لوگوی کاردون

چگونه درب ماشین لباسشویی lg را باز کنیم

چگونه درب ماشین لباسشویی lg را باز کنیم
فهرست محتوا

در حالت نرمال بعد از پایان فرآیند شستشو باید 1 تا 2 دقیقه بعد درب ماشین لباسشویی باز شود البته این مدت زمان بنا به طراحی شرکت های تولید کننده ماشین لباسشویی می تواند متفاوت باشد. اما در برخی مواقع ممکن است بعد از پایان شستشوی لباس ها درب ماشین لباسشویی ال جی باز نشود در این شرایط اولین سوالی که به ذهنمان می رسد این است که چگونه درب ماشین لباسشویی lg را باز کنیم البته بزرگترین نگرانی هم اینجاست که در صورت باز نشدن درب دستگاه با لباس های خیس داخل لباسشویی چه کنیم ؟ بنابراین لازم است در کوتاه ترین زمان به فکر راه چاره برای برطرف کردن مشکل باشید و لباسهایتان را نجات دهید!

چگونه ماشین لباسشویی را ضدعفونی کنیم

چگونه درب ماشین لباسشویی lg را باز کنیم؟

دلایلی که ممکن است سبب گیر کردن و یا باز نشدن درب ماشین لباسشویی شما شود متفاوت است به همین منظور کاردون با بررسی برخی از شایع ترین ها برای تعمیر ماشین لباسشویی با شما همراه شده است. اگر سوئیچ فشار معیوب یا انسداد در سیستم فشار وجود داشته باشد، ممکن است درب ماشین لباسشویی ال جی مسدود شود، زیرا ممکن است هوای موجود، قفل درب را به دام بیندازد. در برخی از مدل های ماشین لباسشویی اگر کلید فشار مجدداً تنظیم نشود، قفل درب لباسشویی با انرژی نگه داشته می شود.

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

از مشکلات و دردسرهایی که در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ایجاد می شود و ممکن است با آن هم برخورد داشته اید، باز نشدن درب ماشین لباسشویی است. در ادامه این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که، چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟ همراه ما باشید!

اگر درب ماشین لباسشویی شما قفل شده است و باز نمی شود برای بازکردن درب لباسشویی ال جی و یا برندهای دیگر، سریعا باید راه حل پیدا شود. یافتن راه حل برای اینکه چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم هم به دلایل قفل شدن درب لباسشویی بستگی دارد.

دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

اینکه درب ماشین لباسشویی قفل شده و باز نمی شود می تواند دلایل زیادی داشته باشد. برای بازکردن درب لباسشویی ال جی می توانید از کارشناسان و متخصین هم کمک بخواهید تا لباس ها بو نگیرد و مشکل به راحتی حل شود. از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی می توان به گزینه های زیر اشاره داشت.

  • ماشین لباسشویی آب را تخلیه نکرده است
  • خرابی قفل درب ماشین لباسشویی ال جی
  • پوسیدگی و خرابی در لولای درب دستگاه
  • ایجاد خرابی و یا شکستگی در دستگیره درب لباسشویی
  • وجود ایراد و خرابی در سوئیچ فشار ماشین لباسشویی
  • ایراد در عملکرد قفل حرارتی دستگاه
  • گرم شدن بیش از اندازه ماشین لباسشویی
  • فعال بودن قفل کودک دستگاه

خرابی قفل در ماشین لباسشویی

خرابی در میکروسوئیچ و اختلال در عملکرد آن می تواند از دلایل خرابی درب ماشین لباسشویی ال جی باشد.

میکروسوئیچ کلیدی است که برای باز شدن پس از اتمام کار دستگاه به 1 تا 2 دقیقه زمان نیاز دارد. این زمان برای سرد شدن دستگاه و خنک شدن آن است تا در ادامه درب باز شود. اگر قفل باز نشد می توانید از روش دستی برای باز کردن درب ماشین لباسشویی ال جی و هر برند دیگری استفاده نمایید.

روش دستی برای بازکردن درب ماشین لباسشویی به این صورت است که، با ضامن دستی می توانید ان را غیر فعال نمایید. این ضامن معمولا در زیر قفل و یا در قسمت قرار گیری مواد شوینده قرار دارد. پس از انکه درب ماشین لباسشویی ال جی را باز نمودید، برای تعویض میکروسوئیج با یک تعمیر کار در ارتباط باشید.

موارد مهم در تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

اگر علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی، خرابی و ایراد و یا شکستگی در قفل باشد، باید تعویض قفل درب ماشین لباسشویی صورت بگیرد. تعویض قفل درب ماشین لباسشویی و باز کردن درب ماشین لباسشویی ال جی باید به وسیله تعمیرکاران حرفه ای و مجرب انجام شود. اما برای آشنایی و افزایش اطلاعات شما عزیزان، مراحل تعویض قفل درب ماشین لباسشویی را به صورت گزینه ای بیان می کنیم.

  1. در ابتدا باید دوشاخه دستگاه را از برق جدا نمایید تا دچار برق گرفتکی نشوید.
  2. در مرحله بعد باید سیم برق را از ماشین لباسشویی جدا نمایید
  3. باید پنل بالا ویا جلو دستگاه را جدا نمایید. جای پنل دستگاه به مدل لباسشویی و برند آن ارتباط دارد
  4. در مرحله بعدی لاستیکی که دور تا دور درب دستگاه قرار دارد باید جدا گردد
  5. در ادامه باید پیچ های اطراف قفل باز شود و تعویض گردد. این کار با حوصله و دقت بالای باید انجام شود تا پیچ ها خیلی محکم سر جای خود چفت شوند
  6. تسمه دور در دستگاه باید با دقت وصل شود
  7. در آخر می توانید پنل های لباسشویی را سر جایشان قرار دهید
  8. باز هم توصیه می شود که کار تعویض قفل درب ماشین لباسشویی به دست افراد متخصص انجام گردد

ضامن دستی درب ماشین لباسشویی ال جی کجاست؟

اگر با استفاده از موارد گفته شده باز هم نتوانستید درب ماشین لباسشویی ال جی را باز کنید، کافیست تا از ضامن دستی درب ماشین لباسشویی استفاده کنید. محل قرار گیری این ضامن در زیر قفل و یا در بخش مواد شوینده دستگاه قرار دارد. البته نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که بعد از باز کردن درب ماشین لباسشویی با استفاده از ضامن دستی باید قفل (میکرو سوییچ) ماشین لباسشویی را عوض کنید.

با خاموش شدن دستگاه بعد از شستشوی لباس ها باید قفل درب لباسشویی خنک شود و پس از چند دقیقه باز شود. در پایان چرخه آزاد شدن قفل ممکن است مدتی طول بکشد، بنابراین صبور باشید. شایعترین علت، آب باقی مانده در دستگاه است. چرخه تخلیه را امتحان کنید. در صورت خرابی، می توان با قرار دادن شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی درون سطل یا سینی، دستگاه را تخلیه نمود.

ممکن است قفل درب لباسشویی گیر کرده باشددر این صورت می توانید با کارشناسان کاردون تماس بگیرید زیرا دستگیره یا بخشی از مکانیزم گیر درب خراب است و در ماشین لباسشویی را باز نمی کند. هرگز و هرگز از زور استفاده نکنید! گاهی اوقات ممکن است برای باز کردن درب ماشین لباسشویی عجله داشته باشید و بخواهید از زور خودتان استفاده کنید که اصلا توصیه نمی شود زیرا با این کار بیشتر به دستگاه آسیب می رسانید. توصیه ما به شما این است که با تعمیرکار تماس بگیرید تا دستگاه شما را تعمیر کند و امیدوارم در اسرع وقت به شما در نجات لباس های دستگیر شده کمک کند.

علت لقی دیگ لباسشویی

وقتی در ماشین لباسشویی باز نمی شود چه کاری باید انجام دهید ؟

اگر درب ماشین لباسشویی شما مسدود شده است ، باید سریع آن را برطرف کنید. گذاشتن لباسهای مرطوب در دستگاه باعث ایجاد بوی بد در لباسشویی و لباس ها می شود. این واقعیت که شما می توانید لباس های تمیز خود را از طریق شیشه ماشین لباسشویی مشاهده کنید، اما نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، فقط به ناامیدی اوضاع می افزاید! چند دلیل وجود دارد که باعث می شود درب ماشین لباسشویی شما باز نشود و ما توضیح خواهیم داد که چه کاری می توان برای باز کردن آن انجام داد. اما اول از همه چیز ، لطفاً به یاد داشته باشید که قبل از شروع اصلاح ، دستگاه خود را خاموش و از برق جدا کنید.

اگر نوعی انسداد در سیستم تخلیه وجود داشته باشد که باعث جلوگیری از تخلیه ماشین لباسشویی شما شود، درب بسته خواهد ماند. به داخل دستگاه خود نگاه کنید ، اگر می بینید که هنوز پر از آب است، به نظر می رسد یک مشکل تخلیه وجود دارد. باز کردن دستگاه در این شرایط باعث جاری شدن آب در داخل خانه می شود، بنابراین بهتر است در صورت امکان ابتدا آب را تخلیه کنید. محتمل ترین محل انسداد فیلتر است. ممکن است متوجه شوید که ماشین لباسشویی شما هیچ مشکلی در تخلیه ندارد اما دستگیره درب شل است. در این حالت به احتمال زیاد دستگیره شکسته است. خوشبختانه دو روش برای باز کردن دستی درب ماشین لباسشویی وجود دارد.

باز كردن قفل در ماشين لباسشویی ال جی

در قسمت های قبل به مواردی که باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی می شود، اشاره شد. می خواهیم در ادامه به نحوه باز كردن قفل در ماشين لباسشويی ال جی بپردازیم و راه کارهایی آسان را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

همه ماشین‌های لباسشویی در هر برند و مدلی دارای قفل یا میکروسوئیچ هستند که درب لباسشویی را در هنگام عملیات شستشو قفل می‌کند و تا انتها باز نمی‌شود. نحوه باز كردن قفل در ماشين لباسشویی ال جی در این حالت در همه مدل ها یکی است.

داشته باشید که قفل باید کامل بسته شود تا ماشین لباسشویی روشن شده و عملیات شستشو شروع شود. در برخی از مدل‌های لباسشویی اگر قفل خراب شود اروری برای صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود. اگر قفل درب ماشین لباسشویی ال جی خراب شده است می‌توانید با عوض کردن قفل یا میکروسوئیچ این مشکل را حل نمایید.

 اما برای خارج کردن لباس‌های شسته باید چه کرد؟ دقت نمایید که برای خارج کردن لباس‌های شسته از محفظه لباسشویی، از ضامن دستی دستگاه که در زیر قفل و یا در قسمت مواد شوینده لباسشویی قرار دارد استفاده نمایید. ضامن را فشار دهید درب دستگاه باز می‌شود و لباس‌ها را می‌توانید خارج کنید. دقت داشته باشید که در اولین فرصت دستگاه باید توسط تعمیرکار، تعمیر شده و قفل تعویض گردد.

رفع پوسیدگی و خراب شدن لولای درب ماشین لباسشویی

 درب همه ماشین‌های لباسشویی از زبانه و لولا تشکیل شده که برای قفل شدن دستگاه استفاده می‌شود. لولا از متریال پلاستیک ساخته شده تا درب ماشین لباسشویی راحت باز شود. در اثر استفاده و گذر زمان لولا خراب و پوسیده می‌شود و باعث قفل شدن دستگاه می‌گردد. در این حالت باید لولا و زبانه تعویض گردند و پیچ‌ها سفت شوند، تا این اختلال برطرف گردد. این کار توسط کارشناس و تعمیرکار حرفه‌ای باید انجام گردد.

خرابی دستگیره ماشین لباسشویی

 اگر دستگیره درب ماشین لباسشویی شل شده است  احتمال شکستگی آن وجود دارد. مقدار خرابی و نوع شکستگی می‌تواند متنوع و متفاوت باشد که در هر صورت با تعمیر دستگیره درب لباسشویی قفل باز خواهد شد.

گرم شدن بیش از اندازه مدارهای ماشین لباسشویی

 اگر استفاده زیاد و طولانی مدت از دستگاه خود داشته باشید؛ مدارهای ماشین بیش از حد گرم شده و از کار می‌افتند. در این حالت درب ماشین لباسشویی داغ می‌شود و دلیل قفل شدن هم خواهد بود. برای باز كردن قفل در ماشين لباسشويی ال جی باید به ماشین لباسشویی استراحت بدهید تا خنک شود و در ادامه در باز خواهد شد. برای مراقبت از دستگاه خود بهتر است مداوم و طولانی از آن استفاده نکنید.

فعال شدن قفل کودک ماشین لباسشویی

 اگر قفل کودک ماشین لباسشویی فعال باشد، دستگاه هیچ عملکردی ندارد و فقط دکمه پاور آن کار می‌کند. در این حالت اروری بر روی صفحه نمایشگر نمایان خواهد شد و هشدار فعال بودن قفل کودک می‌دهد. با باز کردن قفل کودک دستگاه درب ماشین لباسشویی باز می‌شود . این نکته را در نظر بگیرید که، باز کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی ال جی جدید و قدیمی با هم کمی فرق دارد.

ضامن دستی درب ماشین لباسشویی ال جی

در هنگام قفل شدن درب لباسشویی می توانید از ضامن دستی درب ماشین لباسشویی ال جی برای باز کردن درب دستگاه استفاده نمایید. این ضامن در زیر قفل و یا در جایی که مواد شوینده قرار می گیرد، کار گذاشته شده است. اگر درب ماشین لباسشویی باز نمی شود، ضامن دستی ان بهترین راه است تا لباس ها را از محفظه دستگاه خارج کنید.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟

اگر از لباسشویی ال جی جدید با درب از جلو خریداری نموده اید و می خواهید قفل کودک را باز کنید، دکمه CHILD LOCK را فشار داده و حدودا ۵ ثانیه نگه دارید تا قفل کودک غیرفعال شود. در اینصورت کلیدهای دستگاه، نرمال کار می کنند. در بعضی از مدل ها هم اگر دکمه PREWASH/CHILD LOCK را لمس نمایید، قفل کودک غیرفعال می شود.

اگر لباسشویی ال جی شما از مدل های قدیمی است، نمی توانید مانند روش بالا قفل کودک را غیرفعال نمایید. باید برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی در این مدل ها دکمه های TEMP و OPTIONS را با هم برای ۵ ثانیه تقریبا نگه دارید. در بعضی از مدل های قدیمی از لباسشویی ال جی هم قفلی بین دکمه های RINSE و WASH وجود دارد که حدود ۵ ثانیه نگه دارید تا قفل کودک غیرفعال شود.

سوالات متداول

زیر قفل و یا در قسمت مواد شوینده است.

از دلایل تعمیر درب ماشین لباسشویی ال جی می تواند تخلیه نشدن دستگاه باشد که علت عمده آن، از پمپ تخلیه است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نعیم
10 ماه قبل

سلام دستگیره در بشکنه باید کلا در ماشین لباسشویی عوض شه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نعیم
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بستگی به مدل لباسشویی شما داره، بعضی از دستگاه ها بدون نیاز به تعویض کلی درب قابلیت تعویض دارن اما در مدل های دیگه باید حتما کل درب تعویض بشه.