لوگوی کاردون

اب رفتن داخل کنترل تلویزیون

اب رفتن داخل کنترل تلویزیون

آنچه در این مطلب خواهید خواند

گاهی اوقات ممکن است در اثر بی توجهی و سهل انگاری و یا بر اثر یک اتفاق ناگهانی متوجه اب رفتن داخل کنترل تلویزیون شوید در این شرایط حتما نمی دانید باید چه اقدامی انجام دهید. کنترل تلویزیون یکی از ابزارهایی است که دسترسی به کانال های مختلف از راه دور را برایتان فراهم می کند نبود این وسیله زمانی احساس می شود که شما روبروی تلویزیون در حال عوض کردن کانال های مختلف هستید و به طور ناگهانی دیگر کنترل تلویزیون عمل نکند و با فشرد دکمه ها هیچ اتفاقی نیافتد در این شرایط حتما با ضربه زدن به ریموت تلویزیون می خواهید مشکل را برطرف نمایید اما باز هم شاهد اتفاق مثبتی نخواهید بود.

Water entering the TV control

اب رفتن داخل کنترل تلویزیون

شاید یکی از دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون اب رفتن داخل ریموت باشد. همان طور که می دانید بیشتر لوازم برقی دارای برد الکترونیکی هستند و گاهی اوقات وجود مشکل در برد دستگاه می تواند دلیل اصلی کار نکردن ریموت باشد اگر می خواهید خودتان برای تعمیر کنترل تلویزیون اقدام نمایید لازم است بدانید بعد از باز کردن ریموت برد کدام قطعه است بنابراین بهتر است بدانید یک طرف برد کنترل سبز رنگ است. دکمه های کنترل با استفاده از یک صفحه پلاستیکی به برد متصل شده اند. طرف دیگر برد کنترل قهوه ای رنگ است که در این قسمت ترانزیستور، خازن، آی سی، مقاومت و کریستال قرار گرفته است.

اگر هر یک از قطعات به کار رفته در قسمت قهوه ای رنگ برد کنترل دچار مشکل شوند کنترل به درستی کار نمی کند البته ممکن است برخی مواقع وجود گرد و خاک بر روی برد کنترل علت اصلی کار نکردن ریموت باشد بنابراین بهتر است بعد از باز کردن ریموت با استفاده از الکل و دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید و منتظر بمانید تا برد کاملا خشک شود سپس ریموت را تست کنید در صورت برطرف شدن مشکل مجدد آن را به حالت اولیه بازگردانید.

اگر تلویزیون شما دچار عیب و مشکل شده است و به دنبال تعمیرکار ماهر برای تعمیر آن هستید؛ می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون کاردون استفاده کنید.

دقت داشته باشید یکی از حساس ترین قطعات به کار رفته در کنترل تلویزیون برد است بنابراین برای تمیز کردن آن باید وسواس به خرج دهید و از مواد شوینده برای تمیز کردن آن استفاده ننمایید. گاهی اوقات ممکن است در اثر ضربه خوردن و یا افتاده کنترل تلویزیون از ارتفاع زیاد برد ریموت شما شکسته شود در صورت شکستگی و یا ترک خوردن برد می توان آن را تعمیر نمود اما بهترین و مطمئن ترین راه حل تعویض برد کنترل است.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون را می دانید؟

The reason for the TV control not working

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم گاهی اوقات مشکلاتی که برای کنترل تلویزیون رخ می دهد به دلیل مشکلات فنی و اتفاقاتی است که به طور ناگهانی رخ می دهد اما همیشه هم دلیل کار نکردن کنترل تلویزیون خرابی قطعات و مشکلات فنی نمی باشد. برخی مواقع به دلیل ساده بودن دلایل ممکن است از بررسی آن ها غافل شویم اما همیشه به یاد داشته باشید قبل از هر اقدامی موارد ساده را بررسی نمایید.

مجموعه کاردون خدمات تعمیر تلویزیون ال جی را به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی به شما عزیزان ارائه می کند.

پیشنهاد می کنیم به جای ضربه زدن به ریموت تلویزیون باتری های آن را عوض کنید و مجدد کنترل را تست کنید اگر با تعویض باتری ها مشکل برطرف نشد لازم است کنترل تلویزیون را تست نمایید برای این کار می توانید با استفاده از موبایلتان این کار را انجام دهید. دوربین موبایل را روشن کنید و کنترل تلویزیون را مانند تصویر مقابل موبایلتان قرار دهید یکی از دکمه های کنترل را بفشارید اگر از چشمی نور بنفش ساطع شود ریموت تلویزیون سالم است اما اگر هیچ نوری ساطع نشود ریموت خراب است و باید برای تعمیر آن از یک فرد متخصص کمک بخواهید و یا دلایل دیگر را بررسی نمایید.

راهکارهای جلوگیری از آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

وقتی آب داخل کنترل تلویزیون برود، ممکن است باعث خرابی دائمی آن شود. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • نصب پوشش محافظ: یکی از راه‌های ساده برای جلوگیری از ورود آب به داخل کنترل تلویزیون، نصب پوشش محافظ است. این پوشش می‌تواند شامل یک پوشش پلاستیکی باشد و در برخی موارد حتی می‌تواند شامل یک پوشش ضدآب باشد.
  • استفاده از کیسه ضد آب: بعضی از کیسه‌های کنترل از قابلیت ضدآب برخوردار هستند، که می‌تواند از ورود آب به داخل کنترل جلوگیری کند.

با انجام این روش‌ها، می‌توانید جلوی ورود آب به داخل کنترل تلویزیون خود را بگیرید و از خرابی دائمی آن جلوگیری کنید.

چگونه می‌توانیم کنترل تلویزیون را پس از آب‌ رفتگی خشک کنیم؟

اگر کنترل تلویزیون شما آب‌رفته است، باید ابتدا از داخل آن رطوبت را تخلیه کنید. برای این کار، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • خشک کردن با دستمال: ابتدا با استفاده از دستمال یا حوله، سطح خارجی کنترل را خشک کنید. در این مرحله، تلاش کنید تا هر چه بیشتر از آب را از روی کنترل تلویزیون حذف کنید.
  • استفاده از روشنایی خورشید: استفاده از روشنایی خورشید نیز می‌تواند به شما در خشک کردن کنترل تلویزیون کمک کند. با قرار دادن کنترل در محلی که از نور خورشید بهره‌مند است، می‌توانید رطوبت داخل آن را خشک کنید.
  • استفاده از سشوار: در صورتی که هیچ‌کدام از روش‌های بالا موثر نبود، می‌توانید از سشواراستفاده کنید. با استفاده از حالت خنک سشوار، رطوبت را از داخل کنترل تلویزیون خشک کنید.

توصیه می‌شود پس از خشک کردن کنترل، آن را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در محیط خشک قرار دهید و سپس آن را برای استفاده دوباره تست کنید.

سوالات متداول

دوربین موبایل را روشن کنید و کنترل تلویزیون را مقابل موبایلتان قرار دهید یکی از دکمه های کنترل را بفشارید اگر از چشمی نور بنفش ساطع شود ریموت تلویزیون سالم است اما اگر هیچ نوری ساطع نشود ریموت خراب است.

دکمه های کنترل با استفاده از یک صفحه پلاستیکی به برد متصل می شوند.

بعد از باز کردن ریموت با استفاده از الکل و دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیمین
11 ماه قبل

خسته نباشید
ببخشید کنترل خیس شده رو بذاریم تو گونی برنج ممکنه که درست بشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  سیمین
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
این روش نه رد میشه و نه تایید اما اگر زمان زیادی از خیس شدن نگذشته باشه ممکنه مفید باشه.