لوگوی کاردون

مدت زمان اتومات یخچال فریزر

یکسره کار کردن یخچال
فهرست محتوا

اتومات یخچال چگونه انجام می‌شود؟

به کارکردن موتور یخچال به طور متناوب در اصطلاح، اتومات کردن موتور یخچال می‌گویند؛ یعنی موتور یخچال برای مدتی کار می‌کند و پس از آن خاموش می‌شود. این کار باعث می‌شود که دمای محیط یخچال به اندازه دلخواه برسد، موتور دچار آسیب نشود و عمر طولانی‌تری داشته باشد.

اتومات یخچال توسط ترموستات یا سنسورهای دما انجام می‌شود. ترموستات دمای داخل یخچال را تشخیص می‌دهد و فرمان روشن یا خاموش شدن موتور را صادر می‌کند. به عنوان مثال، اگر دمای داخل یخچال از تنظیمات ترموستات بالاتر باشد، ترموستات فرمان روشن شدن موتور را صادر می‌کند. موتور یخچال شروع به کار می‌کند و دمای داخل یخچال را کاهش می‌دهد. زمانی که دمای داخل یخچال به تنظیمات ترموستات رسید، ترموستات فرمان خاموش شدن موتور را صادر می‌کند.

مدت زمان اتومات یخچال

The duration of automatic refrigerator freezer

یخچال دستگاهی است که به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کند تا مواد غذایی که شما داخل آن قرار داده‌اید سالم بمانند و خراب نشوند. سیکل سرمایش در یخچال به وسیله قطعاتی مانند کمپرسور یخچال، کندانسور اواپراتور انجام می‌پذیرد که باعث خنک کردن فضای داخل یخچال و فریزر می‌شود. حال اگر کمپرسور یخچال که مهم‌ترین قطعه در سیکل سرمایش یخچال است، به صورت مداوم کار کند، خیلی زود دچار استهلاک شده و خراب می‌شود. به همین دلیل یخچال به صورت متناوب کار می‌کند. یعنی برای مدتی کار می‌کند و پس از آن خاموش می‌شود. دوباره با پایین آمدن دمای داخل یخچال شروع به کار می‌کند تا دمای یخچال را به دمای تنظیم شده برساند.

مدت زمان اتومات یخچال در یخچال‌های مختلف و در شرایط متفاوت یکسان نیست. اما به طور معمول کارشناسان تعمیرات و سرویس یخچال فریزر می‌گویند مدت زمان اتومات یخچال در حالت نرمال هر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است. یعنی یخچال ۳۰ الی ۴۵ دقیقه کار می‌کند و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت می‌کند. حال عوامل متعددی می‌توانند بر مدت زمان اتومات یخچال تأثیر بگذارند.

چه عوامل بر مدت زمان اتومات یخچال تأثیرگذار هستند؟

شرایط مختلفی در عملکرد یخچال و اتومات کردن آن تأثیرگذار هستند. به همین دلیل نباید انتظار داشت که همه‌ی یخچال یه مدل رفتار داشته باشند و در زمان یکسانی اتومات کنند یا به عبارت دیگر در زمان مشخصی روشن و خاموش شوند. از جمله‌ عوامی که در اتومات کردن یخچال تأثیر دارند، عبارتند از:

  • مدل یخچال
  • عمر یخچال
  • دمای بیرون
  • حجم مواد غذایی داخل یخچال
  • تعداد دفعات باز کردن درب یخچال در طول روز هم
  • انجام تعمیرات روی یخچال

علت اتومات نکردن یخچال چیست؟

اگر شما هم به دستگاه خود خیلی حساس هستید و نحوه کارکرد آن را با زیر ذره‌بین گذاشته‌اید، ممکن است متوجه شوید که یخچال شما در زمان نرمال روشن و خاموش نمی‌شود یا اتومات نمی‌کند. توصیه ما به شما این است که هنگام بررسی زمان اتومات یخچال حتما سرمایش یخچال را بررسی کنید. اگر زمان اتومات یخچال شما متفاوت از آن چیزی است که ما در بالا گفتیم، نگران نباشید. سیکل یخچال‌های مختلف ممکن است متفاوت باشند. اگر یخچال شما سرمایش مناسب دارد، به احتمال زیاد دستگاه شما مشکلی ندارد. اما اگر مواد  غذایی داخل یخچال شما فاسد می‌شوند یا یخ می‌زنند، این به آن معناست که یخچال شما اتومات نمی‌کند یا به درستی اتومات نمی‌کند. در ادامه به دلایل اتومات نکردن یخچال می‌پردازیم:

۱) کثیف بودن لوله‌های کندانسور

اولین علت عدم اتومات یخچال و فریزر کثیف شدن لوله های کندانسور است. همان طور که می‌دانید لوله های کندانسور وظیفه گردش هوا برای خنک سازی یخچال را بر عهده دارند و در صورت کثیفی و یا ایجاد رسوبات گاز درون لوله‌ها نمی‌تواند به درستی فعالیت کنند. بنابراین یخچال برای خنک‌سازی باید فشار زیادی را متحمل شود و به صورت مداوم کار می‌کند تا بتواند دمای داخل یخچال را به دمای تنظیم شده برساند. در نتیجه به دلیل کثیف بودن لوله‌های کندانسور یخچال اتومات نمی‌کند. برای رفع این مشکل باید لوله‌های کندانسور را تمیز کرد.

 

در صورت نیاز به نصاب یخچال در انواع برند می‌توانید از سرویس نصب یخچال کاردون استفاده کنید.

۲) خرابی تایمر یخ زدایی

دومین علت خرابی تایمر یخ زدایی است. تایمر یخ زدایی یا دیفراست قطعه‌ای که از یخ زدگی و برفک در یخچال جلوگیری می‌کند و زمانی که دچار مشکل شود با ایجاد برفک به شما هشدار می‌دهد که دچار مشکل شده است. بهتر است از یک تعمیرکار یخچال بخواهید تا برای برطرف کردن مشکل مراجعه کرده و در صورت نیاز قطعه تایمر یخ زدایی را تعمیر یا تعویض کند.

اگر قصد تعمیر یخچال خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال در محل کاردون استفاده کنید.

۳) خرابی ترموستات

دلیل سوم اتومات نکردن یخچال خرابی ترموستات است. یکی از رایج ترین دلایل برای اتومات نکردن یخچال خرابی ترموستات است. ترموستات دمای محیط داخل یخچال و فریزر را دریافت می‌کند و آن را برد اطلاع می‌دهد و برد بر اساس آن فرمان کار کردن یا متوقف شدن موتور یخچال را صادر می‌کند. یخچال‌های جدیدتر از سنسورهای دمایی بهره می‌برند که دما را دقیق‌تر تشخیص می‌دهند و به برد الکترونیکی آن را اطلاع می‌دهند. یخچال‌های قدیمی از ترموستات‌های مکانیکی بهره می‌برند.

۴) خرابی فن اواپراتور

و اما دلیل چهارم عدم اتومات یخچال خرابی فن اواپراتور است. همه ما می‌دانیم که فن اواپراتور وظیفه خنک‌سازی یخچال را بر عهده دارد. به این ترتیب که سرمای تولید شده در کویل‌های اواپراتور را با دمیدن هوا از میان آنها به داخل محیط یخچال انتقال می‌دهد. هر گاه سر و صدا زیاد یخچال آزار دهنده شد و غیر طبیعی بود، بدانید فن اواپراتور معیوب شده است و باید برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام نمایید.

۵) خرابی موتور فن کندانسور

دلیل پنجم اتومات نکردن یخچال خرابی موتور فن کندانسور است. فن کندانسور در پایین یخچال قرار دارد و در صورت خراب شدن آن، یخچال اتومات نمی‌کند. برای تست سالم بودن فن نیاز به ابزار های خاص داریم که بهتر است کار را به کاردون بسپارید زیرا این کار نیاز به دانش فنی دارد.

۶) فرسودگی لاستیک درب

و اما آخرین دلیل فرسودگی لاستیک درب یخچال است که باعث عبور جریان گرم و سرد می شود و اجاز نمی دهد یخچال اتومات کند برای برطرف کردن این مشکل باید لاستیک دور درب یخچال را تعویض کنید. برای این کار حتما با کاردون در ارتباط باشید تا تیم مجرب و آموزش دیده کاردون برای برطرف کردن مشکل در محل شما اعزام شوند.

۷) نشتی گاز یخچال

گاز یخچال یا مبرد در لوله‌های یخچال می‌چرخد و باعث سرد شدن محیط داخل یخچال می‌شود. این مبرد در کمپرسور فشرده می‌شود و در کندانسور گرمای خود را از دست می‌دهد و با عبور از اواپراتور سرمای خود را به محیط یخچال منتقل می‌کند. حال اگر گاز یخچال نشتی داشته باشد و سطح گاز پایین آید سیکل سرمایش یخچال به درستی انجام نمی‌شود و کمپرسور یخچال مجبور می‌شود مداوم کار کند تا سرما تولید شود و در این حالت یخچال اتومات نمی‌کند.

۸) نرسیدن برق به کمپرسور

با رسیدن برق به قطعه رله استارت، رله استارت کنتاکت فلزی را متصل می‌کند و باعث می‌شود کمپرسور روشن شود. حال اگر برق به دستگاه نرسد یا رله استارت کار خود را انجام ندهد، کمپرسور یخچال روشن نمی‌شود. اگر هم برق قطع نشود، کمپرسور خاموش نمی‌شود.

نکاتی برای پیشگیری از مشکلات احتمالی در اتومات کردن یخچال

  • از قرار دادن یخچال در معرض نور مستقیم خورشید یا در مجاورت منابع گرما خودداری کنید.
  • حجم مواد غذایی داخل یخچال را متناسب با ظرفیت یخچال تنظیم کنید.
  • درب یخچال را به دفعات زیاد باز و بسته نکنید.
  • در صورتی که یخچال شما قابلیت برفک‌زدایی خودکار ندارد، هر چند وقت یک بار، یخچال را از برق بکشید و برفک‌های آن را آب کنید.

علت اتومات نکردن یخچال بعد از تعویض ترموستات

ترموستات یکی از قطعات مهم یخچال است که وظیفه کنترل دمای داخل یخچال را بر عهده دارد. اگر ترموستات خراب شود، یخچال نمی‌تواند دمای مورد نظر را حفظ کند و به صورت مداوم کار می‌کند.

در برخی موارد، ممکن است پس از تعویض ترموستات، یخچال همچنان به صورت مداوم کار کند. این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • خرابی ترموستات جدید: اگر ترموستات جدید نیز خراب باشد، یخچال همچنان به صورت مداوم کار خواهد کرد. در این صورت، باید ترموستات جدید را نیز تعویض کنید.
  • ایراد در سیم‌کشی یا اتصال ترموستات: اگر سیم‌کشی یا اتصال ترموستات به درستی انجام نشده باشد، ممکن است ترموستات به درستی کار نکند. در این صورت، باید سیم‌کشی یا اتصال ترموستات را بررسی و اصلاح کنید.

در ادامه، به بررسی هر یک از این موارد به طور مفصل خواهیم پرداخت.

خرابی ترموستات جدید

همان طور که گفته شد، یکی از دلایل اتومات نکردن یخچال بعد از تعویض ترموستات، خرابی ترموستات جدید است. اگر ترموستات جدید نیز خراب باشد، یخچال همچنان به صورت مداوم کار خواهد کرد.

برای بررسی این موضوع، باید ترموستات جدید را با یک ترموستات سالم تعویض کنید. اگر پس از تعویض ترموستات، یخچال به صورت عادی کار کرد، می‌توانید مطمئن باشید که ترموستات جدید خراب بوده است.

ایراد در سیم‌کشی یا اتصال ترموستات

اگر سیم‌کشی یا اتصال ترموستات به درستی انجام نشده باشد، ممکن است ترموستات به درستی کار نکند. در این صورت، باید سیم‌کشی یا اتصال ترموستات را بررسی و اصلاح کنید.

برای بررسی این موضوع، باید سیم‌کشی یا اتصال ترموستات را به درستی بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ گونه اتصالی وجود ندارد. همچنین، باید مطمئن شوید که سیم‌کشی ترموستات به درستی انجام شده باشد.

زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال

What factors affect the automatic duration of the refrigerator

ترموستات یخچال دمای محیط یخچال را دریافت می‌کند و آن را به برد می‌فرستد. در صورتی که دمای محیط از محیط تنظیم شده پایین‌تر آمده باشد، فرمان آغاز به کار موتور صادر می‌شود. زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال برای دستگاه‌های مختلف فرق می‌کند. اما به طور کلی زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال به این صورت است که بعد از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه کار کردن موتور یخچال ۱۵ دقیقه استراحت می‌کند. البته اگر در این مدت درب یخچال بیشتر باز و بسته شود یا حجم مواد غذایی داخل یخچال زیاد باشد، یا هوای بیرون خیلی گرم باشد، این مدت زمان بیشتر خواهد بود.

نشتی گاز علت اتومات نکردن یخچال

گاز یخچال و اتومات نکردن یخچال با هم رابطه مستقیم دارند. یکی از علت‌های اصلی در یخچال‌های ساید بای ساید نشتی گاز یخچال یا کم شدن آن با گذشت زمان است که منجر به اتومات نکردن یخچال می‌شود. اگر بیشتر از 10 سال است که از یخچالتان استفاده می‌کنید مطمئن باشید مشکل از گاز یخچال است و سریعا برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

دانستن این نکات شاید از نظرتان پیش و پا افتاده بیاید ولی رعایت آن می‌تواند به شما کمک کند تا از اتفاقاتی که ممکن است پیش آید جلوگیری کنید. گاهی اوقات نیز پس از شارژ گاز مجدد یخچال فریزر خود، تکنسین تنظیم سیکل کمپرسور یخچال را تغییر می‌دهد و زمان اتومات کردن یخچال دیگر مثل سابق نخواهد بود. این مورد را حتما باید با تکنسینی که برای سرویس یخچال شما مراجعه کرده بود، در میان بگذارید و مطمئن شوید که اشتباهی صورت نگرفته باشد.

حتما می‌دانید در جابه جایی و اسباب کشی نباید به یخچال ضربه وارد شود و یا تا حد امکان یخچال وارونه نشود. زیرا ممکن است روغن وارد مدار گاز شده و این کار شما را به دردسر خواهد انداخت. همچنین در صورتیکه یخچال شما برفک می‌زند سعی نکنید با اشیا تیز برفک‌ها را از بین ببرید. پیشنهاد می‌کنیم یخچال را به مدت 2 ساعت خاموش کنید تا این پروسه مسیر طبیعی خود را طی کند. البته به این نکته هم توجه کنید که در صورت برفک زدن زیاد یخچال حتما از یک متخصص برای رفع نقص احتمالی کمک بخواهید.

رفع مشکل اتومات نکردن یخچال

Normal time on and off the refrigerator

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه مشکل اتومات نکردن یخچال را برطرف کنید، در ادامه همراه ما باشید. اولین قدم این است که نحوه استفاده از یخچال خود را تغییر دهید. درب یخچال را بیش از حد باز نگه ندارید تا موتور یخچال مجبور نشود بیشتر کار کند. پس این جمله که از قدیم می‌گفتند درب یخچال را باز نگذار خراب می‌شود، تا حدودی صحت دارد.

اگر ایراد اتومات نکردن یخچال از کمپرسور یخچال بود،‌ شاید مجبور شوید آن را تعویض کنید. در مواردی که ایراد دقیقا به خود کمپرسور بازمی‌گردد تعمیر کردن موتور یخچال خیلی به صرفه نخواهد بود و هیچ تضمینی برای سالم کار کردن آن به مدت طولانی وجود ندارد.

کار ترموستات تنظیم دمای داخل یخچال می‌باشد که در یخچال‌های امروزی دیگر ترموستات وجود ندارد و کار ترموستات به صورت دیجیتال و هوشمند توسط سنسورهای خاص انجام می‌شود. در یخچال‌های امروزی وقتی سنسورهای ترموستات دمای داخل یخچال را مناسب تشخیص دهند، برق به کمپرسور منتقل نمی‌شود و در این صورت یخچال خاموش می‌شود.

اگر از یخچال برند جنرال الکتریک استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر یخچال جنرال الکتریک کاردون استفاده نمایید.

حال تصور کنید در این مسیر یکی از قطعات کار خود را به درستی انجام ندهد و این فرآیند دچار مشکل شود، نتیجه آن اتومات نکردن یخچال خواهد شد.

در صورت نقص فنی در هرکدام از قسمت‌های دیگر یخچال که در این مطلب نام بردیم باید از یک متخصص تعمیرات یخچال بخواهید تا از دستگاه شما بازدید کند و عیب آن را برطرف کند. شما می‌توانید از خدمات تعمیر و سرویس یخچال فریزر و ساید بای ساید کاردون درخواست خدمات دهید تا در اسرع وقت تکنسین باتجربه کاردون در محل شما حاضر شود و دستگاه‌ شما را مورد بررسی قرار دهد. 

سوالات متداول

یخچال‌ها به صورت اتوماتیک کار می‌کنند تا دمای داخل دستگاه را در حد مطلوب نگه دارند. این کار باعث می‌شود که مواد غذایی داخل یخچال به درستی نگهداری شوند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود.

بله، یخچال‌ها اغلب دارای قابلیت تنظیم دما هستند. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد دمای داخل یخچال را بر اساس نیاز خود تنظیم کند. به طور کلی، دمای مناسب برای یخچال بین 1 تا 4 درجه سانتیگراد است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

351 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فریده
3 سال قبل

فن یخچال یکسره کارمیکنه

Support
پاسخ به  فریده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
در صورتی که مدت زمان زیادی ابنطور هست و فقط طی یک روز و یک ساعت خاص به دلیل میزان مواد غذایی داخل دستگاه با نوع استفاده نبوده دستگاه شما نیاز به بررسی داره. لطفا برای بازدید دستگاه ثبت سفارش انجام بدید تا عملکرد موتور فن، کمپرسور ، ترموستات و قطعات مرتبط بررسی بشه.
موفق باشید

سهیل
پاسخ به  Support
2 سال قبل

سلام یخچال ما مداوم میره روی حالت برفک زدایی عالی کار میکنه ولی هی میره روی برفک زدایی مشکلش چیه؟

Support
پاسخ به  سهیل
2 سال قبل

خدمتتون پاسخ دادیم در پیغام قبلی

زهرا اسدی
پاسخ به  فریده
3 سال قبل

سلام من یه یخچال فریزر سامسونگ دارم مدلش قدیمیه بالاش فریزره از دیروز متوجه شدم هر دفعه می خواد استارت بزنه نمیتونه صدای استارت زدنش میاد ولی فقط یه تیک میزنه قطع میشه چراغش روشنه آبم خنک میکنه بعد از چند بار تیک زدن استارت میزنه دوباره کار میکنه مشکل چیه یه بار از برق در آوردم دوباره زدم شروع کرد به کار کردن ولی دوباره میخواد استارت بزنه اما نمی تونه چیه یه بار از برق در آوردم دوباره زدم شروع کرد به کار کردن ولی بعد از اولین استارت و تایم کار کردن دوباره موقع استارت چندبار تیک میزنه قطع میشه بعد دوباره کار میکنه لطفا راهنماییم کنین

Support
پاسخ به  زهرا اسدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون بررسی بشه نمیشه به این شکل در مورد ایراد دستگاه نظر داد. ممکنه ایراد برد، کمپرسور،جریان برق ورودی، ترموفیوز و یا اتصالات باشه.
موفق باشید

mohamad
پاسخ به  زهرا اسدی
2 سال قبل

سلام من یخچال فریز دارم، لوله های مسی ایرادداشت وگازخالی میکرد، بردم تعمیرگاهحالاکه دارم استفاده میکنم اتوماتش شده هردودقیقه زمان هم گرفتم باتوجه به اسنکع ترموستات هم خودم قبل ازاینکه ببرم تعمیرگاه عوض کردم، مشکل ازچی میتونه باشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  mohamad
2 سال قبل

سلام
قاعدتا اتومات هر دو دقیقه یکبار برای یخچال بسیار زیاد هست و باید توسط همان تعمیرکار مجدد بازدید شود در غیر اینصورت متخصصین کاردون در خدمت شما هستند. شماره تماس 1604

شهرام
پاسخ به  a.nazari
2 سال قبل

سلام
ببخشید یخچال جنرال داریم نمایشگر دما داره اما تنظیم دما از داخل یخچال میباشد وقتی روی 4 میگزاریم به صورت دقیق کار میکند و اتوماتیک کردنش هم سره جاشه حدودا 30 دقیقه کارمیکنه بعد اتومات و دمای یخچال هم 11 میشه. اما وقتی میزاریم درجه رو روی5 اتومات یخچال حدودا 4 ساعت طول میکشه و فقط برای برفک زدایی توقف میکنه دمای یخچال هم در عرض این 4 ساعت کم کم میاد پایین
الان این یخچال مشکل داره یا عادیه اینطور کار کردن؟؟
ضمنا فریزر هم در هر صورت کاملا خوب کار میکنه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  شهرام
2 سال قبل

سلام دوست عزیز موارد اعلامی طبیعی هستند اگر موردی دیگه ای بود در خدمت هستیم.

محمد
پاسخ به  a.nazari
8 ماه قبل

ولی ۱۱ درجه برای یخچال یکم زیاده

مسلم
پاسخ به  زهرا اسدی
7 ماه قبل

سلام عزیز،جریان یه دست به رله نمیرسه بنابر این ایراد از یکی از خازنهای کوچیک برد است شما دو تا خازن وسط برد رو عوض کن اوکی میشه اگه خودتم یه کم سر رشته داشته باشی خودت میتونی عوضش کنی
یا حق

رامین
3 سال قبل

سلام باز هم یکسره کارکردن یخچال فیلور بعداز تعوض کردن ترموستات جدید مشکل کجاست

writer
پاسخ به  رامین
3 سال قبل

سلام
یکسره کار کردن یخچال دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها خرابی ترموستات است.
خرابی موتور یا کمپرسور یخچال
کم بودن گاز یخچال
خرابی فن های یخچال
خرابی برد الکترونیکی
همه این موارد باید بررسی شود.

Support
پاسخ به  رامین
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه کمپرسور و در صورت نیاز قطعات دیگه بررسی بشه. چک کردن کمپرسور از طرف کارشناس در اولویته. میتونید برای بررسی دستگاه سفارش ثبت کنید.
موفق باشید

حمید
پاسخ به  Support
3 سال قبل

سلام.آیا نامیزان بودن یخچال باعث میشه که یخچال یکسره کار کنه؟

Support
پاسخ به  حمید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
کار کردن یکسره‌ی دستگاه میتونه علل متفاوتی داشته باشه. اگر دستگاه مدت زیادی خاموش باشه و یا تازه نصب شده باشه. میزان مواد غذایی داخل دستگاه زیاد باشه و یا مواد غذایی خیلی گرم باشه. فاصله‌های استاندارد دستگاه از اطراف رعایت نشده باشه. درب یخچال زیاد باز و بسته بشه و یا دستگاه کنار وسایل حرارت زا باشه معمولا بیش از حد معمول کار میکنه. اگر همه این موارد رعایت شده باشه، نیاز به بررسی دستگاه وجود داره و میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

Pani
پاسخ به  Support
2 سال قبل

یخچال من فریزرش خنک میکنه ولی قسمت یخچالش گرمه حتی ابم خنک نمیکنه انگار کمده البته من دست به درجه هاش زدم چون زیادی سرد به حدی که سبزی یخ میزد الان هرکاری میکنه درست نمیشه هر نیم ساعت هم یه سری خیلی بدی میده از اول همین بود حتی زمانی که خنک بود به تعمیرکارم گفت گفت مشکلی نداره مثل صدای تراکتور به مدت 24ساعت هم از برق کشیدمش درست نشد

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Pani
2 سال قبل

با سلام
دوست عزیز احتمالا دمپر یخچال ایراد دارد که پیشنهاد می شود متخصص مراجعه کند و شما می توانید با شماره 1604 تماس بگیرید .

حسین
پاسخ به  Pani
5 ماه قبل

درودمشکل یخچال شماازگازبایدتعمیرکاربیاوریدگازجدیدبزنه

موسوی
پاسخ به  Support
6 ماه قبل

سلام یخچال ال جی ما سی فوت ومدت زیادی روشنه شاید ۱ ساعت بیشتر خیلی دیر خاموش میشه ولی زمان استراحت ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمیگشه دوباره روشن میشه مشکل از کجاست

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  موسوی
6 ماه قبل

با سلام
اتوماتیک نکردن یخچال دلایل متعددی دارد برای جلوگیری از خرابی بیشتر موتور بهتر است با یک تکنسین فنی مشورت کنید.
با تشکر

رامین
پاسخ به  رامین
8 ماه قبل

یه چند روزی هست اثاث کشی کردیم از اون به بعد اینطوری شده

رامین
پاسخ به  رامین
8 ماه قبل

چند روزی هست اثاث کشی کردیم یکسره کار میکنه امروز ترموستات هم عوض کردیم ولی باز یکسره داره کار میکنه اسمش امرسان هستش

فاطمه
3 سال قبل

سلام وقت شما بخیر
ببخشید یخچال فارس چند دقیقه کار می‌کنه

writer
پاسخ به  فاطمه
3 سال قبل

مدت زمان اتومات یخچال به دمایی که برای یخچال تنظیم می شود بستگی دارد

aram
3 سال قبل

سلام یخچال من سی دقیقه طول میکشه که اتومات کنه مشکلی داره

writer
پاسخ به  aram
3 سال قبل

در حالت معمول هر 30 دقیقه که یخچال کار می‌کند، نیاز است 15 دقیقه به حالت خاموش برود. ولی در نظر داشته باشید مدت زمان اتومات یخچال به دمایی که برای یخچال تنظیم می شود بستگی دارد.

Support
پاسخ به  aram
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
طبق استاندارد 30 دقیقه روشن و 15 دقیقه خاموش خواهد بود بنابراین ایرادی نداره.
موفق باشید

Marzi
پاسخ به  aram
1 سال قبل

سلام فریزر من ۵۰ دقیقه کار میکنه و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خاموشه مشکلش از چیه ؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Marzi
1 سال قبل

سلام. فریزر شما مشکلی نداره و طبیعی کار می‌کنه.

مهدی
3 سال قبل

سلام یخچالم مارک برین هست
موتور،ترموستات و…همه نو کردم
الان 30 تا45 کار میکنه حدودا 4تا5 دقیقه آف میشه
دماشم روی3.5 هست
بنظرتون خوبه یا مشکلی داره

Support
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
به نظر نمیرسه مشکل خاصی باشه اما در دماهای دیگه هم تست کنید و اگر مشکل خاصی در سرمایش یا میزان برفک دستگاه مشاهده می‌کنید لطفا اطلاع بدید.
موفق باشید

اسماعیل
3 سال قبل

با سلام یخچال الکترو استیل بدون برفک باید هر ۱۵ روز یه بار برفک زدایی کنم چون بعد ۱۵ روز یخچال کلن گرم میشود وفریزرش چند روز طول می کشه تا یخ بزنه المنت وترمودیسک هم سالمه چند تا تعمیر کار آمدن نتونستم درست کنن لطفا راهنمایی کنیدولی بعد از برف زدایی تا ۱۵ روز خیلی خوب یخ میزنه

Support
پاسخ به  اسماعیل
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
در صورتی که میزان برفک بیشتر از نیم سانت و به صورت یک تکه باشه نیاز به بررسی از طرف تکنسین داره و لازمه برای بازدید دستگاه ثبت سفارش کنید. البته باز و بستن زیاد درب دستگاه باعث میشه دستگاه شما بیشتر برفک بزنه.
موفق باشید

ساناز
پاسخ به  اسماعیل
5 ماه قبل

سلام یخچال منم همین مشکلو داشت بعد فهمیدم مشکل از لاستیک روی در هستش لاستیکو درست کردم ردیف شد

مرتضی
3 سال قبل

سلام ببخشید یخچال من نزدیک به سی و پنج تا چهل دقیقه کار میکنه نیم ساعت خاموش میشه درجه یخچالم روی 6 الان یخچال سالمه یا مشکلی داره؟

Support
پاسخ به  مرتضی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
مدت زمانی که میفرمایید درسته در بازه‌ی طبیعی نیست اما امکان داره به دلیل ایراد دستگاه هم نباشه. اگر غذای داغ داخل دستگاه گذاشته باشید یا افت ولتاژ برق وجود داشته باشه و باز و بسته کردن زیاد درب دستگاه ممکنه این بازه زمانی کمی تغییر پیدا کنه. آیا مشکل دیگه‌ای هم وجود داره؟ مثل برفک زدن یخچال یا مشکل سرمایش؟ درجه‌ی یخچال رو هم تغییر بدید و دستگاه رو تست کنید. معمولا در یخچال‌هایی که درجه ولومی هست هرچه عدد بالاتر بره دما گرمتره ولی در مدل‌هایی که درجه به صورت نقطه‌ای و … انتخاب میشه تفاوت داره.

یعقوب
پاسخ به  مرتضی
1 سال قبل

سلام،یخچال من جنرال هستش روی یک که میذارم اتومات کار میکنه ولی روی دو یا سه می ذارم اتومات نمیکنه یکسره کار میکنه ،ترموستات هم تازه عوض کردم بازم مشکل همینه حل نشده

a.nazari
مدیر
پاسخ به  یعقوب
1 سال قبل

سلام. وقتی دما رو بیشتر می‌ذارین باید یخچال بیشتر کار کنه و این طبیعیه.

علی صارمی
3 سال قبل

سلام یخچال من همه چی اوکی هست سرماش خوبه فقط زمانی که کمپرسور به حالت استراحت میره دقیقا دوساعت زمان میبره استارت بخوره یعنی به اینصورت ۲۴ ساعت روشن و دو ساعت خاموش هست لطفا راهنمایی بفرمایید

Support
پاسخ به  علی صارمی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
مدت زمانی که اعلام کردید دستگاه روشن هست مدت زمان زیادیه و امکان داره مشکلی وجود داشته باشه که ترموستات دستگاه نمیتونه این رو تشخیص بده. بهتره برای بررسی دستگاه ثبت سفارش انجام بدید.
موفق باشید

علی صارمی
پاسخ به  Support
3 سال قبل

سلام مجدد خدمت استاد و مهندس عزیز
عرض کنم بنده تعریف نباشه شاگردی شمارو کنم انشالله ولی متخصص سیستمهای سرمایش و گرمایش تهویه مطبوع هستم و حتی در بعضی از دستگاها کهرمشکلات لا علاج دارند پیشرفت تعمیر قوی داشتم به نظر جنابعالی اگر ترموستات را تعویض کنم مشکل برطرف میشه البته با اجازه شما

مهدی
3 سال قبل

سلام
فریزر نیکسان ما مشکل پیدا کرده بود و تعمیرکار اومد بعد از برطرف کردن نشتی، شارژ گاز کرد
الان بعد از ۴۸ ساعت هنوز به روال طبیعی اتومات کردن نرسیده
خنکیش مشکلی نداره
چقدر زمان میبره تا به روال طبیعی اتومات برسه؟
سپاس

Support
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
گاهی ممکنه تا 72 ساعت زمان ببره تا دستگاه طبق روال عادی کار کنه. بستگی به میزان مواد غذایی که داخل یخچال قرار میدید هم داره. در صورتی که روال کارکرد دستگاه عادی نمیشه لازمه دومرتبه بررسی بشه.
موفق باشید

صادق
3 سال قبل

سلام یخچال ما نیمه فریزر است مارکش دوناره یکسره کار میکنه و خاموش نمیشه ترموستاتشم عوض کردیم بازم فایده نداشت مشکل چی میتونه باشه؟؟

Support
پاسخ به  صادق
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
احتمالش هست که روند کارکردش کمی متفاوت باشه و بهتره خودتون ترموستات و ترموفیوز عوض نکنید. لازمه یه کارشنا روند کارکرد دستگاه رو بررسی کنن و نظر بدن.
موفق باشید

Parya
پاسخ به  Support
1 سال قبل

سلام یخچال من دوقلو سوزان هستش.فریزرش ۲۰ دقیقه کار میکنه بعدش ۱۰ دقیقه خاموش میشه.دماش تا منفی ۲۳ میره خاموش میشه به منفی ۱۸ که میرسه باز روشن میشه .ایا مشکلی نداره؟؟؟زمان اتوماتش طبیعیه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Parya
1 سال قبل

سلام. نحوه کارکرد یخچال شما طبیعیه و جای نگرانی نیست.

مهدی
3 سال قبل

سلام
تعمیرکار مجدد مراجعه کرد و گفت سرما خوبه و طبیعتا باید اتومات کنه. میگفت چون دیفراست میکنه هر ۷یا ۸ساعت پس اتومات میکنه احتمالا. من با توجه به نمایشگر روشن بودن موتور و صدای موتور میگم خاموش نمیکنه. تعمیرکار میگه نمایشگر روشن بودن فن رو هم با روشن بودن موتور یکی در نظر میگیره
سنسور داخل رو اهم گرفتم در دمای ۱۵-برابر ۳.۸ کیلو اهم بود
نظر شما چیه مهندس؟
سپاس

س.ق
3 سال قبل

سلام. یخچال بنده جنرال استیل که قسنت بالایی یخچال و قسمت پایینی فریزر هست. چند روز پیش خاموش شد و دیگه کار نکرد و سرویس کار آمد و تعمیر شد. چند تا سئوال از خدمتتون داشتم.
۱.قبلا هر ۵ دقیقه کار ۵ دقیقه اتومات میکرد ولی الان هر ۶دقیقه کار سه دقیقه اتومات میکند! آیامشکلی ایجاد میکند؟
۲. جدیدا زمانی که کار میکند احساس میکنم صدایی مثل چکع قطره آب از سمت موتور می آید؟ آیا این صدا مرتبط با موتور هست؟
۳.بعد از تعمیر بویی شبیه گوشت آب شده هم در قسمت یخچال و هم در قسمت فریز می آید؟ البته فریز خالی و هیچ گوشتی درش نیست؟ اصولا چه بوهایی از یخچال مشکوک هستند؟
ممنون از راهنمایی تان

Support
پاسخ به  س.ق
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
با توجه به اینکه بازه‌ی اتومات کردن دستگاه تغییر کرده بهتره مجدد بررسی بشه. صدایی که میفرمایید ممکنه به دلیل یخ زدایی دستگاه باشه. در مورد بو هم بهتره بررسی بشه که از برد یا اتصالات نباشه. معمولا بوی سیم سوخته اگه دستگاه نو نباشه مشکوک هست اما استثنا هم وجود داره مثل مورد شما که کمتر ممکنه پیش بیاد و نیاز به بررسی داره.
موفق باشید

حسین
پاسخ به  س.ق
1 سال قبل

سلام ، یخچال من چند روزه ارور میاره روی صفحه ، ارور E2 ، ولی از لحاظ کارکرد مشکلی نداره ، علت چیه ؟ آیا بزارمش کارکنم مشکلی نداره ؟ یخساران اسم یخچال

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  حسین
9 ماه قبل

سلام. ارور حتما دلیلی داره. دفترچه یخچال رو چک کنید یا از شرکت سازنده پرس و جو کنید.

شویدی
3 سال قبل

سلام
یخچال مت دیپونت هست بالا یخچال و پایین فریزر ده روزم هست راه اندازی شده چهار ساعت کار میکنه و فقط یه ربع خاموش میشه
زمانی ام که کار میکنه صدای وز وزمیده راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  شویدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون بررسی بشه تا مطمئن بشید ترموستات یا ترموفیوز و کمپرسور دستگاه سالم باشه. همینطور قطعات مرتبط نیز ممکنه نیاز باشه بررسی بشه.
در مورد وز وز هم ترازبندی و موارد مرتبط لازمه از طرف کارشناس بررسی بشه.
موفق باشید

ارسلان الماسی
پاسخ به  شویدی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من یه یخچال فیلور دارم که اتومات نمیکرد.تعمیر کار اومد و بعد از اینکه ترموستات آن را تعویض کرد ولی فایده ای نکرد و بهد از 24 ساعت دوباره تعمیر کار اومد و گفت باید گاز زده بشه و بعد از شارژ گاز و تعویض فیلتر آن بعد از هر 8 ساعت یکبار حدود 2 دقیقه اتومات میکنه .ممنون میشم مشکل یخچال ما را لزف کنین.سرما و یخ زدگیش هم عادی است.

a.nazari
مدیر
پاسخ به  ارسلان الماسی
2 سال قبل

سلام
اگر سرمایش دستگاه مشکلی ندارد کاملا طبیعی میباشد. در خدمتتون هستیم

مطهری.
3 سال قبل

سلام من فریزر تک دونار دارم موتورش بعد جا به جایی زدم به برق موتورش دائم کار میکنه و بدنه خود یخچال قسمت جلویی خیلی داغ میکنه مشکلش چیه ؟

Support
پاسخ به  مطهری.
3 سال قبل

سلام و وقت یه خیر؛
اگه بعد از مدت 48 ساعت هنوز همینطور کار میکنه لازمه از طرف کارشناس بررسی بشه. اما اگه مدت یک یا دو روز اینطور باشه ممکنه برای تامین سرمای کافی باشه چون دستگاه مدتی خاموش بوده و کابین دستگاه سرمایشی نداشته.
موفق باشید

مصطفی
3 سال قبل

با سلام
عرض کنم ما یه یخچال فریز رنزو نو خریدیم یه ماه میشه اما ۱ ساعت کار میکنع ۲۰ دیقه استراحت مشکلی داره؟
طبقه فریزم کلا پره؟

Support
پاسخ به  مصطفی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا پس از هر نیم ساعت کارکرد دستگاه اتومات میکنه و یه ریع خاموش میشه. با توجه به اینکه طبقه دستگاه شما پر هست ممکنه به علت پر بودن فضای دستگاه باشه که دستگاه مدت زیادی کار میکنه. اگه براتون امکان داره طبقه رو یه مقدار خالی کنید و اگه باز دستگاه به همین شکل کار کرد بهتره از طرف یه کارشناس بررسی بشه.
موفق باشید

محمدرضا
3 سال قبل

سلام و خسته نباشید جناب مهندس، بنده فریزر را جهت تمیز کردن چند ساعتی خاموش کردم بعدش که به برق زدم حدود بیست ساعته داره کار میکنه و خاموش نشده، به نظرتون طبیعیه ؟

Support
پاسخ به  محمدرضا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بعد از روشن کردن مجدد طبیعی هست که مدتی بیشتر کار کنه تا سرمای از بین رفته رو تامین کنه اما این میزان که شما میفرمایین زیاد هست. بهتره اگه این روند هنوز ادامه داره درخواست ثبت کنید تا کارشناس برای بررسی دستگاه مراجعه کنن.
موفق باشید

سپیده
3 سال قبل

سلام سرویس کار ترموستات فریزر رو عوض کرد الان فریزر ۱۰ دقیقه کار میکنه ۵ دقیقه اف میشه درجه هم رو یک و نیم هست ایرادی داره ؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنین.

Support
پاسخ به  سپیده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
روال طبیعی کارکرد دستگاه به این شکل هست که دستگاه نیم ساعت کار کنه و یک ربع خاموش بشه و با توجه به بازه‌ای که شما میفرمایید لازمه دستگاهتون بررسی بشه.
موفق باشید

اکبری
3 سال قبل

سلام و عرض ادب
بنده یخچال فریجیدر دارم و از ترانس به عنوان محافظ برق استفاده کردیم اما متاسفانه به دلیل قطع برق ترانس سوخت میخواستم بدونم مشکلی نداره یخچال و مستقیم به برق وصل کنیم ؟

Support
پاسخ به  اکبری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
همونطور که اطلاع دارید در صورت نوسان برق به دستگاه آسیب میرسه. لطفا از محافظ استفاده کنید.
موفق باشید

ناصری
3 سال قبل

البته سوال با اینکه سادس ولی هر چقدر که توی نت جستجو کردم چیزی نیافتم
بحث سر اینه که ما یکم مصرف برقمون بالاست و من وسایل خونه رو از لحاظ آمپراژ بررسی کردم.تقریبا همه چیز مطابق استانداردها بود
ولی در این بین فهمیدم یکی از یخچالها کمپرسورش (موتورش) بیش از حد (البته به نظر من) کار میکنه . مثلا فریزر کنار همین یخچال ظرف 20 دقیقه روشن و خاموش میشه ولی این یخچال حتی 2-3 ساعت هم روشن میمونه.البته متغیره ولی به نظرم کارکردش طبیعی نیست میخوام بدونم من درست فکر می کنم ؟

Support
پاسخ به  ناصری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
به نظر میرسه روند کارکرد دستگاهتون طبیعی نباشه. بهتره از طرف کارشناس بررسی بشه.
موفق باشید

افسری
3 سال قبل

سلام.ساید کنوود دارم که یه هفته کار می کنه بعد سرماش کم میشه.هیتر المنتش رو هم عوض کردن.بُردش رو هم تعمیر کردن اما هنوز همون مشکل رو داره.تعمیر کار گاز موتور و مقدار اهم رو هم تست کرد مشکلی نداشت. ممنون میشم راهنمایی کنید.

