رفتن به مسافرت و خاموش کردن یخچال

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام مسافرت‌های طولانی یا کوتاه، این است که آیا یخچال را خاموش کنند یا خیر. نگرانی برای خراب نشدن مواد غذایی و از طرف دیگر ایجاد مشکل برای یخچال، کاربران را سردرگم می‌کند. دانستن بایدها و نبایدهای خاموش کردن یخچال قبل از مسافرت، بهترین راه‌حل برای کاهش دغدغه و […]

Going on a trip and turning off the refrigerator

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام مسافرت‌های طولانی یا کوتاه، این است که آیا یخچال را خاموش کنند یا خیر. نگرانی برای خراب نشدن مواد غذایی و از طرف دیگر ایجاد مشکل برای یخچال، کاربران را سردرگم می‌کند. دانستن بایدها و نبایدهای خاموش کردن یخچال قبل از مسافرت، بهترین راه‌حل برای کاهش دغدغه و نگرانی افراد در رابطه با این موضوع است.

مراحل خاموش کردن یخچال قبل از مسافرت

Steps to turn off the refrigerator before traveling

اگر یک سفر طولانی چند ماهه بروید یا مهاجرت دارید؛ بهتر است که یخچال را خاموش کنید. مراحل خاموش‌کردن یخچال قبل از مسافرت، به‌شرح زیر هستند:

  1. یخچال را از برق بکشید.
  2. ابتدا همه مواد غذایی درون یخچال را خالی کنید. یخچال و فریزر باید کاملا از هرگونه مواد غذایی فاسد شدنی تخلیه شوند. بنابراین، همه مواد غذایی را قبل از سفر مورد استفاده قرار دهید.
  3. اگر آبسردکن یخچال پر است، آن را خالی کنید.
  4. همچنین، اگر یخچال به یخ‌ساز مجهز است، یخ این قسمت را نیز کاملا تخلیه کنید.
  5. درصورتی‌که یخچال یا فریزر مجهز به سیستم دیفراست یا یخ‌زدایی نیست، اجازه دهید تا برفک و یخ زدگی آن آب شود و سپس آن را کاملا خشک کنید‌.
  6. در این مرحله، اجازه دهید درب یخچال و همچنین قفسه‌های آن باز باشد تا هرگونه رطوبت از بین برود.
  7. از زغال، جوش‌شیرین یا بوگیر یخچال می‌توانید برای جلوگیری از بدبو شدن یخچال در هنگام سفر استفاده کنید.
  8. اکنون می‌توانید با خیال راحت سفر کنید. پس از بازگشت، مجددا یخچال را به برق وصل کنید. قبل از قرار دادن هرگونه مواد غذایی، اجازه دهید تا کابین یخچال به دمای مورد نظر برسد.

مزایای خاموش کردن یخچال

به شرط این‌که سفر شما طولانی و بیشتر از یک ماه باشد، خاموش کردن یخچال قبل از مسافرت مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. اگر قرار است به یک سفر چندروزه بروید نیازی به خاموش کردن یخچال ندارید. فقط کافی است که یخچال را از مواد غذایی فاسد شدنی مثل میوه و سبزیجات خالی کنید. علاوه‌بر این، یخچال نباید مستقیما به برق متصل شده باشد. در این حالت، بهتر است که از یک محافظ برق باکیفیت و درجه یک استفاده کنید.

از جمله مزایای خاموش کردن یخچال به هنگام سفرهای طولانی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) صرفه جویی در مصرف برق

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قطع کردن برق یخچال قبل از سفر، صرفه‌جویی در مصرف برق است. به هرحال، یخچال یکی از وسایل خانگی برقی پرمصرف به‌شمار می‌رود. خاموش کردن آن به هنگام سفر، می‌تواند هزینه‌های مربوط به قبوض برق را برای شما کاهش دهد. برای رفع مشکلات یخچال خود می توانید از سرویس تعمیر یخچال در منزل کاردون استفاده کنید.

۲) محافظت از یخچال

خاموش کردن یخچال قبل از مسافرت، به شما این اطمینان را می‌دهد که نوسانات برقی مشکلی برای یخچال شما ایجاد نمی‌کند. از طرفی به دلیل این‌که یخچال برای مدتی باز و بسته نخواهد شد، ممکن است سرمای اضافه ایجادشده برای موتور یخچال ایجاد مشکل کند. در این حالت، بهترین راه‌حل خاموش کردن آن است.

بررسی و تنظیم حالت تعطیلات یخچال

در اغلب یخچال‌های به‌روز و پیشرفته دنیا، امکاناتی وجود دارند که سلامت یخچال را هنگام مسافرت تضمین می‌کنند. روی پنل این گونه یخچال‌ها، گزینه‌ای به نام حالت تعطیلات Vacation یا اکو Eco درج شده است. این گزینه‌ها، برای این طراحی شده‌اند که ایمنی یخچال حین سفر کاربران تامین شود.

در حالت تعطیلات یا اکو، یخچال روشن است؛ ولی دمای آن نسبت به حالت عادی کمتر خواهد بود. به‌عبارتی، به هنگام فعال‌شدن حالت تعطیلات، موتور یخچال دمای آن را کنترل می‌کند. از طرفی فعال‌سازی این گزینه، تا حد زیادی مصرف برق را نیز کاهش می‌دهد. به هنگام رفتن به سفرهای چندروزه، به جای خاموش کردن یخچال قبل از مسافرت می‌توان از حالت تعطیلات یا اکو استفاده کرد.

برای فعال‌سازی حالت تعطیلات، کافیست تا انگشت خود را چند ثانیه روی آن نگهدارید و هشدار آن روی صفحه نمایشگر ظاهر شود. این روش، معمولا برای همه یخچال و فریزرها یکسان است. البته، قبل از این کار به کتابچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

یخ‌زدایی اصولی و به موقع یخچال

رفتن به مسافرت و خاموش کردن یخچال

پیش از رفتن به مسافرت، یخچال باید به‌صورت اصولی و به‌موقع یخ‌زدایی شود. این کار، از تجمع یخ‌ها و آسیب رسیدن به موتور یخچال جلوگیری می‌کند. اگر یخچال یا فریزر شما باید به‌صورت دستی یخ‌زدایی شود، بهتر است که این کار را دو بار در سال و به محض جمع‌شدن یخ انجام دهید. اما، برای فریزرهای بدون برفک و با یخ‌زدایی خودکار، لازم است که هر شش ماه یک‌بار برای تمیزکردن عمیق این وسیله اقدام کنید. برای یخ‌زدایی اصولی یخچال، می‌توانید مراحل زیر را درنظر بگیرید:

  • در قدم اول، یخچال را خاموش کنید.
  • درب‌های یخچال را کاملا باز و مواد غذایی را از آن خارج کنید.
  • قفسه‌ها و کشوها را در بیاورید.
  • اگر یخچال به سیستم یخ‌زدایی خودکار مجهز نیست، اجازه دهید تا یخ‌های آن آب شود. می‌توانید برای این منظور سشوار، حوله‌های گرم یا کاسه آب داغ را مورد استفاده قرار دهید.
  • با کمک حوله‌های ضخیم، کاملا آب یخچال را بگیرید و آن را خشک کنید.
  • قبل از روشن کردن مجدد آن، اجازه دهید تا چند ساعت هوا جریان یابد.
  • اگر قصد خاموش کردن یخچال قبل از مسافرت را داشتید، پس از خشک شدن کامل، درب‌های آن را ببندید و اجازه دهید خاموش بماند.

راهکارهای تخصصی برای مناطق گرم و مرطوب

Specialized solutions for hot and humid areas

در مناطق گرم و مرطوب، معمولا داخل خانه همیشه تهویه مطبوع روشن است که سبب خنک شدن محیط خانه می‌شود. ‌حال اگر قصد سفر، آن هم به‌مدت طولانی داشته باشید، قطعا محیط خانه بدون تهویه مطبوع، گرم و مرطوب خواهد شد. در این حالت، بهترین گزینه خاموش کردن یخچال قبل از مسافرت است. در این حالت، در نظر گرفتن چند نکته تخصصی برای محافظت از یخچال امری ضروری به‌نظر می‌رسد.

  • به یخ‌زدایی یخچال به‌موقع و به محض شکل‌گرفتن برفک بپردازید.
  • دمای یخچال را مرتبا تنظیم کنید.
  • لاستیک دور درب یخچال را چک کنید که خراب نباشد.
  • یخچال را دور از تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید.
  • بهتر است که این وسیله از پنجره یا درب دور باشد.
  • یخچال را نزدیک وسایل گرمازا مثل شوفاژ یا اجاق گاز قرار ندهید.
  • یخچال را در محیطی که حرارت نرمال و مطلوب دارد، نصب کنید.
  • برای جلوگیری از برفک گرفتن یخچال فریزر، درب آن را برای مدت طولانی باز نگذارید.
  • مواد غذایی گرم را درون یخچال قرار ندهید.
  • مواد غذایی و میوه‌ها را درون ظروف درب‌دار قرار دهید یا با سلفون بپوشانید.
  • ترموستات را روی درجه گرم‌تر تنظیم کنید. این کار، سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و محافظت از یخچال می‌شود.

سوالات متداول

برای سفرهای چند روزه، نیازی به خاموش کردن یخچال نیست و گذاشتن آن در حالت اکو کفایت می‌کند. اما، برای سفرهای طولانی، بهتر است که یخچال کاملا خاموش شود.

برای سفرهای کوتاه، بهتر است که یخچال را کاملا خالی کنید و تنظیمات آن را روی حالت اکو یا تعطیلات قرار دهید.

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها