ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟ {نکاتی که باید بدانید!}

اگر در تصمیم‌گیری بین خرید ماشین لباسشویی دست دوم یا نو مردد هستید، باید هزینه‌ها، مزایا و معایب و طول عمر متوسط محصولات نو و کارکرده با یکدیگر مقایسه کنید. به‌طور کلی، فقط در صورتی که بودجه شما کم است یا یک ماشین لباسشویی در حد نو یافته‌اید، باید محصولات کارکرده بخرید. مقایسه هزینه‌های خرید […]

Should we buy a used or new washing machine

اگر در تصمیم‌گیری بین خرید ماشین لباسشویی دست دوم یا نو مردد هستید، باید هزینه‌ها، مزایا و معایب و طول عمر متوسط محصولات نو و کارکرده با یکدیگر مقایسه کنید. به‌طور کلی، فقط در صورتی که بودجه شما کم است یا یک ماشین لباسشویی در حد نو یافته‌اید، باید محصولات کارکرده بخرید.

مقایسه هزینه‌های خرید ماشین لباسشویی نو و دست دوم

Comparing the costs of buying new and used washing machines

بودجه اغلب مهم‌ترین عامل در فرآیند تصمیم‌گیری بین خرید ماشین لباسشویی دست دوم یا نو است. از نظر هزینه اولیه، یک ماشین لباسشویی مستعمل مطمئنا بسیار ارزان‌تر از یک ماشین لباسشویی جدید است. اما، پیدا کردن یک ماشین لباسشویی دست دوم با کیفیت بالا با کسری از قیمت یک مدل جدید هم غیرممکن محسوب نمی‌شود.

با این حال، نباید هزینه‌های بالقوه نگهداری و تعمیر که یک ماشین لباسشویی کارکرده می‌تواند با آن مواجه شود را نادیده بگیرید. این هزینه‌های اضافی، ممکن است در درازمدت بیشتر از خرید یک ماشین لباسشویی جدید خریداری تمام شود.

طول عمر متوسط ماشین‌های لباسشویی و تاثیر آن بر تصمیم‌گیری

مانند هر وسیله مکانیکی دیگری، ماشین لباسشویی نیز طول عمر محدودی دارد. به‌طور متوسط، طول عمر یک ماشین لباسشویی معمولا در حدود 10 تا 12 سال است. البته، این طول عمر به عواملی مانند دفعات استفاده، تعمیر و نگهداری و کیفیت خود دستگاه نیز بستگی دارد.

به‌طوری که یک ماشین لباسشویی باکیفیت در صورت استفاده درست می‌تواند تا 20 سال هم دوام بیاورد. بنابراین، طول عمر بیشتر محصولات نو، عامل مهمی در تصمیم‌گیری بین خرید ماشین لباسشویی دست دوم یا نو خواهد بود.

مقایسه مصرف انرژی ماشین‌های لباسشویی نو و دست دوم

صرف نو بودن یا دست دوم بودن ماشین لباسشویی تاثیری در مصرف انرژی آن‌ها ندارد. به این معنا که دو ماشین لباسشویی مشابه که یکی دست دوم و دیگری نو است، تقریبا به یک اندازه انرژی مصرف می‌کنند اما ماشین‌های لباسشویی نو و مدرن مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل‌های نسل قبلی دارند.

به‌طور متوسط، یک ماشین لباسشویی در هر چرخه حدود 400 تا 500 وات برق مصرف می‌کند. با این حال، این موضوع می‌تواند بر اساس عواملی مانند نوع ماشین، مدل و تنظیمات استفاده شده متفاوت باشد.

  • مدل‌های کم‌مصرف: ماشین‌های لباسشویی با راندمان بالا (HE) انرژی کمتری مصرف می‌کنند. برخی از مدل‌های کم‌مصرف می‌توانند با حداقل 200 وات در هر چرخه کار کنند.
  • ماشین‌های قدیمی یا سنگین‌تر: ماشین‌های لباسشویی قدیمی یا ماشین‌هایی که برای استفاده سنگین طراحی شده‌اند، ممکن است بیش از 1000 وات در هر چرخه مصرف کنند.
  • بارگیری از جلو در مقابل بارگذاری از بالا: ماشین‌های بارگیری از جلو، معمولا نسبت به ماشین‌های بارگذاری از بالا از نظر انرژی کارآمدتر هستند.

ضمنا، در هنگام خرید ماشین لباسشویی دست دوم یا نو باید به برچسب مصرف انرژی آن دقت داشته باشید. معمولا این برچسب در محصولات نو بهتر قابل شناسایی است.

مزایا و معایب خرید ماشین لباسشویی دست دوم

ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟ {نکاتی که باید بدانید!}

هنگام خرید ماشین لباسشویی دست دوم، باید مزایا و معایب آن‌ها را در نظر گرفت:

مزایا

  • ماشین‌های لباسشویی مستعمل معمولا بسیار ارزان‌تر از محصولات جدید هستند.
  • بسیاری از ماشین‌های لباسشویی کارکرده هنوز هم عمر زیادی می‌کنند و ارزش سرمایه‌گذاری شما را دارند.
  • برخلاف یک ماشین لباسشویی جدید که به محض خروج از فروشگاه حدود نصف ارزش خود را از دست می‌دهد، دستگاه دست دوم قبلا افت قیمت داشته است.
  • خرید لوازم دست دوم، به کاهش ضایعات و اثرات زیست‌محیطی محصولات جدید کمک می‌کند.
  • ممکن است طیف وسیع‌تری از مدل‌ها و انواع ماشین‌های لباسشویی را پیدا کنید که نوع جدید آن‌ها به دلیل توقف خط تولید در دسترس نیست.

معایب

  • ماشین‌های لباسشویی کارکرده، معمولا گارانتی خود را از دست داده‌اند و در صورت بروز مشکل، مسئولیت تعمیرات آن‌ها به عهده خود شما است.
  • ماشین‌های لباسشویی قدیمی، ممکن است نیاز به تعمیرات مکرر و پرهزینه داشته باشند.
  • این احتمال وجود دارد که ارزیابی طول عمر باقیمانده یک ماشین لباسشویی دست دوم دشوار باشد و زودتر از حد انتظار از کار بیفتد.
  • مدل‌های قدیمی معمولا به اندازه مدل‌های جدید از نظر مصرف انرژی کارآمد نیستند و منجر به افزایش قبض آب و برق می‌شوند.
  • بسیاری از لوازم مستعمل، همان‌طور که هست فروخته می‌شوند. به این معنی که، اگر دستگاه نیاز شما را برآورده نکرد، امکان بازگرداندن یا تعویض آن وجود ندارد.
  • ماشین‌های لباسشویی دست دوم، معمولا آسیب یا فرسودگی ظاهری دارند که بر عملکرد یا زیبایی آن‌ها تاثیر مخرب می‌گذارد.
  • مدل‌های قدیمی ممکن است فاقد ویژگی‌ها یا فناوری‌ای مدرنی مانند گزینه‌های صرفه‌جویی در انرژی یا اتصال هوشمند باشند.

به‌طور کلی، در زمان خرید یک ماشین لباسشویی دست دوم یا نو باید خطرات احتمالی را بسنجید و قبل از خرید مطمئن شوید که دستگاه کارکرده در شرایط خوبی قرار دارد. اگر قصد تعمیر ماشین لباسشویی خود را دارید، پیشنهاد می کنیم از تکنسین های سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

مزایا و معایب خرید ماشین لباسشویی نو

ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟ {نکاتی که باید بدانید!}

اگر در اندیشه خرید یک ماشین لباسشویی جدید و نه کارکرده هستید، باید مزایا و معایب این کار را در نظر بگیرید.

مزایا

  • ماشین‌های لباسشویی جدید، با ضمانت سازنده ارائه می‌شوند و تا مدتی تحت پوشش هزینه رفع عیوب و مشکلات احتمالی هستند.
  • مدل‌های جدید، اغلب دارای جدیدترین ویژگی‌ها مانند فناوری هوشمند، رتبه‌بندی بهره‌وری انرژی، ظرفیت‌های بزرگ‌تر و چرخه‌های شستشوی پیشرفته هستند.
  • ماشین‌های لباسشویی جدید، عموما از نظر مصرف انرژی کارآمدتر هستند و قبوض برق و آب شما را کاهش می‌دهند.
  • یک ماشین لباسشویی جدید در اکثر مواقع طی چند سال اول استفاده کمتر با مشکلات مکانیکی مواجه می‌شود و عملکرد قابل اعتمادی دارد.
  • ماشین‌های لباسشویی جدید ممکن است دارای ویژگی‌هایی نظیر حذف بهتر آلرژن‌ها و باکتری‌ها باشند و به تمیزتر شدن لباس‌های شما کمک کنند.
  • لباسشویی‌های جدید اغلب در طرح‌های زیبا و مدرن ارائه می‌شوند که می‌تواند ظاهر فضای آشپزخانه یا محل نصب آن را بهبود بخشد.

معایب

  • ماشین‌های لباسشویی جدید، به‌طور قابل توجهی گران‌تر از ماشین‌های دست دوم هستند و نیاز به بودجه اولیه بیشتری دارند.
  • به محض خرید یک دستگاه جدید، ارزش آن شروع به کاهش می‌کند و درصد قابل‌توجهی از ارزش خود را در چند سال اول از دست می‌دهد.
  • مدل‌های جدیدتر با فناوری پیشرفته خود ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد و درک کامل ویژگی‌ها و عملکردهای آن‌ها به زمان نیاز دارد.
  • اگرچه نادر است، اما ماشین‌های جدید گهگاه دارای نقص در ساخت یا مشکلاتی هستند و در مدت کوتاهی پس از خرید نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.
  • تولید لوازم خانگی جدید دارای هزینه زیست‌محیطی است که به افزایش منابع و انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌انجامد.

به‌طور کلی، خرید ماشین لباسشویی دست دوم یا نو باید با ارزیابی بودجه، نیازها و ترجیحات شما صورت گیرد.

جمع بندی

درنهایت، تصمیم بین خرید ماشین لباسشویی دست دوم یا نو به ترجیحات شخصی و محدودیت‌های بودجه شما بستگی دارد. پس هزینه اولیه بیشتر را در مقابل هزینه‌های احتمالی تعمیرات در آینده بسنجید تا بهترین انتخاب را برای نیازهای خود داشته باشید.

سوالات متداول

عواملی مانند نیاز به بودجه کمتر، خرید یک محصول که دیگر تولید نمی‌شود یا پیدا کردن یک محصول کارکرده در حد نو می‌تواند خرید ماشین لباسشویی دست دوم را نسبت به مدل‌های نو توجیه‌پذیر کند.

توجه به عمر دستگاه، تست محصول قبل از خرید و مشورت با یک تکنسین یا فرد آگاه به مسائل فنی می‌تواند کیفیت و کارایی یک ماشین لباسشویی دست دوم را محرز کند.

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها