لوگوی کاردون

معنی دکمه های روی ماکروفر {بررسی کامل دکمه ها}

The meaning of the buttons on the microwave
فهرست محتوا

شناخت معنی دکمه های روی ماکروفر، به شما کمک می‌کند تا از اجاق فوری خود بهترین استفاده را داشته باشید. هر دکمه ماکروفر عملکرد خاصی مانند یخ‌زدایی، چرخش سینی، پخت کیک و غیره را فعال می‌کند. مدل‌های پیشرفته‌تر، دارای دکمه‌هایی برای تنظیم خودکار زمان و قدرت پخت هستند. دانستن نحوه استفاده از این دکمه‌ها امکان کنترل دقیق ماکروفر را فراهم می‌کند و درنتیجه طعم بهتر غذا و کاهش زمان پخت را در پی دارد.

دکمه چرخش سینی ماکروفر

Microwave tray rotation button

دکمه چرخش سینی ماکروفر، صفحه گردان (سینی چرخان داخل دستگاه) را در طول پخت و پز می‌چرخاند. وقتی این دکمه فعال باشد، صفحه گردان می‌چرخد و همه طرف‌های غذا را در معرض انرژی مایکروویو قرار می‌دهد. با این کار غذای شما به‌طور یکنواخت گرم یا پخته می‌شود. غیرفعال‌سازی این دکمه نیز ظرف غذا را ثابت نگه می‌دارد که برای ظروف بزرگ مفید خواهد بود.

دکمه خشک کن ماکروفر

دکمه خشک‌کن ماکروفر برای خشک‌کردن انواع خاصی از محصولات غذایی با استفاده از عناصر گرمایش مایکروویو طراحی شده است. این مورد از دکمه های روی ماکروفر را می‌توان برای خشک کردن میوه‌ها، سبزی‌ها و گیاهان دارویی با حذف رطوبت آن‌ها استفاده کرد. این فرآیند، به نگهداری چنین اقلامی برای مدت طولانی‌تر کمک می‌کند. ضمنا، می‌توانید تنقلات سالمی مانند سیب، موز یا انواع میوه‌های خشک را بدون نیاز به دستگاه جداگانه تهیه کنید.

دکمه خشک‌کن مایکروفر در مقایسه با روش‌های خشک کردن با هوای سنتی گزینه سریع‌تری به شمار می‌رود. ضمنا، شرایط خشک‌کردن کنترل‌شده را در مقایسه با استفاده از اجاق معمولی امکان‌پذیر می‌کند و خطر سوختن یا خشک شدن بیش از حد محصول را کاهش می‌دهد.

قبل از قرار دادن مواد غذایی در ماکروفر باید آن‌ها را به قطعات نازک و یکنواخت برش دهید تا به‌صورت یکنواخت خشک شوند. ضمنا قبل از استفاده از عملکرد خشک‌کن باید آن‌ها را با دستمال کاغذی خشک کنید. همچنین، غذا را به‌صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار دهید تا از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

دکمه کانوکشن در ماکروفر

دکمه کانوکشن در ماکروفر، انرژی و امواج مایکروویو را با عملکرد یک اجاق سنتی ترکیب می‌کند. این جزء از دکمه های روی مایکروفر، به دستگاه اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک فن هوای گرم را در اطراف غذا به گردش درآورد. این روش، غذا را به‌طور یکنواخت می‌پزد و می‌توان از آن برای برشته کردن و قهوه‌ای شدن غذا استفاده کرد.

دکمه کانوکشن برای پخت شیرینی، تفت دادن گوشت و دستیابی به غذاهای ترد ایده‌آل است. ضمنا، می‌توانید کیک، کلوچه، نان و سایر محصولات شیرینی‌پزی را با تنظیمات کانوکشن، شبیه به فر سنتی بپزید. حالت همرفت برای برشته کردن گوشت، سبزی‌ها و مرغ بسیار مناسب است و ظاهری طلایی و ترد به آن‌ها می‌دهد.

درست مانند یک اجاق سنتی، هنگام استفاده از دکمه کانوکشن در ماکروفر باید آن را از قبل گرم کنید تا نتایج بهینه به دست آید.

دکمه یخ زدایی در ماکروفر

دکمه یخ‌زدایی در ماکروفر، عملکرد ذوب سریع و ایمن مواد غذایی منجمد شده را بر عهده دارد. هنگامی که غذای منجمد در ماکروفر قرار می‌گیرد، پختن یا گرم کردن مجدد غذا به‌طور یکنواخت بدون یخ‌زدایی آن، چالش‌برانگیز است. این دکمه های روی مایکروفر به کاربران امکان می‌دهد تا تنظیمات مناسب را بر اساس نوع غذا و وزن آن انتخاب کنند. سپس یخ‌زدایی غذا به‌آرامی، به‌طور یکنواخت و بدون پختن در طول این فرآیند انجام می‌شود.

دکمه یخ‌زدایی روی ماکروفر با ذوب سریع غذا در دمای کنترل شده به جلوگیری از رشد باکتری‌ها کمک می‌رساند. اما ذوب غذا در دمای اتاق می‌تواند احتمال رشد باکتری‌ها را افزایش دهد. این ویژگی، مخصوصا برای افراد پرمشغله مفید است که زمان ذوب غذا از طریق روش‌های سنتی مانند گذاشتن در آب گرم را ندارند.

دکمه پخت کیک در ماکروفر

Cake baking button in the microwave oven

از جمله دکمه های روی مایکروفر باید به دکمه «پخت کیک» اشاره کرد. این دکمه به‌صورت پیش‌فرض با تنظیمات خاصی برای پخت کیک برنامه‌ریزی شده است. این تنظیمات، ترکیبی از سطوح قدرت و زمان پخت را شامل می‌شود.

ماکروفر، از ترکیب تشعشعات مایکروویو و گاهی اوقات المنت حرارتی اضافی (در مدل‌های پیشرفته‌تر مانند سولاردام) استفاده می‌کند تا از پخت یکنواخت کیک اطمینان حاصل شود. این امر، از مشکل رایج پخت ناهموار کیک جلوگیری می‌کند که اغلب در ماکروفرها دیده می‌شود.

همچنین، ماکروفر ممکن است سطوح قدرت را در طول فرآیند پخت تنظیم کند. به‌عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که پخت و پز را با سطح توان بالاتری شروع کند و سپس به قدرت کمتری کاهش یابد تا پخت کیک بدون خشک شدن آن صورت گیرد.

ضمنا، برخی از ماکروفرها با حسگرهای مخصوص میزان رطوبت کیک را تشخیص می‌دهند و زمان پخت را بر اساس آن تنظیم می‌کنند تا از خشک شدن بیش از حد کیک جلوگیری شود. درنهایت، ماکروفر ممکن است هشدار انجام اقدامات خاصی مانند چرخاندن کیک یا بررسی آماده بودن آن در فواصل زمانی معین را به کاربر بدهد. در صورتی که ماکروفر شما دچار مشکل شد می توانید از سرویس تعمیر ماکروفر در منزل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

دکمه گریل (Grill) در ماکروفر، برای برشته کردن غذا به کار می‌رود. این کار، با ایجاد حرارت شدید و مستقیم به سطح غذا از بالا انجام می‌شود.

دکمه گرم نگه داشتن (Keep Warm) در ماکروفر غذا را در حالت مناسب برای سرو نگه می‌دارد. آن هم بدون این‌که غذا را بپزد یا خشک کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها