لوگوی کاردون

علت بوق زدن یخچال

علت بوق زدن یخچال
فهرست محتوا

گاهی اوقات ممکن است به دنبال علت بوق زدن یخچال باشید و برای پیدا کردن پاسخ آن حتی در اینترنت هم جستجو کرده باشید بیشتر اوقات این اتفاق برای یخچال های امروزی و یا بهتر است بگوییم یخچال هایی که برفک نمی زنند اتفاق می افتد چرا که در یخچال های امروزی با استفاده از تکنولوژی های جدید قابلیت آلارم یا هشدار ایجاد شده است که به شما این امکان را می دهد تا از خرابی یخچال و فریزر مطلع شوید. در گذشته این امکان فقط در هواپیما ها وجود داشت که آلارم و هشدار خرابی قطعات را به صورت بوق زدن اعلام می کرد اما این روزها می توان از این تکنولوژی در وسایل و لوازم خانگی هم استفاده نمود.

علت بوق زدن یخچال چیست؟

What is the reason for the beeping of the refrigerator

همان طور که می دانید این قابلیت برای آلارم دادن و اعلام خرابی ها در یخچال تعبیه شده است بنابراین در صورت شنیدن صدای بوق از یخچال باید به دنبال علت آن باشید در حقیقت می توان گفت علت بوق زدن یخچال خرابی یکی از قطعات به کار رفته در یخچال می باشد. برد یخچال در صورت مواجه با هر گونه اختلال با آلارم زدن این مشکل را هشدار میدهد. شاید در برخی از یخچال ها اعلام هشدار به جای بوق زدن با چشمک زدن چراغ و یا روشن شدن چراغ هشدار همراه باشد.

در صورتی که قصد تعمیر یخچال خود در منزل را دارید، کافیست از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.

اگر مدت زمان زیادی است خانه نبوده اید و برق مدت زمان زیادی قطع شده است ممکن است یخچال به دلیل از دست دادن سرمای زیاد آلارم و هشدار را با بوق زدن اعلام نماید در این شرایط بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال خارج نمایید و یخچال را از برق بکشید و اجازه دهید یخچال 24 ساعت در حالت استراحت قرار گیرد سپس یخچال را به حالت اولیه باز گردانید اما اگر مدت کوتاهی برق رفته نیازی به انجام این کارها نمی باشد فقط دقت داشته باشید تا 24 ساعت از باز و بسته کردن بی مورد درب یخچال جلوگیری نمایید تا دمای یخچال به حالت نرمال باز گردد.

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین دلایل بوق زدن یخچال باز ماندن درب آن است اگر به مدت طولانی درب یخچال باز بماند صدای بوق به شما اعلام می کند تا از باز ماندن بیش از حد درب یخچال جلوگیری نمایید چرا که این تغییرات دمایی در یخچال می تواند برایتان دردسر ایجاد نماید. البته گاهی اوقات ممکن است لاستیک دور درب یخچال به دلیل خرابی و فرسودگی مانع از بسته شدن درب یخچال شود که در این شرایط لازم است از تعمیرکار یخچال برای تعویض آن کمک بخواهید.

علت بوق زدن یخچال دوو

بوق زدن ممتد در یخچال دوو یکی از علائم هشدار می‌باشد این صدا به دلایل مختلفی می تواند به وجود بیاید احتمال دارد دمای یخچال زیاد بالا رفته باشد یا اینکه درب یخچال به طور کامل بسته نشده باشد و یا اینکه برای مدت طولانی درب باز مانده باشد و این باعث بوق ممتد در یخچال دوو می شود. به طور کلی هر موقع که مشکلی در ساید بای ساید دوو پیش بیاید که برد الکترونیکی احساس کند که این مشکل غیر طبیعی است، آلارم هشدار خود را روشن می‌کند و بوق می‌زند.

یخچال فریزر ساید بای ساید دوو دو قسمت الکتریکی و مکانیکی دارد. قسمت مکانیکی ساید بای ساید دوو مکانیزم چرخش گاز را در بر می‌گیرد. اگر گاز درون دستگاه کم شود یا موتور کمپرسور که قابلیت سیلندر ماشین را دارد و وظیفه مکش و دمش را بر عهده دارد، از فشار بیافتد، برد الکتریکی مشکل را با بوق زدن به شما اعلام می‌کند.

چرا صدای بوق یخچال و فریزر خاموش نمی شود؟

Why doesn't the sound of the refrigerator and freezer beep

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به طور ناگهانی متوجه صدای بوق یخچال شوید مطمئنا این صدا برایتان نگران کننده است و از شنیدن آن مضطرب می شوید اما اگر علت آن را بدانید می توانید کمی آرام تر رفتار کنید و از نگرانی هایتان کمتر کنید. اگر درجه یخچال شما پایین است و شما یخچال را بیش از گذشته پر کرده اید ممکن است به دلیل کم بودن درجه یخچال با صدای بوق مواجه شوید که در این شرای یا باید درجه یخچال را تغییر دهید و یا منتظر بمانید تا دمای یخچال به دمای نرمال برسد.

البته که مشکلات فنی زیادی هم وجود دارد که می تواند علت بوق زدن یخچال باشد و در صورت داشتن صفحه نمایش بر روی یخچال با نمایش ارور مربوط به خرابی آن را به شما اعلام می کند. در صورت خرابی ترموستات سیستم برودتی یخچال با اختلال روبرو می شود که نتیجه آن خرابی تنظیمات دمایی یخچال است بنابراین در صورت شنیدن صدای بوق از یخچال لازم است موارد احتمالی را بررسی نمایید و در صورت برطرف نشدن مشکل از کاردون کمک بخواهید.

سوالات متداول

 علت بوق زدن یخچال خرابی یکی از قطعات به کار رفته در یخچال می باشد.

بوق زدن ممتد در یخچال دوو یکی از علائم هشدار می‌باشد این صدا به دلایل مختلفی می تواند به وجود بیاید احتمال دارد دمای یخچال زیاد بالا رفته باشد یا اینکه درب یخچال به طور کامل بسته نشده باشد و یا اینکه برای مدت طولانی درب باز مانده باشد و این باعث بوق ممتد در یخچال دوو می شود.

ممکن است یخچال به دلیل از دست دادن سرمای زیاد آلارم و هشدار را با بوق زدن اعلام نماید در این شرایط بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال خارج نمایید و یخچال را از برق بکشید و اجازه دهید یخچال 24 ساعت در حالت استراحت قرار گیرد.

اگر از یخچال برند پارس استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال پارس کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها