لوگوی کاردون

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

تمیز نشستن ظرف در ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باعث نارضایتی شما شده باشد. باید بگوییم تمیز نشستن ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات شایع این دستگاه می باشد و می تواند دلایل مختلفی به همراه داشته باشد. البته گاهی اوقات خرابی ماشین ظرفشویی می تواند دلایل غیر فنی داشته باشد و بدون متخصص قابل حل باشد. خوشبختانه علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی همیشه دلایل غیرفنی دارد و خودتان می توانید مشکل را برطرف نمایید. 

تمیز نشستن ظرفشویی

5 علت غیر فنی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

1.شوینده نامناسب یکی از دلایل شایع و مهم در تمیز نشستن ماشین ظرفشویی است. گاهی اوقات استفاده از مواد شوینده تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث تمیز نشدن ظروف شود و باعث نارضایتی شما شود. سعی کنید از مواد شوینده مرغوب و با کیفیت برای ماشین ظرفشویی استفاده نمایید. همان طور که می دانید از و در شوینده، ژل و قرص به عنوان شوینده ماشین ظرفشویی می توان استفاده نمود.

در صورتی که از پودر برای ماشین ظرفشویی استفاده می کنید متوجه شده اید که پودر ها در دمای پایین در آب حل نمی شود و بیشتر مواقع بر روی ظروف به شکل رسوب و یا لکه های سفید باقی می ماند. بنابراین در انتخاب شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی دقت نمایید.

همان طور که می دانید مایع جلا دهنده در مرحله آخر شستشو ظروف برای درخشندگی بیشتر و کمک به خشک شدن ظرف ها به کار می آید. اگر از مایع جلادهنده استفاده نشود با مشکل تمیز نشدن ظرف ها روبرو خواهید شد و یا ظرف ها خشک نمی شود. البته زیاده روی در مصرف مایع جلادهنده هم می تواند باعث کف کردن بیش از حد شود.

نصف قرص ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین مواردی می باشد که نبود آن باعث ایجاد رسوب و لکه بر روی ظروف می شود و می تواند یکی از دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد. زیرا نمک سختی آب را از بین می برد و باعث حل شدن مواد شوینده در آب می شود. با توجه به آمار موجود در بازار قرص ماشین ظرفشویی از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا عملکرد بهتری داشته اما باید بدانید در صورتی که برای شستن ظرف ها از دمای پایین استفاده می کنید به دلیل حل نشدن قرص در آب انتخاب مناسبی نخواهید داشت.

بررسی علت غیر فنی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

2.تنظیمات ماشین ظرفشویی، یکی از پارامترهای مهم در کیفیت شستشوی ظروف می باشد. که با توجه به سختی آب محل زندگی شما قایل تنظیم می باشد. برای تمیز شستن ظروف باید تنظیمات ماشین ظرفشویی قبل از انجام عملیات شستشو مشخص شود.

3. یکی از دلایل شایع برای تمیز نشستن ماشین ظرفشویی چیدن نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی است. گاهی اوقات ممکن است با قرار دادن نادرست ظرف ها در دستگاه و جا دادن بیش از حد ظروف در ماشین ظرفشویی مانع از رسیدن آب و مواد شوینده به ظرف ها شوید و در نتیجه از شستشوی ظرف ها رضایت نداشته باشید. خوشبختانه هر بخش از ماشین ظرفشویی به طور مشخص جای ظروف را تعیین کرده است و می توانید از همان الگو برای چیدمان ظروف استفاده نمایید.

استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی

4.گاهی اوقات گرفتگی سوراخ های آبپاش در ماشین ظرفشویی می تواند دلیل تمیز نسشتن ماشین ظرفشویی باشد. و یا قرار دادن ظروف بر روی یکدیگر مانع از حرکت و چرخش آبپاش شود در این صورت قطعا از نتیجه کار راضی نخواهید بود. برای تمیز کردن بازوها و آبپاش می توانید از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده نمایید.

