لوگوی کاردون

علت گرم نکردن مایکروفر و سولاردام ال جی

گرم نکردن سولاردم
فهرست محتوا

گاهی اوقات ممکن است زمان کافی برای گرم کردن غذا بر روی اجاق گاز نداشته باشید و ترجیح می‌دهید از مایکروفر و یا سولاردام برای گرم کردن غذا استفاده نمایید؛ اما بعد از روشن کردن دستگاه متوجه می‌شوید غذا اصلا گرم نشده است. اما علت گرم نکردن سولاردام و مایکروویو ال جی چیست؟ آیا سولاردام نیاز به تعمیر دارد؟ این ها سوالاتی است که در صورت بروز مشکل برای سولاردام در ذهن شما ایجاد می‌شود. اگر می خواهید درباره سولاردام، مایکروفر و علت خرابی‌های آن بیشتر بدانید با کاردون و مطالب آموزشی آن همراه شوید.

The reason for not heating Solardam LG

چرا سولاردام و مایکروفر غذا را گرم نمی کنند؟

دلایل متعددی سبب گرم نشدن غذا در مایکروفر و سولاردام هستند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • خرابی دیود
  • خرابی میکروسوئیچ
  • خرابی ترانس ولتاژ بالا
  • خرابی مگنترون
Why doesn't Solardam heat food

خرابی دیود

دیود مایکروفر و سولاردام قطعه‌ای استوانه‌ای و سیاه رنگ است که از یک طرف به خازن و از سمت دیگر به بدنه دستگاه متصل می‌شود و وظیفه آن کنترل و متعادل کردن ولتاژ است. در صورت خرابی در این قسمت غذا گرم نمی‌شود و حتی ممکن است هنگام کار کردن داخل دستگاه جرقه بزند. بهتر است بعد از مشاهده جرقه دستگاه را از برق بکشید و هرچه سریع تر با تکنسین تعمیرات سولاردام و یا مایکروویو در ارتباط باشید.

خرابی میکروسوئیچ

میکروسوئیچ درب مایکروفر یا سولاردام قطعه‌ای کوچک است که وظایف گوناگونی دارد. از جمله این وظایف تشخیص بسته بودن درب است که به وسیله میکروسوئیچ انجام می‌گیرد. با بسته شدن درب سولاردام و مایکروویو و فشرده شدن میکروسوئیچ برق داخل مدار جریان پیدا کرده و دستگاه عمل می‌کند. در صورتی که میکروسوئیچ خراب شود یا با اختلال مواجه شود، ممکن است دستگاه روشن نشود یا حتی در گرم کردن غذا با مشکل روبرو شوید. اگر از تعمیرکار در زمینه تعمیرات مایکروفر و سولاردام کمک بخواهید سالم بودن میکروسوئیچ مایکروویو ال جی شما را با استفاده از مولتی متر تست می‌کند. در صورت خراب بودن میکروسوئیچ لازم است این قطعه تعویض شود.  

خرابی ترانس ولتاژ بالا

ترانس قطعه‌ای است که وظیفه تبدیل برق شهری 220 ولت به 2000 ولت را بر عهده دارد. اگر در عملکرد ترانس اختلالی ایجاد شود، مگنترون قادر به کار کردن نخواهد بود و پیامی به سولاردام و یا مایکروفر ارسال نمی کند تا بتواند غذا را گرم کند.

اگر سولاردام شما به طور کامل روشن نمی‌شود و هیچ علامتی از عملکرد آن نیست، ممکن است ترانس آن خراب شده باشد.

اگر سولاردام شما به طور معمولی روشن می‌شود اما غذا را گرم نمی‌کند، می‌تواند به خرابی ترانس مربوط باشد.

اگر سولاردام شما صداهای غیر عادی و یا مایکروفر شما بوی سوختن یا بوی غیر عادی تولید می‌کند یا به طور مداوم قطع و وصل می‌شود و عملکرد نا پایداری دارد، می‌تواند به خرابی ترانس ولتاژ بالا مربوط باشد.

در هر صورت، بهترین راه برای تشخیص دقیق خرابی ترانس سولاردام و مایکروویو، مراجعه به یک تکنسین مجرب و تخصصی است.

خرابی مگنترون

مگنترون یکی از قطعات اصلی سولاردام و مایکروفر است. مگنترون (لامپ اشعه) وسیله‌ای است که در مایکروفر‌، سولاردام و صنایعی مانند رادار‌ و دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شود. وظیفه‌ی این دستگاه تبدیل انرژی الکتریکی دریافتی به امواج نامرئی رادیویی و ریزموج هاست. مکانیسم کارکرد این سیستم نسبتا پیچیده بوده و از قطعات مختلفی تشکیل شده است.

تشخیص خرابی مگنترون کار راحتی نیست و باید تشخیص و تعمیر آن را به تکنسین مجرب بسپارید.

در نهایت اگر تمامی موارد بالا را بررسی نمودید اما مشکل هنوز هم برطرف نشده است باید به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید. تست سالم بودن برد دستگاه نیاز به تخصص و دانش فنی دارد و بنابراین بهتر است این کار را به کاردون و تیم متخصص آن بسپارید و با ثبت سفارش در وب سایت منتظر تماس کارشناسان کاردون و اعزام تعمیرکار به محل شما در کمترین زمان باشید.

خوشبختانه کاردون همیشه با انتشار و گردآوری مطالب آموزشی همراه شما خواهد بود همچنین می‌توانید با ثبت مشکلات خود در قسمت نظرات منتظر پاسخ کارشناسان ما باشید تا به سوالات شما پاسخ دهند و از نگرانی‌های شما بکاهند. این روزها با توجه به شرایط اقتصادی تعمیرات لوازم خانگی به صرفه‌تر می‌باشد، بنابراین اگر وسایل برقی شما نیاز به تعمیر دارد و نگران حمل وسایل برقی به تعمیرگاه هستید توصیه می‌کنیم با کاردون آشنا شوید زیرا این مجموعه به صورت آنلاین و بدون نیاز به حمل لوازم مشکل را برطرف می‌کند.

سخن آخر

در خرابی دیود ممکن است علاوه بر جرقه صداهایی هم از دستگاه بشنوید که در برخورد با هر دو مورد بهتر است دستگاه را از برق بکشید. در این حالت کار کردن با دستگاه ممکن است آسیب به قطعات دیگر مانند ترانس و خازن وارد کند.

اگر حین کار با دستگاه، جرقه ای دیدید یا دستگاه به طور ناگهانی خاموش شد، از روشن کردن آن خودداری کنید و هرچه سریع تر با یک تکنسین یا فرد فنی در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار

در صورتی که میکروسوئیچ خراب شود و یا با اختلال مواجه شود ممکن است دستگاه روشن نشود و یا حتی در گرم کردن غذا با مشکل روبرو شوید.

ترانس قطعه ای است که وظیفه تبدیل برق شهری 220 ولت به 2000 ولت را بر عهده دارد اگر در عملکرد ترانس اختلالی ایجاد شود مگنترون قادر به کار کردن نخواهد بود در نتیجه سولاردام گرم نمی کند.

این قطعه در واقع همان لامپ اشعه می باشد که وظیفه آن تولید امواج به منظور گرم کردن غذا می باشد.

اگر قصد تعمیر سولاردام خود را دارید، می توانید از تعمیرات سولاردام کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها