لوگوی کاردون

دلیل سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر

اگر یخچال سرد نکند
فهرست محتوا

گاهی اوقات متوجه سرد نبودن یخچال میشویم برای مثال باز کردن درب یخچال و نداشتن دمای پایین باعث نگرانی میشود اما دلیل سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر چیست؟ و چطور میتوان از بوجود آمدن این مشکل جلوگیری کرد؟ در ادامه این متن به بیان چند علت که باعث این اتفاق میشود می پردازیم و راه حل های آنرا بیان خواهیم کرد.

۶ دلیل سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر

دلایل سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر متفاوت و بسیار است اما در این متن به بیان دلایل اصلی و اساسی میپردازیم.

۱) سیم پیچی آلوده

روند خنک سازی یخچال توسط کمپرسور انجام میشود که این هوای خنک را به واسطه دو سیم پمپاژ میکنند و این دو سیم در هم پیچیده شده اند؛ گاهی به مرور زمان این بخش آلوده شده و جرم میگیرد که این آلودگی مانع عبور و انتشار سرما و از روند طبیعی سرمایش جلوگیری میکند، لازم است که از یک برس برای تمیز کردن این سیم پیچ ها استفاده کنید و حتما مراقب باشید که به آن آسیبی وارد نشود این روند نظافت را با دقت انجام دهید.

۲) خراب شدن موتور فن

بخشی به نام کندانسور وجود دارم که مربوط به سرد سازی دمای داخل یخچال میباشد ، در صورتیکه فن کندانسور خراب شده باشد این روند دچار اختلال میشود؛ فن باید بصورت طبیعی روند خنک سازی را انجام دهد در صورتیکه پره ای شکسته باشد و یا آزاد حرکت نکند مانع چرخش هوا خواهد شد که جزو مشکلات مکانیکی محسوب میشود اما اگر موتورفن نیرو را دریافت میکند و حرکت نمیکند جزو مشکلات الکترونیکی می باشد که برای برطرف سازی این مشکل لازم است با متخصصین کاردون برای تعمیر یخچال و فریزر ال جی، سامسونگ، امرسان، بوش و همه برندهای دیگر تماس حاصل نمائید.

دیفراست یخچال فریزر

۳) فعالیت فن اواپراتور

فن های زیادی در یخچال استفاده شده تا در بهترین حالت خود یخچال را خنک کنند ، یکی از فن هایی که لازم است از سالم بودن آن مطمئن باشید موتور فن اواپراتور می باشد اگر این بخش معیوب باشد مانع گردش هوای خنک درون یخچال میشود همچنین ایجاد صدا در هنگام استفاده نشانه خراب شدن آن می باشد حتما نیاز به تعویض دارد که این مورد جزو مشکلات فنی آن حساب میشود برای یافتن مشکل الکترونیکی میتوانید از مولتی متر استفاده کنید. در صورتی‌که تست تداوم آن منفی بود موتور فن دچار مشکل الکترونیکی شده است. 

۴) از کار افتادن خازن

خازن بصورت پیوسته با سیم پیچی در تماس است و از کار افتادن آن روند فعالیت یخچال را دچار مشکل خواهد کرد.

برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

۵) منجمد شدن اواپراتور

پنجمین مشکل سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر که در روند خنک سازی تاثیر دارد، یخ زدن اواپراتور می باشد زیرا این بخش شبنم های یخ زده را جمع میکند و دچار یخ زدگی کلی میشود و این مورد مانع گردش هوا میشود و در طولانی مدت باعث بوجود امدن مشکل برای یخچال خواهد شد؛ برای جلو گیری از آن لازم است که پس از چند ماه یخ زدایی صورت گیرد.

۶) عملکرد نامطلوب برد کنترل دما

این برد اجازه ارسال ولتاژ به کمپرسور دما را در دست دارد که اگر این برد خراب باشد اجازه انتقال وجود ندارد و مانع گردش هوا و سرد  شدن یخچال میشود.

یخ زدایی یخچال چیست؟

The reason for not cooling the upper part of the refrigerator freezer

 در مدل های قدیمی بسیار دیده شده که یخ زدایی بصورت دشتی صورت گرفته میشود و تمامی مادر های قدیمی تجربه این روند را دارند اما در یخچال های جدید بصورت اتوماتیک با قرار دادن یک تایمر یخ زدا در یخچال صورت گرفته خواهد شد، البته باید بدانید که تست کنترل هیتر و ترموستات نیز ضروری است نکته ای که برای این چک  کردن باید مورد توجه قرار داید این است که تست باید در دمای کمتر از ۱۵ درجه فارنهایت صورت گیرد اگر هر دو پاسخ مثبت بود باید حتما با مسئول این مورد تماس گرفته شود.

دلایل دیگر سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر

از دلایل متفرقه سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد از جمله :

کمبود یا نشت گاز در یخچال

 گاز یخچال از جمله عوامل موثر بر سرمای آن است که وجود نشتی یا کمبود آن میتواند یکی از دلایل باشد. بنابراین بهتر است به فکر شارژ مجدد گاز یخچال باشید. اگر به این موضوع به اندازه‌ی کافی اهمیت ندهید ممکن است به کمپرسور یخچال‌تان فشار بیاید. این‌طوری کمپرسور به‌طور یک‌سره کار می‌کند و در طول زمان کاملا می‌سوزد.

پارگی لاستیک دور یخچال

این مورد ممکنه بخاطر سن بالای یخچال بوجود آید که پاره شدن یا پوسیده شدن این لاستیک باعث ورود هوای گرم به داخل دستگاه می باشد که میتوانید با تعویض لاستیک درب این مشکل را برطرف نمائید.

 

در صورت نیاز به نصاب یخچال در انواع برند می‌توانید از سرویس نصب یخچال کاردون استفاده کنید.

دمای یخچال را بررسی نمائید

دقت داشته باشید که قبل از بوجود آمدن هر نگرانی درجه دمای یخچال را بررسی نمائید تا بر روی دمای دقیق و درست خود قرار گرفته شده باشد.

مواد غذایی زیاد

قرار دادن حجم زیاد مواد غذایی نیز میتواند مانع چرخش هوای سرد شود. بسته‌های بزرگ‌ و جاگیر وقتی با فشردگی در یخچال قرار می‌گیرند جلوی گردش درست هوای سرد در یخچال را می‌گیرند و فضای داخلی آن‌طور که باید و شاید خنک نمی‌شود.

وضعیت گردش هوای اطراف یخچال مناسب نیست

در اطراف یخچال به‌خصوص فضای پشتی‌اش باید فضای کافی برای گردش هوای کافی وجود داشته باشد. اگر یخچال بیش از حد به دیوار بچسبد یا اطراف یخچال فضای کافی وجود نداشته باشد، فن نمی‌تواند به‌خوبی کارش را انجام دهد و موتور را به‌حد کافی خنک کند. در این‌صورت موتور داغ می‌کند و دیگر قدرت خنک کنندگی سابق را نخواهد داشت.

اگر از یخچال برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیرات یخچال بوش کاردون استفاده نمایید.

جمع بندی

گاهی کل فضای داخلی یخچال یا قسمت بالای یخچال فریزر به اندازه‌ی کافی خنک نمی‌شود. این موضوع می‌تواند به دلایل فنی یا غیرفنی به‌وجود بیاید. در این مقاله سعی کردیم دلایل مهم سرد نکردن قسمت بالای یخچال را توضیح دهیم. خودتان می‌توانید باتوجه به مواردی که توضیح دادیم، دنبال علت سرد نشدن داخل یخچال بگردید. اگر نتوانستید مشکل را حل کنید بهتر است با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید و به فکر تعمیر یخچال در منزل باشید. 

سوالات متداول

لازم است که از یک برس برای تمیز کردن این سیم پیچ ها استفاده کنید و حتما مراقب باشید که به آن آسیبی وارد نشود این روند نظافت را با دقت انجام دهید.

با خرابی فن اواپراتور یخچال؛ اگر این بخش معیوب باشد مانع گردش هوای خنک درون یخچال میشود.

این مورد ممکنه بخاطر سن بالای یخچال بوجود آید که پاره شدن یا پوسیده شدن این لاستیک باعث ورود هوای گرم به داخل دستگاه می باشد که میتوانید با تعویض لاستیک درب این مشکل را برطرف نمائید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

124 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا
3 سال قبل

مواد غذایی داخل یخچال ما وقتی پایین باشه سرد نمیشه ولی در طبقات بالایی سرد میشه دلیلش چیه ؟

Support
پاسخ به  لیلا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
طبقات بالا و قسمت انتهایی کابین سرمای بیشتری داره به خاطر محل قرار گیری اواپراتور دستگاه هست و لی به این معنی هم نیست طبقات پایین اصلا سرما نداشته باشه بلکه سرماش کمی کمتره.
موفق باشید

فرزاد
پاسخ به  لیلا
2 سال قبل

سلام قسمت بالا یخچال سرد نمیکنه چندروزه دلبلش چیست دکمه ها رو چجوری تنظیمدکنم؟

Support
پاسخ به  فرزاد
2 سال قبل

دمای یخچال باید روی ۳ودمای فریزر روی منفی ۱۹باشد
اگر خنک نکرد باید حتما توسط کارشناس بازدید گردد
در صورت تمایل با کارشناسان ما با شماره 1604 تماس بگیرید

علت یخ زدن لوله پشت یخچال - کاردون
3 سال قبل

[…] بیشتر بخوانید : دلیل سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر […]

سمانه
3 سال قبل

سلام یخچال امرسان دارم دیروز متوجه شدم یخچال سرد نمی کند موتور دستگاه برای مدت ۸ثانیه کار کرده و سپس خاموش می شود لطفا راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  سمانه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
باید دستگاه شما بررسی بشه و علت عدم کارکرد کمپرسور مشخص بشه. اینکه آیا فرمان لازم از برد به موتور صادر نمیشه و یا اتصالات ایراد دارد و یا به طور کلی کمپرسور نمیتونه شروع به کار کنه. تشخیص دقیق ایراد بعد از بررسی دستگاه امکان پذیره. میتونید درخواست ثبت کنید تا دستگاهتون بررسی بشه.
موفق باشید

اسماعیل
پاسخ به  سمانه
8 ماه قبل

گاز خالی کرده و موتور یکسره کارکرده و سوخته

محمود حقی
3 سال قبل

سلام، یخچال فریزر امرسان ما الان تابستان روی شماره 2 هست عملکردش، سرمادهیش و صداش عادیه و خوبه اما مثل قبل برفکش آب نمیشه دیرتر آب میشه و حداقل تا یکم بیشتر از نصف. آیا درجشو باید بیشتر کنم. لطفا راهنمایی کنین. تشکر

Support
پاسخ به  محمود حقی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگه میزان ضخامت برفک از نیم تا یک سانت بیشتر میشه باید دستگاه بازدید بشه.
موفق باشید

حسن
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
هزینه تعمیر ترموستات یخچال فریزه چقدر میشه

ایا شما لوازم داخل یخچال هم داری مثل پیچ پلاستیکی که داخل یخچال پارس هست

ممنون

Support
پاسخ به  حسن
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا برای بررسی دستگاه ثبت سفارش انجام بدید تا ابتدا دستگاه بازدید بشه و بعد در مورد هزینه تعمیر و موجودی قطعه اعلام نظر بشه.
موفق باشید

کاوه بهرامی
3 سال قبل

سلام. ممنون بابت مطالب مفید. من یک مشکل دارم یخچال ویستل دارم اتوماتیک نمیکنه و خیلی زیاد سرد میکنه و حتا انقدر سرد که سریع یخ میبنده چند روز پیش مجبور شدم مدتی خاموش کنم تا پنکه ان از یخ زدگی خارج بشه. لطفا راهنمایی کنید من خارج از کشور دانشجو هستم ممنون. درجه که حال تنظیم هست
F – 16
R +4
متشکرم

Support
پاسخ به  کاوه بهرامی
3 سال قبل

ُلام و وقت به خیر؛
متاسفانه با ارائه راهنمایی مشکل حل نمیشه و لازمه قطعات دستگاه بررسی بشه ایرادی وجود داره.
مموفق باشید

غنی کویی
3 سال قبل

باسلام
امروز یه مقدار خوراکی گرم گذاشتیم داخل یخچال وسرماساز سریع یخچال را فعال کردیم بعد یه نیم ساعتی درجه به ۳ رسید الانه یکسره درجه ۳ چشمک میزنه لطفا راهنمای فرمایید با تشکر

Support
پاسخ به  غنی کویی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا سرمایش سریع رو غیرفعال کنید و ببینید باز این اتفاق میفته یا خیر؟ در صورتی که این تکرار میشه بررسی کنید که آیا این نکته در دفترچه راهنمای دستگاه قید شده یا نه؟ در صورت نیاز و تکرار ایراد درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

ali
3 سال قبل

با سلام من یخچال ساید فرنچ دارم چند روز که به تو خود بخود دوتا لامپ جلو یخچال (جای لیوان اب)روشن و خاموش میشه اگر ممکن راهنمایی کنید در ضمن تمام کلید های صفحه کلید غیر فعال شدن وکار نمی کنن

Support
پاسخ به  ali
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
موردی که میفرمایید احتمالا نشان‌دهنده‌ی اروره و نیاز به بررسی از طرف کارشناس داره. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

نامداری
3 سال قبل

سلام من یخچال ساید سامسونگ دارم ۱ماه خاموش بود ابشم هنوز وصل نکردم ولی زدم به برق همه چیش میزونه فقط نمایشگرش دمای یخچال فریزرو نشون نمیده روشنه ولی فقط عدد۸نشون میده یبار اینطوری شد ۲تا دکمه رو باهم نگه داشتم درست شد ولی یادم نمیاد کدوم بود

Support
پاسخ به  نامداری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا چک کنید پنل یخچال کلید Lighting رو داره. اگه این کلید رو داشته باشه میتونید با این کلید نمایشگر رو فعال یا غیرفعال کنید.در صورتی که این کلید رو نداره مدل بفرمایید تا در مورد همون مدل پیگیری کنیم و به شما اطلاع بدیم.
موفق باشید

وطن خواه
3 سال قبل

سلام یخچال ۱۱۰ وات دارم موتورش سوخته .اگه ۲۲۰ بزارم باید چکارش کنم راهنمایی بفرمایید ممنون میشم اینجا کسی نمیتونه درست کنه

Support
پاسخ به  وطن خواه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
منظورتون 220 ولته؟ با توجه به برق این منطقه قابل استفاده نیست. اصلا حتی اگه تعمیرش کنید برق استاندارد 220 هست.
موفق باشید

ممد
پاسخ به  وطن خواه
2 سال قبل

سلام یخچال ما فریزرش سرد میکنه ولی قسمت بالاش گرمه امرسان

a.nazari
مدیر
پاسخ به  ممد
2 سال قبل

سلام
احتمالا ایراد مربوط به سنسور یا هیتر است که نیازمند مراجعه متخصص است.
می‌تونین توی سایت درخواست خودتون رو ثبت کنید.
با تشکر

شیوا جعفری
3 سال قبل

سلام ممنون میشم راهنمایی کنید یخچال ما امرسان مشکلش اینه که داخل یخچال برفک میزنه گفتن ایراد از اتوماتیکه که عوض کردیم ولی مشکلش حل نشد

Support
پاسخ به  شیوا جعفری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
یکی از علل ایراد میتونه ترموفیوز یا ترموستات باشه اما نمیشه گفت قطعات ایراد همینه. لازمه دستگاهتون بررسی بشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی مراجعه بشه.
موفق باشید

سهیلا
3 سال قبل

سلام روزبخیر …دمای درجه یخچال رفته روی 9 میخوام برگردونم روی 5 نمیشه …صفحه نمایشگر دیجیتال هست .سامسونگ .ممنون میشم راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  سهیلا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیرپغ
مدل دستگاه چی هست؟ مطمئنید قفل فعال نشده؟ عملکردی مقل سرمایش سریع رو انتخاب نکردید؟

omidirani
3 سال قبل

با سلام من یخچال فریز دو قلوی هیمالیا مدل پارانورما خریده یه ماه میشه ولی آب سرد کنش انگار آب شیره خنک نیست در حدد معمولی چطوری دمایی آب سرد کن ببرم بالا اصلا نمیشه آب خورد اونقدر ولرمه

Support
پاسخ به  omidirani
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
دستگاه ایرادی نداره اون آب سرد کن نیست بلکه آبریزه و همون لحظه آب رو از لوله‌ی آب شهری میگیره برای همین خنک نیست. میتونید از یخ استفاده کنید. نحوه تنظیم دمای آب نداره چون اصلا قرار نیست آب رو خنک کنه نهایتا همون مقداری که در اون لحظه در لوله یخچال بوده خنک هست.
موفق باشید

کریم کعبی
3 سال قبل

سلام لطفا روش تست سالم بودن المنت را بگید ؟ ممنونم.

Support
پاسخ به  کریم کعبی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بستگی به مدل و برند داره. بعضی دستگاه‌ها گزینه‌ی تست اجباری هیتر المنت دارن و المنت رو برای تیت در مدتی در مدار قرار میدن. تست اهم هم میشه انجام داد که بر اساس اون باید یک سری محاسبات صورت بگیره تا متوجه بشید المنت سالم هست یا نه.
موفق باشید

شهریار
3 سال قبل

سلام. یخچال ما امرسان
حدود 1سال بیشتره ک چند وقت یبار لوله های الومینیومی یخ میزنه و سرما ب یخچال نمیاد درصورتی ک فریزرش خنکه. هفته ای یبار باید یخشو آب کنیم. واقعا خسته کننده شده. تعمیرکارم چندبار آوردیم اونم میاد پول سرویس میگیره و میره. باز 1هفته دیگه همونه
بنظرتون چ باید بکنیم

Support
پاسخ به  شهریار
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه ایراد از سنسور دیفراست و یا قطعات دیگه باشه. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

حسن خجسته
پاسخ به  شهریار
1 سال قبل

سلام منم همین مشکل رو دارم شما چکار کردید یخچال درست شد یا نه اگه موفق شدین به من هم راهنمایی کنید 09158316355 ممنون میشم

ولی اقبال
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
طبقه بالا(فریزر) بیش از حد سرد میکند و یخچال پایین گرم است،مشکل از چیه؟

Support
پاسخ به  ولی اقبال
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه از سنسور، برد یا قطعات دیگه باشه و لازمه دستگاهتون بررسی بشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی مراجعه بشه.
موفق باشید

ناصر رشیدی
3 سال قبل

علت اینکه موادغذایی درقفصه پایین یخچال کپک میزنداماقفسه بالا برفک میزند چیست

Support
پاسخ به  ناصر رشیدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه در قسمتی که میفرمایید میزان سرما کم باشه و یا این قسمت مربوط به برخی از مواد غذایی باشه.بیشتر میوه و سبزی دچار این مشکل میشه که نکاتی هست در این مورد و لازمه رعایت بشه:
میوه و سبزیجات نباید بصورت شسته شده داخل یخچال قرار بگیره چون رطوبت که بالا میره عمر کوتاه‌تری پیدا میکنه.به صورت نشسته در یخچال نگهداری کنید و قبل از مصرف شستشو بدید.
میوه و سبزی نباید داخل نایلون قرار بگیره چون به علت تعرق بالا عمر کوتاه‌تری پیدا میکنه. خیار و گوجه و کاهو عمر کوتاه‌تری نسبت به سایر سبزی‌ها و میوه‌ها دارن. میوه‌های پلاسیده باید از میوه‌های سالم جدا باشه چون اگه در کنار سایر میوه‌ها قرار بگیره همه‌ی میوه‌ها رو خراب میکنه. میوه و سبزیجات رو روی طبقات ندید.
موفق باشید

دلدار
3 سال قبل

سلام من یخچال الکترو استیل دوقلو دارم
پشت کشوی آخر فریزر آب جمع میشه و یخ میبنده
لطفا راهنمایی کنید……..

Support
پاسخ به  دلدار
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا به این نکات توجه داشته باشید: میوه و سبزیجات رو به صورت شسته شده داخل کشو قرار ندید. میوه و سبزیجات همراه با رطوبت نباشه.
موفق باشید

قبادی
3 سال قبل

سلام وقت به خیر
یحچال ما بلر است بدون یخدان. فضای آن زود زود یخ می بندد.
لطفا راهنمایی بفرمایید چند نفردتعمیرکار اوردم نمیدونند درست کنند.

Support
پاسخ به  قبادی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا کارشناس ما برای رفع عیب و تعمیر دستگاه مراجعه داشته باشن.
موفق باشید

شایق
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون یخچال من برفک میزنه تقریبا هفته ای ده روزی یکبار باید قسمت پایین رو باز کنم برفک رو اب کنم و ببندم.تعمیر کار اوردم نتونستن درست کنن.سینجر(فریجستار) تا وقتی برفک نداره خیلی خوب سرد میکنه و کار میکنه.برفک میزنه دیگه خنک نمیکنه و کار کردنش هم نا تنظیم میشه. تعمیر کار برد رو تعمیر کرد ترموفیوز عوض کرد ولی باز برفک میگیره. حالا خواستم ببینم میشه کاری کنم که هیتر رو بصورت دستی با تایمر راه اندازی کنم که دیگه قسمت پایین رو باز نکنم برای برفک اب کردن؟ و با راه اندازی هیتر بصورت دستی برفک اب بشه؟

Support
پاسخ به  شایق
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه. در حال حاضر با توضیحاتی که میفرمایید نمیتونیم نظر قطعی در مورد ایراد دستگاه بدیم. بهتره روش‌های تعمیر استاندارد انجام بشه.
موفق باشید

بهزاد حسنی
3 سال قبل

سلام یخچال من اسنوا هستش بعد یخ ساز یخ درست میکنه ولی بیرون به صورت دستی میریزه ولی به صورت اتوماتیک نمیریزه میشه راهنمایی کنین ممنون

Support
پاسخ به  بهزاد حسنی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
یعنی یخ‌ها از یخریز خارج نمیشه؟ به صورت دستی چطور از یخچال یخ میگیرید؟ اگه میشه موضوع رو دقیق‌تر توضیح بدید.
متشکریم

فاطمه
3 سال قبل

با سلام ساید اسنوا دارم خیلی یخ میسازه و در شبانه روز اگر هم ازش یخ نگیری 3 الی 4 بار دستگاه شروع به ساختن یخ میکنه تااینکه محفظه پر شده از یخ مشکل از چی میتونه باشه؟ ممنون

Support
پاسخ به  فاطمه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگه میزان یخسازی به حدی هست که سرریز میشه و به هم میچسبه لازمه دستگاهتون از طرف کارشناس بررسی بشه اما اگه فقط باکس یخ پر میشه ولی بیش از اون یخ تولید نمیشه طبیعی هست.
موفق باشید

عبداللهی
3 سال قبل

سلام ببخشید ی یخچال فریزر ساید سامسونگ دارم چند روزی هست صدای هشدار بازبودن دربش کار نمیکنه و الارم نمیده. میشه راهنماییم کنید. تشکر

Support
پاسخ به  عبداللهی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا باید یک دقیقه بگذره تا هشدار عمل کنه و ممکنه خودتون آلارم رو غیر فعال کرده باشید. بهتره داخل دفترچه راهنما رو نگاه کنید که روش فعال سازی چطور هست. اگه آلارم رو فعال کردید و بعد از مدت زمان مشخص شده در دفترچه راهنما آلارم کار نکرد لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

نوری
3 سال قبل

سلام یخچال ساید بای ساید الجی دارم که۷ ساله داره کار میکنه
وقتی خاموش میکنمش یا برق میره هنگاه روشن کردنش صدای تیو تیو میاد وموتورش کار نمیکنه باید چندباری خاموش روشن کنمش تا موتور استارت بخوره وکارکنه
ممنون میشم راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  نوری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه رله استارت، ترموفیوز یا ترموستات، اتصالات یا برد مشکل داشته باشه و یا حتی مربوط به قطعات دیگه‌ای باشه. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

نیما
3 سال قبل

سلام یخچال فریزر هیمالیا داریم که مدتی است قسمت بالای یخچال سرما ندارد و۲موتور هم تعویض کرده ایم

Support
پاسخ به  نیما
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون بررسی بشه. این مورد میتونه مربوط به کمپرسور، گاز دستگاه، فن، کندانسور، ترموستات و یا برد و قطعات دیگه باشه. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

سید جواد حسینی
3 سال قبل

سیمهای انتقال گاز یخچال سرده.و یخچال سرمایی نداره.اما فریزر خوب کار میکنه.مشکل از کجاست!؟

Support
پاسخ به  سید جواد حسینی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه بررسی بشه ممکنه مشکل از سنسور، برد، اتصالات و یا قطعات دیگه باشه که به این شکل امکان تشخیص ایراد وجود نداره. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

علي
3 سال قبل

سلام
يخچال ما از اين دوطبقه هاست كه زيرش فريزره و بالاش يخچال . وقتي به برق ميزنيم فريزرش كار ميكنه ولي يخچال اولش سرد ميكنه اما بعد سه ساعت داخلش خيلي گرم ميشه دليلش چي ميتونه باشه ؟

Support
پاسخ به  علي
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
میتونه مربوط به سنسور، فن، برد، اتصالات و … باشه. لازمه دستگاه بررسی بشه تا امکان اعلام نظر قطعی وجود داشته باشه.
موفق باشید

بهزاد
3 سال قبل

سلام . فریزر ما یخساران هستش .
‌و ارورE3میده . زنگ میزنم گارانتی میگن بدار یردز خاموش بمونه اینکارو کردم یمدت درست شد بازم همون ایراد میده . مشکل از چیه؟چکار کنم

Support
پاسخ به  بهزاد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این ارور به دلیل پایین آمدن دمای یخچال به حد زیاد و یخ زدن مواد غذایی هست. دمای یخچال رو بالاتر ببرید و اگه مشکل تکرار شد نیاز به بررسی از طرف تعمیر کار هست. ممکنه سنسور، برد، قطعات مرتبط و … آسیب دیده باشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا از کاردون برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

علی
پاسخ به  بهزاد
1 سال قبل

سلام یخچال سام دو قلو هست قسمت بالای یخچال خنک نمیشه میشه بگید باید چیکار کنم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام. ممکنه دمپرهای دستگاه ایراد داشته باشن که سرما رو درست منتقل نمی‌کنند.

هومن
پاسخ به  بهزاد
9 ماه قبل

مال ما هم اینجوریه هر ماه من شب تا صبح فیش برق فریزر را میکشم یخ داخل محفظه فریزر آب میشه بعد خوب میشه

الهیار حسن زاده
3 سال قبل

سلام فریزر ما علامت fمیاد و بوق ممتد میزنه دلیلش چیه

Support
پاسخ به  الهیار حسن زاده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا برند دستگاهتون رو بفرمایید؟ در هر برندی این ارور مربوط به یک ایراد جداگانه میتونه باشه و حتی در نوع دستگاه که یخچال فریزر، یخچال دوقلو و یا ساید بای ساید باشه هم تفاوت داره. مثلا در یخچال دوقلوی ال جی میتونه مربوط به فن اواپراتور، موتور فن و یا اتصالات باشه. توجه داشته باشید اگه ارور off باشه دستگاه خاموش شده و میبایست روشن بشه. لطفا مارک و نوع دستگاه رو بفرمایید.
موفق باشید

مهدی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید.یخچال من سینجر هست و از دیروز متوجه شدم که یخچال سرد نمیشه.اما فریزر به خوبی کار میکنه و مشکلی نداره.میخواستم ببینم دلیلش می‌تونه چی باشه

Support
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به فن یا داکت هوایی باشه. همینطور سنسور و اتصالات و برد هم ممکنه در این مورد تاثیرگذار باشه. برای تشخیص دلیل قطعی باید دستگاه بررسی بشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا کارشناس ما برای بررسی و رفع ایراد مراجعه داشته باشن.
موفق باشید

زینب
3 سال قبل

سلام روز خوش من یخچالمو دیروز تمیز کردم حدود ۲۴ ساعت میگذره فقط قسمت فریزرش سرده و مواد داخلش یخ زده یعنی درست کار میکنه ولی قسمت بالا یخچالش اصلا خنک نشده و گرمه دلیلش چی میتونه باشه و باید چکار کنم ؟

Support
پاسخ به  زینب
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
وقتی دستگاه برای مدتی حدود چند ساعت خاموش میشه بعد از این مدت، بازه‌ای حدود 48 تا 72 ساعت ممکنه زمان ببره تا روند کارکرد دستگاه عادی بشه. یک روز صبر کنید اگر مشکل رفع نشد لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

غلامی
3 سال قبل

سلام قسمت بالای فریزر ما اصلا خنک نمیکنه ولی قسمت پایین قشنگ یخ میزنه

Support
پاسخ به  غلامی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه. با توجه به ایرادی که میفرمایید، نیاز هست دستگاه بازدید بشه.
موفق باشید

ali
2 سال قبل

سلام یخچال قسمت بالای فریزرش سرد نمیکنه کاملا گرمه ولی پایین قسمت فریزر سرد میکنه گاز مجدد زدیم به یخچال ولی باز دوباره قسمت بالای یخچال گرمه لطفا راهنمایی کنید ممنونم

elnaz yari
پاسخ به  ali
2 سال قبل

سلام دوست عزیز لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید.

شایان عطایی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر..بنده یخچال فریزر امرسان مدل نوفراست دارم که چند وقتی هست قسمت فریز یخچال برفک و یخ زده و بالای یخچال گرم میباشد و قسمت پشت یخچال یه استخر فلزی داره که اب جمع میشه تا موتور خنک یشه اون قسمت خالی از آب

a.nazari
مدیر
پاسخ به  شایان عطایی
2 سال قبل

احتمالا مشکل از هیتر یا هیتر شیت دستگاهتون هست برای بررسی بیشتر با 1604 تماس بگیرید تا ثبت رسید انجام شود

سیامک
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
یهچال پاکخزر مدل گلدن رو داریم که فریزر پایینش دماش تا منفی 24 میره ولی قسمت بالایی یخچال دمای مثبت 19 درجه رو داره
تنظیم مکانیکی دمای یخچالم از 1 تا 5 هست که الان بر روی 5 قرار داره میشه کمک کنید

Support
پاسخ به  سیامک
2 سال قبل

دمای یخچال از مثبت ۱تا مثبت ۵میباشد
اینکه میگوید ۱۹غیر منطق میباشد
دمای فریزر از منفی ۱۹تا منفی ۲۲و یا ۲۴میباشد احتمال درجه ۱۹دمای پایین و مینیموم فریزر میباشد که به اشتباه اعلام شده یخچال
در هر صورت در تابستان مثبت ۳و فریزر منفی ۲۲
البته به شرایط دمای محیط نیز بستگی دارد
در حالت عادی اعلام شد
در صورت نیاز باا شماره 1604 تماس بگیرید

بهزاد
2 سال قبل

لامپ یخچالمون خراب بود تعویضش کردم.زدم برق فیوز آشپزخونه پرید و جرقه یکم بالاتر از لامپ زد ودیگه سرد نمیکنه طبقه بالا،یخچال پارس دوطبقه که پایینش فریزر هست،چیکار کنم؟

Support
پاسخ به  بهزاد
2 سال قبل

احتمالا دستگاه محافظ برق. ندارد
در هر صورت توسط کارشناس باید بازدید شود
در صوزت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید

هادی
2 سال قبل

سلام من یه یخچال سینجر دارم چن روزی بود پاییین یخچال برفک میزد وفن کار نمیکردم به تعمیرکار مراجعه کردم بعد سنسورعوض کرد درست شده ولی الان بالای یخچال سرماندارع ولی پایین یخچال عالیع و تازه گازشو شارژ کردم مشگل چیه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  هادی
2 سال قبل

با سلام احتمالا فن کار نمیکنه

جوادوفایی نژاد
2 سال قبل

سلام.یخچال دوتیکه من در قسمت فریزبسیارخوب ومنظم کارمی کند ولی قسمت بالای یخچال سردنمی کند و دما از 27پایین ترنمی آید.بیست وچهارساعت ازبرق کشیدمش و بعد دم و همانطوربود و سردنمیکنه.لطفا راهنمایی بفرمایید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  جوادوفایی نژاد
2 سال قبل

سلام احتمالا خرابی سنسور ترموفیوز وجود دارد . حتما توسط متخصص باید بررسی گرد
در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید

Elham
2 سال قبل

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون .یخچال فریزر ما سامسونگ ه باریک و بلنده . مدل 12 سال پیش بالاش یخچاله و پایینش فقط 2 کشوی فریزر داره .فریزر مدتیه برفک میزنه . و امروز هم متوجه شدیم که یخچال خنک نمیکنه . دمای بالا رو که میخواییم تنظیم کنیم .علامت قفل میاد و شماره های 1 تا 6 برای یخچال .چطور از حالت قفل خارجش کنیم .و لطفا راهنمایی کنید .ممنون

admin
پاسخ به  Elham
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
یکی از محتمل ترین دلایل میتونه مربوط به لاستیک درب باشد، در خصوص برفک زدن و در خصوص عدم سرمایش حتما نیازمند بررسی متخصص میباشد

اباصلت حسامی
2 سال قبل

سلام ما یه یخچال قدیمی امرسان داریم که بعد اسباب کشی فریزر یخ میکنه ولی بالا یه فن گوچک داره کار میکنه ولی سرد نمیکنه تعمیرکار قبلیش هم جا پیستولت گذاشته از چی میتونه باشه منظم هم کار میکنه

admin
پاسخ به  اباصلت حسامی
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
الان تنها ایراد دستگاه سرد نکردن بخش یخچال هست؟

امیر
2 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچال ما الان ۲ روزه که صدا های عجیبی از خودش در میاره و بالای یخچال گرمه و مواد غذایی رو سرد نگه نمیداره باید چیکار کنم

admin
مدیر
پاسخ به  امیر
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
با توجه به توضیحات شما احتمال خرابی دمپر دستگاه هست، برای بررسی دقیق تر با کارشناسان ما با شماره 1604 تماس حاصل فرمایید

یوسفی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر یخچال فریزر دونار خزر داریم متاسفانه قسمت یخچال اصلا خنک نمیکنه دو سه روزه و هر خوراکی داخل یخچال داره فاسد میشه قسمت فریزر هیچ مشکلی نداره دلیلش چیه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  یوسفی
1 سال قبل

سلام وقت شما هم بخیر
احتمالا قسمت فریزر بیش از حد سرمایش داره و مجاری بسته شده . نیازمند بررسی متخصص میباشد
موفق باشید

سعید
1 سال قبل

سلام یخچال هیمالیا دارم ابتدا چند روز هر چی داخل یخچالش میزاشتیم یخ میزد حتی با کمترین درجه الان دیگه خنک نمیکنه میشه راهنمایی بفرمایید با تشکر چون توی روستا هستم شرایط سختی برای حمل و نقل دارم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  سعید
1 سال قبل

سلام. وقت شما بخیر
مواد غذایی مثل ماست و گوجه فرنگی یخ میزند که به دلیل دمپر می باشد اگ به اتدازه 4 انگشت فاصله بدهند احتمالا مشکل رفع میشود

کارشناس تاسیسات
1 سال قبل

با سلام
یک دستگاه فریزر قدیمی برند monark ایتالیایی دارم سرمایش اون خوبه ولی تابستون که میشه موتورش خیلی کار میکنه تا خاموش کنه حتی مجبور میشم یه پنکه دستی بزارم باد بزنه پشتش ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
با سپاس

a.nazari
مدیر
پاسخ به  کارشناس تاسیسات
1 سال قبل

سلام.
فن دستگاه شما ایراد دارد. برای مشاوره می‌توانید در سایت درخواست خودتان را ثبت کنید.

حسن خجسته
1 سال قبل

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون من یخچال سونیا دارم حدود 12ساله کار میکنه چند مرتبه طبقه بالایی گرم بود. بردم پیش تعمیر کار. درست شد بعد یک هفته دومرتبه همین مشکل. تعمیر کار امد یخهای پایین را با سشوار آب کرد درست شد. بعد 10روز دوباره همون مشکل.. زنگ زدم به تعمیر کار گفت تایمر رو عوض کن.. اونم عوض کردم 20روز کار کرد دوباره همون مشکل هست.. خودم یخهای پایین را باسشوار آب میکنم یه هفته کار میکنه دوباره همون م‌شکل ممون میشم کمک کنید 09158316355 پیام بدین چکار کنم.. به خدا تو این اوضاع اقتصادی چکار کنم؟ طبقه پایین خیلی خوبه ولی طبقه بالایی گرمه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  حسن خجسته
1 سال قبل

سلام. ممکنه المنت یا سنسور دیفراست مشکل داشته باشه. اما حتما باید یه متخصص بررسی کنه. می‌تونین تو سایت درخواستتون رو ثبت کنین.

پرهام
پاسخ به  حسن خجسته
10 ماه قبل

سلام‌‌یخچال‌مافریزرکارمیکنه‌ولی‌بالاش‌سرد‌نمیکنه‌اسم‌یخچال‌جواهران‌‌

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  پرهام
10 ماه قبل

سلام. مسیر انتقال سرما از فریزر به یخچال دچار مشکل شده است. ممکن است دمپرهای یخچال خراب شده باشند.

محمد
1 سال قبل

یخچال فریزر یخساران مدل ۴۰۶۰ یخچال گرم است اما فریزر سرد در ضمن موتور خیلی داغ است در حالی که پشت یخچال سرده و یک صدایی شبیه چکه کردن آب از توی یخچال شنیده میشه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  محمد
10 ماه قبل

سلام. به احتمال زیاد مسیر سرمایش از فریزر به یخچال مسدود شده است.

رامین
10 ماه قبل

سلام.وقت بخیر.من یخچال فریزر اسنوا دارم و در قسمت یخچال یه مشکلی دارم.طبقه ی بالای یخچال خنک نمیشه درحالی که طبقه ی وسط و پایین نرماله،وسایل داخلش رو برداشتم که جلوی فن رو نگرفته باشه اما تاثیری نداشت.آیا خرابی ای وجود داره؟

Atisa
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر و خسته نباشید
قسمت بالا یخچال سرد نمیکنه اسم یخچال برفاب ۱۶فوت مدل ۴۰_۶۰ است الان دو روز است میشه راهنمایی کنید ممنون میشم ازتون

علی مردان
پاسخ به  Atisa
8 ماه قبل

سلام دوروز است که یخچال مان سونی فریزر هستش درست یخ نمیکنه شماره رو چند باید باشه الان بالا ۸ فریزر ۱۸ ممنون میشم راهنمایی کنید

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  علی مردان
8 ماه قبل

سلام. دمای یخچال باید 3 یا 4 باشه و دمای فریزر منفی 18 تا -20

ناشناس
9 ماه قبل

سلام ما یخچال سیلوان داریم چند روزی هست که بالای فریزرش سرد نمیکنه دلیلش چیه

دلیر
9 ماه قبل

سلام یخچال ما امرسان هست قسمت بالا سرد نمیکنه اما قسمت پایین سرد میکنه و آبی که همیشه روی موتور بود دیگه نیست و بالای یخچال عملا سرد نمیکنه