5.برای رضایت داشتن از شستشوی ظروف در ماشین لباسشویی بهتر است از کثیف نبودن فیلتر تخلیه لباسشویی اطمینان خاطر داشته باشید. ممکن است به دلیل جمع شدن تکه های مواد غذایی و کثیفی بر روی فیلتر تخلیه ظروف به خوبی شسته نشود. بهتر است هر چند وقت یکبار فیلتر را با آب و صابون بشویید تا دچار گرفتگی یا انسداد نشود.

خلاصه ای از علل مختلف تمیز نشستن ماشین ظرشویی

با توجه به مدل‌های متنوع از ماشین ظرفشویی و وجود قابلیت‌های متنوع و متفاوت می‌تواند دلایل تمیز نشستن ظروف تا حدی با یکدیگر در مدل‌های مختلف دستگاه متفاوت باشد. برای همین در جدول زیر به علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی می‌پردازیم و به اصلی‌ترین دلایل آن اشاره می‌کنیم.

علت تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی

گرفتگی فیلتر تخلیه

خرابی ترموستات و المنت

تنظیم نبودن درجه سختی آب و برنامه شستشو دستگاه

چیدن اشتباه ظروف در ظرفشویی

خرابی برد الکتریکی دستگاه

استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد

تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ

 از علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌توان به وجود مواد شوینده نامناسب و چیدن غیر اصولی و اشتباه ظروف و تنظیمات اشتباه اشاره داشت. معمولاً این دلایل در همه مدل‌های ظرفشویی مشترک است و از علت تمیز نشدن ماشین ظرفشویی است. اما ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای سه بازوی آبپاش است که اگر انحراف و یا ترکی در آنها ایجاد شود، عدم آبپاشی مناسب صورت می‌گیرد و در نتیجه ظرف‌ها به خوبی تمیز شسته نمی‌شوند. علاوه بر این خرابی برد الکتریکی در دستگاه نیز از مهم‌ترین علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ است. در صورت خرابی برد الکتریکی دستگاه، باید تعمیرات ماشین ظرفشویی خود را به دست افراد مجرب بسپارید.

تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی مجیک

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی مجیک، اشتباه در طرز استفاده از دستگاه است. اگر نحوه درست استفاده از دستگاه را ندانید ظرفشویی، ظروف را به خوبی تمیز نمی‌کند. قطعات داخلی محصولات با برند مجیک بسیار کیفیت خوبی دارند اما به هر دلیلی ممکن است دچار خرابی شوند که از رایج‌ترین دلایلی که ظروف در ماشین ظرفشویی مجیک تمیز نمی‌شود خرابی فیلتر تخلیه و گرفتگی آن است. اگر مشکل تمیز نشستن ظروف در دستگاه به دلیل خرابی قطعات باشد باید با تعمیرکاران زبده و ماهر در ارتباط با تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک تماس بگیرید.

نکات مهم در استفاده از شوینده ماشین ظرفشویی

از دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، درست استفاده نکردن از شوینده ماشین ظرفشویی است. از نکات مهم در استفاده از شوینده ماشین ظرفشویی موارد زیر است.

نکات مهم در استفاده از شوینده ماشین ظرفشویی

در نظر داشتن کیفیت شوینده

استفاده از مقدار مناسب شوینده با در نظر داشتن مقدار ظروف

میزان نیاز برنامه شستشو به شوینده

استفاده از مقدار مناسب شوینده با توجه به مقدار کثیفی ظروف

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده نمایید.

سوالات متداول

بله، شوینده نامناسب یکی از دلایل شایع و مهم در تمیز نشستن ماشین ظرفشویی است. 

تنظیمات ماشین ظرفشویی، یکی از پارامترهای مهم در کیفیت شستشوی ظروف می باشد. که با توجه به سختی آب محل زندگی شما قایل تنظیم می باشد.

گاهی اوقات گرفتگی سوراخ های آبپاش در ماشین ظرفشویی می تواند دلیل تمیز نسشتن ماشین ظرفشویی باشد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها