لوگوی کاردون

علت سوختن تلویزیون

علت سوختن تلویزیون

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شاید شنیده اید که می گویند تلویزیون سوخت ! این عبارت بدین معناست که بک لایت های تلویزیون سوخته است اما همیشه بعد از روشن نشدن تلویزیون به دنبال علت سوختن تلویزیون هستیم در صورتی که مشکل اصلی بک لایت ها هستند و علت سوختن آن ها نیز متفاوت می باشد شاید بهتر باشد ابتدا بدانید بک لایت چیست و چقدر عمر می کنند؟ برای بالا بردن سطح اطلاعات خود در این زمینه بهتر است تا انتهای این مطلب با کاردون همراه باشید زیرا امروز هم یک نکته آموزشی جذاب در انتظار شماست.

علت سوختن تلویزیون چیست؟

The reason for burning the TV

همیشه به دنبال علت مشکلات هستیم و می خواهیم بدانیم چرا این اتفاق رخ می دهد ! اما این بار لازم است درباره اجزای داخلی تلویزیون اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید راحتتر دلیل را درک کنید. بک لایت مجموعه ای از لامپ های مهتابی و یا ال ای دی است که منجر به تولید نور می کنند تا شما بتوانید از تصاویر تلویزیون بهره مند شوید اگر تصور می کنید تلویزیون شما سوخته است باید بگوییم در اشتباهید زیرا عمر این لامپ ها به پایان رسیده اند و می توانیم بگوییم بک لایت تلویزیون شما سوخته است.

عمر بک لایت ها در تلویزیون های ال سی دی بیشتر از تلویزیون های ال ای دی بود اما شرکت های تولید کننده تلویزیون از تکنولوژی پیروی کردند و این موضوع را نادیده گرفتند. حالا که این اتفاق افتاده ما برای بیشتر شدن عمر تلویزیون باید چکاری انجام دهیم؟ و یا علت خرابی بک لایت در تلویزیون ها چیست؟

شاید لازم است بدانید تعمیر بک لایت تلویزیون کار بسیار ظریف و حساسی می باشد که باید توسط یک تعمیرکار تلویزیون انجام شود زیرا نیاز به تخصص و دانش فنی دارد در ضمن برای تعمیر بک لایت باید ابتدا پنل تلویزیون را جدا کنید که این کار بسیار حساسی می باشد در صورت آسیب دیدن پنل که قطعه با ارزشی در تلویزیون می باشد باید هزینه های بالایی برای تعمیرات و یا تعویض این قطعه پرداخت کنید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر تلویزیون خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون کاردون استفاده کنید.

چرا بک لایت تلویزیون میسوزد؟

Why does the TV backlight burn

یکی از مواردی که دلیل سوختن بک لایت تلویزیون می باشد و به افراد خانواده بستگی دارد استفاده نادرست از تلویزیون می باشد اگر در ساعات متوالی از تلویزیون استفاده می کنید باید منتظر روزی باشید که به دنبال تعمیرکار تلویزیون برای تعمیر آن هستید زیرا تلویزیون هر 2 الی 3 ساعت استفاده نیاز به 15 دقیقه استراحت دارد در صورتی که بی وقفه از تلویزیون خود استفاده می کنید به بک لایت ها آسیب وارد می شود.

دلیل دیگر خرابی و یا سوختن بک لایت تلویزیون استفاده از کالای بی کیفیت می باشد در صورتی که به تازگی این قطعه را تعویض کرده اید اما مجدد با این مشکل روبرو شده اید باید بدانید قطعه به کار رفته از کیفیت پایینی برخوردار بوده است.

حال سوال اینجاست که از کجا بفهمیم مشکل از بک لایت تلویزیون است ؟ گاهی اوقات اتفاقاتی که رخ می دهد نشانه ای است که به شما هشدار خرابی بک لایت را می دهد که لازم است بدانید تا در صورت روبرو شدن با آن مشکلات سریعا اقدام نمایید. اگر تلویزیون شما صدا دارد ولی تصویر ندارد و یا در هنگام تماشای تلویزیون تصویر قطع می شود درحالی که صدا پخش می شود و یا شاید بعضی مواقع بخشی از تصویر تلویزیون شما تاریک شود در این صورت مشکل از بک لایت تلویزیون می باشد.

در هر صورت تمامی مشکلاتی که مربوط به تصویر تلویزیون است مربوط به خرابی و یا سوختن بک لایت می باشد و باید برای تعمیر و یا تعویض آن در کاردون ثبت سفارش نمایید تا همکاران و تیم متخصص کاردون در کوتاه ترین زمان در محل شما حاضر شوند.

سوالات متداول

عمر بک لایت ها در تلویزیون های ال سی دی بیشتر از تلویزیون های ال ای دی است.

برای تعمیر بک لایت باید ابتدا پنل تلویزیون را جدا کنید که این کار بسیار حساسی می باشد در صورت آسیب دیدن پنل که قطعه با ارزشی در تلویزیون می باشد باید هزینه های بالایی برای تعمیرات و یا تعویض این قطعه پرداخت کنید.

تلویزیون هر 2 الی 3 ساعت استفاده نیاز به 15 دقیقه استراحت دارد در صورتی که بی وقفه از تلویزیون خود استفاده می کنید به بک لایت ها آسیب وارد می شود.

جهت تعمیر تلویزیون سامسونگ خود می توانید از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها