لوگوی کاردون

علت زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی

علت زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

یکی از مشکلات شایع کاربرانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند زوزه کشین ماشین ظرفشویی هنگام کار کردن دستگاه می باشد. به راستی علت زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی چیست؟ موضوع مهمی که باید بسیار به آن توجه داشته باشید این است که صدای سوت و یا هر گونه سر و صدا از ماشین ظرفشویی نشان از خرابی دستگاه است و باید آن را جدی بگیرید. توصیه کاردون به شما مخاطبین همیشگی این است که در صورت شنیدن صداهای غیر طبیعی از دستگاه با یک متخصص مشورت نمایید و حتما آن را برطرف کنید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده نمایید.

علت زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی چیست؟

What is the cause of howling dishwasher

همان طور که می دانید شنیدن سر و صدا در ماشین ظرفشویی کاملا غیر طبیعی می باشد و باید قطعات مختلفی را بررسی کنید تا بتوانید مشکل را پیدا کنید و آن را برطرف نمایید. لازم است برای افزایش آگاهی خود در این باره بیشتر بدانید همان طور که می دانید گاهی اوقات ممکن است با گیر کردن اجسام در پمپ تخلیه سر و صداهایی به گوشتان برسد بنابراین بهتر است هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن پمپ تخلیه اقدام نمایید تا در صورت مشاهده هر گونه جسم خارجی آن را تخلیه نمایید.

البته لازم است بدانید در برخی مواقع ممکن است خراب شدن پمپ تخلیه هم با سر و صدا همراه باشد که در این صورت بهتر است تشخیص و تعمیر را به فرد متخصص بسپارید زیرا تعویض پمپ تخلیه نیاز به دانش فنی دارد و در صورت نداشتن دانش فنی ممکن است خسارات بیشتری به دستگاه وارد نمایید.

اگر مشکل از پمپ تخلیه نبود دومین قطعه ای که می توان به آن مشکوک شد بازوی اسپری است در صورتی که سال هاست از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید ممکن است در اثر ساییدگی و یا برخورد بازوی اسپری با دیگر اجسام سر و صداهایی به گوشتان برسد و شما را نگران کند گاهی اوقات می توانید با چرخاندن بازوی اسپری از سالم بودن آن مطمئن شوید و در صورتی که این قطعه به راحتی نچرخد باید برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام نمایید.

چرا ماشین ظرفشویی سر و صدا دارد؟

Why does the dishwasher make noise

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم خراب شدن قطعات می تواند منجر به تولید صدا در ماشین ظرفشویی شود بنابراین باید تمامی قطعات را بررسی کنید تا مشکل را بیابید. یاتاقان در ماشین ظرفشویی از جنس پلاستیک است که بازوی اسپری و بازوی شستشو درون آن قرار دارد اگر این قطعه در اثر ساییدگی خراب شود باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

بازوی آبپاش برای شستن و آبکشی ظروف استفاده می شود در صورتی که تمامی موارد بالا را بررسی کرده اید اما باز هم مشکل شما با سر و صدا برطرف نشده است بهتر است این قطعه را بررسی کنید زیرا در صورت شل شدن و یا خرابی این قطعه با ظروف برخورد کرده و صداهای غیر طبیعی به گوشتان خواهد رسید. خوشبختانه در حال حاضر اطلاعات کافی درباره سرو صدای ماشین ظرفشویی در اختیار دارید در صورتی که ماشین ظرفشویی شما دچار این مشکل شود می توانید تمامی موارد بالا را بررسی کنید تا مشکل را برطرف نمایید.

اگر دلیل اصلی سرو صدا وجود اجسام خارجی در ماشین ظرفشویی بود خودتان هم می توانید دست به کار شوید و مشکل را برطرف نمایید اما اگر مشکل از قطعات داخلی دستگاه باشد لازم است از یک فرد متخصص برای برطرف کردن مشکل کمک بخواهید زیرا با نداشتن دانش فنی و تجربه در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی می توانید نگرانی هایتان را افزایش دهید و علاوه بر آن بر هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی هم بیافزایید بنابراین بهتر است کار را به کاردون بسپارید تا از نتیجه کار رضایت داشته باشید.

سوالات متداول

در صورتی که سال هاست از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید ممکن است در اثر ساییدگی و یا برخورد بازوی اسپری با دیگر اجسام سر و صداهایی به گوشتان برسد و شما را نگران کند گاهی اوقات می توانید با چرخاندن بازوی اسپری از سالم بودن آن مطمئن شوید و در صورتی که این قطعه به راحتی نچرخد باید برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام نمایید.

یاتاقان در ماشین ظرفشویی از جنس پلاستیک است که بازوی اسپری و بازوی شستشو درون آن قرار دارد اگر این قطعه در اثر ساییدگی خراب شود باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها