لوگوی کاردون

آموزش روشن كردن تلويزيون سامسونگ بدون کنترل

How to turn on Samsung TV without control

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آیا ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ شما خراب شده است؟ آیا ریموت کنترل را پیدا نمی‌کنید و برنامه مورد علاقه شما در حال شروع شدن است؟ آیا باتری ریموت خالی شده است و در حال حاضر فرصت تهیه باتری را ندارید؟ در این صورت، آموزش روشن كردن تلويزيون سامسونگ بدون کنترل برای شما حیاتی است. با این روش، می‌توانید تلویزیون خود را بدون کنترل از راه دور آن روشن کنید و به عملکردهای اساسی و اولیه آن مانند تعویض کانال و تنظیم صدا دسترسی داشته باشید.

روشن کردن تلویزیون سامسونگ با گوشی هوشمند

Turn on Samsung TV with smartphone

برای روشن كردن تلويزيون سامسونگ بدون کنترل از راه دور می‌توانید اپلیکیشن Samsung SmartThings را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

نصب و راه‌اندازی برنامه SmartThings

  1. اول از همه مطمئن شوید که تلویزیون سامسونگ شما روشن است.
  2. برنامه «SmartThings» را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید.
  3. حالا برنامه SmartThings را باز نمایید.
  4. نماد «+» را انتخاب کرده و سپس «دستگاه» یا «Device» را برگزینید.
  5. گزینه «تلویزیون» یا «TV» و سپس «سامسونگ» یا «Samsung» انتخاب کنید.
  6. یک بار دیگر روی گزینه «تلویزیون» یا «TV» و سپس «شروع» یا «Start» ضربه بزنید.
  7. مکان و اتاق تلویزیون خود را انتخاب کنید و سپس با زدن گزینه «بعدی» یا «Next» ادامه دهید.

استفاده از برنامه SmartThings برای کنترل تلویزیون

  1. ابتدا برنامه SmartThings را باز و تلویزیون خود را از فهرست دستگاه‌ها برگزینید.
  2. حالا می‌توانید تلویزیون را روشن/خاموش کنید، محتواها را جستجو نمایید، به رابط کنترل از راه دور دسترسی داشته باشید و در میان برنامه‌ها بگردید.
  3. می‌توانید از صفحه‌کلید گوشی هوشمند خود برای جستجوی محتواهای تلویزیون و پخش مستقیم آن‌ها را بر روی گوشی خود مورد استفاده قرار دهید.
  4. عوض کردن کانال‌های تلویزیون، تنظیم و مدیریت صدا، دسترسی به صفحه اصلی و سایر تنظیمات را از بخش Remote برنامه تغییر دهید.

لطفا توجه داشته باشید که تلویزیون شما باید قبلا در برنامه SmartThings ثبت شده باشد. ضمنا، ممکن است ظاهر مراحل و منوهای دستگاه بر اساس مدل و نسخه نرم‌افزار دستگاه شما متفاوت باشد.

آشنایی با دکمه های مخفی روی تلویزیون سامسونگ

Getting to know the hidden buttons on Samsung TV

هر تلویزیون سامسونگ، مجهز به دکمه‌های کنترل دستی است. این دکمه‌های مخفی به شما امکان می‌دهد تا تلویزیون سامسونگ خود را روشن کنید و صدا و به تنظیم منبع ورودی آن بپردازید. علاوه‌بر این، اکثر مدل‌ها با این دکمه‌ها به Smart Hub، منو و تنظیمات تلویزیون نیز دسترسی دارند. در حالی که روشن كردن تلويزيون سامسونگ بدون کنترل از راه دور و کار با آن امکان‌پذیر است، اما عملکردهای تلویزیون تا حدودی محدودتر می‌شود.

برای یافتن دکمه‌های مخفی روی تلویزیون سامسونگ می‌توانید به دفترچه راهنمای کاربری آن مراجعه کنید. اما، این دکمه‌ها معمولا در یکی از سه مکان زیر یافت می‌شوند.

  1. در پشت تلویزیون، معمولا در گوشه پایین سمت راست
  2. زیر پنل جلویی در مرکز
  3. زیر پنل جلو در کنار

طراحی و نحوه قرارگیری این دکمه‌ها در مدل‌های مختلف تلویزیون می‌تواند متفاوت باشد.

۱) پشت، گوشه پایین سمت راست

به‌طور معمول، کنترل تلویزیون را می‌توان در گوشه سمت راست، پایین و در پشت تلویزیون سامسونگ پیدا کرد. این یک دسته کنترل مانند جوی استیک است که می‌توان آن را در همه جهات حرکت داد. ضمنا، با فشار دادن آن گزینه‌های منو روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. برای روشن کردن تلویزیون بدون کنترل از راه دور، کافی است دکمه وسط را برای چند ثانیه نگه دارید.

۲) وسط پنل جلویی

گاهی اوقات، کنترل تلویزیون ممکن است در مرکز پنل جلویی تلویزیون سامسونگ قرار گرفته باشد. در این صورت، تقریبا با پنج دکمه مواجه خواهید شد. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه مرکزی می‌توانید تلویزیون سامسونگ خود را روشن کنید.

برای برخی از مدل‌های تولید‌شده در سال 2018، یک کنترلر دکمه انفرادی در مرکز قاب جلویی تلویزیون قرار دارد. برای فعال‌سازی تلویزیون، دکمه مرکزی را فشار دهید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید. یک بار فشار دادن این دکمه، عملکرد مورد نظر را تغییر می‌دهد و نگه داشتن آن انتخاب شما را تایید می‌کند. برای تعمیر تلویزیون سامسونگ خود می توانید از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

۳) کنار پنل جلویی

در برخی از مدل‌ها، دکمه‌های مخفی کنترلر در قسمت زیرین قاب، در سمت راست و روبروی تلویزیون قرار دارد. دکمه را یک بار فشار دهید تا منو باز شود. با فشارهای بعدی می‌توانید در میان گزینه‌های منو حرکت کنید. برای انتخاب یک گزینه، دکمه مرکزی را فشار دهید و آن را نگه دارید.

روشن کردن تلویزیون سامسونگ با کابل HDMI

Turn on Samsung TV with HDMI cable

برای روشن کردن تلویزیون سامسونگ با استفاده از کابل HDMI، باید ویژگی HDMI-CEC را به‌کار ببرید. از این ویژگی در تلویزیون‌های سامسونگ با عنوان «Anynet+» یاد می‌شود. در این بخش، راهنمایی گام به گام برای روشن كردن تلويزيون سامسونگ بدون کنترل و با کابل HDMI آورده شده است.

۱) پورت HDMI را بررسی کنید

اگر از نوار صوتی یا گیرنده استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پورت HDMI تلویزیون شما با «ARC» یا «eARC» برچسب‌گذاری شده است.

۲) ویژگی Anynet+ (HDMI-CEC) را فعال کنید

  • دکمه «Home» را روی ریموت کنترل خود فشار دهید و به قسمت تنظیمات بروید.
  • به گزینه General بروید و «External Device Manager» را برگزینید.
  • گزینه Anynet+ یا HDMI-CEC را فعال سازید.

۳) دستگاه HDMI را وصل کنید

دستگاه HDMI خود را به پورت HDMI صحیح با پشتیبانی از ARC یا eARC وصل نمایید. بدین ترتیب و با فعال کردن Anynet+، روشن کردن دستگاه متصل به تلویزیون مانند ست تاپ باکس یا گیرنده‌ای که از HDMI-CEC پشتیبانی می‌کند، باید تلویزیون سامسونگ شما را هم روشن کند.

لطفا توجه داشته باشید که همه دستگاه‌های HDMI به پشتیبانی از عملکرد CEC نمی‌پردازند. ضمنا، این ویژگی باید هم در تلویزیون و هم در دستگاه متصل به آن فعال باشد. علاوه‌بر این، مراحل خاص فعال‌سازی این ویژگی ممکن است بسته به مدل تلویزیون سامسونگ شما کمی متفاوت باشد. پس اگر با مشکلی مواجه شدید، برای دستورالعمل‌های دقیق‌تر به دفترچه راهنمای تلویزیون خود یا وب‌سایت پشتیبانی سامسونگ مراجعه کنید.

سوالات متداول

خیر؛ استفاده از روش های جایگزین به جای کنترل نمی‌تواند به تلویزیون سامسونگ آسیبی برساند. مگر این‌که از دکمه‌های تلویزیون به‌صورت افراطی و بدون ملاحظه استفاده شود که موجب خرابی آن‌ها خواهد شد.

آسان‌ترین روش روشن کردن تلویزیون سامسونگ بدون استفاده از کنترل از راه دور، فشار دادن و نگه داشتن دکمه مخصوص روی خود تلویزیون است. این دکمه، معمولا در پشت دستگاه یا زیر پنل جلویی آن قرار دارد.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها