لوگوی کاردون

علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد و در عین حال پر مصرف است که می تواند سالیان سال برای شما کار کند زیرا طول عمر این دستگاه بالاست. اگر روزی لباسشویی شما از کار افتاد و دیگر کار نکرد، احتمال سوختن یا نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی شما وجود دارد. یکی از قطعات اصلی و مهم در ماشین لباسشویی موتور آن است. در صورتی که این قطعه از کار بیافتد و یا خراب شود ماشین لباسشویی شما بی مصرف شده و دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید.

موتور لباسشویی به دلایل مختلف دچار اسیب می شود بهتر است برای تشخیص خرابی آن از یک متخصص و تعمیرکار باتجربه در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی کمک بخواهید زیرا در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض موتور به دلیل هزینه بالای این قطعه شما به دردسر خواهید افتاد و هرگونه تشخیص اشتباه می تواند شما را بیشتر به هزینه بیاندازد.

در صورتی که موتور دستگاه شما دچار خرابی و آسیب دیدگی شود شما دیگر نمی توانید از دستگاه استفاده کنید و باید آن را خاموش نموده و از روشن کردن دوباره دستگاه خودداری نمایید. اگر ماشین لباسشویی شما بدون هیچ دلیلی روشن نمی شود، سرو صدای زیادی در حین کار کردن تولید می کند، لرزش ماشین لباسشویی شما بیش از اندازه شده است و تسمه آن زود به زود خراب می شود باید به عملکرد نادرست موتور لباسشویی مشکوک شده و برای جلوگیری از آسیب جدی تر برای تعمیر آن اقدام نمایید.

از کجا بفهمیم موتور ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر دارد؟

گاهی اوقات استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی و پر کردن بیش از حد مخزن آن باعث خرابی موتور می شود. بهتر است در صورتی که می خواهید از ماشین لباسشویی بیشتر از حد مجاز استفاده کنید به نکات زیر دقت نمایید.

اگر میخواهید از ماشین لباسشویی خود سالیان سال استفاده کنید و طول عمر آن را افزایش دهید پیشنهاد می کنیم سرویس های دوره ای ماشین لباسشویی و جرم گیری ماشین لباسشویی را فراموش نکنید و به طور منظم دستگاه را سرویس نمایید. و یا در صورت امکان اگر از ماشین لباسشویی زیاد استفاده می کنید فیلتر ها را هر چند وقت یکبار تمیز نمایید و اگر نیاز به تعویض داشت آن ها را تعویض کنید.

چناچه ماشین لباسشویی بیش از حد تکان می‌خورد، بهتر است تا قبل از اینکه مشکل جدی‌تر بشود،  به دنبال علت تکان خوردن ماشین لباسشویی باشید. علت تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌تواند به خاطر تراز نبودن لباس‌ها، آسیب فنرهای ماشین لباسشویی، حجم زیاد لباس‌ها و…باشد. که در نهایت ممکن است به موتور ماشین لباسشویی آسیب بزند.

بهتر است از سالم بودن شلنگ ها و تسمه ماشین لباسشویی هم اطمینان حاصل نمایید زیرا خرابی هر یک از این موارد می تواند به موتور دستگاه آسیب برساند.

یکی از سوالات متداولی که از سمت کاربران ماشین لباسشویی وجود دارد علائم خرابی موتور است. اکثرا می خواهند بدانند از کجا تشخیص دهند موتور آسیب دیده و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد؟ باید بگوییم موتور یکی از حیاتی ترین قطعات به کار رفته در ماشین لباسشویی می باشد که در صورت خرابی و اختلال در عملکرد آن ماشین لباسشویی از کار می افتد و شما دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید.

خرابی ماشین لباسشویی چه علائمی دارد؟

خوشبختانه قبل از خرابی موتور شما می توانید از نشانه ها و علائم زیر از بروز اتفاقات جدی تر جلوگیری نمایید و برای تعمیر ماشین لباسشویی و یا تعویض قطعه آسیب دیده از کاردون کمک بخواهید. در صورتی که ماشین لباسشویی را روشن کرده اید اما هیچ اتفاقی رخ نداد، لباس ها در مرحله آخر نرفت و عملیات خشک کردن لباس ها انجام نشد و یا لباس ها در مخزن لباسشویی نچرخید هشدارهایی است که باید جدی گرفته شود. در صورت مشاهده نشانه ها و علائم بالا بهتر است با کاردون ارتباط برقرار نمایید و از آن ها کمک بخواهید. البته قبل از آن بهتر است ماشین لباسشویی را از برق جدا نمایید و دستگاه را به طور کامل خاموش نمایید.

نوسانات برق می‌توانند بار الکتریکی اضافه‌‌ای به سیم‌پیچ تحمیل کرده و با افزایش ناگهانی دور موتور، باعث نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی بشوند.

از بین رفتن عایق و کاهش مقاومت سیم پیچ‌ها هم می‌تواند به سوختن موتور ماشین لباسشویی منجر بشود. خوب است بدانید عایق سیم‌پیچ در اثر حرارت زیاد، آسیب فیزیکی و یا پوسیدگی می‌تواند از بین برود. بنابراین خوب است که هرچند وقت‌یکبار با سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی از سالم بودن سیم‌پیچ‌ها مطمئن شوید.

آلودگی‌های ریز و درشت مخزن که راهشان را به سمت موتور پیدا می‌کنند هم یکی دیگر از علت‌های سوختن و نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی هستند که با جرم گیری ماشین لباسشویی در فاصله‌های زمانی استاندارد، شستشوی دیگ و… می‌توانید از آن جلوگیری کنید.

اگر متوجه نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و خشک نشدن لباس ها شدید برای بررسی موتور دستگاه  و تعمیر ماشین لباسشویی از متخصصین کمک بخواهید.

اگر موتور خراب شود بقیه اجزا هم از کار می افتد؟

بله در صورت خراب شدن موتور لباسشویی سایر اجزا و قطعات هم از کار می افتد در حقیقت دیگر نمی توانید از دستگاه استفاده کنید تا زمانی که موتور لباسشویی را تعمیر نمایید.

کار موتور ماشین لباسشویی چیست؟

موتور لباسشویی مانند قلب دستگاه عمل می کند و امکان به کار انداختن پولی دیگ شستشو از طریق تسمه را برعهده دارد. در صورت نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی در عملکرد دستگاه شما اختلال ایجاد می‌شود.

چرا موتور ماشین لباسشویی می سوزد؟

اگر متوجه نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و خشک نشدن لباس ها شدید برای بررسی موتور دستگاه از متخصصین کمک بخواهید چون احتمال سوختن یا نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی شما وجود دارد.

نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی چه زمانی رخ می‌دهد؟

زمانی که به طور مداوم از ماشین لباسشویی استفاده نمایید و موتور دستگاه بیش از حد داغ شود ممکن است موتور دستگاه نیم سوز شود در این زمان ممکن است بوی سوختگی از موتور هم حس کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی با کاردون

در این مطلب در رابطه با راه‌های جلوگیری از سوختن موتور ماشین لباسشویی مثل جرم گیری ماشین لباسشویی و توجه به عایق‌بندی سیم‌پیچ‌ها گفتیم. همچنین به تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به عنوان یک علت تکان خوردن ماشین لباسشویی و علامت هشدار سوختن موتور ماشین لباسشویی اشاره کردیم. در صورت بروز هر کدام از این مشکلات کافی است در کاردون درخواست خدمات تعمیر ماشین لباسشویی دهید

سوالات متداول

بله، استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی و پر کردن بیش از حد مخزن آن باعث خرابی موتور می شود.

زمانی که به طور مداوم از ماشین لباسشویی استفاده نمایید و موتور دستگاه بیش از حد داغ شود ممکن است موتور دستگاه نیم سوز شود در این زمان ممکن است بوی سوختگی از موتور هم حس کنید.

از بین رفتن عایق و کاهش مقاومت سیم پیچ‌ها هم می‌تواند به سوختن موتور ماشین لباسشویی منجر بشود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

32 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا بیژنی
3 سال قبل

سلام. سایت خوبی دارید. تعمیر ماشین لباسشویی ال جی هم انجام میدید؟

Support
پاسخ به  محمدرضا بیژنی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بله لطفا سفارش ثبت کنید.

بهنام باقی
3 سال قبل

سلام لباسشویی دوقلو داریم از روز اول که خریدیم خشک کن اش کار نمی کنه

Support
پاسخ به  بهنام باقی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
دستگاهتون خشک کن داره؟ تا الان بررسی شده؟ برنامه ای که انتخاب میکنید دارای دور خشک کن هست؟ اگه کلا خشک کن کار نکنه در صورتی که دستگاه مجهز به خشک کن هست معمولا ارور میده. ارور رو یادداشت کنید و به ما اعلام کنید.
موفق باشید

بهنام باقی
پاسخ به  Support
3 سال قبل

بله خشک کن داره ولی تا به حال اروری نداده دستگاه آیا دکمه و تنظیمات خاصی داره ؟

حسین
3 سال قبل

سلام وقت بخیر لباسشویی من ال جی ۷ کیلو هستش بعد از قسمت بالایی صحفش احساس میکنم همیشه یه بویی پلاستیک سوخته ای ازش میاد ولی کمه فقط هم از اون قسمت بالا صفحه و دکمه هاش ک به خطی داره تازه هم خریدمش ولی ای بو رو احساس میکنم

Support
پاسخ به  حسین
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بو در قسمتی که برد دستگاه قرار گرفته به این علته که به دلیل وجود ژلاتینی که روی برد دستگاه وجود داره زمانی که دستگاه شروع به کار میکنه قطعات روی برد در پروسه کارکرد گرم میشن و بویی مثل بوی سوختگی استشمام میشه. وقتی دستگاه نو هست بیشتر این بو استشمام میشه.
موفق باشید

خوشخوان
3 سال قبل

باسلام. ماشین لباسشویی پاکشوما با موتور اینورتر دارم امروز متوجه شدم ماشین نمیچرخه و عمل شستشو رو انجام نمیده فقط ی تکون خورد و دیگه نچزخید

Support
پاسخ به  خوشخوان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این مورد میتونه مربوط به قطعات متفاوتی باشه و ممکنه مربوط به موتور، قطعات مرتبط و حتی برد باشه و امکان تشخیص ایراد به این شکل وجود نداره. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

اسحاق
3 سال قبل

سلام.ماشین سامسونگ دراز بالا بدون لباس کار می‌کنه ولی لباس که می‌ریزی موتور نمی‌چرخد

Support
پاسخ به  اسحاق
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به قطعات متفاوتی باشه مثل موتور، تسمه، برد، اتصالات، سوئیچ‌ها پمپ تخلیه و یا مربوط به میزان لباسی که داخل دستگاه ریختید باشه. امکان اعلام نظر قطعی به این شکل وجود نداره. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

ابوالفضل فلاحیان
3 سال قبل

سلام لباسشویی ارج مدل 4224دارم وقتی لباسشویی آبگیری میکنه وقتی میچرخه یی صدای خش خش میاد که بعد چند دور صدا قطع میشه پشتش هم بازم تسمه رو درآوردم صدا از موتور میاد مشکل از چیه موتوره لطفا راهنمایی کنید ممنون

Support
پاسخ به  ابوالفضل فلاحیان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه بررسی بشه نمیشه به این شکل در مورد ایراد دستگاه نظر داد. ممکنه صدا به دلیل مشکل موتور، شفت ، بلبرینگ، پولی شفت و … باشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

علی یوسف میرزا
3 سال قبل

آقایون مهندس سلام گرم من از خطه ترکمن صحرا.ممنون بابت راهنمایی توی سایتتون من بدون مراجعه به تعمیرکار تونستم با نوشته های شما لباسشویی خودم را دوباره راه اندازی کنم.ممنون خدا اجرتان دهد و هر چی خواست به خانواده شما بدهد

Support
پاسخ به  علی یوسف میرزا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
باعث رضایت ماست که مطالب برای شما مفید بوده.
موفق باشید

جعفری
3 سال قبل

با سلام ماشین لباسشویی ال جی داریم جدیدا مایع نرم کننده وارد ماشین نمیشه و بعد شستشو هنوز در ظرف قرار داره ولی پودر و اینها استفاده شده علت چیست؟

Support
پاسخ به  جعفری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا کشوی جاپودری رو خارج کنید و بشویید. قسمت مربوط به نرم کننده (قطعه پلاستیکی رنگی) رو هم از جاپودری جدا کنید و شستشو بدید. نرم کننده باید حتما”تا زیر خط MAX ریخته بشه. نرم کننده حتما باید با آب رقیق بشه. در صورتی که این موارد رو رعایت کردید اما همچنان مشکل وجود داره، لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

فرزاد
پاسخ به  جعفری
2 سال قبل

سلام… ماشین لباسشویی پاک شوما دو قلو دارم… ۱۰ماه میشه خریدمش… الان موتورش کار نمیکنه اگه با دست بچرخونم کمی کار میکنه دوباره وای میسته… دلیلش چیه… موتورشم داغ میکنه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  فرزاد
2 سال قبل

سلام حتما باید تکنسین مجرب برای رفع ایراد مراجعه کند. در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید.

شیرین موسوی
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
لباسشویی سامسونگ ۷کیلویی دارم.. مدتی هست ارور SUd می ده
میتونید راهنماییم کنید؟

Support
پاسخ به  شیرین موسوی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این کد خطا مربوط به استفاده‌ی زیاد از مواد شوینده و کف کردن بیش از حد دستگاه هست. برای رفع خطای sud در ماشین لباسشویی سامسونگ به دستگاه اجازه بدید تا عادی کار کنه. در صورتی که مشکل برطرف نشد، از برنامه “شستشوی بهینه درام” استفاده کنید. این گزینه در برخی مدل‌ها وجود داره، در عوض میتونید سیکل شستشو رو بدون لباس و با برنامه لباسهای نخی در درجه حرارت 90 درجه شروع کنید. فیلترها و شیلنگهای خروجی رو از نظر مسدود بودن بررسی کنید. در صورتی که نمایش پیغام sud در ماشین لباسشویی سامسونگ ادامه داره برای بررسی دستگاهتون درخواست تعمیرات ثبت کنید.
موفق باشید

Mahdi
2 سال قبل

با سلام لباسشویی پاکشوما امروز روشن کردم لباس ها رو شست یهو ارور داد و دیگه دیگ نچرخید آبگیری میشه صدا مثل شستن لباس میده ولی دیگ نمیچرخه راهنمایی کنید لطفا ممنون

Support
پاسخ به  Mahdi
2 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا میفرمایید دستگاه چه اروری نمایش داد؟ با توجه به ارور میشه به ایراد دستگاه پی برد.
متشکریم

Sara
2 سال قبل

سلام ماشین ۱۴کیلویی ال جی دارم آبگیری میکنه رولباسا ولی موقع چرخیدن علامت de میاد درب ماشین ازبالابازمیشه

Support
پاسخ به  Sara
2 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این ارور مربوط به بسته نشدن درب ماشین لباسشویی هست. لطفا درب دستگاه رو بررسی کنید.
موفق باشید

Ali
2 سال قبل

سلام لباسشویی ال جی 7کیلویی داریم مدتیه که از قسمت بالا جای دکمه ها بوی سوختگی میاد میشه بگید مشکل از کجاست

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Ali
2 سال قبل

با سلام
اگر در کارکرد دستگاه خللی ایجاد نمی شود دستگاه مشکلی ندارد زیرا در قسمت برد دستگاه یک عایق ژلاتینی وجود دارد که وقتی گرم می شود همچنین بوی سوختگی می دهد مخصوصا در برنامه هایی که دمای بالا و تایم بالا هست بیشتر اتفاق می افتد در غیر اینصورت اگر کارکرد دستگاه مشکلی دارد لطفا باشماره 1604 تماس بگیرید.

م حسینی
2 سال قبل

عالی

محمدرضایی
2 سال قبل

باسلام و خسته نباشید از داخل‌ماشین لباس شویی من صدای جرقه میاد واونم موقع خشک کردن و وقتی اینطور میشه داخل ماشین پر از کف هست و وقتی کم فاب میریزم میشوره ولی یه بوی سوختگی میده خیلی نگرانم که نسوزه و یا اتیش بگیره ایا مشکلش جدیه و نیاز به تعمیر دارد یا خیر لدفا کمکم کنید با تشکر۰

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محمدرضایی
2 سال قبل

سلام وقت شما بخیر.
این مورد رو حتما باید یه متخصص بررسی کنه.
سلامت باشید

رضایی
1 سال قبل

سلام من امشب ساعت ۱۰ ماشینم دوبار نیم ساعت روشن کردم ولی لباس آخرشب بیرون آوردم بوی سیم سوخته شدید میدن میترسم ماشین چیزی شده باشه مدلش پاکشوما

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  رضایی
9 ماه قبل

سلام. ممکنه مشکل جدی پیش اومده باشه. حتما از یک متخصص بخواهید دستگاه رو بررسی کنه.