لوگوی کاردون

علت آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

بین همه کارهای روزانه در آشپزخانه، شستن بشقاب‌ها و تمیز کردن قابلمه‌ها و تابه‌ها هرگز یکی از راه‌های مورد علاقه برای گذراندن وقت نبوده است. شستن ظرف‌ها با همه مشغله‌های روزانه، بسیار مشکل است. ماشین ظرفشویی یک وسیله بسیار کاربردی برای پیشبرد سریع‌تر کارهای خانه خواهد بود. اما حتی بهترین ماشین‌های ظرفشویی نیز گاهی دچار مشکل می‌گردند و به دلیل آبکشی نامناسب، ظروف در ماشین ظرفشویی تمیز نمی‌شوند. مطمئناً هیچ‌کس دوست ندارد بعد از هر بار که ظروف را در ماشین ظرفشویی می‌گذارد، آن‌ها را با دست آبکشی کند. بنابراین این راهنمای تعمیرات لوازم خانگی کاردون برای بررسی دلایل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی تهیه شده است.

علل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

فرقی نمی‌کند ماشین ظرفشویی شما جدید باشد یا قدیمی‌، اگر بدانید چه کاری باید انجام دهید، تمیز کردن بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی سریع و آسان‌تر خواهد بود. ماشین‌های ظرفشویی مدرن کمی از مدل‌های قدیمی‌تر، متفاوت‌تر ساخته می‌شوند. هنگامی که تفاوت‌ها را بفهمید، می‌توانید چند تغییر کوچک ایجاد کنید و ظروف شما تمیز و درخشان ظاهر خواهند شد. فرقی نمی‌کند ماشین ظرفشویی شما بوش، جنرال الکتریک، مایتاگ، ویرپول، کیچن اید یا هر نام تجاری دیگری باشد. زیرا دانستن علل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی باعث می‌شود دستگاه شما بهتر کار کند، دوام بیشتری داشته باشد و بهترین عملکرد را هنگام شستن ظروف ارائه دهد.
در ادامه مطلب 14 نکته را با شما در میان می‌گذاریم که در بروز این مشکل ماشین ظرفشویی مؤثر هستند. هم‌زمان راهکارهایی را هم ارائه می‌کنیم که انجام برخی از آن‌ها به دانش فنی زیادی محتاج نخواهد بود.

The reason for not rinsing the dishes in the dishwasher

۱) رفع گرفتگی بازوهای اسپری کننده

گرفتگی بازوهای اسپری‌کننده یا آب‌پاش احتمالاً مشکل شماره یک در آبکشی نکردن ماشین ظرفشویی خواهد بود. به کاربردن آب سخت و مواد شوینده جدید بدون فسفات علت این مشکل در ماشین ظرفشویی است. اخیراً تولیدکنندگان مایع ظرفشویی، فرمول‌های خود را تغییر داده‌اند و استفاده از فسفات را محدود یا حذف کرده‌اند. این کار با اینکه به نفع محیط زیست است، اما برای سیستم ماشین ظرفشویی بد است. البته مطمئناً محیط‌زیست، مهم‌تر است. ترکیب این نوع مایع ظرفشویی و آب سخت می‌تواند باعث ایجاد رسوب در بازوهای اسپری‌کننده و آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی شود.
شما می‌توانید با چرخاندن بازوی اسپری پایینی در خلاف جهت عقربه‌های ساعت و کشیدن هم‌زمان به سمت بالا، آن را جدا کنید. بازوهای اسپری بالا و وسط را با استفاده از جغجغه و سوکت با اندازه مناسب بردارید. تمام سوراخ‌های بازوهای اسپری‌کننده را از نظر گرفتگی بررسی کنید. شما می‌توانید از سه روش مختلف برای حذف زباله از سوراخ‌ها استفاده نمایید. سیم فلزی را می‌توان مانند نخ دندان استفاده کرد تا سوراخ‌های بازوها را کاملاً پاک کند.

۲) فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای فیلتر هستند. این فیلتر ذرات بزرگ غذا را که بدون گیر کردن نمی‌توانند از لوله تخلیه عبور کنند، جمع‌آوری می‌نماید. پس از مدتی و با پر شدن این فیلتر، ماشین ظرفشویی به خوبی کار نمی‌کند و حتی ممکن است بوی بدی بدهد. شما به آسانی و با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود می‌توانید فیلتر را بردارید و بعد از تمیز کردن، آن را به سرعت نصب کنید.
این فیلتر طوری طراحی شده است که توسط خود مصرف‌کننده چک و تخلیه شود. بنابراین جداسازی و اتصال دوباره آن، آسان است. اگر ظروف شما بعد از شستشو بو می‌دهند، احتمالاً علت کثیف شدن آن‌ها در پایان چرخه و آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی را پیدا کرده‌اید.

۳) بازوهای اسپری‌کننده را با سرکه تمیز کنید

جدا کردن مکانیکی رسوب یا تکه‌های غذا از سوراخ‌های بازوهای اسپری‌کننده (نکته 1) کمک زیادی به عملکرد بهتر و آبکشی مناسب ماشین ظرفشویی خواهد نمود. اما حالا که بازوها را جدا کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را در تشت سرکه سفید نیز بخیسانید تا بیشتر تمیز شوند. سرکه سفید به طور طبیعی صابون قدیمی ماشین ظرفشویی است و رسوب را از بین می‌برد.
شما می‌توانید خیساندن بازوهای آب‌پاش در سرکه را به یکی از دو روش زیر انجام دهید:
۱. گزینه اول این است که بازوها را روی یک ورقه گود چهار طرفه قرار دهید و سرکه سفید را اضافه کنید.
۲. گزینه دوم این است که بازوهای اسپری را در سینک آشپزخانه یا یک تشت تمیز قرار دهید و آن‌ها را با سرکه آغشته کنید. بعد از گذشت چند ساعت می‌توانید بازوهای اسپری‌کننده را با آب گرم بشویید.

۴) دمای آب را بسنجید

یکی از بهترین نکات برای اینکه ماشین ظرفشویی شما ظروف را بهتر آبکشی کند، این است دستگاه به خوبی آب را گرم کند. آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی دلایل زیادی دارد که استفاده نکردن از آب گرم درست در بالای فهرست است.
چک کنید ببینید که ماشین ظرفشویی ظروف را با آب گرم می‌شویند یا خیر. در صورتی که دمای بالا را برای شستشو تنظیم کرده‌اید ولی آب گرم نشده است، احتمالاً المنت یا سنسور دمای ماشین ظرفشویی ایراد پیدا کرده است و باید تعمیر یا تعویض شود.

۵) ظروف خود را از قبل خیس کنید

یک راه خوب برای آزمایش اینکه آیا ماشین ظرفشویی می‌تواند مواد غذایی را از ظرف غذای شما جدا کند یا خیر این است که تست خراش را امتحان کنید. اگر نمی‌توانید تکه‌ای از غذای چسبیده را بدون زحمت از کاسه یا بشقاب‌هایتان خراش دهید، احتمالاً ماشین ظرفشویی شما نیز نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
لازم نیست هر بار قبل از شستشو، این کار را انجام دهید. اما اگر می‌خواهید ظروف واقعاً تمیزی داشته باشید، خیساندن ظروف در آب داغ می‌تواند بهترین بسیار مفید باشد. بنابراین ظروف خود را نیم ساعت قبل از گذاشتن در ماشین ظرف‌شویی بخیسانید تا کار شستشوی آن‌ها راحت‌تر انجام شود.

شما می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

۶) نحوه چیدمان ظروف مهم است

نحوه چیدمان ظروف برای استفاده حداکثری از عملکرد بازوهای اسپری‌کننده، بسیار اهمیت دارد. اگر نگاهی به دفترچه راهنمای ظروف خود بیندازید، نحوه قرارگیری صحیح ظروف در این باره ذکر شده است. مثلاً کاسه‌ها را نباید روی قفسه بالایی و رو به پایین قرار داد. بدین ترتیب جت‌های آب پاش در آن موقعیت نمی‌توانند آب داغ را به طور مؤثر روی ظروف اسپری کنند. آن‌ها باید رو‌به‌روی بازوهای آب پاش یا به پهلو قرار بگیرند. اگر چیدمان ظروف را به درستی انجام دهید، مطمئناً مشکل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی تا حدود زیادی از بین خواهد رفت.

۷) بخش Rinse Aid را پر کنید

Signs of rust inside the dishwasher

Rinse Aid یا کمک آبکشی به خشک شدن سریع ظروف شما کمک می‌کند. کمک‌های آبکشی ممتاز حاوی سورفکتانت‌هایی هستند که کشش سطحی آب را کاهش می‌دهند. بنابراین به جای اینکه آب، قطرات را تشکیل دهد، به سطوح بچسبد و لکه‌هایی از خود به جای بگذارد، فقط از روی ظروف شما می‌غلتد. اگر آب لوله‌کشی سخت و حاوی مواد معدنی زیاد دارید، Rinse Aid واقعاً مفید است.
استفاده از کمک آبکشی در ماشین ظرفشویی به سادگی استفاده از مواد شوینده می‌باشد. بخش کمک آبکشی معمولاً در کنار مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی شما قرار دارند. فقط کافی است این محفظه را تا حداکثر سطح پر کنید، آن را ببندید و چرخه خود را شروع کنید. کمک آبکشی به طور خودکار در چرخه نهایی آبکشی پخش می‌شود.

دفترچه راهنمای برند ظرفشویی شما نحوه استفاده درست از تنظیمات Rinse Aid را توضیح می‌دهد. اگر پس از یک چرخه همچنان لکه‌های ابری، رگه‌ها یا آثار آب روی ظروف دیدید، تنظیمات Rinse Aid را افزایش دهید. در صورت مشاهده لکه‌های کف، تنظیم پایین‌تری را انتخاب کنید. تنظیم دقیق کمک آبکشی ممکن است تا چند چرخه طول بکشد.

اگر ماشین ظرفشویی شما اغلب روشن است، توصیه می‌کنیم ماهی یک بار بخش کمک آبکشی آن را پر کنید تا مشکل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی برطرف شود.

۸) از شوینده آب سخت استفاده کنید

توصیه دیگر این است که مایع ظرفشویی ارزان را کنار بگذارید و از شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی خودتان استفاده کنید. این راه‌حل، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند و آبکشی ماشین ظرفشویی شما بهتر خواهد شد. استفاده از یک مایع شوینده باکیفیت و مطابق با ویژگی‌های آب سخت می‌تواند کمک زیادی به فرایند آبکشی ماشین ظرفشویی شما باشد.
شوینده بی‌کیفیت باعث می‌شود ماشین ظرفشویی را برای تمیزی بهتر ظروف، چند بار روشن کنید. این امر به معنای استفاده بیشتر از مواد شوینده و افزایش هزینه‌ها است. بنابراین از شوینده طراحی نشده برای ماشین ظرفشویی خود استفاده نکنید. مکانیسم شستشو با ماشین ظرفشویی، متفاوت از شستن با دست است. بنابراین مواد شوینده نیز باید متناسب با آن مکانیسم انتخاب شوند.

آب سخت باعث می‌گردد شوینده معمولی به خوبی کف نکند، اما شوینده مخصوص آب سخت کف مناسبی خواهد داشت. در عین حال، نصب کردن یک نرم‌کننده آب نیز می‌تواند مشکلات مربوط به آب سخت را برطرف کند. اما در آن صورت باید از شوینده آب نرم استفاده کنید تا میزان کف ایجادشده، از حد معمولی فراتر نرود.

۹) چرخه شستشوی خالی ماشین ظرفشویی با سرکه

قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی تنها با هدف تمیز شدن آن‌ها صورت می‌پذیرد. اما برای اینکه ظروف شما به بهترین نحو تمیز شوند، داخل خود ماشین ظرفشویی نیز باید تمیز باشد. اگر متوجه شدید ظروف شما به اندازه معمول تمیز نمی‌شوند، چرخه شستشوی خالی ماشین ظرفشویی با سرکه را امتحان کنید. این کار فضای داخلی ماشین ظرفشویی را آبکشی می‌کند و می‌تواند به تمیز کردن مواد غذایی انباشته‌شده در آن کمک کند.
سرکه یک ماده اسیدی و شوینده طبیعی است که می‌تواند ناخالصی‌های رسوب کرده در دستگاه شما را به خوبی پاک کند. البته این کار با اسید سیتریک نتیجه بهتری خواهد داد. اما تهیه اسید سیتریک ممکن است سخت باشد و سرکه بیشتر در دسترس عموم قرار دارد. در عین حال، سرکه ماده‌ای طبیعی است و بوی ماشین ظرفشویی شما را نیز بهبود خواهد بخشید. بنابراین یکی از راه‌های رفع مشکل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی، استفاده از چرخه‌های سرکه به صورت دوره‌ای خواهد بود.

۱۰) یک فیلتر نرم‌کننده آب نصب کنید

اگر در مکانی زندگی می‌کنید که آب بسیار سختی دارد، تمیز کردن و آبکشی ظروف شما بسیار دشوار خواهد بود. شوینده‌ها در آب سخت، کار سختی دارند و برای تمیزی بهتر ظروف گران‌قیمت باید به فکر تهیه یک نرم‌کننده یا فیلتر آب برای کل منزل باشید. نرم‌کننده‌ها و فیلترهای آب برای مناطق دارای آب سخت، بسیار مهم هستند. آب سخت نه‌تنها بر عملکرد ماشین ظرفشویی شما تأثیر می‌گذارد، بلکه باعث تجمع رسوب در لوله‌ها و همچنین شیرآلات و سایر وسایل خواهد شد.
حذف سختی یا فیلتر کردن آن از آب خانگی باعث می‌شود ماشین ظرفشویی شما بهتر از همیشه آبکشی نماید. شوینده‌ها نیز بهتر عمل می‌کنند، لکه‌های بیشتری را از بین می‌برند و حتی ظروف بهتر خشک می‌شوند. سختی آب، یکی از دلایل اصلی آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی به شمار می‌رود.

۱۱) تمیز کردن رسوبات گچی ماشین ظرفشویی

رسوب مواد معدنی و گچ در ماشین ظرفشویی یکی از نتایج استفاده از آب سخت برای شستشوی ظروف است. آب سخت از املاح زیادی برخوردار است که در تمام شیرآلات و وسایل مرتبط با آب منزل شما رسوب خواهند کرد. این گچ رسوب کرده می‌تواند عملکرد گردش آب ماشین ظرفشویی را مختل کند و در نتیجه شاهد تمیز نبودن ظروف باشید.
برای تمیز کردن رسوبات گچی ماشین ظرفشویی ابتدا باید از ورود آب سخت به آن جلوگیری به عمل آورید. این کار نیز با نصب یک نرم‌کننده آب در منزل شما میسر خواهد بود. در عین حال، برای زدودن گچ و سایر رسوبات از فضای داخلی ماشین ظرفشویی می‌توانید از محلول سرکه استفاده کنید. شما باید به صورت دوره‌ای از این محلول و یک دستمال برای رسوب‌زدایی از ماشین ظرفشویی خود استفاده نمایید. چرخه‌های دوره‌ای شستشوی خالی همراه با سرکه نیز بسیار مؤثر و کاربردی خواهند بود.

۱۲) مطمئن شوید که زهکشی مسدود نشده باشد

ماشین ظرفشویی شما از مقداری آب برای شستن ظروف و مقداری دیگر برای آبکشی آن‌ها استفاده می‌کند. اطمینان از مسدود نشدن لوله فاضلاب می‌تواند به معنای تفاوت بین استفاده از آبکشی تمیز و آبکشی کثیف باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که زیر سینک را نگاه کنید و شیلنگ لبه‌دار متصل به لوله تخلیه سینک را پیدا کنید. هنگامی که ماشین ظرفشویی آب شستشو را تخلیه می‌کند، صدای آن را خواهید شنید. با استفاده از یک چراغ‌قوه جریان آب بدون انسداد یا توقف را در لوله مشاهده خواهید کرد.
اگر شیلنگ تخلیه گرفتگی دارد اما نمی‌خواهید خودتان آن را برطرف کنید، می‌توانید با کاردون تماس بگیرید. تکنسین ما شیلنگ تخلیه را تمیز می‌کند و در صورت نیاز آن را با یک شیلنگ جدید جایگزین خواهد کرد. این کار به تخلیه بهتر دستگاه شما کمک می‌کند که به معنای رفع مشکل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی خواهد بود.

۱۳) دنبال نشانه‌های آسیب‌دیدگی ماشین ظرفشویی بگردید

اگر تمامی راهکارهای بالا مؤثر نبودند و آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی کماکان مشاهده می‌شود، پس وقت آن رسیده است تا به دنبال نشانه‌های آسیب‌دیدگی در ماشین ظرفشویی بگردید. قطعات آسیب‌دیده یا اختلال در عملکرد سیستم اتوماتیک ماشین ظرفشویی، مواردی دور از ذهن نیستند. ماشین ظرفشویی نیز مانند سایر وسایل برقی به مرور دچار آسیب‌هایی می‌شود. برای تست سلامت دستگاه می‌توانید با کاردون تماس بگیرید تا تکنسین‌های ما به بررسی، عیب‌یابی و رفع عیب ماشین ظرفشویی شما بپردازند.

۱۴) بخش‌های آسیب‌دیده را تعویض کنید

در نهایت و پس از عیب‌یابی دستگاه باید به تعمیر قطعات و رفع عیب ماشین ظرفشویی پرداخته شود. تکنسین‌های کاردون سعی می‌کنند قطعات آسیب‌دیده شما را تعمیر نمایند. اما در برخی موارد این کار عملی نیست و باید به تعویض قطعات معیوب و فرسوده با قطعات سالم و نو اقدام شود. البته این قطعات جدید باید کاملاً اصل و مشابه قطعات برند ظرفشویی شما باشند. کاردون در تعویض قطعات حتماً از قطعات اصلی استفاده می‌کند. به این ترتیب از طریق تعویض آنها مشکل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی شما را برطرف خواهد شد.

نشانه‌های زنگ زدن داخل ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آسیب‌های قرار گرفتن دائمی در معرض آب، مواد شوینده، روغن‌ها و مواد شیمیایی را کنترل کنند. با این حال، شرایط مرطوب در نهایت، تأثیر خود را می‌گذارد و ممکن است لکه‌های زنگ‌زدگی روی ظروف خود مشاهده کنید. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که اجزای فلزی زیرین واشر در معرض رطوبت قرار گرفته باشند. زنگ‌زدگی ماشین ظرفشویی را نادیده نگیرید. زیرا تولید این لکه‌ها می‌تواند چندین مشکل جدی برای سلامتی دستگاه ایجاد کند. اگر در ماشین ظرفشویی زنگ مشاهده کردید، فوراً با متخصصین تعمیرات لوازم خانگی کاردون تماس بگیرید.

زنگ‌زدگی داخل ماشین ظرفشویی به چه معناست؟

زنگ‌زدگی زمانی اتفاق می‌افتد که پوشش محافظ اجزای مختلف ماشین ظرفشویی به اندازه کافی شکسته شود و در نتیجه، ساختارهای فلزی زیرین را در معرض رطوبت قرار دهد. در بیشتر موارد، زنگ در داخل خود ماشین ظرفشویی باقی می‌ماند، اما گاهی اوقات می‌تواند به ظروف نیز منتقل شود. بنابراین مشکل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی ظاهر می‌گردد و نمی‌شود از ظروف، بدون آبکشی کامل دستی استفاده کرد.
نادیده گرفتن زنگ‌زدگی داخل ماشین ظرفشویی می‌تواند منجر به آسیب‌های شدیدتری نیز شود و شما را مجبور به صرف هزینه برای تعمیر یا حتی تعویض ماشین ظرفشویی کند. ذرات زنگ‌زدگی ممکن است در اجزای ظریف واشر به دام بیفتند و مشکلاتی مانند اصطکاک بیش از حد، تخریب و شکستگی ایجاد کنند.

اگر ماشین ظرفشویی را با زنگ‌زدگی زیاد راه‌اندازی نمایید، در نهایت به طور کامل ظروف را آبکشی نخواهد کرد.

ماشین ظرفشویی زنگ‌زده را تعمیر یا تعویض کنیم؟

این امر بستگی به محل زنگ‌زدگی دارد. اگر روی قفسه‌های ماشین ظرفشویی زنگ‌زده باشد، یک راه‌حل ساده یعنی تمیز کردن، سنباده زدن و آب‌بندی مجدد قفسه‌ها دارد. همچنین می‌توانید قفسه‌ها را با قطعات جدید جایگزین کنید که هزینه زیادی در پی نخواهد داشت. اکثر تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی قفسه‌های جایگزین را با هزینه‌ای مقرون به صرفه ارائه می‌کنند.
با این حال، اگر زنگ‌زدگی در اجزای داخلی رخ دهد یا به طور فعال توانایی تمیز کردن و آبکشی ماشین ظرفشویی شما را به خطر بیندازد، ممکن است به تعمیرات یا تعویض حرفه‌ای نیاز داشته باشید. اگر متوجه علائم هشداردهنده‌ای مانند غلظت زیاد ذرات زنگ‌زدگی روی ظروف خود شدید، کافیست با تعمیرات لوازم خانگی کاردون تماس بگیرید. گاهی اوقات تشخیص منشأ دقیق مسائل مربوط به زنگ‌زدگی دشوار است. اما متخصصان قابل اعتماد کاردون به شما می‌گویند که آیا نیاز به جایگزینی دارید یا خیر. آنها بهترین گزینه را به شما توصیه خواهند کرد.

چرا آب به ماشین ظرفشویی وارد نمی شود؟

Should we repair or replace a rusty dishwasher

نبودن آب کافی موجب آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی می‌گردد. اگر متوجه شدید که آبی وارد ماشین ظرفشویی شما نمی‌شود، چند مسئله وجود دارد که باید آن‌ها را بررسی کنید. ساده‌ترین روش عیب‌یابی این است که از عدم مشکل در ورودی آب به ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید. اگر آب ورودی به ظرفشویی قطع نیست، سایر دلایل عدم ورود آب به ماشین ظرفشویی احتمالاً از قرار زیر هستند.

۱) مسدودی فیلتر ماشین ظرفشویی

در اولین قدم باید فیلتر انتهای ماشین ظرفشویی را بررسی نمایید. فیلتر را پیدا کنید و آن را به حالت کشویی در بیاورید و آن را از وجود هرگونه زباله و کثیفی تمیز کنید. محفظه فیلتر را بررسی نمایید و آن قسمت را هم تمیز کنید. به احتمال زیاد در داخل فیلتر، تکه‌های غذا یا احتمالاً شیشه پیدا خواهید کرد. تمام مواد خارجی را بردارید و فیلتر تمیز را دوباره سر جای خود قرار دهید. ماشین ظرفشویی خود را تست کنید تا مطمئن شوید که آب می‌دهد. اگر این‌طور نیست، دلایل بعدی را مورد بررسی قرار دهید.

۲) گیر کردن سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی

گیرکردن سوئیچ شناور، یک مشکل رایج در ماشین ظرفشویی است که منجر می‌شود ماشین ظرفشویی بدون آب و آبکشی نکردن ظروف کار کند. وظیفه این شناور کوچک در واقع اندازه‌گیری آب موردنیاز در ماشین ظرفشویی می‌باشد. پس اگر در موقعیت اشتباه گیر کند، ماشین ظرفشویی پر از آب نخواهد شد. درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و در قسمت پایین به دنبال شناور گرد کوچکی باشید که همراه با آب، بالا و پایین می‌رود. اگر سوئیچ شناور در موقعیت بالا یا UP گیر کرده باشد، ماشین ظرفشویی باور می‌کند که آب کافی دارد و پر نخواهد شد. شاید یک چنگال یا یک تکه غذا، شناور را در حالت بالا نگه داشته باشد. در غیر این صورت باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

۳) خرابی شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی

شیر ورودی آب، قطعه‌ای است که آب را به ماشین ظرفشویی وارد می‌کند. اگر این سوپاپ به نحوی مسدود یا خراب شود، آب را به داخل ماشین ظرفشویی وارد نخواهد کرد. این شیر توسط یک شیر برقی کنترل می‌شود. بنابراین در صورت خرابی شیر برقی، آب وارد ماشین ظرفشویی نخواهد شد. بنابراین شیر ورودی آب را از نظر مکانیکی و الکتریکی بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست کار می‌کند. متخصصان کاردون در تمامی این مراحل کنار شما خواهند بود.

۴) مشکل پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

اگر پمپ تخلیه آب از شستشوی قبلی ماشین ظرفشویی خارج نشود، ماشین ظرفشویی در شستشوی بعدی پر از آب نخواهد شد. بنابراین آب در کف ماشین ظرفشویی می‌ماند و برای چرخه بعدی پر نخواهد شد. پمپ تخلیه باید از جوانب گوناگون مورد بررسی قرار گیرد. اگر پمپ تخلیه دلیل نبود آب در ماشین ظرفشویی شما باشد، گاهی اوقات صدای زمزمه آن را می‌شنوید که به شما می‌گوید پمپ تخلیه مشکل دارد. پمپ تخلیه یک قطعه کاملاً تخصصی است و دسترسی به آن، نیاز به دانش فنی دارد. بنابراین لطفاً بدون داشتن دانش و تخصص کافی اقدامی نکنید و کار را به متخصصان کاردون بسپارید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند سامسونگ استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کاردون استفاده نمایید.

تعمیر ماشین ظرفشویی توسط کاردون

عمر متوسط یک ماشین ظرفشویی تقریباً 10 سال است. اما شما می‌توانید با تعمیر و نگهداری منظم ماشین ظرفشویی، تا چند سال به این میزان اضافه کنید. اگر دستگاه شما خارج از گارانتی است، بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد و مشکلات مکرری برای شما ایجاد می‌کند، شاید لازم باشد به فکر تعویض کردن آن باشید. در صورت تمایل به ارزیابی تخصصی، با خدمات تعمیر کاردون تماس بگیرید. تکنسین‌های حرفه‌ای ما می‌دانند ماشین ظرفشویی چگونه کار می‌کند و چگونه علت اصلی مشکل را تشخیص دهند. آن‌ها قبل از ارائه راه‌حل، دستگاه شما را به طور کامل بررسی می‌کنند. گاهی اوقات بهترین راه‌حل، تعویض کامل دستگاه است.
تکنسین‌های کاردون به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تعمیرات لوازم خانگی مانند یخچال، کولر و ماشین ظرفشویی آموزش دیده‌اند و به کسب مهارت پرداخته‌اند. وقتی یک تکنسین به طور مداوم و تخصصی در حال تعمیر یکی از لوازم برقی منزل باشد، در حوزه خودش بسیار باتجربه و ورزیده خواهد شد. تکنسین کاردون با عیب‌یابی دقیق مشکل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی دقیقا به رفع همان مشکل خواهد پرداخت.

جمع‌بندی

همه ما می‌خواهیم ظروف تمیز و درخشانی داشته باشیم، می‌خواهیم ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهیم و کاملاً تمیز و براق تحویل بگیریم. اما واقعیت این است که حتی دستگاه‌های گران‌قیمت نیز می‌توانند با مشکلاتی مواجه شوند. استفاده از نکات مطرح‌شده در این مطلب می‌تواند به آبکشی بهتر ماشین ظرفشویی شما کمک کند. این نکات حاصل تجربیات تکنسین‌های ما در حین رفع مشکل آبکشی ماشین‌های ظرفشویی متعدد هستند. با این حال، اگر پس از مطالعه کامل این صفحه همچنان با مشکل آبکشی نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی مواجه هستید، نظر خود را در زیر بنویسید و با ما تماس بگیرید.

گرفتگی سوراخ‌های بازوی آبپاش و عملکرد نامناسب آن مهم‌ترین علت آبکشی نکردن ظروف در ماشین
ظرفشویی است.

سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی عملکرد ماشین ظرفشویی را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها