و هر یک را آزمایش کنید. پمپ تخلیه می‌تواند در این فهرست بسیار پایین‌تر از بقیه باشد. بدیهی است که ابتدا باید گرفتگی‌ها را بررسی کنید، زیرا بررسی آن‌ها آسان‌تر خواهد بود.

قیمت پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

هنگامی که نوبت به بررسی خود پمپ تخلیه می‌رسد، یک راه مشخص برای این کار بررسی آن با مولتی متر است. متأسفانه، این امر به معنای صرف زمان زیاد برای جداسازی قطعات می‌باشد. به برخی از پمپ‌های تخلیه می‌توان از زیر فیلتر دسترسی داشت. اما بسیاری دیگر، نیاز به باز کردن ماشین ظرفشویی و دسترسی به آن در قسمت زیرین دارند. پس از دسترسی، می‌توانید مقاومت را بر اساس آنچه که شماتیک سیم‌کشی در کنتاکت‌های خاص پمپ می‌خواند، بررسی کنید. اگر هیچ کدام وجود ندارد، پس این پمپ تخلیه است که باید برای رفع مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی جایگزین شود.
قیمت پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی به عوامل مختلفی نظیر برند ماشین ظرفشویی و کیفیت خود پمپ بستگی دارد. در عین حال، نوع دسترسی به پمپ تخلیه نیز بر اجرت تعویض آن اثر خواهد گذاشت. اگر درباره قیمت پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی یا هر وسیله دیگر آن سؤال دارید، ما در کاردون می‌توانیم به شما کمک کنیم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا ببینید تعمیر و جایگزینی این قطعه چقدر خرج برمی‌دار
.

آیا وجود کمی آب در فیلتر تخلیه طبیعی است؟

Problem with the drain pump of the dishwasher

وجود مقدار کمی آب ته‌مانده در قسمت فیلتر ماشین ظرفشویی (تقریباً نیمی از قسمت بالای قسمت فیلتر) طبیعی است. هنگامی که فیلتر ماشین ظرفشویی خود را برای تمیز کردن دوره‌ای جدا می‌کنید، ممکن است متوجه این آب شوید. این آب برای جلوگیری از خشک شدن اجزای آن ناحیه وجود دارد. این مقدار کم آب با شروع چرخه بعدی تخلیه می‌شود و با آب تازه جایگزین خواهد شد.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش

The reason for the Bosch dishwasher not draining

رایج‌ترین دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش به مسدود شدن فیلتر یا پمپ تخلیه به دلیل تجمع بقایای مواد غذایی در آب برمی‌گردد. به همین دلیل، مهم است که ماشین ظرفشویی بوش خود را به طور منظم تعمیر و نگهداری نمایید و آن را به درستی تمیز کنید.
اگر ماشین ظرفشویی بوش شما گرفتگی دارد و تخلیه نمی‌کند، فیلتر و پمپ تخلیه آن که در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد را بررسی نمایید. ابتدا فیلتر را بردارید. برای یادگیری نحوه انجام این کار، دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش خود را مرور کنید. هر گونه زباله و اشیایی که در فیلتر گیر کرده‌اند را بردارید. سپس آن را با صابون و یک برس نرم زیر آب جاری گرم و تمیز بشویید.
قبل از نصب مجدد فیلتر تخلیه، با پیروی از دستورالعمل‌های دفترچه راهنمای دستگاه، پوشش پمپ تخلیه را بردارید. پمپ تخلیه را بررسی کنید و هر گونه زباله و آب ساکن درون آن را با اسفنج بردارید. احتیاط کنید، زیرا ممکن است برخی از زباله‌های درون پمپ تیز باشند. بعد از تمیزکاری درپوش و فیلتر پمپ، آن را دوباره سر جای خود نصب کنید. اگر باز هم آب ماشین ظرفشویی بوش شما تخلیه نشد، لطفاً برای راهنمایی بیشتر با خدمات کاردون تماس بگیرید.

دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی

اگر متوجه آب تخلیه نشده در پایین ماشین ظرفشویی ال جی خود شدید، باید یک سری اقدامات تعمیری انجام شود. دلایل متعددی برای تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی به طور کامل وجود دارد. اما اکثر آن‌ها نیازی به تماس با سرویس‌کار ندارند. مراحل عیب‌یابی زیر را قبل از تماس با کاردون و برای رفع مشکل دنبال کنید.

۱) ماشین ظرفشویی ال جی را از برق جدا کنید

قبل از کار بر روی ماشین ظرفشویی و برای جلوگیری از برق‌گرفتگی، دستگاه را از برق بکشید یا کلید مدار را در تابلوی برق خود خاموش کنید.

۲) آب ماشین ظرفشویی ال جی خود را خارج نمایید

کف زیر ماشین ظرفشویی را با حوله بپوشانید و از یک فنجان بزرگ یا ظرف پلاستیکی استفاده کنید تا آب را داخل یک کاسه بزرگ یا سینک بکشید. هنگامی که آب آن‌قدر کم‌عمق می‌شود که نمی‌توان آن را برداشت، از یک حوله برای جذب بقیه رطوبت استفاده کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند سامسونگ استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کاردون استفاده نمایید.

۳) سیستم زهکشی را بررسی نمایید

یکی از رایج‌ترین دلایل تجمع آب در کف ماشین ظرفشویی شما این است که ذرات غذا یا باقی‌مانده‌های دیگر، سیستم زهکشی را مسدود کرده‌اند. تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی را بررسی نمایید و سبد تخلیه را در اطراف بازوی پاشش پایینی تمیز کنید و با یک آویز سیمی، آلودگی‌ها را از بین ببرید. مطمئن شوید که هیچ جسم بزرگی قسمت پشت وان را پوشانده یا مسدود نمی‌کند.

۴) پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی را تمیز نمایید

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی از دو پروانه تشکیل شده است. پروانه بالایی، آب را به داخل ماشین ظرفشویی پمپ می‌کند و پروانه پایینی آن را به سمت فاضلاب پمپ می‌نماید. گاهی اوقات، شیشه‌های شکسته و سایر زباله‌ها از چرخش پروانه‌ها جلوگیری می‌کنند و باعث تجمع آب می‌شوند. هر زباله‌ای را که می‌بینید می‌تواند این انسدادها را ایجاد کند، بردارید.

۵) بازوهای آب پاش ماشین ظرفشویی ال جی را تمیز کنید

بازوهای آب پاش که در پایین ماشین ظرفشویی ال جی قرار دارند را به آرامی بیرون بیاورید. سوراخ‌ها را از نظر باقی‌مانده مواد غذایی بررسی و آن‌ها را تمیز کنید. بازوها را با آب گرم بشویید و مطمئن شوید که تمام تکه‌های غذا از آن‌ها جدا شده باشند. تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی معمولاً به بازوهای آب پاش برنمی‌گردد اما کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.

۶) فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی را تمیز نمایید

فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی در کف دستگاه و قبل از پمپ تخلیه قرار دارد. کار فیلتر ماشین ظرفشویی این است که مواد غذایی را جمع کند. این فیلتر را از کف دستگاه باز کنید و سپس فیلتر را با آب بشویید و اطراف آن را با یک ابر مرطوب تمیز کنید.

۷) شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی را تمیز نمایید

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی نزدیک پشت آن و درست زیر صفحه فیلتر قرار دارد. می‌توانید از محلول جوش‌شیرین یا سرکه سفید برای این کار استفاده کنید. اما بهتر است شیلنگ تخلیه را کاملاً جدا کنید و کثیفی‌های درون آن را به دقت خارج نمایید.

۸) شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی را تعویض کنید

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی زیر سینک قرار دارد و معمولاً توسط گیره‌ها یا پیچ‌ها نگه داشته می‌شود. شیلنگ‌های تخلیه قدیمی‌تر تمایل به ایجاد پیچ ​​خوردگی دارند که می‌تواند انسداد ایجاد کند. اگر پیچ خوردگی در شیلنگ تخلیه وجود دارد، آن را با مدل جدید تعویض کنید.

۹) یک چرخه کامل اجرا نمایید

پس از انجام تمامی اقدامات بالا، یک چرخه کامل را در ماشین ظرفشویی ال جی خود اجرا کنید. اگر مشکل رفع شد که چه بهتر. اما اگر این‌گونه نبود و تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی کماکان ادامه داشت، با کاردون تماس بگیرید. متخصصان ما در امر تعمیر ماشین‌های ظرفشویی ال جی از توانایی‌ها و تجربیات بسیار بالایی برخوردار هستند.

جمع‌بندی

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج اعلام‌شده به کاردون است. این مشکل باید در اسرع وقت حل شود، زیرا استفاده از ماشین ظرفشویی را مختل می‌کند. تمامی راهکارهای ذکرشده در این مطلب از موارد پرتکرار در وقوع چنین مشکلی به شمار می‌روند. برخی از این راهکارها توسط خودتان عملی هستند، پس اگر می‌توانید ابتدا آن‌ها را انجام دهید و اگر مشکل رفع نشد، با کاردون تماس بگیرید. در عین حال، اگر وقت و حوصله انجام این کارها را ندارید، از همان ابتدای بروز مشکل نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید. تکنسین‌های مجرب ما در اسرع وقت و بدون توجه به برند ماشین ظرفشویی شما، آماده حل مشکل شما عزیزان هستند.

مهم‌ترین دلیل عدم تخلیه آب از ماشین ظرفشویی مسدود بودن مسیر تخلیه فاضلاب ماشین ظرفشویی است. بعد از آن خرابی پمپ تخلیه می‌تواند در این امر دخیل باشد.

ابتدا مسیر تخلیه را چک کنید. ببینید که شیلنگ تخلیه و فاضلاب ماشین ظرفشویی ایراد نداشته باشد. بعد از باید به بررسی عملکرد پمپ و دیگر قطعات بپردازید که تخصصی‌تر هستند و باید توسط سرویس‌کار باتجربه بررسی شوند.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها