لوگوی کاردون

نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی

نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

شاید شما هم بعد از شسته شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی شاهد این صحنه بوده‌اید که مقداری از آب داخل جاپودری باقی مانده و حتی آب از داخل جاپودری نشت کرده یا آب در مخزن نرم کننده ماشین لباسشویی باقی مانده است. اگر به دنبال علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی هستید تا انتهای این مطلب با کاردون همراه شوید. این مجموعه سعی دارد با انتشار مطالب و مقالات آموزشی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی از نگرانی‌های شما به هنگام بروز مشکل بکاهد بنابراین می‌توانید با مطالعه این مطالب علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود در زمینه تعمیرات لوازم خانگی به دنبال راه‌حلی برای برطرف کردن مشکل هم باشید.

نحوه کار چاپودری

این قطعه از قطعات خارجی دستگاه به حساب می‌آید که شاید تاکنون توجه زیادی به آن نداشته‌اید؛ اما باید بدانید که تمیز نکردن و بی‌توجهی به این قطعه می‌تواند مشکلات زیادی برایتان به وجود آورد.

این قطعه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر یک با علامت‌هایی مشخص شده‌اند. قسمت اول برای مواد شوینده است و باید در مقدار مواد شوینده دقت داشته باشید. لاین دوم برای شستشوی اصلی تعبیه شده است که در صورت لزوم می‌توانید از مواد شوینده برای پاک کردن لکه‌ها و سفید کردن لباس‌ها استفاده نمایید. لاین سوم هم برای نرم کننده می‌باشد.

شستن محفظه جاپودری بعد از هر بار استفاده از دستگاه باعث جلوگیری از انباشته شدن مواد شوینده و پودر ماشین لباسشویی درون جاپودری می‌شود. اگر می‌خواهید جاپودری ماشین لباسشویی را بشویید ابتدا دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید تا به هنگام تمیز کردن مشکلی ایجاد نشود،  سپس جاپودری را بیرون بکشید و با استفاده از آب گرم و پارچه برای تمیز کردن مواد شوینده‌ای که بر روی سطح آن باقی مانده است اقدام نمایید. بهتر است محفظه داخلی را هم با دستمال مرطوب تمیز نمایید سپس جاپودری را مجدد در قسمت خود قرار دهید.

 

چرا پودر در جاپودری حل نمیشه و در محفظه باقی می‌ماند؟

این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و ما در این مطلب به مهترین دلایل آن اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از پودر ماشین لباسشویی نامرغوب
  •  تنظیمات دمایی ماشین لباسشویی
  •  استفاده بیش از حد از پودر ماشین لباسشویی
  • شکستگی در قسمت متحرک مواد شوینده
جاپودری

استفاده از پودر ماشین لباسشویی نامرغوب

یکی از شایع‌ترین دلایل حل نشدن پودر در جاپودری، استفاده از پودر ماشین لباسشویی نامرغوب است. اگر از پودر ماشین لباسشویی تاریخ مصرف گذشته یا نامرغوب استفاده کنید، ممکن است در پایان فرآیند شستشو شاهد لکه‌های سفید روی لباس‌ها و یا باقی مانده پودر در جاپودری باشید.

تنظیمات دمایی ماشین لباسشویی

هنگام استفاده از پودرهای مخصوص ماشین لباسشویی باید به توضیحات نوشته شده بر روی بسته بندی آن دقت کنید و دمای ماشین لباسشویی را متناسب با دمای حل شدن مواد شوینده در نظر گرفت.

استفاده بیش از حد از پودر ماشین لباسشویی

بعضی از افراد بر این باورند که استفاده زیاد از مواد شوینده موجب تمیزی بیشتر لباس‌ها می‌شود و در استفاده از آن افراط می‌کنند؛ در صورتی که  استفاده بیش از حد پودر فقط باعث تولید کف بیشتر خواهد شد و این کف‌ها در انتهای شستشو روی لباس‌های شما باقی می‌ماند. حتی امکان سفیدک زدن لباس‌ها نیز وجود دارد.

شکستگی در قسمت متحرک مواد شوینده

هرگونه پوسیدگی یا شکستگی در قسمت جاپودری ممکن است باعث جمع شدن آب در این قسمت یا نشت آب شود، بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق هر شش ماه قسمت جاپودری را خارج و با کمک یک مسواک به تمیز کردن آبفشان‌های آن بپردازید. شما می‌توانید از سرویس دوره‌ای کاردون هم برای جلوگیری از خرابی دستگاه و بهبود عملکرد لباسشویی خود استفاده کنید.

نکات کلیدی

بعضی از افراد از استشمام بوی نامطبوع از قسمت جاپودری شکایت دارند. این مورد تنها به دلیل سرویس و تمیز نکردن جاپودری اتفاق می‌افتد. با گذشت زمان مواد شوینده در قسمت جاپودری رسوب می‌کند و نیاز است هر شش ماه دستگاه رسوب زدایی شود.

علت‌های جمع شدن آب در قسمت جاپودری و نرم کننده دستگاه یکسان است و در بشتر مواقع مشکل خاصی وجود ندارد و با رعایت کردن نکات بالا این اتفاق نخواهد افتاد.

در صورتی که موارد بالا را بررسی کردید و این مشکل برطرف نشد، احتمال دارد شیربرقی دستگاه دچار خرابی شده باشد که برای عیب یابی آن بهتر است با تکنسین متخصص لباسشویی در ارتباط باشید. ما در کاردون تا زمان برطرف شدن مشکل دستگاه در کنار شما خواهیم بود.

سوالات متداول

بله در گذر زمان موجب پوسیدگی قطعات و ایجاد کپک و بوی نامطبوع در دستگاه می‌شود

اگر سرویس دستگاه به صورت منظم انجام شود، خیر. در غیر این صورت به علت پوسیدگی نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد

معمولا قسمت اول مخصوص مواد شوینده و برای شستشوی اولیه تعبیه شده است و باید در مقدار مواد شوینده مصرفی دقت داشته باشید. لاین دوم برای شستشوی اصلی تعبیه شده است که در صورت لزوم می‌توانید از مواد شوینده برای پاک کردن لکه‌ها و سفید کردن لباس‌ها استفاده نمایید. لاین سوم هم برای نرم کننده است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بشری
11 ماه قبل

ببخشید من توی جاپودری ماشین لباسشویی همش لکه های سیاه رنگ می بینم دلیلش کیفیت پایین مواد شوینده اس یا چیز دیگه ای هست؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  بشری
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
لکه ها سیاه رنگ به دلیل کثیف بودن جا پودری ماشین لباسشویی به وجود میاد، با تمیز کردن جا پودری این مشکل برطرف میشه.