لوگوی کاردون

میکروسوئیچ درب ماکروفر چیست؟

What is the microwave door microswitch
فهرست محتوا

یک میکروسوئیچ از نظر اندازه کوچک به نظر می‌رسد، اما برای تعیین نحوه عملکرد ماکروفر شما بسیار قدرتمند است. خرابی میکروسوئیچ‌های ماکروفر معمولاً موجب می‌شود تا درب آن طبق انتظار عمل نکند. حقیقت این است که تعمیر میکروسوئیچ برای بسیاری از افراد، کاری دشوار یا پیچیده نیست. تنها کار لازم این است که اطلاعات لازم را درباره نحوه عملکرد میکروسوئیچ درب ماکروفر بدانید. در این مطلب، تمام اطلاعات گردآوری شده توسط تکنسین‌های تعمیرات لوازم خانگی کاردون را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

کاربرد یا وظیفه میکروسوئیچ درب ماکروفر چیست؟

What is the application or function of the microwave door microswitch

میکروسوئیچ یک کلید کوچک و بسیار حساس است که برای فعال شدن، به حداقل فشرده‌سازی نیاز دارد. کاربرد این قطعه در لوازم خانگی ازجمله مایکروفر و تابلوهای سوئیچ با دکمه‌های کوچک، بسیار رایج است. این قطعه معمولاً ارزان می‌باشد و عمر طولانی دارد. به این معنی که می‌تواند برای مدتی طولانی و گاهی اوقات تا ده میلیون چرخه نیز کار کند.
از آنجایی که میکروسوئیچ‌ها قابل اعتماد و حساس هستند، اغلب به عنوان یک وسیله ایمنی استفاده می‌شوند. این قطعه برای جلوگیری از بسته شدن درب، در صورت وجود چیز یا شخصی بین آن، و سایر کاربردهای مشابه به کار می‌رود.
وجود کلید میکروسوئیچ درب برای راه افتادن عملکرد پخت و پز مایکروفر، کاملاً ضروری خواهد بود. به این صورت که میکروسوئیچ باید راه‌اندازی دستگاه را هنگام باز بودن درب مایکروفر، ممنوع کند. این عملکرد برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار پیش‌بینی شده است. کار کردن مایکروفر هنگام باز بودن درب آن می‌تواند منجر به حوادث آتش‌سوزی در منزل شود

انواع میکروسوئیچ درب ماکروفر

مایکروویوها معمولاً شامل سه نوع میکروسوئیچ هستند که همگی آن‌ها در پشت پنل کنترل دستگاه قرار دارند. این سه نوع میکروسوئیچ که کلید اصلی، ثانویه و کلید مانیتور نام دارند، همگی برای جلوگیری از پخت و پز ماکروفر در زمانی که درب آن باز است، به کار می‌روند.
این سه سوئیچ عمدتاً برای جلوگیری از کارکرد مایکروفر با درب باز استفاده می‌شوند. آنها همچنین ولتاژ را به دیود و مگنترون می‌دهند که مایکروفر را گرم می‌کنند.

عوامل خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر

میکروسوئیچ‌ها دارای یک محرک هستند که در صورت فشردن، اهرمی را بلند خواهند کرد تا کنتاکت‌ها را به موقعیت مورد نیاز منتقل کنند. میکروسوئیچ‌ها اغلب با تولید نوعی صدای کلیک به راه می‌افتند تا کاربر را از فعال‌سازی خود مطلع کنند.
میکروسوئیچ‌ها اغلب دارای سوراخ‌های ثابتی هستند تا بتوان آن‌ها را به راحتی در جای خود نصب و محکم کرد. از آنجایی که مکانیک عملکردی یک میکروسوئیچ بسیار ساده است، عملاً نیازی به تعمیر و نگهداری زیادی ندارد. همچنین به دلیل عمر طولانی، به ندرت نیاز به تعویض پیدا می‌کند.
از عوامل خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر می‌توان به کارکرد بیش از حد، عدم کیفیت تولیدیا قرار گرفتن در معرض حرارت ماکروفر اشاره کرد. به هر حال، میکروسوئیچ‌ها نیز علیرغم دوام بسیار بالای خود، مانند سایر قطعات الکترونیکی در معرض خرابی‌های گاه و بیگاه قرار دارند.

علائم خرابی میکروسوئیچ ماکروفر

میکروسوئیچ ماکروفر هنگامی که درب دستگاه در حالت بسته قرار دارد، برق را به اجزای مختلف موجود در دستگاه انتقال می‌دهد. همچنین هنگامی که درب مایکروفر باز است، برق دستگاه را قطع می‌کند. میکروسوئیچ مایکروفر دارای 2 شاخک فلزی به نام ترمینال است که از بدنه آن خارج می‌گردد.
اگر مایکروویو شما به درستی روشن نمی‌شود یا گرم نمی‌کند، ممکن است سوئیچ درب آن مشکل داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از مولتی متر برای سنجش پیوستگی الکتریکی سوئیچ اقدام کنید. با فشار دادن دکمه محرک، باید پیوستگی الکتریکی بین این پایانه‌ها را مشاهده نمایید. در صورت عدم پیوستگی الکتریکی، سوئیچ باید تعویض شود.
خراب شدن میکروسوئیچ مایکروفر باعث خواهد شد تا برق مورد نیاز دستگاه برای پخت و پز، به آن نرسد. زیرا برق مایکروفر از طریق میکروسوئیچ حرکت می‌کند و سپس به سایر قطعات مایکروفر خواهد رسید.
مشکل اصلی مایکروفری که خود به خود کار می‌کند نیز می‌تواند به خرابی میکروسوئیچ و فشار دائمی آن روی درب برگردد. معمولاً میکروسوئیچ‌ها پس از فشار دادن باید به حالت اولیه خود برگردند. اما اگر این‌طور نباشد، مایکروویو به کار خود ادامه خواهد داد. این بدان معنی است که مایکروویو حتی پس از بسته شدن درب نیز همچنان کار خواهد کرد. اگر میکروسوئیچ چنین مشکلی داشته باشد، ماکروفر شما به محض زدن دکمه پاور و بدون توجه به باز بودن درب، روشن خواهد شد.

روش‌های تست میکروسوئیچ درب ماکروفر

سوئیچ درب، مکانیسم روشن و خاموش ساده‌ای است که از کارکرد ماکروفر در هنگام باز بودن درب آن جلوگیری می‌کند. کلیدهای درب ماکروفر تنها یک اینچ طول دارند و رنگ اکثر آن‌ها، مشکی است. همچنین همه آن‌ها دارای شاخک‌های فلزی به نام ترمینال هستند که از بدنه سوئیچ خارج می‌شوند. سوئیچ‌های درب ماکروفر معمولاً روی یک براکت در نزدیکی قفل درب نصب می‌گردند. همچنین مایکروویوها معمولاً دارای سه یا چهار میکروسوئیچ درب هستند.

تست اولیه

یک شاخک فلزی که گاهی اوقات به عنوان قلاب از آن یاد می‌شود، از سوئیچ به داخل درب مایکروفر شما وصل شده است. این قلاب در تماس با سوئیچ درب قرار می‌گیرد و هنگامی که درب دستگاه بسته می‌شود، مایکروفر را فعال می‌کند. شما باید ابتدا این شاخک را تست کنید زیرا ممکن است خود سوئیچ درب مشکلی نداشته باشد. شاید هم ضامن داخل درب ماکروفر شما از بین رفته یا آسیب دیده است که باعث فعال نشدن سوئیچ درب می‌شود.
برخی از سوئیچ‌های درب، تنها دارای دو شاخک فلزی هستند که از بدنه خارج می‌شوند، اما برخی دیگر دارای سه شاخک هستند. آن‌هایی که سه ترمینال دارند، یک ترمینال مشترک (COM)، یک ترمینال معمولی بسته (N.C.) و یک ترمینال معمولی باز (N.O.) خواهند داشت. سوئیچ‌هایی که فقط دو ترمینال دارند، یا یک ترمینال مشترک و یک ترمینال معمولی باز یا یک ترمینال مشترک و یک ترمینال معمولی بسته خواهند داشت. ما دستورالعمل‌هایی را برای آزمایش سوئیچ درب با سه ترمینال ارائه می‌دهیم. اگر با سوئیچی مواجه هستید که فقط دو ترمینال دارد، بخشی از این تست که برای شما صدق نمی‌کند را نادیده بگیرید.

۱) جداسازی سیم‌های میکروسوئیچ

ابتدا با احتیاط تمام سیم‌ها را از پایانه‌های سوئیچ جدا کنید. توجه داشته باشید که برخی از میکروسوئیچ‌های درب ممکن است گیره قفلی داشته باشند که از شل شدن دسته جلوگیری می‌کند. در این حالت، یک اهرم بیرون زده وجود دارد که باید فشار داده شود تا به آرامی از ترمینال خارج گردد.

۲) بررسی پیوستگی الکتریکی میکروسوئیچ ماکروفر

از اهم‌متر خود برای تست پیوستگی الکتریکی میکروسوئیچ ماکروفر بهره ببرید. این کار را با تنظیم اهم‌متر برای اندازه‌گیری مقاومت در مقیاس Rx1 آغاز نمایید. اگر از یک اهم‌متر آنالوگ استفاده می‌کنید، نوک‌های فلزی رشته‌های تست را با هم لمس نمایید و اهم‌متر خود را با تنظیم آن برای رسیدن به مقدار صفر، آزمایش کنید.

۳) استفاده از اهم‌سنج

یک سر اهم‌سنج را به ترمینال COM و دیگری را به N.O لمس دهید، اما به محرک فشاری وارد نکنید. متر شما باید بی‌نهایت را نشان دهد، به این معنی که مدار باز است و هیچ پیوستگی الکتریکیی وجود ندارد. بدون حرکت دادن سیم‌های کنتور، محرک را فشار دهید تا صدای کلیک را بشنوید. با کلیک محرک، متر باید مقدار مقاومت صفر اهم را تولید کند. این بدان معنی است که مدار بسته می‌باشد و پیوستگی الکتریکی وجود دارد.
وجود یک نویز متمایز و شبیه به کلیک نشان می‌دهد که سوئیچ ماکروفر همان‌طور که باید، کار می‌کند. با این حال، سوئیچ‌های دو ترمینالی هنگام فعال شدن خود صدای کلیک نمی‌دهند.
سیم کنتور را که با ترمینال COM تماس می‌گیرد، در جای خود نگه دارید، اما سیم کنتور دیگر را از روی N.O حرکت دهید. هنگامی که محرک سوئیچ را فشار می‌دهید، باید خوانش بی‌نهایت را دریافت کنید. هنگامی که محرک آزاد می‌گردد، باید مقدار مقاومت صفر اهم نمایش داده شود.

۴) مرحله پایانی

اکنون اهم‌متر خود را روی بالاترین مقیاس مقاومت تنظیم کنید و N.O را با آن لمس کنید. ترمینال و کنتور دیگر به ترمینال N.C منتهی می‌شوند. میزان مقاومت بین این دو لید باید بی‌نهایت باشد.
در نهایت، مقدار مقاومت را از ترمینال N.C و N.O بگیرید. یک فلز در پایانه سخت افزار هر مجموعه میکروسوئیچ نصب شده است. شما باید یک خوانش عادی بی‌نهایت دریافت کنید. هر قرائت متفاوت با موارد ارائه‌شده در اینجا، نشان‌دهنده معیوب بودن میکروسوئیچ درب ماکروفر است و باید تعویض شود.

قیمت میکروسوئیچ ماکروفر

The price of microwave microswitch

میکروسوئیچ معمولاً جزء قطعات گران یک ماکروفر محسوب نمی‌شود. تعویض سوئیچ‌های معیوب با مدل‌های جدید نیز هزینه زیادی را تحمیل نمی‌کند. اگر خودتان بتوانید میکروسوئیچ معیوب را به شکلی ایمن و صحیح تعویض نمایید، هزینه کلی تعویض قطعه کاهش می‌یابد. اما اگر امکان این کار به هر دلیلی برای شما وجود نداشته باشد، می‌توانید از تکنسین‌های کاردون کمک بگیرید.

مطمئناً قطعه اصل و با کیفیت بالا، از قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود. اما قیمت کالا باید در درجه دوم اهمیت قرار داشته باشد. زیرا میکروسوئیچ بی‌کیفیت می‌تواند به مایکروفر شما آسیب‌های جدی وارد کند و هزینه‌های بیشتری را تحمیل نماید.

تکنسین‌های کاردون با تجربه خود می‌توانند قطعات اصل و با کیفیت را تشخیص دهند و بهترین میکروسوئیچ ممکن را برای درب مایکروفر شما تهیه کنند.

آموزش تعمیر میکروسوئیچ درب ماکروفر

از ایراداتی که می‌توانند روی یک میکروسوئیچ تأثیر بگذارند، می‌توان به سوختن قطعات، پایین آمدن کیفیت قطعات و استهلاک اشاره کرد. در چنین مواقعی معمولاً سوئیچ کار می‌کند و ناگهان متوقف می‌شود. اگرچه ایرادات دیگری نیز وجود دارد، اما مشخص شده است که بیش از 70 درصد میکروسوئیچ‌ها معمولاً این مشکلات را تجربه می‌کنند.
فرآیند بررسی عیوب و تعویض میکروسوئیچ‌ها تا حدی ساده است و هر کسی با کمی دانش فنی می‌تواند آن را انجام دهد. بنابراین برای شروع کار به کمی دانش فنی نیاز خواهد بود. در زیر چند نکته وجود دارد که می‌توانند در این باره به شما کمک کنند. اگر اقدامات زیر را به دقت روی میکروسوئیچ ماکروفر خود اعمال کنید، احتمالاً علت مشکل برطرف خواهد شد.

توجه: قبل از شروع به تعمیر میکروسوئیچ ابتدا مطمئن شوید که مایکروفر خود را از برق جدا کرده‌اید و خازن آن هم تخلیه شده باشد. یک خازن حتی در زمان جدا بودن مایکروویو شما از برق، مقدار زیادی الکتریسیته را ذخیره می‌کند. بنابراین مدتی بعد از کشیدن مایکروفر از پریز صبر کنید تا الکتریسیته ساکن آن خارج شود.

مرحله ۱) مکان یابی میکروسوئیچ درب مایکروویو

اکثر مایکروویوها نه یک، نه دو، بلکه از سه یا حتی چهار میکروسوئیچ برخوردار هستند. اگر یکی از این میکروسوئیچ ها خراب شود، ماکروفر شما به درستی کار نخواهد کرد. سوئیچ های درب، روی یک براکت در پشت پانل جلویی درب و در نزدیکی قفل های درب ماکروفر نصب می‌شوند. این سوئیچ‌ها معمولا سیاه یا خاکستری هستند و حدود یک اینچ طول و 5/8 اینچ ارتفاع خواهند داشت. پس از مکان‌یابی میکروسوئیچ درب مایکروویو، سیم‌های متصل به پایانه‌های سوئیچ را مشاهده خواهید کرد.

مرحله ۲) جداسازی سیم های میکروسوئیچ

در این مرحله باید سیم های میکروسوئیچ درب ماکروفر را به دقت جدا نمایید. حتما جای هر سیم را به دقت حفظ کنید یا یک عکس از آنها تهیه کنید تا جای اتصال هر سیم به میکروسوئیچ از ذهنتان نرود. بعد از جداسازی سیم‌های میکروسوئیچ می‌توانید خود قطعه را به صورت کشویی از جای خود خارج کنید. احتمال دارد این قطعه با استفاده از پیچ محکم شده باشد که در این صورت باید از پیچ گوشتی مناسب استفاده نمایید.

مرحله۳) جدا کردن پلاستیک

از یک ماده پلاستیکی برای پوشش میکروسوئیچ‌ها استفاده می‌شود. جدا کردن این پلاستیک را می‌توان از چند طریق مختلف انجام داد. دلیل اینکه چرا مواد پلاستیکی باید از هم جدا شوند، اطمینان از داشتن دید بسیار واضح است. به زبان ساده، به شما این امکان را می‌دهد که ببینید اجزای میکروسوئیچ چگونه مونتاژ شده‌اند. برای این منظور می‌توانید از ابزار مختلف استفاده کنید.
جدا کردن این پلاستیک هم به نوع میکروسوئیچ بستگی دارد. زیرا می‌توان برخی از آن‌ها را بدون استفاده از ابزار جدا کرد. فقط باید به آرامی آن را سوراخ کنید. به عنوان مثال، سوئیچ‌هایی وجود دارند که از طریق پیچ به هم متصل می‌شوند. پلاستیک این‌ها را می‌توان به راحتی از هم جدا کرد. نگران شکافتن آن‌ها نباشید، مخصوصاً زمانی که روی براکت‌های نگه‌دارنده خود پیچ ​​شده‌اند. شما می توانید برای انجام تعمیرات ماکروفر خود از متخصصین با تجربه و حرفه ای کاردون کمک بگیرید.

مرحله ۴) گرفتن عکس

شاید از خود بپرسید که عکس چه ربطی به میکروسوئیچ دارد. حقیقت این است که این مرحله بسیار مهم می‌باشد، به خصوص اگر نمی‌خواهید به چنین کلید برقی بیش از آنچه در حال حاضر هست، آسیب بزنید. اکثر افرادی که سعی کرده‌اند میکروسوئیچ‌های خود را باز کنند، معمولاً با یک مشکل مواجه می‌شوند. یک چالش بزرگ این است که نتوانیم آن‌ها را همان‌طور که بودند، جمع کنیم.
اینجا است که گرفتن عکس، بسیار ضروری خواهد بود. این کار به شما کمک می‌کند تا بدانید که چگونه اجزای میکروسوئیچ درب ماکروفر در ابتدا و قبل از جداسازی، مونتاژ شده‌اند. این امر کار شما را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا بعداً در مورد چگونگی مونتاژ چنین قطعاتی سردرگم نخواهید شد. اگر بر روند جداسازی و مونتاژ میکروسوئیچ‌ها مسلط نیستید، این یک مرحله است که باید جدی گرفته شود. برای این منظور می‌توانید از دوربین موبایل خود استفاده کنید.

مرحله ۵) بررسی قطعات

پس از گرفتن عکس از میکروسوئیچ ماکروفر، می‌توانید قطعات را یکی پس از دیگری بررسی کنید. اینجا است که باید مطمئن شوید هر جزء به درستی بررسی شده است تا بدانید چه چیزی خراب شده است. عدم انجام چنین کاری می‌تواند به فرضیات اشتباه در مورد اینکه آیا سوئیچ میکرو کار می‌کند یا خیر، منجر شود.
همچنین باید بررسی کنید که آیا قطعات، مطابق انتظار با هم تماس دارند و در موقعیت خوبی قرار گرفته‌اند یا خیر. گاهی اوقات، معیوب بودن یک قطعه در میکروسوئیچ می‌تواند منجر به خرابی کل آن شود. در صورت آسیب دیدن هر قطعه، توصیه می‌گردد آن را تعویض کنید. این کار باعث می‌شود یک بار دیگر شروع به کار کند.

مرحله ۶) تمیز کردن قطعات

هنگامی که میکروسوئیچ‌ها برای مدت طولانی کار می‌کنند، احتمال اینکه آلودگی در آن‌ها انباشته شوند، وجود دارد. تعمیر میکروسوئیچ درب ماکروفر فرصتی برای تمیز کردن قطعات داخلی آن، برای عملکرد بهینه خواهد بود. اساساً تمیز کردن قطعات این چنینی، در عملکرد آن‌ها مؤثر است.

مرحله۷) مونتاژ مجدد

تا اینجا، قطعات را بررسی کردید و متوجه شدید که چه چیزی ممکن است در میکروسوئیچ ایراد داشته باشد. حالا وقت آن است که آن را به همان شکلی که در ابتدا بود، مونتاژ کنید. هیچ چیز خاصی برای تکمیل این مرحله مورد نیاز نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویری که قبلاً گرفته شده‌اند را مشاهده کنید تا بدانید اجزاء چگونه چیده شده‌ بودند.

آموزش تعویض میکروسوئیچ درب ماکروفر

Learning how to change the microwave door microswitch

قبل از شروع هرگونه تعمیرات مایکروویو، از جمله این تعمیر، مطمئن شوید که ابتدا مایکروویو را از برق کشیده‌اید و خازن آن تخلیه شده است.
هنگامی که میکروسوئیچ قفل درب ماکروفر را تعویض می‌کنید، مطمئن شوید که کلید تعویض دقیقاً به همان اندازه باشد. همچنین سوئیچ جدید باید مشخصات الکتریکی مشابه یا بهتری نسبت به مدل پیش‌فرض داشته باشد. از جمله این مشخصات الکتریکی باید به پیکربندی ترمینال و درجه جریان ورودی اشاره کنیم. در عین حال، همان‌طور که میکروسوئیچ معیوب درب مایکروفر را برمی‌دارید، توجه داشته باشید که کدام سیم به کجا می‌رود.
برای اطمینان از هم ترازی صحیح سوئیچ، روی علامت‌گذاری سوئیچ قدیمی خود تکیه کنید. لازم نیست که فقط به مکان قبلی میکروسوئیچ وابسته باشید، زیرا سوئیچ جدید ممکن است ترتیب جایگیری متفاوتی داشته باشد. اما مطمئن شوید که سوئیچ جدید به درستی با مکانیسم فعال‌سازی، مطابقت داشته باشد. در نهایت، از اهم‌متر خود برای بررسی و اطمینان از عملکرد کلید جدید تحت مشخصات الکتریکی صحیح استفاده کنید.

پایه های میکروسوئیچ درب مایکروفر

میکروسوئیچ درب مایکروفر دارای دو مدل هستند. در دو مدل 3 پایه و 2 پایه میکروسوئیچ درب مایکروفر داریم. در میکروسوئیچ ها پایه مشترک به نام Common و پایه های Normaly Open و Normaly Close وجود دارند. پایه مشترک به صورت یکسان وجود دارد.

در میکروسوئیچ ماکروفر پیچ ها به این صورت قرار دارند که، پایه مشترک وصل میباشد و در دیگر پایه ها در میکروسوئیچ، نورمالی اوپن و در دیگری نورمالی کلوز قرار می گیرد.

تست میکروسوئیچ درب مایکروفر با مولتی متر

از بهترین و راحت ترین راه ها برای تست میکروسوئیچ درب مایکروفر، استفاده از مولتی متر است. در ادامه به مراحل تست میکروسوئیچ با مولتی متر اشاره می کنیم.

  1. در همان ابتدا در تست میکروسوئیچ با مولتی متر، باید مولتی متر را بر روی تست بیزر قرار دهید
  2. یکی از پراپ های مولتی متر را بر روی پایه مشترک و آن یکی را بر روی نرمالی اوپن قرار بدهید تا صدای بوق ممتدی از آن شنیده شود
  3. باید در این مورد با فشار دادن دکمه سوئیچ صدای بوق قطع شود و با آزاد کردن دکمه از دوباره صدای بوق پخش گردد
  4. این مورد در پایه نرمالی کلوز می‌توانند بالعکس جواب دهد یعنی که در حالی که با فشار دادن دکمه صدای بوق را بشنویم با آزاد کردن دکمه دیگر صدایی وجود ندارد
  5. در هر صورت هر کدام از موارد فوق که توضیح داده شد مشاهده نگردد، میکروسوئیچ درب مایکروفر شما خراب است و باید تعویض گردد

وظیفه میکروسوئیچ درب مایکروفر

در اکثر لوازم خانگی مانند یخچال، لباسشویی و ظرفشویی و مایکروفر و سولاردام درب دستگاه باز و بسته می شود و این عمل به وسیله میکروسوئیچ درب انجام می گیرد.

میکروسوئیچ ها، قطعه های کوچک هستند اما بسیار پرکاربردند که می توانند دلیل کار نکردن دستگاه در زمان باز بودن درب باشند.

 در مایکروفر ها برای عدم خروج امواج روی درب یک توری وجود دارد. پس برای جلوگیری از خروج اشعه باید درب دستگاه بسته باشد. تشخیص بسته بودن درب  دستگاه به وسیله میکروسوئیچ انجام می شود. شاسی های حساس بر روی قطعه به وسیله زبانه درب درگیر و فعال میگردد.

اثر خرابی میکروسوئیچ مایکروفر

  • در اثر خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر خاموش شدن دستگاه در زمان باز و بسته کردن درب اتفاق می افتد
  • پریدن فیوز خانه
  • نچرخیدن موتور گردان
  • عدم انتقال برق به ترانس فشار قوی
  • گرم نکردن مایکروفر و سولاردام
  • از کار افتادن فن
  • از کار افتادن دکمه های دستگاه
  • و عدم روشن شدن لامپ

سوالات متداول

ماکروفر بسته به مدل سه یا چهار میکروسوئیچ دارد.

میکروسوئیچ درب ماکروفر قطعه‌ای کوچک است که در قفل شدن درب ماکروفر نقش دارد و در صورت بسته نشدن ماکروفر شروع به کار نمی‌کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها