لوگوی کاردون

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن مایکروفر

روشن نشدن ماکروفر
فهرست محتوا

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن مایکروفر

مایکروفر یکی از وسایل مهمی است که امروزه در خانه اکثر افراد وجود دارد. به کمک این وسیله کاربردی شما می توانید غذا ها و کیک های خوشمزه ای را در مدت زمان کوتاهی آماده کنید؛ اما این وسیله برقی نیز مانند خیلی از وسایل الکترونیکی دیگر ممکن است که با مشکل مواجه شود و به درستی کار نکند. ما در این مقاله، به علت روشن نشدن مایکروفر و دیگر مشکلات آن اشاره کرده ایم و در مورد آن توضیح داده ایم

بررسی 10 علت روشن نشدن مایکروفر

اگر مایکروفر شما کار نمی کند، نگران نباشید. راه های بسیار زیادی برای رفع مشکل روشن نشدن مایکروفر وجود دارد. ما در این مقاله، این دلایل را نام برده ایم و راه از بین بردن مشکل را توضیح داده ایم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

علت روشن نشدن مایکروفر و روش های رفع آن چیست ؟

The reason for the microwave not turning on

۱) وجود مشکل در پریز برق یا محافظ الکتریکی

روشن نشدن و خاموش شدن ناگهانی مایکروفر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر مایکروفر شما روشن نمی شود، باید بدانید که احتمالاً در پریز برق یا محافظ الکتریکی شما مشکل وجود دارد. این مشکل معمولاً با ریست کردن درست می شود.

برای اینکه مطمئن بشوید ایراد از خود دستگاه مایکروفر نیست، اگر از محافظ الکتریکی استفاده می‌کنید، دوشاخه برق مایکروفر را به طور مستقیم به پریز برق بزنید و ببینید که مایکروفر روشن می‌شود یا خیر. در مرحله‌ی بعد مایکروفر را به یک پریز برق دیگر بزنید و تست کنید. اما اگر هنوز هم مشکل پابرجا بود، باید قسمت های دیگر مایکروفر را بررسی کنید تا مشکل را پیدا کنید.

۲) سوختن فیوز

علت روشن نشدن مایکروفر می تواند سوختن فیوز آن باشد. بعد از اینکه مطمئن شدید اشکال از پریز و محافظ برق مایکروفر نیست، باید فیوز حرارتی مایکروفر را چک کنید. سوختن فیوز باعث روشن نشدن مایکروفر یا اختلال در عملکرد آن می شود. این مشکل معمولاً با علائم مشخصی پدیدار می شود. این علائم عبارت هستند از:

  • مایکروفر روشن می شود؛ اما کار نمی کند.
  • یکی از کار های فیوز حرارتی این است که جریان الکتریکی را به عنوان یک عملکرد ایمنی در مواقع غیر عادی قطع کند. این قطع شدن هنگامی رخ می دهد که ولتاژ غیر عادی به دستگاه برسد. در این حالت فیوز مایکروفر می‌سوزد تا به دیگر قطعات مایکروفر آسیب نرسد.

۳) مشکل در درب مایکروفر

در بین عوامل مختلف یکی از عواملی که می تواند علت روشن نشدن مایکروفر باشد، مشکل در درب آن است. درب را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل از یک تعمیرکار برای تعمیر آن کمک بخواهید.
خرابی چفت در مایکروفر زیاد اتفاق می افتد و همین می تواند باعث روشن نشدن مایکروفر شود. برای حل این مشکل، خوب است بدانید که چفت های درب از پلاستیک یا قلاب ساخته شده اند که در هنگام باز و بسته شدن درب را چفت می کنند. اگر چفت ها آسیب ببینند، درب به خوبی بسته نمی شود و مایکروفر نیز روشن نمی شود. این قلاب‌ها به همراه میکروسوئیچ درب مایکروفر را قفل می‌کنند. برای حل این مشکل درب را بردارید و چفت ها را تعویض کنید.

Malfunction of the microwave door micro switch

۴) خرابی میکرو سوئیچ درب مایکروفر

علت روشن نشدن مایکروفر می تواند خرابی میکرو سوئیچ درب آن باشد. تا هنگامی که میکرو سوئیچ مایکروفر خراب باشد، روشن نشدن مایکروفر طبیعی است. میکرو سوئیچ مایکروفر معمولاً به دلیل فرسودگی خراب می شود؛ زیرا این قطعه نیز مانند فیوز ها و چفت درب یک عمر محدودی دارد و بعد از خراب شدن و فرسوده شدن باید آن را تعویض کرد. عملکرد میکرو سوئیچ مایکروفر به این صورت است که به همراه قلاب درب چفت شده و باعث قفل شدن درب مایکروفر می‌شود.

۵) خرابی صفحه گردان

خرابی صفحه گردان می تواند علت روشن نشدن مایکروفر باشد. قسمت هایی که می توانند باعث خرابی صفحه گردان مایکروفر شوند شامل کوپلر بوشینگ درایو و یک سری قطعات دیگر مانند موتور سینی صفحه گردان است. خرابی کوپلر بوشینگ می تواند باعث روشن نشدن مایکروفر شود و صفحه گردان را از کار بیندازد. این قطعه در واقع همان قطعه پلاستیکی است که در پایه مایکروفر قرار دارد. بررسی کنید که این قطعه ترک نخورده باشد.

۶) جرقه زدن مایکروفر

در بررسی دلایل روشن نشدن مایکروفر باید به جرقه زدن آن نیز اشاره کنیم. اگر مایکروفر دچار مشکلی شده باشد که جرقه بزند، خاموش خواهد شد. استفاده از ظرف های فلزی می تواند باعث شود که مایکروفر جرقه بزند. همچنین در صورتی که مواد غذایی به خصوص روغن ها داخل مایکروفر پاشیده شوند، می توانند باعث جرقه زدن مایکروفر شوند. برای جلوگیری از این اتفاق همیشه مایکروفر خود را تمیز نگه دارید.

۷) ترموستات مایکروفر

ترموستات مایکروفر دمای داخل مایکروفر را اندازه می‌گیرد. زمانی که دمای آن خیلی بالا رفت، برای اینکه به قطعات مایکروفر آسیب نرسد، دستگاه را خاموش می‌کند. یکی از دلایل روشن نشدن مایکروفر می‌تواند گرم شدن بیش از حد مایکروفر یا خرابی ترموستات باشد.

روشن شدن مایکروفر و بعد سریع خاموش شدن آن

علاوه بر روشن نشدن مایکروفر علت روشن نشدن و خاموش شدن ناگهانی مایکروفر می تواند از قسمت های مختلفی باشد. در این مواقع مایکروفر معمولاً روشن می شود؛ اما بعد از چند ثانیه خاموش می شود. خرابی قسمت های زیر می تواند باعث روشن نشدن مایکروفر یا خاموش شدن سریع آن شود:

  • خرابی میکرو سوئیچ درب
  • خرابی برد کنترل اصلی
  • خرابی ترانسفورماتور ولتاژ بالا
  • خاموشی محافظ حرارتی

 

برای اینکه بتوانید علت روشن نشدن مایکروفر را پیدا کنید، باید با استفاده از یک مولتی متر، تمامی قطعات را بررسی کنید. بعد از بررسی، احتمالاً قطعه خراب را پیدا خواهید کرد. قطعه خراب را تعویض کنید و دستگاه را تست کنید. برای بررسی دستگاه ابتدا باید برق دستگاه را به طور کامل قطع کنید و تخلیه الکتریکی آن را انجام دهید تا مشکلی در هنگام تست با مولتی متر پیش نیاید. اگر با قطعه معیوب برخورد کردید، بهتر است که آن را به طور کامل تعویض کنید.

برای تعمیر مایکروفر خود می توانید از متخصصین حرفه ای و با تجربه کاردون کمک بگیرید.

گرم نشدن مایکروفر

روشن نشدن مایکروفر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ اما گاهی اوقات پیش می آید که مایکروفر روشن می شود اما به خوبی کار نمی کند. یکی از دلایل درست کار نکردن مایکروفر می تواند دیود ولتاژ آن باشد. اگر مایکروفر روشن می شود و صدای آن می آید ولی گرم نمی شود، احتمالاً مشکل از دیود است. معمولاً دیود قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

یکی از مهم‌ترین علت‌های گرم نشدن مایکروفر مگنترون دستگاه است. اگر مگنترون دچار مشکل شده باشد،‌ غذا داخل مایکروفر گرم نمی شود.

چه زمانی برای تعمیر مایکروفر با تعمیر کار تماس بگیریم؟

اگر برای حل مشکل روشن نشدن مایکروفر تمام روش های بالا را چک کردید و نتیجه ای نگرفتید، زمان آن رسیده است که با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید و درخواست کمک کنید؛ زیرا دیگر قطعات و قسمت های مایکروفر سیم کشی پیچیده ای دارند و تعمیر آن ها کار هر کسی نیست. اگر خودتان اقدام به تعمیر آن ها کنید، ممکن است که آسیب بیشتری به دیگر قسمت های مایکروفر وارد کنید و هزینه های خود را افزایش دهید.

تنها نکته ای که وجود دارد، این است که باید قبل از تماس با تعمیر کار، عمر دستگاه خود را در نظر بگیرید. اگر دستگاه شما عمری بیشتر از 10 سال دارد، به این معنی است که به طور کامل فرسوده شده است و دیگر ارزش تعمیر ندارد. بهتر است که به فکر جایگزین کردن آن با یک مدل جدید باشید.

علت روشن نشدن مایکروویو ال جی

Turning on the microwave and then quickly turning it off

روشن نشدن مایکروفر یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای هر مایکروفری رخ دهد. برای اینکه بتوانید مشکل روشن نشدن مایکروفر ال جی خود را پیدا کنید، می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

۱) خرابی صفحه کلید

یکی از اتفاقاتی که باعث می شود مایکروفر روشن نشود، خرابی صفحه کلید است. هنگامی که هیچ کدام از دکمه های مایکروفر کار نکنند، مایکروفر نیز روشن نخواهد شد. اما نگران نباشید. رفع این مشکل در مایکروفر های ال جی نسبتاً آسان است.

اولین کاری که باید برای حل مشکل روشن نشدن مایکروفر انجام دهید، این است که قفل کودک دستگاه را چک کنید. گاهی اوقات علت روشن نشدن مایکروفر و کار نکردن صفحه کلید می تواند از همین مشکل ساده باشد. قفل کودک همان طور که از اسم آن پیداست، یک ویژگی امنیتی است که در هنگام فعال بودن باعث می شود کودکان نتوانند از دستگاه استفاده کنند. برای استفاده نکردن کودکان، دستگاه صفحه کلید خود را از کار می اندازد.

برای اینکه بتوانید قفل کودک را بردارید، ابتدا دکمه توقف یا پاک کردن را فشار دهید. سپس دکمه استارت را برای 4 ثانیه نگه دارید. همان طور که متوجه شدید، قفل کودک می تواند باعث روشن نشدن مایکروفر شود. این ویژگی گاهی اوقات به طور تصادفی فعال می شود و شما باید برای استفاده مجدد از دستگاه، آن را غیر فعال کنید.

۲) نرسیدن برق به دستگاه

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن و روشن نشدن مایکروفر های ال جی، نبود برق است. هنگامی که یک مایکروفر برق نداشته باشد، نمی تواند روشن شود و کار کند. در این زمان، معمولاً برای سیم مایکروفر مشکلی پیش آمده است و به خوبی به دستگاه برق نمی رسد.

برای حل مشکل روشن نشدن مایکروفر باید ابتدا پشت دستگاه را بررسی کنید. خوب ببینید که آیا سیم برق به درستی وارد پریز برق شده است یا خیر. اگر سیم به خوبی به پریز برق متصل شده بود، باید ببینید که آیا سیم به خود مایکروفر نیز به درستی متصل شده است یا خیر. همچنین سیم ممکن است که آسیب دیده باشد. هنگام بررسی دلایل روشن نشدن مایکروفر، باید بدانید که هر گونه سیم آسیب دیده باید تعویض شود؛ زیرا سیم خراب می تواند به دستگاه آسیب برساند.

اگر مشکل از سیم نبود، قطعه بعدی ای که باید آن را بررسی کنید، سوئیچ GFIC است. این سوئیچ معمولا یک دکمه قرمز رنگ است که در کنار سیم برق دستگاه قرار دارد. اگر آن را فشار دهید، تمام تنظیمات دستگاه بازنشانی می شود و این می تواند به حل مشکل کمک کند.

آخرین قطعه ای که باید به دلیل روشن نشدن مایکروفر به آن شک کرد، کلید مدار است. کلید مدار در جعبه برق قرار دارد. گاهی اوقات ممکن است که کلید مدار خراب شود یا از کار بیفتد. این کلید را به خوبی بررسی کنید و در صورت وجود مشکل در آن، کلید را تعویض کنید.

۳) خراب بودن سوئیچ درب

یکی از رایج ترین مشکلات مایکروفر ها همین مشکل است. علت روشن نشدن و خاموش شدن ناگهانی مایکروفر، معمولاً به دلیل خراب بودن سوئیچ درب اتفاق می افتد. برای اینکه بهتر بدانید علت روشن نشدن مایکروفر چیست، خوب است بگوییم مایکروفر هنگامی می تواند شروع به کار کند که در آن به خوبی بسته شده باشد؛ به همین دلیل است که هنگام خراب بودن سوئیچ درب، امکان پخت و پز با مایکروفر وجود ندارد؛ زیرا سوئیچ باعث بسته شدن کامل درب مایکروفر می شود و خراب بودن آن در عملکرد مایکروفر اختلال ایجاد می کند.

علت روشن نشدن مایکروویو دوو

The reason why the Daewoo microwave does not turn on

۱) خرابی فیوز اصلی مایکروفر

هنگامی که با مشکل روشن نشدن مایکروفر مواجه می شوید، باید فوراً برای تعمیر مایکروفر اقدام کنید. یکی از عوامل بسیار شایعی که باعث روشن نشدن مایکروفر های دوو می شود، خراب بودن فیوز اصلی دستگاه است. همان طور که می دانید، کار فیوز قطع کردن جریان الکتریسیته در صورت ولتاژ بالا است. هنگامی که این اتفاق می افتد، احتمالاً خود فیوز می سوزد؛ به همین دلیل خرابی فیوز می تواند علت روشن نشدن مایکروفر باشد. برای رفع این مشکل باید فیوز سوخته را با یک فیوز جدید جایگزین کنید.

دقت داشته باشید که مایکروفر تنها یک فیوز ندارد. فیوز های مختلفی مانند فیوز های حرارتی نیز در دستگاه وجود دارند که می توانند بعد از مدتی از کار بیفتند و نیاز به تعویض داشته باشند. خرابی این فیوز ها می تواند باعث روشن نشدن مایکروفر شود.

۲) خرابی سوئیچ درب

مانند بسیاری از مایکروفر های دیگر، مایکروفر های دوو نیز ممکن است بعد از مدتی با خرابی سوئیچ درب مواجه شوند. در واقع در بررسی دلایل روشن نشدن مایکروفر باید گفت که خود سوئیچ درب به چند قسمت تقسیم می شود. این قسمت های مختلف به هم مرتبط هستند و یک کار واحد را انجام می دهند. کار اصلی آن ها این است که مطمئن شوند درب مایکروفر بسته شده است و برای کار آماده است. هنگامی که یک قسمت از سوئیچ از کار می افتد، باعث روشن نشدن مایکروفر می شود؛ زیرا دستگاه فکر می کند درب هنوز باز است و کار خود را شروع نمی کند.

برای اینکه بتوانید از سالم بودن سوئیچ مایکروفر اطمینان حاصل کنید، تمام قسمت های آن را با مولتی متر آزمایش کنید و در صورت خرابی هر قطعه، آن را تعویض کنید.

۳) خرابی برد اصلی

خرابی برد اصلی اتفاقی نادر است؛ به همین دلیل در صورت روشن نشدن مایکروفر باید به عنوان آخرین احتمال ممکن به آن نگاه کنید. خرابی برد اصلی به طور کامل دستگاه را از کار می اندازد. در این شرایط، مایکروفر تحت هیچ شرایطی روشن نخواهد شد.

بعد از بررسی دلایل روشن نشدن مایکروفر، اگر مطمئن شدید که اشکال از برد آن است، به هیچ عنوان خودتان برای تعمیر آن اقدام نکنید. خرابی برد اصلی کاری بسیار سخت و دشوار است. برای تعمیر برد اصلی، حتماً به یک تعمیرکار حرفه ای که تجربه زیادی دارد، مراجعه کنید؛ زیرا هنگامی که خرابی برد به عنوان علت روشن نشدن مایکروفر تشخیص داده می شود، باید گفت که دیگر قطعات شما هنوز سالم هستند. اگر کار تعمیر را به فرد غیرحرفه ای بسپارید، این احتمال وجود دارد که دیگر قطعات سالم مایکروفر نیز آسیب ببینند.

علت روشن نشدن مایکروفر سامسونگ

The reason why the Samsung microwave does not turn on

۱) خرابی دیود

روشن نشدن مایکروفر دلایل بسیار زیادی می تواند داشته باشد. در هنگام بررسی دلایل روشن نشدن ماکروویو سامسونگ، اولین قسمتی که باید به آن شک کرد دیود دستگاه است. کار دیود در دستگاه، تبدیل برق A/C به D/C است. هنگامی که این قطعه خراب می شود، دیگر این تبدیل انجام نمی شود و دستگاه از کار می افتد.

برای حل کردن مشکل روشن نشدن مایکروفر باید دیود دستگاه را تعویض کنید. دیود دستگاه هنگامی که خراب می شود امکان تعمیر ندارد و تنها راه چاره تعویض آن است.

۲) خرابی سوئیچ درب

مانند بسیاری از مایکروفر ها، سوئیچ درب مایکروفر سامسونگ نیز بعد از مدتی فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد. همان طور که توضیح دادیم، سوئیچ درب وظیفه دارد تا درب مایکروفر را به خوبی ببندد و از بسته بودن آن اطمینان حاصل کند؛ زیرا مایکروفر تا زمانی که درب آن به طور کامل بسته نشده باشد، کار نخواهد کرد. پس یکی از دلایل روشن نشدن مایکروفر، می تواند خرابی سوئیچ درب آن باشد.

بعد از پیدا کردن علت روشن نشدن مایکروفر، برای تعمیر آن باید قسمت های مختلف سوئیچ درب را تست کنید و در صورت خرابی هر قطعه، آن را تعویض کنید.

۳) برق ناکافی

مانند تمامی مایکروفر ها، مایکروفر های سامسونگ نیز برای کار کردن نیاز به برق دارند؛ به همین دلیل است که یک علت روشن نشدن و خاموش شدن ناگهانی مایکروفر، می تواند از برق آن باشد. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید، باید سیم برق را نگاه کنید. دقت کنید و ببینید که آیا سیم به خوبی به پریز برق و خود دستگاه متصل شده است یا خیر. ببینید که آیا سیم برق آسیب دیده است یا خیر. در صورت خرابی، خودتان می توانید برای تعمیر دوشاخه آن اقدام کنید.

۴) خرابی خازن ولتاژ بالا

یک دلیل روشن نشدن مایکروفر می تواند خرابی خازن ولتاژ بالا باشد. هنگامی که این خازن خراب شود مایکروفر نمی تواند ولتاژ بالا را ذخیره کند و مایکروفر شما از کار می افتد. برای تعمیر این خازن معمولاً تمام مدار را با مولتی متر تست می کنند تا قطعه خراب را پیدا کنند. بعد از پیدا کردن قطعه خراب آن را تعویض می کنند.

۵) خرابی فیوز حرارتی

خرابی فیوز حرارتی می تواند یکی از دلایل روشن نشدن مایکروفر شما باشد. فیوز حرارتی نوسانات برق را تنظیم و ایمن می کند و آن را به دستگاه شما منتفل می کند. اگر نوسانات برقی خیلی شدید باشند، فیوز خواهد سوخت و مایکروفر را از کار خواهد انداخت. برای تعمیر مایکروفر در این مواقع فیوز حرارتی را به طور کامل تعویض می کنند.

علت روشن نشدن سولاردام

The reason for solar dam not turning on

سولاردام می تواند روش های پخت زیادی مانند یخ زدایی، گرم کردن، پختن، کباب کردن، برشته کردن، بخار پز کردن و سرخ کردن را به شما ارائه دهد؛ اما این ویژگی ها گاهی اوقات ممکن است که به خوبی کار نکنند. مهم ترین عواملی که باعث می شود سولاردام کار نکند شامل موارد زیر می شوند:

۱) خراب شدن دیود

سولاردام برای کار کردن از ولتاژ بالا برای گرم کردن بسیار سریع غذا استفاده می کند؛ به همین دلیل در دستگاه، قطعه ای به نام دیود وجود دارد. دیود مایکروفر، برق A/C را به برق D/C که مگنترون از آن استفاده می کند تبدیل می کند. مگنترون نیز پس از دریافت این توان ، امواج را تولید می کند که منجر به گرم شدن غذا می شود.

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که باعث روشن نشدن مایکروفر و سولاردام می شود. در این مواقع اولین قسمتی که باید به آن شک داشت، دیود دستگاه است. اگر دیود بسوزد، دستگاه دیگر نمی تواند انرژی مورد نیاز مگنترون را تولید کند و به همین دلیل سولاردام نیز از کار خواهد افتاد.

۲) سوئیچ درب معیوب

سولاردام ها مجموعه ای از کلید ها و وسیله های درب مجهز هستند که به عنوان سوئیچ درب شناخته می شوند. این قطعه ها اطمینان می دهند که درب به طور کامل بسته می شود. اگر اتفاقی برای قسمتی از سوئیچ درب بیفتد، دستگاه دیگر نمی تواند به کار خود ادامه دهد و روشن شود. به همین دلیل یکی از دلایل روشن نشدن مایکروفر و سولاردام، می تواند خرابی سوئیچ درب باشد.

برای اینکه مطمئن شوید اشکال از سوئیچ درب است، تمامی قطعه ها را یکی یکی تست کنید یا از یک تعمیرکار بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

۳) مگنترون سوخته

اگر مایکروفر روشن می شود اما نمی تواند غذای شما را گرم کند، باید بدانید که احتمالاً مگنترون مایکروفر شما سوخته است. همان طور که توضیح دادیم، مگنترون قسمتی از مایکروفر است که الکتریسیته با ولتاژ بالا را به تشعشعات مایکروفر تبدیل می کند و با آن غذا را گرم می کند؛ به همین دلیل یکی از دلایل روشن نشدن مایکروفر را می توان خرابی مگنترون دانست.

می توانید برای تعمیر ماکروفر ال جی خود از سرویس تعمیرات ماکروفر ال جی کاردون استفاده کنید.

۴) سوختن خازن ولتاژ بالا

یک قطعه که معمولاً در سولاردام و مایکروفر نادیده گرفته می شود، خازن با ولتاژ بالا است. همین قطعه ساده اگر خراب شود، می تواند مایکروفر را از کار بیندازد. این قطعه وظیفه انتقال انرژی به مگنترون را دارد. هنگامی که این قطعه خراب می شود، مایکروفر روشن نخواهد شد. برای تعمیر این مشکل روشن نشدن مایکروفر این قطعه باید عوض شود.

علت خاموش شدن مایکروفر

The reason for the microwave turning off

۱) فرسودگی سوئیچ درب

دلیل روشن نشدن مایکروفر و مایکروویو می تواند وجود مشکل در سوئیچ درب آن باشد. مایکروویو برای بستن درب های خود از سوئیچ هایی استفاده می کند. هنگامی که این سوئیچ ها خراب شوند، درب مایکروویو بسته نمی شود؛ به همین دلیل بعد از کمی کار کردن، فوراً خاموش خواهد شد. گرما، ضربه و خیلی از عوامل دیگر می توانند به سوئیچ آسیب برسانند.

۲) خرابی پد لمسی

برخی از مایکروفر ها از پد های لمسی به جای دکمه ای استفاده می کنند. پد های لمسی ویژگی های بیشتری دارند؛ اما در برابر مدل های دکمه ای بسیار حساس تر هستند و زود تر خراب خواهند شد؛ به همین یک دلیل روشن نشدن مایکروفر می تواند از خرابی پد لمسی آن باشد.

۳) خراب شدن ترانسفورماتور ولتاژ

ترانسفورماتور ولتاژ بالا در مایکروفر، برای مگنترون انرژی لازم را تولید می کند. مگنترون نیز با گرفتن انرژی لازم امواج مایکروویو را تولید می کند که منجر به گرم شدن غذا می شود؛ اما مایکروویو شما کمی کار می کند و بعد خاموش می شود، احتمالاً ترانسورماتور ولتاژ آن مشکل دارد.

۴) خرابی فن خنک کننده

مانند خیلی از وسایل الکترونیکی، مایکروویو نیز از یک فن برای خنک کردن قطعات خود استفاده می کند. از آن جایی که قسمت هایی مانند مگنترون حرارت زیادی تولید می کنند، حتماً نیاز به یک خنک کننده دارند؛ به همین دلیل اگر مایکروویو شما بعد از کمی کار کردن خاموش می شود، می توانید این احتمال را بدهید که فن آن خراب شده باشد.

علت کار نکردن ماکروفر

The reason for the microwave not working

۱) خرابی دیود های ولتاژ

یک دلیل روشن نشدن مایکروفر می تواند به دلیل خرابی دیود ولتاژ بالای آن باشد. دیود وظیفه تأمین انرژی قطعه ای به نام مگنترون را دارد. برای اینکه بتوانید خراب بودن یا سالم بودن آن را تست کنید، باید مایکروفر را از برق بکشید و برق آن را تخلیه کنید. سپس برای تست کردن دیود از یک مولتی متر استفاده کنید.

۲) خراب شدن درب

دلیل روشن نشدن مایکروفر می تواند خرابی درب آن نیز باشد. کلید درب مایکروفر به اینترلاک نیز معروف است. برای اینکه بتوانید این قطعه را تست کنید، باید درب رویی مایکروفر را بردارید تا بتوانید قطعه را مشاهده کنید. برای تست کردن قطعه نیز مانند مورد قبل به مولتی متر نیاز دارید.

۳) وجود مشکل در مگنترون

اگر مایکروفر شما روشن می شود ولی گرم نمی شود، می توان احتمال داد که مگنترون آن مشکل دارد. مگنترون یکی از مهم ترین قسمت های مایکروفر است که انرژی ورودی را تبدیل به امواج مایکروویو می کند. اگر برای مگنترون هر اتفاقی پیش بیاید که منجر به اختلال در عملکرد آن شود، دستگاه دیگر نمی تواند غذا ها را گرم کند. برای تست این قطعه ابتدا مایکروفر را از برق بکشید و سپس درب رویی آن را بردارید. تخلیه الکتریکی آن را انجام دهید و سپس سیم های متصل به آن را جدا کنید. بعد از جدا کردن سیم ها، با یک مولتی متر پایه های آن را آزمایش کنید.

There is a problem in the magnetron

جمع بندی

مایکروفر ها یکی از وسایل بسیار کاربردی ای هستند که امروزه در هر خانه ای وجود دارند. این وسایل کاربردی ممکن است که با مشکلاتی مواجه شوند. برای رفع این مشکلات، ما دلایلی که باعث روشن نشدن مایکروفر می شوند را نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

مایکروفر روشن می شود اما کار نمی کند.

باعث روشن نشدن مایکروفر می شود.

می توان احتمال داد که مگنترون آن مشکل دارد. 

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها