لوگوی کاردون

معنی دکمه های یخچال ال جی {همه ی مدل های آن}

The meaning of LG refrigerator buttons
فهرست محتوا

یخچال‌های ال جی، مجهز به دکمه‌های گوناگونی هستند که برای افزایش راحتی کاربران طراحی شده‌اند. دکمه های یخچال ال جی، امکان دسترسی سریع به ویژگی‌ها و تنظیمات ضروری را فراهم می‌کند. دکمه‌های کلیدی دکمه انجماد سریع، دکمه کنترل دما، دکمه فیلتر و غیره را شامل می‌شوند. همچنین، دکمه‌های اضافی، مانند Ice Plus و Energy Save عملکردهای تخصصی را برای رفع نیازهای خاص کاربران ارائه می‌دهند.

دکمه وکیشن روی یخچال ال جی

Vacation button on LG refrigerator

حالت تعطیلات یا دکمه وکیشن روی یخچال ال جی، برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در زمانی طراحی شده است که برای مدت طولانی دور از منزل هستید. این حالت، مصرف انرژی را با نگهداری یخچال در دمای بالاتر کاهش می‌دهد. به‌طوری که برای نگهداری طولانی‌مدت اقلام فاسدشدنی ایمن نیست. اما فریزر به‌طور معمول به کار خود ادامه می‌دهد تا اقلام یخ‌زده را حفظ کند. همچنین، چراغ‌های داخلی یخچال را خاموش می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

دکمه Vacation روی صفحه کنترل یخچال قرار دارد که بسته به مدل آن ممکن است داخل محفظه یخچال یا در بیرون آن باشد. برای فعال کردن حالت تعطیلات باید دکمه Vacation را فشار دهید. نمایشگر یخچال، باید نشان دهد که حالت تعطیلات (اغلب با یک نماد یا متن خاص) فعال شده است. برای غیرفعال کردن حالت تعطیلات نیز دکمه Vacation را دوباره فشار دهید تا خاموش شود و یخچال به حالت عادی خود بازگردد.

دکمه یخساز یخچال ال جی

از دیگر دکمه های یخچال ال جی باید به دکمه یخساز اشاره کرد. این دکمه، برای روشن یا خاموش کردن حالت یخساز یا در صورت نیاز برای ریست آن استفاده می‌شود. دکمه یخساز یخچال ال جی، روی کنترل پنل دستگاه قرار دارد. این پنل بسته به مدل یخچال می‌تواند در قسمت بیرونی درب یا داخل یخچال باشد.

برای روشن کردن یخ‌ساز باید دکمه Ice Maker را فشار دهید تا فرآیند یخ‌سازی شروع شود. باید صدای یک بوق را بشنوید یا یک نشانگر نوری را ببینید تا فعال بودن یخ‌ساز تایید شود. برای خاموش کردن یخ‌ساز نیز دکمه را دوباره فشار دهید. یک بوق یا چراغ نشانگر نشان‌دهنده خاموش شدن یخ‌ساز خواهد بود.

اگر یخ‌ساز به‌درستی کار نمی‌کند، احتمالا باید آن را ریست کنید. این کار را می‌توان با فشار دادن و نگه داشتن دکمه یخ‌ساز برای حدود 3 تا 5 ثانیه انجام داد. برخی از یخچال‌های ال جی دارای عملکرد Ice Plus یا Express Freeze هستند که تولید یخ را برای مدتی افزایش می‌دهد. این عملکرد، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Ice Maker یا دکمه Ice Plus فعال می‌شود.

دکمه فیلتر یخچال ال جی

یکی دیگر از دکمه های یخچال ال جی، دکمه فیلتر نام دارد. دکمه فیلتر یخچال ال جی برای ریست نشانگر فیلتر آب طراحی شده است. در اکثر یخچال‌های ال جی، دکمه تنظیم مجدد فیلتر روی کنترل پنل یا داخل یخچال نزدیک محفظه فیلتر قرار دارد.

دکمه ریست فیلتر آب را حدود 3 تا 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. باید ببینید چراغ نشانگر خاموش یا تغییر رنگ می‌دهد که نشان‌دهنده تنظیم دوباره فیلتر است. برای تعویض فیلتر آب باید مدل فیلتر مناسب را برای یخچال ال جی خود خریداری کنید. شماره مدل معمول در دفترچه راهنمای یخچال یا روی خود فیلتر موجود است.

همچنین، دکمه فیلتر هوای تازه با دو تنظیمات خودکار (Auto) و قدرت (Power) به حذف بوها از یخچال ال جی کمک می‌کند. برای حالت قدرت، باید دکمه فیلتر هوای تازه را یک بار فشار دهید. اگر دوباره دکمه را فشار دهید، به حالت خودکار برمی‌گردد. حالت خودکار، فیلتر هوای تازه را 10 دقیقه روشن و 110 دقیقه خاموش نگه می‌دارد. در حالت قدرت (PWR) فیلتر هوای تازه به مدت 4 ساعت روشن می‌ماند و بعد از 4 ساعت به حالت خودکار می‌رود.

دکمه چراغ یخچال ال جی

دکمه چراغ یخچال ال جی، به شما امکان می‌دهد تا به‌صورت دستی نور دیسپنسر یخچال را روشن یا خاموش کنید. در برخی از مدل‌ها، دکمه چراغ ممکن است به‌عنوان نشانگر نیز عمل کند. به‌عنوان مثال، ممکن است رنگ‌های مختلفی را نشان دهد یا برای نشان دادن وضعیت‌های خاص، مانند باز بودن درب یا نقص، چشمک بزند. دکمه را در کنترل پنل پیدا کنید.

این دکمه، به‌وضوح به‌عنوان Light برچسب‌گذاری می‌شود یا دارای نماد لامپ است. هنگامی که نماد Light را فشار می‌دهید، چراغ دیسپنسر آب و یخ یخچال روشن شده و نشانگر آن روی صفحه‌نمایش LED ظاهر می‌شود.

دکمه نور، به‌طور معمول بر روی صفحه کنترل داخل یخچال یا روی درب آن یافت می‌شود. دکمه را فشار دهید تا ببینید چراغ یخچال روشن یا خاموش می‌شود یا خیر. اگر پاسخ ندهد، ممکن است مشکلی در خود دکمه های یخچال ال جی یا لامپ وجود داشته باشد.

دکمه هشدار یخچال ال جی

هنگامی که درب یخچال یا فریزر بیش از 60 ثانیه باز بماند، زنگ هشدار به صدا در می‌آید و به شما اطلاع می‌دهد که درب باز است. در این حالت، باید دکمه هشدار یخچال ال جی یا Door Alarm را فشار دهید تا صفحه‌نمایش به OFF تغییر کند و عملکرد هشدار غیرفعال شود.

نحوه استفاده از دکمه های تنظیم رطوبت برای حفظ طراوت میوه و سبزیجات

استفاده صحیح از دکمه‌های تنظیم رطوبت در یخچال ال جی می‌تواند به تازه نگه داشتن میوه‌ها و سبزیجات برای مدت طولانی‌تری کمک کند. بسیاری از یخچال‌های ال جی دارای تنظیمات رطوبت قابل تنظیم برای کشوی نگهداری میوه و سبزیجات هستند. به‌طور معمول، یک کنترل کشویی برای رطوبت بالا (High) یا کم (Low) وجود دارد.

کشوی میوه و سبزیجات در پایین محفظه یخچال ال جی قرار دارد. از رطوبت بالا برای سبزیجات برگ‌دار و مواردی مانند کاهو، اسفناج و انواع سبزی‌ها استفاده کنید که به‌راحتی پژمرده می‌شوند. رطوبت کم را برای میوه‌ها و اقلامی مانند سیب، گلابی، آووکادو به‌کار ببرید که گاز اتیلن تولید می‌کنند. این تنظیم، اجازه می‌دهد تا مقداری رطوبت خارج شود و از رسیدن بیش از حد میوه‌ها جلوگیری به‌عمل آید.

دکمه های تنظیم یخ زدایی برای ذوب کردن یخ در یخچال و فریزر

دکمه تنظیم یخ‌زدایی در یخچال و فریزر ال جی، قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد چرخه یخ‌زدایی دستگاه را مدیریت کنید. محل دقیق دکمه تنظیم یخ‌زدایی می‌تواند بسته به مدل متفاوت باشد. اما در بسیاری از مدل‌های ال جی، دکمه تنظیم یخ‌زدایی بخشی از کنترل پنل است که اغلب در داخل یخچال یا جلوی قسمت بیرونی دستگاه قرار دارد.

دکمه یخ‌زدایی، با برچسب Defrost، Defrost Timer یا چیزی مشابه به آن مشخص می‌شود. دکمه یخ‌زدایی را فشار دهید. ممکن است لازم باشد دکمه را برای چند ثانیه نگه دارید تا چرخه یخ‌زدایی شروع شود. برخی از مدل‌ها ممکن است به جای دکمه، صفحه یا کلید داشته باشند. صفحه را بچرخانید یا کلید را روی تنظیمات یخ‌زدایی قرار دهید.

مطمئن شوید که یخچال و فریزر ال جی روی دمای توصیه شده تنظیم شده باشد تا یخ‌زدگی را به حداقل برسد. به‌طور معمول، یخچال باید در حدود 3 درجه سانتی‌گراد و فریزر روی منفی 18 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.  درصورتی که یخچال شما دچار مشکل شده است و قصد تعمیر آن را دارید پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر یخچال ال جی کاردون استفاده کنید.

استفاده از دکمه های تنظیم زنگ هشدار برای یادآوری زمان باز یا بسته بودن درب

برای استفاده از دکمه‌های تنظیم زنگ هشدار برای یادآوری زمان باز یا بسته بودن درب یخچال ال جی این مراحل را دنبال کنید:

  1. کنترل پنل یخچال ال جی را بیابید.
  2. دکمه Alarm یا Door Alarm را فشار دهید تا ویژگی هشدار درب فعال شود.
  3. اگر درب یخچال برای مدت زمان مشخصی (معمولا 1 تا 2 دقیقه) باز بماند، زنگ هشدار به صدا درآمده و بستن درب را به شما یادآوری می‌کند.
  4. با بررسی صفحه‌نمایش یخچال یا گوش دادن به بوق هشدار، مطمئن شوید که زنگ هشدار فعال شده است.
  5. برای غیرفعال کردن زنگ، دوباره همان دکمه Alarm یا Door Alarm را فشار دهید.

این مورد از دکمه های یخچال ال جی، به حفظ دما و بهره‌وری انرژی کمک می‌کند.

دکمه های میانبر برای دسترسی سریع به تنظیمات و عملکردهای پرکاربرد

Shortcut buttons for quick access to frequently used settings and functions

یخچال‌های ال جی، مجهز به دکمه‌های میانبر برای دسترسی سریع به تنظیمات و عملکردهای پرکاربرد هستند.

  1. دکمه Express Freeze: فعال‌سازی حالت انجماد سریع مواد غذایی
  2. دکمه Ice Plus: افزایش ظرفیت تولید یخ برای مدت محدود
  3. دکمه Water Filter Reset: ریست نشانگر فیلتر آب پس از تعویض آن
  4. دکمه Door Alarm: خاموش و روشن کردن هشدار با بودن درب یخچال
  5. دکمه Temperature Control: امکان تنظیم سریع دمای یخچال و فریزر
  6. دکمه Energy Saver: فعال‌سازی حالت صرفه‌جویی در انرژی

دکمه های تنظیمات مربوط به اتصال Wi-Fi برای کنترل یخچال از راه دور

برای کنترل یخچال ال جی از راه دور و از طریق Wi-Fi باید از دکمه‌های تنظیمات زیر استفاده کنید:

  1. دکمه Wi-Fi: برای فعال یا غیرفعال‌سازی ویژگی Wi-Fi در یخچال خود، دکمه دارای نماد Wi-Fi را فشار دهید.
  2. دکمه SmartThinQ: برخی از مدل‌ها دارای دکمه SmartThinQ هستند که فرآیند اتصال با برنامه LG SmartThinQ را آغاز می‌کند.
  3. تنظیمات/دکمه منو: به منوی تنظیمات اصلی دسترسی پیدا کنید و در آن‌جا به گزینه‌های تنظیم Wi-Fi بروید.
  4. دکمه Connect: این دکمه اغلب در منوی تنظیمات یافت می‌شود و فرآیند اتصال یخچال به شبکه Wi-Fi خانگی شما را آغاز می‌کند.

مطمئن شوید که برنامه LG SmartThinQ را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید تا پس از برقراری اتصال، یخچال را از راه دور کنترل و نظارت کنید.

به روز رسانی سیستم عامل یخچال ال جی با استفاده از دکمه های تنظیمات

برای به‌روز رسانی سیستم عامل یخچال ال جی با استفاده از دکمه‌های تنظیمات باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه Wi-Fi: با فشار دادن دکمه Wi-Fi مطمئن شوید که وای فای یخچال فعال است.
  • دکمه تنظیمات/منو: برای دسترسی به منوی تنظیمات اصلی، این دکمه را فشار دهید.
  • SmartThinQ®/ThinQ® App: برنامه LG SmartThinQ را در گوشی هوشمند خود باز کرده و یخچال خود را از طریق Wi-Fi به برنامه متصل کنید.
  • به‌روزرسانی سیستم‌عامل: در داخل برنامه، به تنظیمات یا گزینه‌های منو بروید و در آن‌جا وجود به‌روزرسانی سیستم‌عامل را مورد بررسی قرار دهید.
  • به‌روزرسانی سیستم‌عامل: برای دانلود و نصب آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای یخچال خود، دستورات موجود در برنامه را دنبال کنید.

یخچال شما، باید در طول فرآیند به‌روزرسانی به Wi-Fi خانگی متصل بماند.

سوالات متداول

دکمه های تنظیم دما در یخچال ال جی را فشار دهید تا به دمای ایده‌آل برسید. این دما در یخچال برابر با 3 درجه سانتی‌گراد و در فریزر برابر با منفی 18 درجه سانتی‌گراد است.

در صورت عدم کارکرد صحیح دکمه های یخچال ال جی ابتدا دستگاه را ریست کنید. اگر مشکل حل نشد، دفترچه راهنمای دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و درنهایت با خدمات پس از فروش یا تکنسین باتجربه تماس بگیرید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها