لوگوی کاردون

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

Diagnosing washing machine shock absorber failure
فهرست محتوا

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

کمک فنر ماشین لباسشویی قطعه ای است که در تمام ماشین لباسشویی های امروزی به کار رفته است این قطعه حرکت دیگ را کم می کند. اگر دقت کرده باشد در حین عملیات شستشو و آب کشی دیگ ماشین لباسشویی با تکان های شدیدی روبرو خواهد شد بنابراین باید این تکان ها مدیریت شود تا دیگ لباسشویی آسیب نبیند. برای تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی می توانید به تکان ها و لرزش های بیش از حد ماشین لباسشویی دقت نمایید.

اگر کمک فنر ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشد در مرحله آبکشی و خشک کردن با سرو صدای زیادی مواجه خواهید شد در حدی که تحمل آن غیرممکن خواهد بود در این صورت باید اقدام به تعویض این قطعه نمایید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد و یا از یکی از دوستان و آشنایان خود شنیده باشید که ماشین لباسشویی در حین فعالیت حرکت کند ! این اتفاق زمانی رخ می دهد که کمک فنر ماشین لباسشویی دچار آسیب دیدگی و یا خرابی شده باشد.

در این شرایط باید کمک فنر ماشین لباسشویی بررسی شود تا در صورت خرابی اقدام به تعویض آن ها نمایید لازم است بگوییم تعویض کمک فنر نیاز به دانش و تجربه کافی دارد باز هم مثل همیشه یادآوری می کنیم در صورتی که دانش فنی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی ندارید اقدام به تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی نکنید.

علت خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی چیست؟

Diagnosing washing machine shock absorber failure

۱) لرزش بیش از حد

یکی از دلایل رایج خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی به لرزش بیش از حد مربوط است. هنگامی که ماشین لباسشویی در حال کار است، به دلیل چرخش درام خود لرزش طبیعی ایجاد می‌کند. کمک فنرها برای تعدیل این ارتعاشات طبیعی طراحی شده‌اند؛ اما لرزش‌های طولانی‌مدت و شدید به مرور زمان آن‌ها را دچار فرسایش می‌کنند. نصب نادرست و تعادل ناکافی، این مشکل را تشدید خواهد کرد و منجر به خرابی زودرس کمک فنرها می‌شود.

۲) نقص در طراحی

یکی دیگر از دلایل خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی، به استفاده از کمک فنرهای بی‌کیفیت یا بد طراحی شده برمی‌گردد. برخی از تولیدکنندگان، مواد یا طرح‌های ارزان‌تری را انتخاب می‌کنند که ممکن است قادر به تحمل لرزش و فشار مداوم نباشند. کمک فنرهای ضعیف به‌سرعت فرسوده می‌شوند و موجب لرزش بیش از حد دستگاه یا حتی نامتعادل شدن آن در حین کار هستند.

در برخی موارد، اشتباهات در حین فرآیند تولید، مانند استفاده از مواد نامرغوب یا مونتاژ معیوب هم می‌تواند کمک فنرها را ضعیف کند و احتمال خرابی آن‌ها را افزایش دهد. این عیوب معمولا تا زمانی که ماشین لباسشویی برای مدتی استفاده نشده است، آشکار نخواهند شد. بنابراین حتما باید ماشین لباسشویی را از برندهای شناخته شده و دارای ضمانت چند ساله خریداری کنید.

۳) اضافه بار

اضافه بار ماشین لباسشویی نیز یکی از دلایل رایج خرابی کمک فنرها است. اگر دستگاه را بیش از ظرفیت اسمی آن بارگذاری کنید، فشار زیادی بر کمک فنرها وارد می‌شود. امری که نهایتا منجر به خراب شدن زودرس آن‌ها خواهد شد. ضمنا اضافه بار، با افزایش لرزش و صدا در طول چرخه شستشو همراه است که بر تجربه کلی استفاده کاربر از ماشین لباسشویی تاثیر منفی می‌گذارد.

۴) نگهداری نادرست

نگهداری ضعیف و بی‌توجهی هم خرابی کمک فنرها را تسریع می‌کند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به طور مرتب ماشین لباسشویی خود را بازرسی یا تمیز نمی‌کنند. آن‌ها با این کار خود اجازه می‌دهند تا کثیفی، زباله و باقیمانده مواد شوینده در لباسشویی جمع شوند. این آلاینده‌ها به مرور زمان به کمک فنرها نفوذ می‌کنند و باعث از دست دادن توانایی آن‌ها در جذب موثر ارتعاشات می‌شوند.

پس تمیز کردن و نگهداری منظم لباسشویی می‌تواند عمر مفید کمک فنر ماشین لباسشویی را افزایش دهد. ضمنا وارد آمدن ضربه به لباسشویی نیز ممکن است عمر کمک فنرها را کاهش دهد. بنابراین حتما در زمان اسباب‌کشی یا جابجایی ماشین لباسشویی خود، با نهایت دقت عمل کنید.

۵) نشت آب

نشت آب نیز می‌تواند منجر به خرابی کمک فنرهای ماشین لباسشویی شود. اگر آب به کمک فنرها نفوذ کند، خوردگی اجزای داخلی و کاهش عملکرد آن‌ها را در پی دارد. این امر مخصوصا وقتی صادق است که نشتی به‌موقع برطرف نشود یا ماشین لباسشویی در معرض رطوبت بیش از حد باشد.

۶) استهلاک طبیعی

سن ماشین لباسشویی یکی از عوامل موثر در خرابی کمک فنرها است. کمک فنرها با گذشت زمان، استفاده مداوم و قرار گرفتن در معرض عوامل مختلف محیطی دچار استهلاک می‌شوند. کمک فنرهای فرسوده نیز توانایی خود را در خنثی کردن موثر ارتعاشات از دست می‌دهند. بنابراین افزایش صدا و کاهش عملکرد ماشین لباسشویی کاملا طبیعی خواهد بود.

روش های جلوگیری از خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

Methods to prevent the failure of the washing machine shock absorber

کمک فنرها نقش مهمی در تثبیت عملکرد ماشین لباسشویی در طول شستشو و چرخش درام دارند. این قطعات از لرزش بیش از حد و آسیب احتمالی به سایر اجزای ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کنند. خوشبختانه روش‌های خوبی برای جلوگیری از خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی وجود دارد. در ادامه مطلب به معرفی بهترین این روش‌ها خواهیم پرداخت.

۱) بارگیری صحیح ماشین لباسشویی

پر کردن افراطی ماشین لباسشویی یک اشتباه رایج است که فشار بیش از حدی را به کمک فنرها وارد می‌کند. وزن لباس‌ها نیز باید به طور مساوی در سرتاسر درام توزیع شود تا کمک فنرها به طور صحیح و موثر کار کنند. علاوه بر این، توصیه می‌شود از شستن وسایل سنگین مانند فرش یا پتوهای بزرگ در ماشین لباسشویی خودداری کنید. زیرا این کار، کمک فنرها را تحت فشار شدید قرار می‌دهد و احتمال خرابی آن‌ها را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

۲) تعمیر و نگهداری منظم ماشین لباسشویی

تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی یک اقدام بسیار ضروری است. شما با پیروی از دستورالعمل‌های دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود می‌توانید درام، فیلتر تخلیه و محفظه مواد شوینده را به طور موثر تمیز کنید. این کار می‌تواند فشار کاری وارد شده بر کمک فنرها را تا حد زیادی کاهش دهد.

تعمیر به‌موقع ماشین لباسشویی پس از بروز اولین علائم خرابی کمک فنر آن نیز بسیار مهم است. در این شرایط باید بلافاصله ماشین لباسشویی را خاموش کرد. سپس با یک تکنسین واجد شرایط تعمیرات لوازم خانگی تماس گرفت. زیرا ادامه شستشوی لباس‌ها با کمک فنر آسیب‌دیده فقط به اضافه شدن هزینه تعمیرات خواهد انجامید.

۳) بررسی محل نصب ماشین لباسشویی

بررسی سطح زیرین ماشین لباسشویی برای جلوگیری از خرابی کمک فنرها بسیار اهمیت دارد. زیرا دستگاه باید کاملا متعادل باشد تا فشار وارده بر کمک فنرها کاهش یابد. برای این کار باید پایه‌های ماشین لباسشویی را تا زمان تراز شدن دستگاه تنظیم کنید.

۴) انتخاب چرخه شستشوی مناسب ماشین لباسشویی

انتخاب چرخه شستشوی مناسب برای جلوگیری از احتمال خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی ضروری است. اقلام ظریف و سبک به چرخه شستشوی ملایم‌تری نیاز دارند، در حالی که برای اقلام سنگین‌تر باید چرخه قوی‌تری را انتخاب کرد. به طور کلی، انتخاب چرخه اشتباه منجر به لرزش و فشار بیش از حد بر کمک فنرها می‌شود.

۵) جلوگیری از ضربه خوردن ماشین لباسشویی

اجتناب از حرکت دادن یا وارد آوردن ضربه‌های ناگهانی به ماشین لباسشویی هم می‌تواند به جلوگیری از خرابی کمک فنرها کمک کند. ماشین لباسشویی را همیشه با دقت بالا حرکت دهید یا جابه‌جا کنید. ضمنا مطمئن شوید که به دیوارها یا اشیای دیگر برخورد نکند. ضربه‌های ناگهانی به اجزای داخلی ماشین لباسشویی ازجمله کمک فنرها، آسیب می‌رساند و کارایی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

انواع مختلف کمک فنر ماشین لباسشویی

کمک فنرها نقش مهمی در حفظ عملکرد روان ماشین‌های لباسشویی دارند. در حال حاضر، دو نوع کمک فنر هیدرولیک و فنری در ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌شوند. هر نوع کمک فنر، طراحی و عملکرد خاص خود را دارد؛ اما هدف هردو، کاهش ارتعاشات و نویز در طول چرخه شستشو است.

۱) کمک فنر هیدرولیک

ضربه‌گیر هوایی از یک پیستون تشکیل شده است که از طریق یک سیلندر پر از مایع هیدرولیک حرکت می‌کند. هنگامی که ماشین لباسشویی می‌چرخد، پیستون هوا را فشرده و ارتعاشات را جذب می‌کند. بنابراین از انتقال لرزش به ساختار دستگاه جلوگیری خواهد شد.

کمک فنرهای هیدرولیک به دلیل اثربخشی در کاهش صدا و عملکرد روان ماشین لباسشویی شهرت دارند. این نوع ضربه‌گیر اغلب در ماشین‌های لباسشویی رده‌بالا استفاده می‌شود. زیرا عملکردی عالی در کاهش سطح سروصدا دارد.

۲) کمک فنر فنری

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای ضربه‌گیرهای فنری هستند. این کمک فنرها به جای استفاده از هوا، یک سیستم فنر خطی برای جذب ارتعاشات دارند. این کمک فنرها از فنری تشکیل شده‌اند که بر اساس نیروی وارده به آن، کشیده یا فشرده می‌شود.

این سیستم، امکان جذب شوک سازگارتر و متعادل‌تری دارد و درنتیجه، عملکرد نرم‌تری را در ماشین لباسشویی ایجاد می‌کند. کمک فنرهای فنری معمولا در ماشین‌های لباسشویی سنگین یا تجاری استفاده می‌شوند؛ جایی که دوام و پایداری کمک فنرها بسیار مهم است.

آموزش تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی

خوشبختانه راه تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی بسیار ساده است و در صورت مشاهده هر گونه لرزش بیش لز حد باید آن را جدی بگیرید. و برای تعویض این قطعه بر طبق موارد ذیل عمل کنید.

1.یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از انجام کارهای تعمیرات لوازم خانگی باید انجام دهید دو شاخه دستگاه را از برق جدا کنید تا با خیالی آسوده به انجام مراحل بعدی بپردازید.

2.لازم در این مرحله لوله تخلیه و شیر برقی را از شیر آب جدا کنید.

3.اگر قبلا این کار را انجام داده اید و یا در این زمینه تخصص دارید می دانید که کمک فنر ماشین لباسشویی به بدنه خارجی دستگاه چسبیده است و برای تعویض آن لازم است پنل جلویی و عقبی دستگاه را باز کنید.

روغن کاری کمک فنر لباسشویی

کمک فنرهای ماشین لباسشویی برای عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر به روغن کاری نیاز دارند. برای روغن کاری کمک فنرهای ماشین لباسشویی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید مطمئن شوید که ماشین لباسشویی خاموش و غیرفعال است و به طور کامل خنک شده است.
  • با استفاده از کلید مناسب، قسمت جلویی ماشین لباسشویی را باز کنید.
  • برای دسترسی به کمک فنرها، پوشش محافظ را از بالای آن‌ها بردارید.
  • سپس با استفاده از یک روغن کمک فنر مخصوص، تعداد چند قطره روغن را در هر یک از محفظه‌های کمک فنر قرار دهید.
  • پوشش محافظ را به محل قبلی برگردانید و درب ماشین لباسشویی را ببندید.
  • ماشین لباسشویی را روشن کرده و چرخه شستشویی را اجرا کنید تا روغن به طور یکنواخت در کمک فنرها توزیع شود.

توصیه می‌شود روغن کاری کمک فنرهای ماشین لباسشویی را حداقل هر شش ماه یکبار انجام داده و در صورت نیاز، از روغن مخصوص کمک فنر استفاده کنید.

مراقبت از ماشین لباسشویی

برای اینکه لباسشویی تان درگیر تعمیر و هزینه های ناشی از تعویض قطعات نشود، مراقبت از لباسشویی خود را داشته باشید تا زود خراب و فرسوده نگردد. از مهم ترین موارد در نگهداری لباسشویی موارد زیر می باشد.

  • لباسشویی را به اندازه ظرفیتی که دارد پر کنید.
  • هر چند وقت یکبار لباسشویی خود را با مواد شوینده مناسب تمیز نمایید.
  • لباسشویی باید تراز و تنظیم شود.
  • از قرار دادن وسایل سنگین بر روی لباسشویی خود، خودداری نمایید.
  • از شوینده های مناسب برای لباسشویی استفاده نمایید.
  • اگر دستگاهتان دچار لرزش است ان را رفع نمایی تا باعث خرابی در قسمت کمک فنر ماشین لباسشویی نشود.

تعمیر کمک فنر ماشین لباسشویی ال جی

برای تعمیر کمک فنر ماشین لباسشویی خود بهتر است از افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه ای کمک بخواهید. کارشناسان زبده کاردون، نحوه تعویض کمک فنر لباسشویی ال جی و تعمیر آن را به درستی می دانند. می توانید با خیال راحت، دستگاه خود را به دست متخصصین ما در جهت تعمیر کمک فنر ماشین لباسشویی ال جی بسپارید.

اگر ماشین لباسشویی شما لرزش های شدیدی دارد و در هنگام کارکردن دچار لرزش است، احتمال زیاد کمک فنر لباسشویی خراب شده است. دلیل عمده لرزش های ماشین لباسشویی به علت خراب بودن کمک فنرها است.

از دلایل خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی ال جی، استفاده زیاد و مکرر از ان، فرسودگی و ضربه خوردگی است.

در تعمیر کمک فنر ماشین لباسشویی ال جی معمولا سعی بر تعمیر قطعه مورد نظر است و اگر قابل تعمیر نباشد، قطعه باید تعویض شود.

برای تعمیر لباسشویی LG خود در هر نقطه از تهران که هستید، با کارشناسان کاردون در ارتباط باشید و درخواست خود را ثبت نمایید.

هزینه تعویض کمک فنر لباسشویی

از آنجاییکه هزینه تعویض قطعات لباسشویی کمی بالا است، بهتر است در مراقبت از دستگاه خود کوشا باشید و به محض وجود خرابی و ایراد از تعمیرکاری ماهر کمک بخواهید.

هزینه تعمیر و تعویض کمک فنر لباسشویی به برند و مدل ان بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت تعمیر و تعویض کمک فنر لباسشویی با کارشناسان کاردون در ارتباط باشید.

تست کمک فنر لباسشویی

بهترین راه برای تست درست کار کردن فنر لباسشویی و اطمینان از سلامت آن توجه به لرزش ها و صداهایی که در هنگام استفاده از لباسشویی ایجاد میشود.

 ماشین های لباسشویی در بخش جلویی دارای کمک فنر هستند که کاربرد آن برای کاهش حرکت محفظه داخل دستگاه می باشد. اگر این فنرها خراب وفرسوده باشند؛ در پروسه شستشو و خشک کردن لباس با لباسشویی صدای بلند کوبیده شدن شنیده می شود. در این صورت باید کمک فنرها تعویض شوند. از تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر و تعویض آن کمک بخواهید.

کمک فنر ماشین لباسشویی سامسونگ

 ماشین لباسشویی از برند سامسونگ نیز مانند دیگر لباسشویی ها دارای کمک فنر است. کمک فنر ها در بالای محفظه و دو فنر هم در قسمت پایین قرار دارند. در ماشین لباسشویی سامسونگ در اثر خرابی کمک فنرها، دستگاه دچار لرزش و تکان می شود. در این صورت حتما باید سینی جلوی دستگاه باز شود و تعمیرات توسط کارشناسان زبده و ماهر انجام گردد. استفاده از کمک فنر های نامناسب و نامرغوب و خراب باعث آسیب و شکستگی محفظه و یا همان دیگ لباسشویی سامسونگ می شود.

سوالات متداول

دو شاخه دستگاه را از برق جدا کنید تا با خیالی آسوده به انجام مراحل بعدی بپردازید.

اگر کمک فنر ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشد در مرحله آبکشی و خشک کردن با سرو صدای زیادی مواجه خواهید شد در حدی که تحمل آن غیرممکن خواهد بود.

اگر کمک فنر ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشد در مرحله آبکشی و خشک کردن با سرو صدای زیادی مواجه خواهید شد در حدی که تحمل آن غیرممکن خواهد بود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

9 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عادل امیری
3 سال قبل

قیمت کمک فنر همراه با نصب چنده؟

Support
پاسخ به  عادل امیری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا کارشناس پس از بررسی دستگاه هزینه رو به شما اعلام کنن.
موفق باشید

بهداد زرمهری
2 سال قبل

سلام
هر عدد کمک فنر ال جی ۷ کیلو چنده؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  بهداد زرمهری
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
بستگی با مدل دستگاه دارد لطفاً مدل اعلام گردد
یا با شماره 1604 تماس بگیرید

آراد
2 سال قبل

کمک فنرو میشه روغن زد دوباره نصب کرد

a.nazari
مدیر
پاسخ به  آراد
2 سال قبل

سلام اگر نمد داخل کمک سالم باشه بله کار میکنه

حمیدرضا
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی هم شما انجام میدین؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حمیدرضا
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله تمامی سرویس های ماشین لباسشویی توسط کاردون انجام می شوند.

سید بهروز
7 ماه قبل

سلام من لباسشویی ال جی 12کیلویی دارم 10سال داره کار می‌کنه ولی به تازگی صدای زیادی میدهد فکر کنم کمک وسط خراب هزینه چقدر برای تعمیر کمک فنر چند ممنون