Support
پاسخ به  افسری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
قطعات زیادی باید بررسی بشه و نمیشه به طور قطعی نظر داد.لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

افشین
3 سال قبل

سلام خدمت استادگرامی،یخچال فربزر سامسونگ مدلRL46WBSWخودبخود شروع کردبه تغییرکردن عددنشانده ی دمای فریزر.پشت سرهم عددها هم تغییرمیکنن،هم چشمک وبوق.لطفاراهنمایی بفرماییدچاره چیه.سپاس

Support
پاسخ به  افشین
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگه تغییر دما پس از رفتن برق یا کشیدن دوشاخه از پریز رخ داده طبیعی هست و نیاز به تنظیم مجدد داره. سر راه دستگاه سیم سیار قرار ندید. بهتره يخچال به برق مستقيم وصل بشه که تست بشه. ممکنه به خاطر وصل شدن به سه راهی و با جابجايي ، برق دستگاه قطع و وصل شده باشه و تنظیمات به حالت اولیه برگشته باشه. باید مجدد تنظیمات انجام بشه. همیشه بعد از تنظیم دما قفل کودک رو فعال کنید تا تنظیمات بصورت دستی تغییر پیدا نکنه. در صورت استفاده از محافظ، ممکنه این مورد زیاد مشاهده بشه. در صورتی که غیر از موارد فوق تنظیمات خود به خود تغییر میکنه درخواست ثبت کنید تا دستگاه بررسی بشه.
موفق باشید

پروانه
3 سال قبل

سلام یخچال ما سیلوانه الان درجه یخچالش روی ۱۲ هس منفی نداره گاهی اوقاتم صداش زیاد میشه چطوری باید تنظیمش کنم؟؟

Support
پاسخ به  پروانه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
صدای دستگاه میتونه دلایل زیادی داشته باشه که برخی هم طبیعی هستن. مثلا اگه دستگاه تازه نصب شده و یا تازه روشن شده صدای کمپرسور بیشتره. ممکنه صدای فن دستگاه باشه. زمان دیفراست فوم‌های بدنه منقبض و منبسط میشه و به همین علت صدا میده. صدای جریان آب و صدای ریختن آب بر روی جسم داغ هم طبیعیه چون صدای تغییر حالت مبرد و یا دیفراست دستگاه هست. اما اگه فکر می‌کنید صدا غیر طبیعیه لازمه دستگاه بررسی بشه. درجه یخچال باعث ایجاد مشکل شده؟ لازمه مشکل رو بدونیم و بررسی کنیم.
موفق باشید

سحر
3 سال قبل

سلام اینکه فریزر بعد از تعویز ترموستات بیست دقیقه تا نیم ساعت کار کنه تایم اف ۸ دقیقه باشه طبیعی هست ؟

Support
پاسخ به  سحر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
روال طبیعی اینه که نیم ساعت کار کنه و یک ربع اتومات کنه. با کارشناسی که دستگاه رو تعمیر کردن تماس بگیرید و موضوع رو به ایشون اطلاع بدید تا اعلام نظر کنن.
موفق باشید

مريم س
3 سال قبل

سلاميخچال ما سايد ميباشد قسمت يخچال شما بالا جايي كه هواكش داره سمت چپ يكم يخ زدگي داره دليل چي ميتونه باشه؟

Support
پاسخ به  مريم س
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل سنسور باشه و یا دلایل دیگه که حتی عدم استفاده صحیح هم شاملش میشه. بهتره درب دستگاه رو کمتر باز و بسته کنید. اگه این روند ادامه پیدا کرد درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

سمیرا.کلانی
3 سال قبل

سلام ببخشید برای تنظیم یخچال مدل ترموستاتی که تنظیم دمای آن به صورت دایره تا شماره هفت هست، باید روی کدام عدد بگذارم تا درجه یخچال۴ درجه سانتیگراد شود؟

Support
پاسخ به  سمیرا.کلانی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا در این مدل‎های ولومی هرچی عدد کمتر باشه سرما کمتره و عدد بیشتر سرمای بیشتره. دمای نرمال رو انتخاب کنید که بین 3 تا 5 هست.
موفق باشید

فرید
3 سال قبل

سلام. ما یخچال دست دوم خریدیم و درجه اش رو روی 3 قرار دادیم. موقعی که روشن کردیم 4 ساعت یکسره کار کرد و اتومات نکرد. من درجه اش رو روی 2 قرار دادم فوری خاموش شد و بعد از یک ربع دوباره روشن شد.آیا مشکلی وجود داره؟

Support
پاسخ به  فرید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
چون دستگاه قبلا خاموش بوده و الان باید تمام کابین و فریزر رو از ابتدا خنک کنه بهتره 72 ساعت صبر کنید و بعد عملکرد دستگاه رو ارزیابی کنید. الان با توجه به میزان مورد نیاز تامین سرما شاید کمی متفاوت با روند طبیعی کار کنه.
موفق باشید

bahram
3 سال قبل

با سلام خدمت شما عزیزان .من یخچال اریا شرق دارم که صفحه بالای یخچال و پشت یخچال برفک میزند و هر اماه یک بار تمیزی صورت میگیره .لطف میکنید بگید علت چیه ممنون میشم. باید کدوم قسمت از اجزای یخچال عوض بشه

Support
پاسخ به  bahram
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به سنسور یا سنسور دیفراست باشه. باید بررسی بشه تا بتونیم نظر قطعی بدیم. میتونید برای بررسی دستگاه سفارش ثبت کنید.
موفق باشید

محمد رضوانی
3 سال قبل

سلام. با تشکر از مطالب خوبتون.. پنل جلویی هیتر سوراخ شده و چون گرما به داخل یخچال میاد کمپرسور یکسره کار میکنه. میخواستم بدونم اگه هیتر رو کلا برداریم مشکلی در کارکرد یخچال پیش میاد یا نه؟ خیلی ممنون میشم جواب بدین.

Support
پاسخ به  محمد رضوانی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
دستگاه باید به طور اساسی تعمیر بشه این روش که میفرمایید روش صحیحی نیست. عدم وجود هیتر باعث میشه دستگاه نتونه دیفراست کنه و صد در صد برای دستگاه مشکل پیش میاد.
موفق باشید

صبا رضایی
3 سال قبل

با سلام یخچال من فیلکو دو در قدیمی هست چند روز پیش وقتی خاموش میکرد صدای تیک تیک میداد و دیگه روشن نشد تایمرش رو عوض کردیم الان ی چند ساعت کار میکنه دقیقا ۳ ساعت طول میکشه تا دوباره روشن شه تو کل روز ۳ بار هر ۳ بار ۳ ساعت طول میکشه دلیل اصلی مشکلش کحاست؟

Support
پاسخ به  صبا رضایی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
دز این مورد تا دستگاه بررسی نشه نمیشه نظر داد. لطفا سفارش ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

حسین
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من یه یخچال دیپونت خریدم امروز از نمایندگی اومدن نصب کردن
ولی حدوداً 7ساعت هست که یکسره کار می کنه
ایا طبیعه یا مشکل داره با نمایندگی تماس بگیرم

Support
پاسخ به  حسین
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
با توجه به اینکه دستگاه تازه نصب شده این روند طبیعی هست و ایراد به حساب نمیاد.
موفق باشید

فاطمه
3 سال قبل

سلام خسته نباشید فریزر مارک سیلوان داریم چند روز پیش کشیدمش جلو تا درجه رو بیشتر کنم دیگه موتورش خاموش نشد گفتن گاز خالی کرده بردیم تعمیر گاه گاز زدیم الان که اوردیم دماش از -19 بالاتر نمیره و اب هم بعد بیست ساعت هنوز توش یخ نزده بعد یک روز تازه اتومات میکنه دما-19میشه موتور خاموش مبشه و بعد پنج دقیقه دما-14 میشه و موتور روشن میشه و ٢0 دقیقه کار میکنه اایا مشکلی داره؟؟

Support
پاسخ به  فاطمه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه ایراد از اتصالات، سنسور یا شارژ گاز یخچال باشه. لازمه مجدد کارشناس مراجعه کنن و دستگاه شما رو بررسی کنن.
موفق باشید

لیلا
3 سال قبل

سلام.یخچال ما مارکyakhchavanهستش.قبلا یکسره کارمیکرد بعد که اتوماتشو عوض کردیم درست شد ولی بعد شیش ماه پشتش برفک میزد و یک ساعت کارمیکرد یک ساعت خاموش.دوباره کارشناس آوردیم ترموستاتش رو عوض کرد.درجه اش روی یک هست.الان نیم ساعت حدوداخاموش میشه ۱۸تا۲۵دقیقه کارمیکنه.بنظرتون مشکل نداره؟

Support
پاسخ به  لیلا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه مجدد دستگاهتون بررسی بشه. ممکنه مجدد سنسور مشکل داشته باشه.بهتره درخواست ثبت کنید تا ایراد مشخص بشه.
موفق باشید

سیما
3 سال قبل

چرا یخ ها در در یخساز به هم می چسبند؟

Support
پاسخ به  سیما
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه یخچال مدتی خاموش بوده. قطعی برق داشتید و یا مصرف یخ کم بوده. بهتره باکس یخ رو خارج کنید و مجدد در محل خود قرار بدید و ببینید این مشکل تکرار میشه یا خیر؟
موفق باشید

هادی
3 سال قبل

سلام .فریزر من مارک یخساران بدون برفکه اما۲ماهی یکبار برفک شدیدی میزنه صفحه المنتشو چک کرده کار میکنه لاستیک درشم سالمه علت چی میتونه باشه .باتشکر

Support
پاسخ به  هادی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
علت برفک ممکنه مشکل سنسور دیفراست، اتصالات و برد باشه. برای اعلام نظر قطعی لازمه دستگاه بررسی بشه.
موفق باشید

زهرا
3 سال قبل

یخچال فریزر شاهین نیمه نوفراست یخچال بالا فریزر پایین دارم که فقط یک گوشه بالایی(سمت راست)صفحه تریزون یخچال برفک میزنه مشکل چیست وچکار باید کرد؟باتشکر از راهنمایی شما

Support
پاسخ به  زهرا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به سنسور ، اتصالات ، اواپراتور و قطعات مرتبط باشه. لطفا برای بررسی دستگاه درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

سعید
3 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید .. یخچال پارس قسمت بالای آن ( صفحه اول ) داخل آن هر کاری میکنم دوباره یک صفحه بزرگ کاملاً ته یخچال رو در بر میگیرد . حدود ۵۰*۵۰ cm برفک میزند . ایراد از کجاست ؟

Support
پاسخ به  سعید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
برفک زدن به میزان زیاد مربوط به مشکل در مجموعه‌ی دیفراسته مثل قطعاتی مانند سنسور دیفراست، برد، اتصالات و هیتر که لازمه دستگاه شما با شرایطی که میفرمایید هر چه سریع‌تر بررسی بشه. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

سید جواد موسوی
3 سال قبل

سلام وقت بخیر یخچال فریزر مادرم امرسان هست که بالا یخچال پایین فریزر.
الان مدت زیادی هست که داخل یخچال بر روی صفحه تریزون یک سمت کامل یخ می بندد و هر دفعه باید یخچالو خاموش کنیم تا اب شود و بعد روشن کنیم. پیش سرویس کارای مختلفی بردیم یکی میگه صفحه تریزون نشتی گاز داره یکی میگه المنت ان خوب یخو ذوب نمی کنه. خسته شدیم راهنمایی بفرمایید واقعا علت چیست و برای رفعش چکار کنیم. ممنون زحمات شما.

Support
پاسخ به  سید جواد موسوی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
میتونه مربوط به قطعات متفاوتی باشه که در یخ زدایی دستگاه موثر هستن مثل سنسور دیفراست، اتصالات برد و …. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

zari
3 سال قبل

سلام
ما یه یخچال جنرال پین داریم که براثر جابجایی جهت تامیرات و روشن کردن اون دیگه مثل سابق دمای فریزر پایین نیست و همش روی منفی ۵ و استفاده ازقسمت فریزر دمای اونو حتی به منفی ۲ هم میرسونه قسمت بالایی ام به همین شکل روی ۱۰ هستش و عمل یخسازی و خنک کردن بکندی صورت میگیره ، بامشاهده به صفحه پشتی درفریزر متوجه مقداری برفک شدم حتی درقسمت بالایی یخچال صفحه پشتی مقداری برفک زده میشه راهنمایی کنید ایراد ازچیه هرچقد بانمایندگی تماس گرفتیم کسی پاسخگو نبود.

Support
پاسخ به  zari
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
عدم برفک زدایی میتونه مربوط به سنسور دیفراست، المنت، برد و اتصالات باشه و در مورد دستگاه شما لازمه قطعات دیگه‌ای هم بررسی بشه. لطفا برای بررسی دستگاه در همین سایت سفارش ثبت کنید، نماینده‌های ما حتما پاسخگو هستند.
موفق باشید

معصومه عبدی
3 سال قبل

سلام.یخچال ماهیمالیاست که طبقه بالا یخچال وطبقه پایین فریزر هست .قسمت بالای یخچال پایین فن یخ زده شده که یک باربازکردیم یخشرو اب کردیم که حدودا دوهفته بعد دوباره یخ زده به نظرتون مشکلش چی هست؟۱۱ساله کارمیکنه ولاستیکش عوض نشده امکان داره از لاستیک باشه؟

Support
پاسخ به  معصومه عبدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل هدر رفتن سرما دستگاه بیش از اندازه کار میکنه البته ممکنه نیاز باشه قطعات دیگه‌ای هم بررسی بشه. لاستیک دور درب در نگهداری سرمای دستگاه اهمیت زیادی دارد و در صورت آسیب دیدگی می‌بایست مشکل سریعا رفع بشه. بهتره درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

موسی رمضانی
پاسخ به  Support
1 سال قبل

سلام وقت بخیر فریزر پارس دارم دیجیتالش خراب شده ترموستات مکانیکی گذاشتم.اخیرا بعد از ده سال ترموستات خراب شد عوضش کردم.البته گاز فریزر رو هم عوض کردم الان تقریبا ۳ تا ۴ ساعت کار میکنه نیم ساعت اتومات میکنه آیا این عملکرد درست هست.تقریبا یک ماه میشه.یک تعمیر کاری گفته باید ترموستات بادی بگذارید.لطفا راهنمایی بفرمایید .متشکرم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  موسی رمضانی
1 سال قبل

سلام . وقت شما هم بخیر.
دستگاه قدیمیه و با توجه به تعمیرات مسلما مثل اول کار نمی‌کنه. ولی در حال حاضر با این عملکرد طبیعی است.
موفق باشید

مریم عزیزی
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
یخچال الکترو استیل دسته دوم خریدم نوفراست الان بعد جابه جایی که به برق زدم تا 1/5 ساعت اتوماتش کار نکرد و موتورش خیلی داغ کرد از پریز کشیدم
مشکلش چی هست یا زمان بیشتری برای اتومات میخواد؟

Support
پاسخ به  مریم عزیزی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
وقتی دستگاه مدتی خاموش بوده و سرمای کابین از بین رفته و مجدد دستگاه رو روشن میکنید برای مدتی اتومات نمیکنه تا سرمای داخل کابین به میزان کافی تامین بشه و این طبیعی هست.
موفق باشید

جواد
3 سال قبل

سلام فریزر پارس دارم تازه گازگیری شده که دماش هرچقدم میزاریمش روی منفی ۱۸ باز خودش همش میمونه روی منفی۱۴ و هربارم که موتورش خاموش میشه دماش تا منفی ۱۰ میره وقتی که روشن شد دوباره میره روی منفی ۱۴ موتورشم هر شش یا هفت ساعت یکبار خاموش میشه ولی مواد درونش از لحاظ یخ زدن اصلا مشکلی ندارن به نظر شما مشکلش چیه؟

Support
پاسخ به  جواد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
قبلا اینطور نبوده؟ ممکنه مدل دستگاه طوری باشه که بعد از تنظیم دما، دمای کابین رو تشخیص میده و نشان میده و دیگه دمای تنظیمی رو نشان نمیده. در بعضی از دستگاه‌ها زمانی که به هر علتی برق قطع و وصل بشه دما بهم میریزه و در واقع به حالت کارخانه برمیگرده. بهتره دفترچه راهنمای دستگاه رو هم بررسی کنید، ممکنه در این مورد راهنما داشته باشه. اما در نهایت اگر فکر می‌کنید دستگاه مشکلی پیدا کرده لطفا درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما برای بررسی دستگاه مراجعه کنن.
موفق باشید

امان
3 سال قبل

سلام درصفحه نمایش یخچال چرادرجه چن وقته اصلاخاموش نمیشه؟؟؟؟

Support
پاسخ به  امان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه گزینه‌ی مربوط به روشن بودن نمایشگر رو انتخاب کرده باشید.
موفق باشید

حمید
3 سال قبل

باسلام فریزر پارس کارشناس امده جای سنسور عوض کرده قبلا 20دیقیقه کار 20 دیقیقه اف بود الان با جابجایی زمان کار رسیده7دقیقه روشن و7دقیقه خاموش ایا این کار مشکلی نداره لطفا راهنمایی فرمایید

Support
پاسخ به  حمید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بهتره این موضوع رو با کارشناسی که دستگاه شما رو تعمیر کردن مطرح کنید. استاندارد این هست که دستگاه 30 دقیقه کار کنه و یک ربع خاموش باشه.
موفق باشید

فاطمه احمدنژاد
3 سال قبل

سلام اگه یخچال یک.ساعت کار کنه و نیم ساعت بره حالت استراحت نرمال هست

Support
پاسخ به  فاطمه احمدنژاد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
مشکلی هم در روند کارکرد دستگاه مشاهده کردید؟ ممکنه به میزان مواد غذایی که داخل دستگاه قرار دادید و همینطور فاصله‌های دستگاه تا اطراف و گرم شدن بیش از حد بدنه مربوط بشه. لطفا استانداردها رو طبق دستورالعمل دفترچه راهنما رعایت کنید.
موفق باشید

اسما طاهری نیا
3 سال قبل

سلام
وقت بخیر من یخچالم الکترو جنرال هست و الان چند روزی هست میبینم از داخل یخچال قطره ای نشتی آب داریم، میخوام ببینم مشکل کجاست ؟ لطفاپاسخ دهید

Support
پاسخ به  اسما طاهری نیا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
نشتی آب از کدوم قسمته؟ ممکنه به دلیل آب شرن برفک در اون قسمت باشه اما بهتره دستگاهتون بررسی بشه.
موفق باشید

عرفان
3 سال قبل

سلام و وقت بخیر
یخچال فریزر سامسونگ ما حدود ۲ ماه پیش در فسمت فریزر یخ زدگی داشت و خوب یخ نمیزد . تعمیرکار تشخیصش گرفتگی لوله موئی گاز بود . کلاً لوله را عوض کرد و لوله را از داخل یخچال رد کرد و با سوراخ کردن بدنه لوله جدید را رد کرد . الان دو سه هفته ای است یخچال یکسره و با صدای نسبتاً بلند کار می کند . راهنمایی می فرمایین ؟

Support
پاسخ به  عرفان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
نمیشه به طور قطع نظر داد ممکن باز هم گرفتگی وجود داشته باشه و یا لوله مویی استاندارد نباشه. بهتره با کارشناسی که دستگاه رو تعمیر کردن در این مورد صحبت کنید.
موفق باشید

آرش
پاسخ به  Support
3 سال قبل

سلام. وقت به خیر. خسته نباشید.
ممنون از پاسخ‌دهی‌تون.
دو تا سوال داشتم.
یه یخچال 12 فوت ایستکول تازه گرفتم. از ۶ درجه، درجه‌ش رو ۳ هست. سرما مشکلی نداره، اما زود خاموش و روشن میشه. تقریبا ۷ دقیقه روشنه و حدود ۱۰ دقیقه خاموش. آیا مشکلی داره؟ البته تق‌تق هم می‌کنه موقع روشن خاموش شدن.
دوم این که یه یخچال ۵ فوت از خونه بزادرم آوردیم، قبل از اینکه بیاره خواسته برفک رو پاک کنه زده سوراخ کرده جایخی رو. تعمیر کار هم کل جایخی رو برداشته، اما الان باوجودی‌که سرمایش خوبه، شاید بعد از ۵ ساعت خاموش میشه و وقتی هم خاموش میشه در عرض دو دقیقه روشن میشه. چه مشکلی می‌تونه باشه؟
پیشاپیش ممنون از پاسخ‌یی‌تون

Support
پاسخ به  آرش
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
نمیشه دقیق در مورد ایراد دستگاه نظر داد. موردی که میفرمایید حتما باید بازدید و بررسی باشه. ممکنه مربوط به سنسورها ، اتصالات، برد و یا قطعات دیگه باشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی مراجعه بشه.
موفق باشید

خلیلی
3 سال قبل

سلام یخچال فریزر الکترواستیل دارم همه چیزش اوکی فقط چند وقت روزی یکبار کلا برق محافظش قطع و وصل میکنه یعنی درجا خاموش روشن میشه چیه؟

Support
پاسخ به  خلیلی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به نوسان برق یا خود محافظ برق باشه. اگه مربوط به این دو مورد نبود بهتره کارشناس یخچال شما رو بررسی کنن.
موفق باشید

فائزه
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.
ما یخچال امرسان داریم. و تازه ازش استفاده کردیم. دست دوم هستش.
یخچال موقعی که شروع به کار میکنه صدای زر زر میکنه انگار که لوله های پشتی دارن میلرزن. هرچقدر این طرف اون طرفش میکنیم تا تراز بشه بازم همین صدا رو میده.
همچینین فن داخل یخچال ابتدا که شروع به کار کرد گیر می‌کرد و نمی‌چرخد انگاری که گیرپاچ کرده. اونم روغن کاریش کردیم حالا دیگه تو جاش لق میخوره و میچرخه و صدا ایجاد میکنه؟ مشکلش چیه؟
علاوه بر این یخچال حدود 6 الی 7دقیقه کار میکنه و 5 دهمین مدت زمان خاموش میشه. ایرادی داره؟

Support
پاسخ به  فائزه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون بررسی بشه. شما چند مشکل رو مطرح کردید که میتونه تا حدی به هم مرتبط باشه اما امکان تشخیص دقیق ایراد بدون بررسی دستگاه وجود نداره. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

ارسلان
3 سال قبل

با سلام. یخچال بنده ۶ دقیقه کار میکند و بعد سه دقیقه خاموش می شود؟ آیا این نوع کارکرد عادی هست؟

Support
پاسخ به  ارسلان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این مدت زمان استاندارد نیست و لازمه دستگاه بررسی بشه. لطفا درخواست ثبت کنید که برای بررسی یخچال مراحجعه بشه.
موفق باشید

مولودی
3 سال قبل

سلام ببخشید یخچال من مارک امرسان هست امروز دچارمشکل شده یک دقیقه کار می‌کنه فوری اتوماتیک می‌کنه بعداز۱۰دقیقه دوباره فقط یک دقیقه کار می‌کنه دمای وسایل یخچال هم بالاست و وسایل فریزر هم یخ نمی بنده

Support
پاسخ به  مولودی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه شما بررسی بشه. نمیشه اینطور در مورد ایراد دستگاه نظر داد. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید