لوگوی کاردون

علت خنک نکردن کولر گازی پنجره ای

علت خنک نکردن کولر گازی پنجره ای
فهرست محتوا

باز هم تابستان است و بازار کولر گازی داغ تر از همیشه ! یکی از بدشانسی های آزار دهنده در فصل گرما خنک نکردن کولر گازی است. کولر گازی داشته باشیم و خبری از باد خنک نباشد ! نگران نباشید کاردون با شماست تا مشکل خنک نکردن کولر گازی پنجره ای را برای شما برطرف کند. کار را به کاردون بسپارید و منتظر خبرهای خوب باشید. کاردون در این مطلب قصد دارد به صورت قدم به قدم علت خنک نکردن کولر گازی پنجره ای را بررسی نماید و مشکل را یافته و برای حل آن به دنبال راه حل مناسب باشد . پس در ادامه این مطلب با ما باشید.

خنک نکردن کولر گازی

علت خنک نکردن کولر گازی پنجره ای چیست؟

طبیعی است که در مرحله اول به دنبال مشکل باشیم و بدانیم چرا کولر گازی به جای باد سرد باد گرم تولید می کند؟ برای این کار ابتدا تنظیمات کولر گازی را چک کنید و مطمئن شوید دستگاه روشن است و بر روی دمای مناسب قرار دارد زیرا این امکان وجود دارد که تنظیمات دستگاه تغییر کرده باشد و اینکه در صورتی که در ساختمان و یا مجتمع شما از سیستم مرکزی استفاده شده است در صورت تغییرات در تنظیمات سیستم مرکزی امکان تغییر در سیستم کولر شما بالاست و باید حتما از آن مطمئن شوید. زیرا به دلیل اتصال سری یونیت ها به یکدیگر تغییر حالت یک یونیت بر بقیه یونیت ها هم متاثر خواهد بود.

کثیف بودن فیلتر کولر گازی پنجره ای

برای بالا بردن راندمان کولر گازی پنجره ای سعی کنید سالانه و به طور منظم کولر گازی را سرویس کنید تا از بروز چنین مشکلاتی در امان بمانید. کثیف و خراب بودن موتور یا دریچه ها یکی از دلایل خنک نکردن کولر گازی پنجره ای است. فیلتر هوا در معرض گرد و خاک و آلودگی قرار دارد و بهتر است قبل از گرفتگی و برفک زدن کویل ها اقدام به تعویض آن نمایید. جالب است بدانید مسدود شدن جریان هوا علت خنک نکردن کولر گازی است پس بهتر است برای تمیز کردن و یا تعویض فیلتر هوا دست به کار شوید در صورتی که می خواهید فیلتر هوار را تمیز کنید می توانید از آب گرم و سرکه استفاده کنید که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد.

تمیز کردن فیلتر کولر

کولر گازی باید شارژ شود؟

نکته مهم اینجاست که چند سال است از کولر گازی پنجره ای استفاده می کنید؟ در صورتی که سال هاست از کولرتان استفاده می کنید بدون انجام سرویس سالیانه باید بگوییم حتما نسبت به شارژ کولر گازی خود اقدام نمایید. گاز گولر گازی یکی از مهم ترین بخش های دستگاه است در صورت کم شدن گاز دستگاه راندمان پایین می اید و با خنک نکردن کولر گازی مواجه می شوید. یکی از راه های چک کردن گاز کولر گازی بررسی لوله برگشت کندانسور است در صورتی که دمای این لوله ها پایین باشد و یا یخ زده باشد گاز کولر شما کم و یا شاید به پایان رسیده است !

سرویس کولر گازی پنجره ای

آخرین باری که گاز کولر گازی پنجره ای را شارژ کرده اید چه زمانی بوده است ؟ از زمانی که کولر گازی را خریداری کرده اید آن را شارژ کرده اید ؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوال خیر است در صورت عادی بودن وضعیت لوله های کندانسور سریعا اقدام به شارژ نمودن گاز کولر  گازی نمایید زیرا علت اصلی خنک نکردن کولر گازی پنجره ای کم بدون شارژ است .

لازم است بگوییم تعویض و شارژ گاز کولر گازی کار حساسی است و نیاز به یک متخصص برای انجام آن دارید بنابراین با کاردون تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نماید. در صورتی که همچنان با مشکل خنک نکردن کولر گازی دست و پنجه نرم می کنید و از خاموش بودن فن مطمئن هستید مشکل از فن می باشد از یک تعمیر کار کولر بخواهید تا فن کولر گازی را تعویض کند.

سوالات متداول

برای بالا بردن راندمان کولر گازی پنجره ای سعی کنید سالانه و به طور منظم کولر گازی را سرویس کنید.

کثیف و خراب بودن موتور یا دریچه ها یکی از دلایل خنک نکردن کولر گازی پنجره ای است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها