آموزش تمیز کردن پشت یخچال فریزر {نکات مهم آن}

ابزار و مواد مورد نیاز برای تمیز کردن پشت یخچال فریزر برای تمیز کردن پشت یخچال فریزر به شکل موثر، به چند ابزار تخصصی نیاز دارید. در این بخش، فهرستی از موارد ضروری و مورد نیاز برای تمیزکاری پشت یخچال فریزر آمده است. جاروبرقی با اتصال نازل باریک: این ابزار، برای مکش و از بین […]

How to clean the back of the refrigerator

ابزار و مواد مورد نیاز برای تمیز کردن پشت یخچال فریزر

Tools and materials needed to clean the back of the refrigerator

برای تمیز کردن پشت یخچال فریزر به شکل موثر، به چند ابزار تخصصی نیاز دارید. در این بخش، فهرستی از موارد ضروری و مورد نیاز برای تمیزکاری پشت یخچال فریزر آمده است.

  1. جاروبرقی با اتصال نازل باریک: این ابزار، برای مکش و از بین بردن گرد و غبار، زباله و کثیفی‌ها از سیم‌پیچ‌ها یا لوله‌های کندانسور و مناطق اطراف آن ضروری است.
  2. برس تمیز کردن کویل: یک برس بلند، نازک و نرم که به‌طور خاص برای ورود به فضاهای تنگ بین سیم‌پیچ‌ها و لوله‌های کندانسور طراحی شده باشد.
  3. پارچه میکروفیبر: برای پاک‌سازی گرد و غبار باقی‌مانده لوله‌های کندانسور پس از استفاده از جاروبرقی لازم است.
  4. هوای فشرده (اختیاری): می‌توان از آن برای خارج‌کردن گرد و غبار از مناطق صعب‌العبور و به دور از دسترس استفاده کرد.

این ابزارها، به شما کمک می‌کنند تا گرد و غبار و پرزهای پشت یخچال فریزر را به‌راحتی از بین ببرید. به یاد داشته باشید که ابتدا باید یخچال خود را از برق بکشید و دستورالعمل‌های ایمنی را در طول فرآیند تمیز کردن به‌دقت دنبال کنید. در ادامه مطلب، به مباحث ایمنی و نحوه انجام کار بیشتر پرداخته خواهد شد.

تمیز کردن لوله های کندانسور

تمیز کردن لوله‌ها یا کویل‌های کندانسور یخچال، کاری ضروری است که می‌تواند کارایی و عمر مفید دستگاه شما را به‌شکل قابل‌توجهی افزایش دهد. در این بخش، راهنمایی دقیق و گام به گام در مورد نحوه تمیز کردن پشت یخچال فریزر و لوله‌های کندانسور آن آمده است.

مرحله ۱) مراحل آماده سازی را انجام دهید

قبل از شروع به کار، باید ابزار لازم مانند یک جاروبرقی با اتصال برس باریک، برس تمیزکننده سیم‌پیچ و پارچه میکروفیبر را جمع‌آوری کنید. همچنین، ممکن است برای برداشتن هرگونه پانل به یک پیچ‌گوشتی نیاز داشته باشید.

مرحله ۲) یخچال را از برق بکشید

برای ایمنی، یخچال خود را خاموش و کابل آن را از منبع برق جدا کنید. این کار، از درگیر شدن اجزای الکتریکی در حین تمیز کردن جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

مرحله ۳) به لوله‌های کندانسور دسترسی پیدا کنید

آموزش تمیز کردن پشت یخچال فریزر {نکات مهم آن}

لوله‌های کندانسور، معمولا پشت یخچال فریزر شما قرار دارند. بنابراین، حدود یک ساعت پس از جداسازی یخچال فریزر از برق باید آن را جلو بکشید تا به پشت آن دسترسی یابید. برای این کار، باید پایه‌های زیرین یخچال فریزر را شل کنید، تا جایی که یخچال به‌آسانی به جلو کشیده شود.

مرحله ۴) مراحل اولیه تمیز کردن را انجام دهید

به پشت یخچال فریزر بروید و از جاروبرقی با اتصال برس باریک، بخش عمده‌ای از گرد و غبار و زباله‌ها را از اطراف لوله‌های کندانسور پاک کنید. برای جلوگیری از خم شدن یا آسیب رسیدن به سیم‌پیچ‌ها، این کار باید به شکل ملایمی انجام شود.

مرحله ۵) تمیزکاری را دقیق‌تر کنید

در این مرحله از تمیز کردن پشت یخچال فریزر، برس تمیزکننده مخصوص سیم‌پیچ‌ها را به‌دقت روی کویل‌ها و لابه‌لای آن‌ها بکشید. این برس، برای قرارگرفتن بین فضاهای تنگ و حذف گرد و غبار چسبیده به لوله‌های کندانسور طراحی شده است.

مرحله ۶) نقاط سخت را پاکسازی کنید

برای مناطقی که دسترسی به آن‌ها دشوار است یا دارای کثیفی‌های سرسخت هستند، می‌توانید از هوای فشرده بهره ببرید. یک مسواک قدیمی نیز، می‌تواند برای از بین بردن کثیفی‌های سرسخت‌تر مفید باشد.

مرحله ۷) مراحل نهایی پاک کردن را انجام دهید

حالا از یک پارچه میکروفیبر برای پاک کردن لوله‌های کندانسور و نواحی اطراف آن استفاده کنید. با این کار، مطمئن می‌شوید که گرد و غبار به‌خوبی پاک شده است.

مرحله ۸) دستگاه را بازگردانده و روشن کنید

پس از پایان تمیزکاری، باید یخچال فریزر را با احتیاط به موقعیت اصلی خود برگردانید. مراقب هرگونه کابل یا اتصالات آب باشید. پس از این کار، نسبت به سفت کردن پایه‌های زیرین یخچال فریزر اقدام کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که دستگاه کاملا محکم و تراز شده باشد. پس از انتظار یک ساعته، یخچال فریزر را دوباره به برق وصل و آن را روشن کنید.

با انجام این مراحل، می‌توانید از تمیز بودن لوله‌های کندانسور یخچال فریزر خود اطمینان یابید. برای کارآمد بودن دستگاه، تمیز کردن لوله‌های کندانسور را به شکل منظمی انجام دهید. این کار، می‌تواند بر اساس میزان آلوده بودن محیط، هر 6 تا 12 ماه یک‌بار صورت گیرد. برای رفع مشکلات یخچال خود می توانید از سرویس تعمیر یخچال در منزل کاردون استفاده کنید.

نحوه از بین بردن زنگ زدگی

How to remove rust

از بین بردن زنگ‌زدگی پس از تمیز کردن پشت یخچال فریزر، می‌تواند با چند وسیله خانگی انجام شود. در این بخش، راهنمایی گام‌به‌گام در نحوه از بین بردن زنگ‌زدگی یخچال فریزر ذکر شده است.

  • جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود.
  • برای زنگ‌زدگی سخت‌تر، می‌توانید از مخلوط جوش شیرین و آب لیمو برای اسیدیته بیشتر بهره ببرید.
  • خمیر را به‌خوبی روی نواحی زنگ‌زده پخش کنید و اجازه دهید تا حدود یک ساعت بماند.
  • پس از سفت شدن خمیر، با استفاده از یک برس نرم یا پد اسکراب غیرساینده به‌آرامی ناحیه مورد نظر را بشویید.
  • برای زنگ‌زدگی پایدار، ممکن است نیاز به استفاده از یک برس سیمی یا کاغذ سنباده داشته باشید، اما مراقب باشید تا سطح یخچال خراشیده نشود.
  • پس از رفع زنگ، محل را با آب بشویید و با یک پارچه تمیز کاملا خشک کنید تا از ایجاد زنگ جدید جلوگیری شود.

برای رفع زنگ‌زدگی گسترده، می‌توانید از محصول تجاری و حاوی اسید اگزالیک استفاده کنید. اما، با دنبال‌کردن دقیق دستورالعمل‌های محصول، ابتدا آن را در منطقه کوچکی از بدنه یخچال مورد آزمایش قرار دهید. ضمنا، هنگام کار با محصول زنگ‌زدایی حتما دستکش محافظ بپوشید.

نکات ایمنی برای تمیز کردن پشت یخچال فریزر

ایمنی، باید اولویت اصلی شما در هنگام تمیز کردن پشت یخچال فریزر باشد. در این بخش، چند نکته ایمنی ضروری وجود دارد که حتما باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

  • همیشه کار را با کشیدن یخچال از برق شروع کنید.
  • تا حد امکان از استنشاق گرد و غبار یا دود ناشی از مواد تمیزکننده امتناع نمایید.
  • برای محافظت از دستان خود در برابر لبه‌های تیز و محلول‌های تمیزکننده دستکش محافظ بپوشید.
  • دور کردن یخچال فریزر از دیوار را به‌آرامی انجام دهید تا به کفپوش یا اجزای داخل یخچال آسیب نرسد.
  • آب و محلول‌های تمیزکننده را از اتصالات و قطعات الکتریکی یخچال فریزر دور نگه دارید.
  • تمیز کردن منظم پشت یخچال، می‌تواند با جلوگیری از تجمع گرد و غبار و زباله، کار را هر بار ایمن‌تر و آسان‌تر کند.

با رعایت این نکات ایمنی، می‌توانید پشت یخچال فریزر خود را به‌طور موثر تمیز کنید و در عین حال خطر آسیب به خود یا دستگاه را به حداقل برسانید. به یاد داشته باشید، اگر در مورد بخشی از فرآیند مطمئن نیستید یا اگر وقت انجام کار را ندارید، بهتر است تمیزکاری یخچال فریزر خود را به یک سرویس‌کار محول کنید.

سوالات متداول

پشت یخچال فریزر را باید بسته به آلوده بودن محیط، هر 6 ماه یا سالی یکبار انجام داد. بنابراین، مدت دقیق را باید نسبت به شرایط نگهداری یخچال فریزر تعیین کنید.

برای تمیز کردن پشت یخچال فریزر می‌توانید محلول جوش شیرین و سرکه سیب را به‌کار ببرید. همچنین، آمونیاک برای قفسه‌ها و کشوها و نوشابه‌های گازدار برای پاک کردن لکه‌های سرسخت مفید است.

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها