لوگوی کاردون

چرا کولر گازی را می شویند

چرا کولر گازی را می شویند
فهرست محتوا

همان طور که می دانید با ورود به فصل گرما لازم است برای راه اندازی کولر گازی که حدود 6 ماه از آن استفاده نکرده اید اقدام نمایید شاید شما جزو افرادی هستید که به سرویس کولر گازی اهمیتی نمی دهید و با شروع فصل گرما فقط با روشن کردن کولر گازی به خنک شدن محیط اطراف فکر می کنید لازم است بدانید برای جلوگیری از خرابی های کولر گازی باید دستگاه سرویس شود تا عملکرد بهتری داشته باشد سوال اصلی این است که چرا کولر گازی را می شویند برای سرویس دستگاه انجام این کار الزامی است. اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟ اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید با کاردون همراه شوید.

چگونه کولر گازی را تمیز کنیم

چرا کولر گازی را می شویند

در صورتی که کولر گازی در جایی نصب شود که بیشترین آلودگی و کثیفی را به خود جذب نماید شستن کولر گازی برای عملکرد بهتر دستگاه الزامی است اما نکته مهم اینجاست که اگر در این زمینه تخصص و تجربه کافی ندارید برای شستن کولر گازی اقدام نکنید و کار را به کاردون بسپارید چرا که ممکن است به دستگاه آسیب جدی وارد شود برای ثبت سفارش در کاردون می توانید با نصب اپلیکیشن کاردون به راحتی به جمع کاردونی ها بپیوندید.

همان طور که در مقالات قبلی هم اشاره کردیم یکی از دلایل خنک نبودن باد کولر گازی کثیف بودن کندانسور می باشد به همین منظور لازم است برای شستن آن از متخصصین در این زمینه کمک بخواهید و یا اگر در این زمینه تجربه و دانش فنی دارید می توانید خودتان دست به آچار شوید. برای شستشوی کندانسور کولر گازی ابتدا دستگاه را از برق جدا نموده و با رعایت نکات ایمنی در حفظ سلامت خود و دیگران کوشا باشید. افرادی که اقدام به شستن کندانسور کولر گازی می کنند به دو دسته تقسیم می شوند کسانی که در این زمینه کاملا مبتدی هستند و اصلا نمی دانند از کجا شروع کنند و کسانی که با مسائل فنی آشنایی دارند و می خواهند برای شستن کولر گازی اقدام کنند.

آموزش شستن کندانسور کولر گازی

اگر در زمینه شستشوی کندانسور کولر گازی مبتدی هستید و در این باره هیچ گونه تخصص و دانش قبلی ندارید با کاردون همراه شوید تا شما را در این مسیر راهنمایی نماید. اول از همه رعایت نکات ایمنی را فراموش نکنید در صورتی که در خانه کارواش خانگی دارید می توانید با استفاده از این دستگاه تمامی آلودگی ها و کثیفی ها را از روی دستگاه و کندانسور پاک کنید زیرا با استفاده از این دستگاه آب با فشار خارج می شود که منجر به تمیز شدن دستگاه می شود.

چگونه کولر گازی را ریست کنیم

در این شرایط ممکن است نگران موتور فن بیرونی دستگاه باشید که خیس شده است بهتر است نگران نباشید زیرا این قطعه در برابر آب عایق می باشد و مشکلی وجود ندارد اما دقت داشته باشید قبل از خشک شدن کامل قطعات برای روشن کردن کولر گازی اقدام نکنید. دقت داشته باشید اگر از کارواش خانگی برای از بین بردن آلودگی ها و کثیفی ها استفاده می کنید بهتر است از راه دور این کار را انجام دهید تا تا فشار آب دلیل بر خم شدن فین های دستگاه نشود.

و اما اگر با مسائل فنی آشنایی دارید می توانید با وسواس بیشتری برای تمیز کردن کندانسورها اقدام نمایید بهتر است پنل بیرونی دستگاه را باز نمایید و تمامی فین ها را به طور جداگانه تمیز کنید فقط دقت داشته باشید در هنگام شستشو سیم ها از جای خود باز نشود زیرا در صورت جدا شدن سیم ها مطمئنا برای تعمیر باید با کاردون در ارتباط باشید زیرا دانش فنی شمنا در این زمینه نمی تواند به شما کمک کند.

برای تعمیر کولر گازی خود می توانید از تعمیرکاران با تجربه کاردون کمک بگیرید.

سوالات متداول

زیرا برای سرویس دستگاه انجام این کار الزامی است.

 یکی از دلایل خنک نبودن باد کولر گازی کثیف بودن کندانسور می باشد.

بهتر است پنل بیرونی دستگاه را باز نمایید و تمامی فین ها را به طور جداگانه تمیز کنید فقط دقت داشته باشید در هنگام شستشو سیم ها از جای خود باز نشود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترنم
10 ماه قبل

آیا نیازه که هر ۶ ماه کولر گازی رو شست؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  ترنم
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بستگی به این موضوع داره که چه میزان از کولر گازی استفاده می کنید. اما معمولا در سال یک بار کولر گازی شسته بشه کافی هست.