لوگوی کاردون

بهترین تلویزیون سال ۲۰۲۳ کدام است؟

What is the best TV in 2023

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بهترین تلویزیون سال ۲۰۲۳

در دنیای فراوانی ابزارهای دیجیتال، تلویزیون‌، همچنان جزو پرطرفدارترین دستگاه‌ها است که به لطف تکنولوژی، هر روز نیز هوشمند‌تر از گذشته می‌شود! کمپانی‌های برتر جهانی اعم از؛ ال‌جی، سامسونگ، سونی و … همواره در تلاش هستند تا با اتکا به فناوری روز، قابلیت‌های تلویزیون‌های تولید خود را ارتقا دهند.

همین تنوع در تولید سبب شده‌است تا کاربران هنگام انتخاب یا خرید تلویزیون اغلب با این دست سؤالات چالشی مواجه شوند که؛ بهترین تلویزیون ال جی در سال 2023 کدام است؟ یا بهترین تلویزیون سامسونگ در سال 2023 کدام است؟ و …

تلویزیون‌های هوشمند امروزی به قدری امکانات و قابلیت‌های گسترده‌‌ دارند که هر شخصی را دچار سردرگمی در انتخاب بهترین آن‌ها می‌کنند، بنابراین خیالتان راحت؛ ما کاملا حق را به شما می‌دهیم!  به همین علت است که در این مقاله قصد داریم تا با بررسی بهترین تلویزیون های سال 2023 به این دست از نگرانی‌هایتان پایان داده و شما را برای خریدی رضایت بخش یاری کنیم.

معرفی و بررسی بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳

Introducing and reviewing the best TVs of 2023

در بازار جهانی، شرکت‌های مختلفی  مشغول ساخت و تولید تلویزیون هستند. برخی از این برندها مانند؛ سونی، ال‌جی، سامسونگ، پاناسونیک و … نیازی به معرفی ندارند چرا که سال‌ها است در زمینه ساخت محصولات الکترونیک و لوازم خانگی فعالیت دارند. در این میان سایر برندهای نوظهور در این عرصه مانند؛ شیائومی، ایکس ویژن، هایسنس و  … نیز تلویزیون‌های هوشمندی را به بازار لوازم خانگی عرضه کرده‌اند. بدین ترتیب؛ ما در راهنمای بهترین تلویزیون سال 2023 تنها سه مدل از محصولات برترین برندهای تولیدکننده تلویزیون را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

۱) تلویزیون ال‌جی G3

ال‌جی یکی از غول‌های سازنده انواع تلویزیون در جهان است که تلویزیون‌های OLED  آن‌ بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر برندهای مطرح موجود در بازار لوازم خانگی دارند. تلویزیون G3 این کمپانی، از جمله پرچم‌دارهای smart tv  در سال ۲۰۲۳ است که توانسته نظر مثبت کاربران را به خوبی جلب نماید.

از جمله ویژگی بارز این تلویزیون کیفیت خیره‌کننده تصاویر و کنتراست عالی رنگ‌ها است. ال‌جی تلاش کرده‌است تا با فناوری جدید Micro Lens Array (MLA) ( به جز نوع 83 اینچی این تلویزیون) میزان روشنایی پیکسل‌های به‌کار رفته در تلویزیون را تا حد قابل توجهی افزایش دهد، بدین ترتیب تصاویری شفاف‌تر، زیباتر و جذاب‌تر خلق شده‌است.

 یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های تلویزیون‌های اسمارت ال‌جی که تنها مختص این کمپانی مشهور است استفاده از سیستم عامل امن، کاربردی و چندمنظوره webos  است. این سیستم عامل پیشرفته و هوشمند توسط ال‌جی شخصی سازی شده و در بهترین مدل تلویزیون ۲۰۲۳ این برند یعنی سری G3 نیز به‌کار رفته‌است.

کاربران به‌واسطه آخرین نسخه سیستم عامل webos در تلوزیون ال‌جی G3  می‌توانند به ویژگی‌های پیشرفته دستگاه، خدمات و نرم افزارهایی چون؛ Google Play Amazon ، YouTube و … به‌شکلی راحت و آسان دسترسی داشته‌باشند. جالب است بدانید که استفاده از این تکنولوژی پیشرفته تأثیری بر قیمت این دستگاه نداشته و تلوزیون ال‌جی G3  نسبت به همتایان خود در سایر برندها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است!

این تلویزیون دارای طراحی شیک و مدرن با صفحه‌ای تخت است که در ساخت آن از مرغوب‌ترین متریال موجود استفاده شده‌است (این تلویزیون پایه خود نگه‌دارنده ندارد)، بنابراین با توجه به ویژگی‌های ذکرشده و مواردی نظیر؛ کیفیت 4k، وجود چهار درگاه HDMI 2.1، وضوح تصویر 3840×2160، پنل WOLED، Visionامکانات فوق‌العاده کنترل جادویی، پردازنده α9 AI Processo، ضخامت حاشیه‌ 0.6 سانتی‌متر،  رفرش سریع  120 هرتزی و  سیستم  Dolby Vision در جواب این سؤال که: بهترین تلویزیون ال جی در سال 2023 کدام است؟ باید از تلویزیون ال‌جی G3 نام برد. برای تعمیر تلویزیون خود می توانید از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

۲) تلویزیون سامسونگ مدل S95C

سامسونگ دیگر برند معروف جهان است که انواع لوازم خانگی، الکترونیکی و … را تولید می‌کند. این کمپانی کره‌ای پرطرفدار، از پیشرفته‌ترین تلویزیون 4k خود در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرده‌است. تلویزیون سامسونگ مدل S95C نسخه پیشرفته‌تر مدل S95B  سال ۲۰۲۲ می‌باشد که در ابعاد 55 و 65 و 77 اینچ در بازار قابل خریداری است.

 تلویزیون سامسونگ مدل S95C با ضخامت حدودی   ۱.۲ سانتی‌متر و ۳ درجه انحنا به عقب جزو باریک‌ترین تلویزیون‌های موجود است که از طراحی منحصربه‌فردی برخوردار بوده و می‌تواند به کمک پنل VA  تصاویری بسیار درخشان و دیدنی را به نمایش بگذارد. زاویه دید بی‌نظیر Ultra و استفاده از پنل پیشرفته QD_OLED با قابلیت Anti Reflection همان چیزی است که از یک تلویزیون مدرن و باکیفیت انتظار دارید.

این تلویزیون هوشمند با عملکرد بسیار سریع در گیمینگ می‌تواند بازی‌های 120 هرتزی و کنسول‌های نسل نهم را به بهترین نحو پشتیبانی و اجرا کند. قابلیت پشتیبانی VRR، پهنای باند 2.1 در HDMI، جعبه Slim One Connect  خارجی، فناوری OTS یا ردیابی اشیاء، استاندارد‌های صوتی Dolby، سیتم عامل تایزن، پردازنده کوانتومی، فناوریSmart Calibration  با قدرت پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی، سرعت رفرش ۱۴۴ هرتزی، رابط کاربری آسان و سیستم صوتی 2.2.2 کاناله از جمله بارزترین ویژگی‌های بهترین تلویزیون سال 202۳ سامسونگ است.

تلویزیون سامسونگ مدل S95C می‌تواند تا ۲۰۰رصد روشنایی بیشتری را تولید کرده و لذت تماشای فیلم و بازی در مکان‌های تاریک را برایتان جذاب‌تر کند. این تلویزیون دارای پایه کوچک اما مقاومی است که به‌راحتی وزن دستگاه را تحمل کرده و از حرکت یا لغزش آن خودداری می‌کند. از آنجائیکه تمام پورت‌های این تلویزیون در جعبه One-Connect   قرار داده شده‌است کاربر به‌راحتی می‌تواند آن را روی دیوار نصب کند. با این اوصاف اگر از ما بپرسید که؛ بهترین تلویزیون سامسونگ در سال 2023 کدام است؟ به شما خرید تلویزیون پرچمدار و بسیار بالارده سامسونگ مدل S95C را پیشنهاد می‌کنیم.

۳) تلویزیون سونی A95K OLED

کمتر کسی در جهان است که نام برند معروف و معتبر سونی به گوشش نخورده باشد. سونی تخصص ویژه‌ای در تولید تلویزیون‌های مدرن، باکیفیت و هوشمند دارد. یکی از برترین تلویزیون‌های  OLED سونی در سال ۲۰۲۳ تلویزیون A95K است. پردازنده Cognitive XR این دستگاه قدرت نمایش تصاویری مسحورکننده، شفاف و درخشان را ممکن ساخته‌است. استفاده از  فناوری کوانتوم دات در تولید صفحه نمایش این تلویزیون موجب شده تا رنگ‌ها بسیار واقعی‌تر به نظر بیایند.

با بهترین تلویزیون سال 2023سونی صدایی اکوستیک، پر قدرت و باکیفیت بسیار بالا را خواهید شنید. قابلیت منحصربه‌فرد تلویزیون سونی A95K OLED در تشخیص محل نشستن کاربر و بهینه کردن صدا و تصویر متناسب با موقعیت او، توسط فناوری پیشرفته BRAVIA CAM انجام می‌گیرد. طراحی قاب باریک و زیبای این تلویزیون از جمله مزیت‌های مهم آن است که در همان نگاه اول مخاطب را به خود جذب می‌کند.

در تلویزیون سونی A95K فناوری Finder به کمک شما می‌آید تا در صورت گم کردن ریموت تلویزیون آن را به‌راحتی پیدا کنید. منوهای هوشمند این تلویزیون بسیار گسترده و کاربردی است. قدرت رفش ۱۲۰ هرتزی، ۴ پورت HDMI 2.1 ، سیستم عامل GoogleTV 10، چیپ تصویر XR ، پشتیبانی از Dolby Vision، پردازشگر تصویر Processor XR، پنل QD-OLED، رزولوشن 4K، زاویه دید گسترده و بی‌نقص، تنها بخشی از انبوه قابلیت‌های تلویزیون سونی A95K است.

استفاده از فلز مقاوم اما صیقل خورده در ساخت بدنه و پایه‌های این تلویزیون، حداکثر ضخامت 4.3 سانتی‌متر، قاب نمایشگر جذاب و کلاسیک سبب شده‌است تا این تلویزیون نمایی کاربرپسند و محسورکننده داشته‌باشد. با سونی می‌توانید گیمینگی به‌یاد ماندنی را با بالاترین سطح وضوح، بدون نویز و تأخیر در نمایش تجربه کنید. با توجه به آنچه درباره تلویزیون پیشرفته و مدرن سونی A95K شرح دادیم، می‌توان اینگونه گفت که؛ این تلویزیون در «بررسی بهترین تلویزیون های سال 2023» سربلند بیرون آمده و دیگر جای تردیدی برای خرید آن باقی نمی‌ماند.

چگونه بهترین تلویزیون را برای خود انتخاب کنید؟

How to choose the best TV for you

با توجه به تنوع بالای تلویزیون‌های هوشمند و غیر هوشمند موجود در بازار، انتخاب بهترین تلویزیون سال 2023 بسیار سخت است زیرا اساسا فاکتورهای متعددی در این انتخاب دخیل هستند، اما آنچه در این بین اهمیت دارد؛ سلیقه، نوع نیاز، بودجه و سطح توقعات‌ شما از یک تلویزیون خوب است که اولویت‌های خریدتان را تعیین می‌کند، بنابراین اگر نمی‌دانید که هنگام خرید بهترین تلویزیون برای خود، چه معیارهایی را باید ملاک قرار دهید موارد زیر را در نظر بگیرید.

۱) نوع نیاز و میزان استفاده

یکی از اساسی‌ترین کارها قبل از معرفی و بررسی بهترین تلویزیون های سال 2023 پاسخ به این پرسش است که؛ هدف شما از خرید تلویزیون چیست؟ آیا فقط قصد تماشای سریال و فیلم‌های روز را دارید؟ آیا تمامی کارهای خود مانند وبگردی و … را نیز از طریق تلویزیون خود انجام می‌دهید؟ و یا دلتان می‌خواهد تلویزیون شما مانند یک مانیتور گیمینگ عمل کرده و لذت بازی را برایتان دو چندان کند؟ جواب درست و دقیق به این دست سؤالات کمک بزرگی به خرید بهترین تلویزیون، متناسب با سطح نیازهای‌تان می‌کند.

۲) فضا و متراژ محیط

قطعا حضور یک تلویزیون 6۵ اینچی در یک آپارتمان ۵۰ متری نه‌تنها جالب نیست بلکه می‌تواند به مرور آسیب‌هایی را برای سلامت کاربر به همراه داشته باشد. بدین منظور قبل از خرید تلویزیون، ابعاد منزل یا محیط کار خود را در نظر گرفته و با توجه به  میزان فاصله تلویزیون تا محل نشستن، بهترین سایز آن را انتخاب و خریداری کنید به‌طور مثال؛ تلویزیون‌های کمتر از ۴۸ اینچ مناسب‌ترین انتخاب برای سالن‌های متوسط با حداکثر فاصله دو متری از محل نشستن تا محل قرارگیری تلویزیون است. همچنین اندازه تلویزیون نقش مؤثری در قیمت و قابلیت‌های جانبی آن دارد.

۳) امکانات و قابلیت‌ها

The best TV of 2023

در بازار، طیف وسیعی از تلویزیون‌ها با امکانات معمولی تا فوق پیشرفته وجود دارد. طبیعتا یک تلویزیون اسمارت قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به تلویزون‌‌های معمولی دارد، بنابراین اگر اهل استفاده از فناوری‌های روز جهان هستید خرید تلویزیون‌های هوشمند بهترین انتخاب برای شما است.

۴) سطح بودجه

در اوضاع اقتصادی کنونی کشور، نمی‌توان از این حقیقت غیرقابل انکار چشم پوشی کرد که برای بسیاری از ما، سطح بودجه‌مان است که اولویت‌ها را در خرید تلویزیون تعیین می‌کند. موارد متعددی مانند؛ برند، امکانات، سایز، هوشمند یا غیر هوشمند بودن و … در تعیین قیمت نهایی تلویزیون نقش دارند. معمولا برندهای نام آشنا و معروف مانند سونی از قیمت‌های بالاتری نسبت به همتایان خود برخوردار هستند، بنابراین در صورت داشتن معذورات مالی بهترین کار این است که نمونه‌های اقتصادی‌تر با امکانات نسبی را انتخاب کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها