لوگوی کاردون

علت سرد نکردن یخچال ال جی

علت سرد نکردن یخچال ال جی
فهرست محتوا

یخچال اساسی ترین و مهمترین لوازم خانگی در آشپزخانه شماست. یخچال جایی است که شما قبل از تهیه وعده های غذایی، تمام مواد غذایی فاسدشدنی خود را در آن ذخیره می کنید. همچنین جایی است که نوشیدنی های خانواده را در آن ذخیره می کنید. متأسفانه، زمانی فرا خواهد رسید که مشکلی پیش می آید و شما متوجه می شوید که دمای داخل یخچال سرد نیست و دیگر یخچال خنک نمی کند. در زیر برخی از دلایل عمده و علت سرد نکردن یخچال ال جی ذکر شده است. اگر از خنک نبودن یخچال و فریزر کاملاً مطمئن هستید، باید یخچال را از جای خود بیرون بیاورید، صفحه پشتی را جدا کرده و از کارکرد کمپرسور مطمئن شوید. اگر کمپرسور در حال فعالیت است اما یخچال خنک نمی کند، کمپرسور یخچال خراب است.

علت سرد نکردن یخچال ال جی

The reason why the LG refrigerator does not cool

از دلایل دیگر این که چرا یخچال ال جی به درستی خنک نمی کند می توان سیم پیچ های متراکم کثیف، کار نکردن موتور فن کندانسور، کار نکردن موتور فن اواپراتور، خرابی رله استارت، کار نکردن ترموستات کنترل دما را نام برد. همان طور که می دانید مهمترین قسمت سیستم خنک کننده یخچال سیم پیچ های متراکم است. کندانسور، محلی است که گاز مبرد در آن قرار دارد و مایع خنک کننده در داخل سیم پیچ ها به گردش در می آید. هوای داخل یخچال از طریق سیم پیچ های متراکم عبور کرده و گرما را از بین می برد. بنابراین، اگر متوجه شدید که دمای داخل یخچال دمایی را که انتخاب کرده اید حفظ نمی کند، ممکن است مشکلی در کندانسور وجود داشته باشد یا کویل ها کثیف باشند. کندانسور در پایین یخچال قرار دارد و شما باید از پشت دستگاه به آن دسترسی داشته باشید.

نکته اصلی سیستم خنک کننده یخچال ال جی گردش هوای خنک است. قسمت بزرگی از آن فن کندانسور است که هوا را از طریق سیم پیچ های کندانسور که هوا را خنک می کند حرکت می دهد. اگر مشکوک هستید که جریان هوا در حال کاهش است و یا وجود ندارد، احتمال انسداد پره های فن یا خرابی موتور فن وجود دارد. همیشه قبل از اینکه روی هر چیزی که از برق استفاده می کند کار کنید مطمئن شوید که خاموش است. ابتدا بررسی کنید که فن در حال چرخش آزادانه است. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد باید موتور را با یک مولتی متر از نظر تداوم کنترل کنید. اگر سیم پیچ موتور دچار اختلال باشد باید موتور را تعویض نمایید.

برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

چرا یخچال ال جی سرد نمی کند؟

Why does the LG refrigerator not cool

فن اواپراتور هوا را از طریق سیم پیچ های خنک کننده به قسمت های فریزر و یخچال می رساند. در اکثر یخچال ها فقط یک سیستم اواپراتور وجود دارد که پشت قسمت فریزر تعبیه شده است. اگر هوا به درستی گردش نکند، نمی تواند هیچ یک از بخشها را به اندازه کافی خنک کند. همیشه فن را بررسی کنید تا مطمئن شود که آزادانه می چرخد در صورت عدم چرخش فن، احتمالاً با خرابی موتور اواپراتور روبرو هستید. با استفاده از مولتی متر می توانید موتور را از نظر پیچیدگی های داخلی تست کنید.

اگر می خواهید موتور فن را تعویض کنید، مطمئن شوید که سیم برق را از برق جدا کرده اید برای دسترسی به موتور اواپراتور به قسمت پشت یخچال دسترسی پیدا کنید. سیم های برق موتور را جدا کرده و پیچ های نصب کننده موتور را در جای خود بردارید. موتور قدیمی را بیرون آورده و موتور جدید را در جای آن قرار داده و همه چیز را به عقب بکشید و دستگاه را به برق وصل کنید. در یخچال ال جی، رله استارت قسمت بسیار مهمی از سیستم خنک کننده است. این دستگاه با کمپرسور یخچال و فریزر کار می کند و اگر درست کار نکند یا اصلاً کار نکند مانع کار صحیح یا کارکردن کمپرسور می شود.

سوالات متداول

مهمترین قسمت سیستم خنک کننده یخچال سیم پیچ های متراکم است.

فن اواپراتور هوا را از طریق سیم پیچ های خنک کننده به قسمت های فریزر و یخچال می رساند.

اگر از یخچال برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیرات یخچال ال جی کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها