لوگوی کاردون

از کجا بفهمیم موتور یخچال سوخته

از کجا بفهمیم موتور یخچال سوخته
فهرست محتوا

همان طور که می دانید این روزها هزینه تعویض یخچال و فریزر بسیار بالاست! در عوض با تماس با یک شرکت تعمیر لوازم خانگی می توانید بسیاری از مشکلات یخچال را برطرف کنید. این امر به ویژه اگر یخچال ساید بای ساید با سن کمتر از 5 سال یا مدل فریزر زیرین یا بالا با سن کمتر از 7 سال داشته باشید، بیشتر صدق می کند. اما از کجا بفهمیم موتور یخچال سوخته؟ یا چه زمانی یخچال نیاز به تعمیر دارد؟ خب، چند علامت و نشانه وجود دارد که نشان می دهد یخچال شما خراب است.

از کجا بفهمیم موتور یخچال سوخته

How do we know that the refrigerator motor is burnt

اگر یخچال خراب شود و به موقع آن را تعمیر نکنید ممکن است منجر به خراب شدن غذا در یخچال شود. یخچال و فریزر به طور معمول روشن و خاموش می شود زیرا دمای مشخصی را در داخل یخچال و فریزر حفظ می کند. اگر به دمای داخل یخچال توجه نکنید، تشخیص خرابی یخچال کمی دشوار خواهد بود. دماسنجی را داخل محفظه های فریزر و یخچال نصب کنید تا از تغییرات دما مطلع شوید. در اینجا برخی از مواردی که می تواند به شما کمک کند تا به خرابی یخچال پی ببرید ذکر شده است:

۱) به اندازه کافی سرد نیست

آیا وقتی یخچال خود را باز می کنید احساس سرما نمی کنید؟ آیا مواد غذایی در فریزر شروع به یخ زدایی می کند؟ در این صورت ، ممکن است یخچال در حفظ دمای مناسب مشکل داشته باشد. این کار نه تنها ممکن است هزینه بر باشد زیرا ممکن است غذای شما خراب شود، بلکه همچنین ممکن است به این معنی باشد که اگر یخچال شما برای حفظ درجه حرارت خود بیش از حد کار کند، هزینه بالاتری را متحمل خواهید شد. به محض مشاهده افت دما حتما با یک شرکت تعمیر یخچال و فریزر تماس بگیرید.

شما می توانید برای عیب یابی و رفع مشکلات یخچال خود از سرویس تعمیر یخچال در محل کاردون استفاده کنید.

۲) غذای شما به سرعت خراب می شود

همه تغییرات دما آنقدر چشمگیر نیستند که به محض باز کردن یخچال و فریزر آن را حس کنید. اما این بدان معنا نیست که مشکلی وجود ندارد. حتی افت ناچیز دما باعث خراب شدن سریعتر از حد معمول غذا می شود. قبل از اینکه مواد غذایی خراب را دور بریزید، تاریخ انقضا را بررسی کنید. اگر مشاهده کردید که چندین ماده غذایی را که تاریخ انقضا آنها گذشته نیست، در زباله می اندازید، تعمیر یخچال خود را در نظر بگیرید.

تعمیر موتور یخچال سوخته

تعمیر موتور یخچال سوخته ممکن است به دلایل مختلفی نیاز باشد، اگرچه اصلی‌ترین دلیل آن، عدم توجه به نگهداری و تعمیرات دوره‌ ای است. در هر صورت، برای تعمیر موتور یخچال سوخته، ابتدا باید عیب یابی کنید تا بدانید دلیل سوختن موتور یخچال چیست. پس ابتدا باید برخی موارد را بررسی کنید:

  1. برق رسانی: مطمئن شوید که یخچال به درستی به برق متصل است و برق در محل دسترسی به یخچال وجود دارد.
  2. تنظیمات دما: مطمئن شوید که تنظیمات دمای یخچال به صورت صحیح و درست انجام شده است.
  3. فیوزها: بررسی کنید که فیوزهای یخچال سالم هستند و از قطعات داخلی یخچال خارج نشده‌اند.
  4. قطعات داخلی: بررسی کنید که تمامی قطعات داخلی یخچال به درستی نصب شده‌اند و هیچ کدام از آن‌ها مسدود نشده است.
  5. سیستم خنک‌کننده: بررسی کنید که سیستم خنک ‌کننده به درستی کار می‌کند و هیچ گونه مشکلی در آن وجود ندارد.

پس از بررسی این موارد، اگر موتور یخچال سوخته باشد، باید اقدام به تعمیر آن کنید. برای این موضوع، می توانید از تعمیرکاران کاردون کمک بگیرید.

چه زمانی یخچال نیاز به تعمیر دارد؟

When does the refrigerator need repair

اگر یخچال به درستی خنک نشود ممکن است به دلیل مشکلی در مکانیک یخچال باشد، یا به دلیل خرابی لاستیک دور درب یخچال باشد. با گذشت زمان، به دلیل فرسودگی، ترک خوردگی و پوسیدگی لاستیک، باعث می شود هنگام بسته شدن درب، هوای سرد به بیرون نفوذ کند. اگرچه تعویض لاستیک یخچال به نظر ساده می رسد، اما باید در هنگام نصب برخی موارد را رعایت نمایید تا لاستیک درست نصب شود و بتواند تمام هوای سرد را در یخچال نگه دارد.

آیا فریزر شما مانند سطح قطب جنوب است؟ اگر یخ در داخل فریزر جمع شده باشد، ممکن است به این دلیل باشد که یخچال در کنترل دما مشکل دارد. خبر خوب این است که این مشکل اضطراری نیست و چند روز وقت دارید تا مواد غذایی درون فریزر را بخورید و سپس با خاموش کردن یخچال و باز نگه داشتن درب فریزر یخ های اضافی را از فریزر خارج نمایید.

پس از ذوب شدن یخ، یخچال را دوباره روشن کرده و طی چند روز آینده به دنبال نشانه هایی از تجمع یخ بگردید. اگر متوجه شدید که دوباره یخ تشکیل می شود، وقت آن است که با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

طبیعی است که موتور یخچال کمی گرم شود اما اگر دست خود را به سمت پشت یخچال قرار داده اید و گرمای بیش از حد احساس می کنید، دریغ نکنید که با یک شرکت تعمیر یخچال و فریزر تماس بگیرید. حتی اگر به نظر می رسد یخچال دمای خود را حفظ می کند، یک موتور داغ نشانه کار اضافی آن است. این بدان معناست که ممکن است نزدیک به سوختن باشد و در این بین احتمالاً هزینه های بیشتری را برایتان به بار می آورد.

سوالات متداول

اگر یخچال به درستی خنک نشود ممکن است به دلیل مشکلی در مکانیک یخچال باشد، یا به دلیل خرابی لاستیک دور درب یخچال باشد. با گذشت زمان، به دلیل فرسودگی، ترک خوردگی و پوسیدگی لاستیک، باعث می شود هنگام بسته شدن درب، هوای سرد به بیرون نفوذ کند. 

ممکن است به این دلیل باشد که یخچال در کنترل دما مشکل دارد.

یک موتور داغ نشانه کار اضافی آن است. این بدان معناست که ممکن است نزدیک به سوختن باشد و در این بین احتمالاً هزینه های بیشتری را برایتان به بار می آورد.

اگر از یخچال برند امرسان استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر یخچال امرسان کاردون استفاده کنید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیرا
11 ماه قبل

ببخشید من چیزهایی که توی در یخچال میذارم مثل سابق خنک نمیشه، دلیلش چیه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حمیرا
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
اولین کار باید چک کردن درجه سرمای یخچال باشه که در صورت درست بودن باید توسط یک تعمیرکار بررسی بشه یخچالتون چون ممکنه مشکل از موتور یخچال هم باشه.برای بررسی یخچالتون توسط یک تعمیرکار ماهر پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.