لوگوی کاردون

5 روش برای تست سالم بودن موتور یخچال

علت استارت نزدن یخچال چیست؟
فهرست محتوا

همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم، کمپرسور یا موتور یخچال یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های یخچال بوده و عملکرد این قسمت بر روی بخش‌های دیگر یخچال تاثیرگذار است. هرگاه یخچال به مشکل بر می‌خورد، اولین قسمتی که امکان خراب شدن آن وجود دارد و به ذهنمان می‌رسد کمپرسور یا موتور یخچال است. بنابراین بهتر است بدانیم چگونه می‌توان از سلامت موتور یخچال مطمئن شد؟ شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که تست سالم بودن موتور یخچال چگونه انجام می‌شود؟ یا برای سالم بودن موتور یخچال باید چه اقداماتی انجام داد؟ یا از کجا بفهمیم موتور یخچال سوخته؟

کاردون قصد دارد در این مطلب به شما نحوه تست سالم بودن موتور یخچال را آموزش دهد. موتور یخچال از قسمت‌های الکتریک و مکانیکی تشکیل شده است که در صورت بررسی و چک کردن موتور یخچال، باید هر یک از این قطعات را نیز بررسی و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید.

نحوه تست سالم بودن موتور یخچال

Testing the health of the refrigerator motor

همانطور که می دانید و از عملکرد یخچال مطلع هستید، در صورت سالم بودن موتور یخچال، گاز به صورت فشرده وارد لوله های اواپراتور شده و بعد از خنک شدن به صورت مایع درون لوله‌های کندانسور قرار می‌گیرد. اگر یخچال شما سر و صدای زیادی تولید می‌کند و یا خنک نمی‌کند، باید به انجام نشدن درست این فرآیند مشکوک شوید! حال بهتر است تست سالم بودن موتور یخچال را انجام دهید تا این شک برطرف شود.

برای تست سالم بودن موتور یخچال چه کنیم؟

انجام تست سلامت موتور یخچال از چند طریق قابل اجراست که ما در اینجا به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم. اگر می‌خواهید تست را به وسیله اهم متر انجام دهید باید مراحل زیر را طی کنید.

تست سالم بودن موتور یخچال به وسیله‌ی اهم متر

ابتدا یخچال را از برق جدا کنید و با رعایت نکات ایمنی با خیالی آسوده دست به کار شوید. دو سر سیم‌های کمپرسور یا موتور یخچال را بررسی کنید و مقاومت آن را با اهم متر اندازه‌گیری نمایید. در حالت نرمال باید مقدار 6 تا 8 اهم را نشان دهد. در صورتی که میزان مقاومت بالاتر یا پایین‌تر را نشان دهد، نشان از خرابی موتور یخچال است و برای تعمیر یخچال باید از کاردون کمک بخواهید. زیرا تعمیرات موتور یخچال نیاز به تخصص دارد و نباید بدون دانش و تجربه کافی اقدام به تعمیر نمایید.
گاهی اوقات می‌توان موتور یخچال را به صورت مستقیم تست نمود. برای این کار بهتر است موتور یخچال را جدا نموده و به صورت مستقیم به برق وصل کنید تا از سالم بودن موتور یخچال اطمینان حاصل نمایید. دقت کنید که این کار بسیار حساس است و نیاز به دقت بالا دارد؛ زیرا باید فورا و بعد از چند ثانیه برق را قطع کنید. اگر کمپرسور را به برق مستقیم وصل کردید و به راحتی شروع به کار کرد، مطمئن باشید موتور یخچال شما سالم است.

تست سالم بودن موتور یخچال با برق مستقیم

Testing the health of the refrigerator motor with direct electricity

برای اینکه بدانید کمپرسور یخچال سالم است یا خیر باید آن را تست کنید. چگونه این کار را انجام دهیم؟
ابتدا بعد از اینکه متوجه شدید رله اورلود سالم است، آن را را از داخل کمپرسور بیرون آورید. یک شکل هندسی مانند به صورت عدد 8 مشاهده خواهید کرد.
راس هرم عدد، حرف c نوشته شده که این حرف مخفف کامان است. در قسمت چپ پایین نیز حرف R درج شده که این حرف نیز مخفف رانینگ است. در قسمت راست پایین به موازای R ،حرف S نوشته شده است. حرف S نیز مخفف استارت است.
اکنون به تست کمپرسور یخچال با برق مستقیم بپردازید. ابتدا دو سر سیم را لخت کنید. حال یک سر سیم را به کامان (C) و سر دیگر را به رانینگ (R) وصل کنید. سپس یک پیچ گوشتی را به دو سر رانینگ (R) و استارت (S) متصل کنید. اگر کمپرسور روشن شد، سالم است؛ اما اگر روشن نشد سوخته است.

تست سالم بودن موتور یخچال به صورت مستقیم

یکی از روش‌های دیگر، تست موتور یخچال به صورت مستقیم است. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:
موتور را به برق مستقیم وصل کنید. این کار را باید به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید زیرا احتمال آسیب دیدن به موتور یخچال وجود دارد. در صورتی که موتور سالم باشد، شروع به کار می‌کند.

تست سالم بودن موتور یخچال به وسیله‌ی جریان آن

در این قسمت، تست جریان موتور را برای شما شرح می‌دهیم تا از سالم بودن موتور یخچال مطمئن شوید.
جریانی که از موتور یخچال عبور می‌کند، حدود 1 آمپر است. گاهی اوقات ممکن است عواملی باعث شود تا سیم پیچ کمپرسور جریان اضافی بکشد. این عوامل عبارتند از گرفتگی مدار سرمایش، بالا رفتن فشار گاز در ورودی کمپرسور، خرابی کمپرسور یخچال و…

تست سالم بودن موتور یخچال به صورت ظاهری

Testing the health of the refrigerator motor externally

گاهی به صورت ظاهری و تنها با نگاه کردن به موتور یخچال، می‌توان از سلامت آن اطمینان حاصل نمود. اما چگونه؟
نگاهی به روغن داخل موتور یخچال بیندازید. اگر روشن و تمیز باشد، موتور سالم است. اما اگر سیاه و کدر شده باشد، نشان از خرابی است.
نکته: توجه داشته باشید که نشانه‌های عدم عملکرد صحیح در کمپرسور، همواره نشان از خرابی خود کمپرسور نیست؛ باید بدانید این احتمال نیز وجود دارد که قطعات دیگری موجب این آسیب شده باشند.

چگونه از خرابی موتور یخچال مطلع شویم؟

گاهی اوقات بعد از سال‌ها استفاده از یخچال بدون انجام سرویس های دوره‌ای متوجه خرابی موتور یخچال شده و از این موضوع بسیار غافلگیر می‌شوید! باید بگوییم اگر سرویس‌های دوره‌ای یخچال به صورت منظم انجام شود، شما دیگر غافلگیر نخواهید شد نیاز به انجام تست سالم بودن موتور یخچال نخواهید داشت؛ زیرا همیشه مشکلات فنی و قطعات دلیل خرابی موتور یخچال نخواهد بود. به عنوان مثال شما در انجام سرویس‌های دوره‌ای یخچال می‌توانید از خرابی و تعویض موتور یخچال جلوگیری نمایید. در صورتی که روغن کمپرسور قبل از سیاه و کدر شدن تعویض شود به موتور آسیبی وارد نمی‌شود.

بنابراین بهتر است قبل از اینکه یخچال به طور کامل از کار بیفتد به فکر سلامت موتور یخچال باشید. همانطور که گفتیم، موتور یخچال یا کمپرسور از قطعات اصلی است و عملکرد آن بر سایر قطعات تاثیرگذار است. در نتیجه نیاز است تا با روش‌های تست سالم بودن موتور یخچال آشنا باشید.
اگر یخچال شما خراب شد، می‌توانید به سایت کاردون مراجعه کنید و با ما در تماس باشید؛ تا تعمیرکاران ماهر ما در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعمیر یخچال در منزل به محل شما اعزام شوند.

سوالات متداول

برای تست سالم بودن موتور یخچال از سه روش می توانید اقدام کنید:
۱) تست سالم بودن موتور یخچال به وسیله‌ی اهم متر
۲) تست سالم بودن موتور یخچال با برق مستقیم
۳) تست سالم بودن موتور یخچال به وسیله‌ی جریان آن

جریانی که از موتور یخچال عبور می‌کند، باید حدود 1 آمپر باشد.

برای این کار بهتر است که با کارشناسان کاردون تماس بگیرید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

53 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عرفان حسینی
3 سال قبل

سلام. خیلی ممنونم ازلطف تون که مشکلات مردم را با گفتار تون حل می کنید.یخچال فریزر دارم که یک سال پیش تعویض موتور داشته و الان هم موتورش روشن میشه و حدود 3دقیقه کار میکنه و دوباره خاموش میشود و دوباره پس از چند دقیقه روشن میشه و دوباره همون کار رو تکرار میکنه و سرد نمیکنه مشکلش چیست لطفا کمکم کنید من روستایی هستم و هزینه بردنش به مرکز استان خیلی بالااست ایا راه حلی داره یا نه در ضمن از برق مستقیم به موتور وصل کردم وخازن هم در مسیرش گذاشتم چون بابرق سیستم خودش که از برد میامد اصلا روشن نمیشد و فقط یک تیک میکرد و قطع میشد

Support
پاسخ به  عرفان حسینی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
واقعا بدون بازدید دستگاه امکان اینکه دقیق بتونیم تشخیص بدیم ایراد از کجاست وجود نداره لازمه حتما دستگاه بررسی بشه. این مورد به قطعات متفاوتی میتونه مربوط بشه مثل رله استارت، کمپرسور، برد، اتصالات ، سنسورها و …
موفق باشید

مصطفی
پاسخ به  عرفان حسینی
2 سال قبل

سلام موتور یخچال سوخته باید عوض بشه

علی علوی
3 سال قبل

سلام من یه یخچال فیلور مدل342 N TDL دارم که حدود 6 سال خاموش بوده دیروز که به برق زدم کمپرسور خیلی ضعیف کار میکنه و بعد از دو سه ساعت داخل فریزر و یخچال هیچ تغییر دمایی نکرد. قبلا تعمیر نشده و تا زمانی هم که روشن بوده سالم کار میکرده. بنظرتون علتش چی میتونه باشه؟

Support
پاسخ به  علی علوی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
با توجه به اینکه مدت زمانی دستگاه خاموش بوده و حالا لازم هست میزان سرمای مورد نیاز کابین تامین بشه، مدت بیشتری زمان میبره تا سرمایش ایجاد بشه. لطفا کمی بیشتر صبر کنید و عملکرد دستگاه رو تست کنید. در این مدت ممکنه داخل کندانسور دستگاه غبار گرفته باشه و این مورد هم باعث عملکرد ضعیف دستگاه شده باشه. لطفا در صورتی که مشکل دستگاه همچنان ادامه پیدا کرد برای بررسی دستگاه درخواست تعمیرات ثبت کنید.
موفق باشید

محمد
پاسخ به  علی علوی
1 سال قبل

ببین دوست عزیز موتری وقتی یه سال بخوابه یا بیشتر روغنش از بین میره جرم میگیره این نکته رو باید رعایت کنید روغنش حتما باید چک بشه وگرنه باعث خرابی میشه

سیروس میر
3 سال قبل

سلام یه یخچال فریزر بالا یخچال پایین فریزر دارم موتورش تازه عوض کرده بودم و سالم بود ولی دو سال خاموش بوده. الان روشنش کردیم یه دو روزیه و فریزرش که پایینه خوب سرده ولی بالا یخچال سرماش کمه و دماسنجم گذاشتم تو یخچال دما پایینتر از ده یازده درجه نمیاد و درجه ترموستاتم زیاد کردم فایده نداره ترموستاتم اصلا off نمیکنه .اینجوری موتورش میسوزه اگه دائم کار کنه خاموشش کردم.. ایراد از کجاس بنظرتون؟

Support
پاسخ به  سیروس میر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به سنسور، اتصالات، برد و یا قطعات دیگه باشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

مصطفی
پاسخ به  سیروس میر
2 سال قبل

سلام شارژ گاز میخواد باید شارژ گاز بشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مصطفی
2 سال قبل

مرسی از لطفتون

سلطانی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچال ما تا دیروز خوب کار میکرد ولی از دیشب تند تند قطع وصل میشه چند دقیقه یک بار وصدای چک چک میکنه در حال حاضر هم خنک نمیکنه همه اب شده وقتی به موتور دست میزنی گرمه ولی لوله ها سرد هستن دلیلش چی میتونه باشه خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  سلطانی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به سنسور، کارکرد کمپرسور، برد، اتصالات و … باشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

حسن
3 سال قبل

سلام یخچال کاریز دو در دارم ترموستات عوض کردم اما همچنان آف نمیکنه

Support
پاسخ به  حسن
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه ایراد فقط مربوط به ترموستات نبوده باشه و به قطعات دیگه‌ای مثل برد، اتصالات و … مربوط باشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

مصطفی
پاسخ به  حسن
2 سال قبل

سلام عدم برودت کافی شارژ گاز میخواد

رضا
3 سال قبل

سلام
تعمیر کار یخچال گفت باید موتور یخچال عوض شود ، اما بعد از عوض کردن موتور خیلی داغ میشود نزدیک ۹۰ درجه ) آیا موتور خراب است ؟ و یا امکان سوختن موتور وجود دارد ؟

تشکر

Support
پاسخ به  رضا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به قطعاتی مثل ترموستات، اوورلود، ترمودیسک، سنسور و اگه دستگاه از نوع نوفراست باشه ممکنه مربوط به ترموفیوز باشه. لطفا در صورت تمایل درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه و رفع ایراد انجام بشه.
موفق باشید

لیلا فرهنگ
3 سال قبل

سلام چرا یخچال صدا میدهد از موتور آن است احتیاج به تعمیر دارد

Support
پاسخ به  لیلا فرهنگ
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
برخی صداها طبیعی هست مثل صدای ابتدای کار کمپرسور دستگاه، صدا به دلیل لرزش و عدم تراز صحیح، صدای دیفراست. اما اگر صدای دستگاه با قبل تغییر کرده و مربوط به موارد گفته شده نیست، لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

فریده
3 سال قبل

سلام
یخچال فریجیدر دارم چند روزیه یکی از قفسه های داخلی یخچال آب جمع میشه مقدارش زیاد نیست ولی نگران شدم علتش چیه ؟

Support
پاسخ به  فریده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا این موارد رو در نظر داشته باشین: میوه و سبزیجات نباید شسته شده داخل کشو قرار بگیره. میوه و سبزیجات در داخل سبد یا ظرف بدون در قرار داده بشه. در صورتی که میزان آبی که جمع شده زیاد هست، کشو رو به میزان کم باز بذارید اما تا حدی که درب دستگاه بسته بشه. خیار از جمله صیفی جاتی هست که نباید در این کشو نگهداری بشه. اگر جمع شدگی آب غیرطبیعی هست، لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

رضا اصغری
3 سال قبل

سلام من جنرال الکتریک سايد دارم هروقت شیر آب آشپز خونه یا حموم باز میکنم سایدم صدا ميده ميخواستم ببینم علت چیه

Support
پاسخ به  رضا اصغری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
به دلیل فشار آب در لوله‌های آب شهری هست. ممکنه لوله‌ها مستحکم نباشه و به دلیل لرزش لوله‌ها صدا ایجاد بشه.
موفق باشید

آتش برگ از خوزستان
2 سال قبل

یخچالی داریم اسنوا داخلش گرم میشه چندمدتی هس دو شاخه اش چندبار ازبرق کشیدیم خوب میشه دوباره به حالت اول برمیگرده ودوباره داخالش گرم میشه علتش چیه؟؟ 5ساله خریدیم دوقلو ازهم جدا هستن؟ فقط یخچال اینجوره؟ به نمایندگی گفتیم میگه اسنوا همینه خرمش نکنین بفروشین. چکارکنیم؟ ؟

Support
پاسخ به  آتش برگ از خوزستان
2 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این مورد نیاز به بررسی از طرف کارشناس داره و به طور کلی علت مشکل عدم سرمایش یخچال رو نمیشه بدون بازدید دستگاه از طرف کارشناس تشخیص داد. میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

م.م
2 سال قبل

در یخچال به مدت یک هفته کاملا باز بوده.در یخ بند ویخچال جداست.یخبند مشکلی نداره ولی آب درون یخچال سرد نمی شود .با اینکه یخچال کار می کند

a.nazari
مدیر
پاسخ به  م.م
2 سال قبل

سلام دوست عزیز لطفا یخچال را به مدت ۲ ساعت از برق بکشید و مجدد به برق بزنید اگر درست نشد ممکن قسمت داکت یخچال به مشکل برخورده که می توانید با شماره 1604 تماس بگیرید و با همکاران ما در این خصوص مشورت کنید.

امیر حیدری
2 سال قبل

باعرض سلام یخچال فریزر بکو دارم دوروز پیش کمپرسور سوخت تعمیر کار کمپرسور بنام جیاکسیپرا N1111Y2نصب کرده ولی خنکی اولی را ندارد وخیلی طول می‌کشد تا قطع کند به تعمیر کار مربوطه میگم میگه طبیعی اولا کمپرسور فوق جوابگو هست دوما مشگل جای دیگری هست ممنون میشم جواب بدید چون هنوز تسویه حساب نکردم باتشکر

a.nazari
مدیر
پاسخ به  امیر حیدری
2 سال قبل

سلام در مورد سرمایش دستگاه شما برای اینکه مطمئن شوید اینکه خنک نیست یه حس هست و یا واقعیت دارد باید از ترنومتر استفاده کنیئ مثلا اگر درجه فریزر روی دیسپلی عددمنفی18را نشان میدهد بوسیلع ترنومتر میشود متوجه شد این سرمایش به صورت واقعی میباشد یا خیر

اصغر
پاسخ به  a.nazari
1 سال قبل

ترنومتر؟!

احسان رحیمی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچال فریزر الکترو استیل دارم یک سال پیش موتور عوض کردم الان چند وقتی هست یخ نمیکنه 24ساعت از برق میکشم درست میشه تا یه هفته ده روز بعد دوباره یخ نمیکنه تعمیر گاه رفتم گفتم اینجوری هست میگه المنت سوخته آیا درسته یا مشکل دیگه ای داره؟ممنون

a.nazari
مدیر
پاسخ به  احسان رحیمی
2 سال قبل

سلام روز بخیر دستگاه شما باید بازدید شود لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

احسان رحیمی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچال فریزر الکترو استیل دارم یک سال پیش موتور عوض کردم الان چند وقتی هست یخ نمیکنه از برق میکشم درست میشه تا یه هفته ده روز بعد دوباره یخ نمیکنه تعمیر گاه رفتم گفتم اینجوری هست میگه المنت سوخته آیا درسته؟ممنون

a.nazari
مدیر
پاسخ به  احسان رحیمی
2 سال قبل

سلام
دستگاه شما به مشکل برخورده و خطا می دهد و به محض اینکه از برق می کشید اون خطا برطرف می شود تا یه مدت ولی به مرور زمان برد دستگاه هم با اینکار آسیب می بیند لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید تا همکاران بنده برای شما ثبت رسید انجام دهند وکارشناس مراجعه کند منزلتان.

اصغر
پاسخ به  احسان رحیمی
1 سال قبل

اگه دوشاخه یخچال رو کشیدید ویه مدت بعد مجدد به برق زدید وشروع به سرد کردن نمود ،عیب متداول ترمودیسک یا ترمو فیوز وگاهی خودالمنت میباشد

lee
2 سال قبل

سلام
چه طور میشه روغن داخل موتور را چک کرد
با سپاس

a.nazari
مدیر
پاسخ به  lee
2 سال قبل

خیر قابل چک کردن نیست. در صورت نیاز به توضیحات تکمیلی با شماره 1604 تماس بگیرید

محمد
2 سال قبل

سلام در یخچال اسنوا ۶۱۰ چگونه در زمانی که ارور میده موتور رو بدون برق مستقیم و کلیدهای روی صفحه نمایشگر روشن کنم؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

سلام
در مورد روشن کردن کمپرسور بوسیله برق مستقیم فقط باید توسط تکنسین انجام شود و برای کارهای فاقد ایمنی مشتری راهنمایی نداریم در صورت تمایل با شماره 1604 تماس بگیرید

زهرانیازی
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر یه یخچال عیمالیا از این دو تایی ها داریم از همون روز اوا نمایندگی وصلش کرد چند روز پیش اومدیم جابجاشون کردیم و اب سرد کن و یخ ساز رو کلا قطع کردیم الان یه صدایی میده و تازه برقمون قطع شده ممکنه از یخچال باشه یا هراب سده باشه بردش صدا میده انکار یه چیزی جستجو میکنه بعد قط میشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  زهرانیازی
2 سال قبل

سلام . احتمالا به علت قطع کردن آب صدای شیر برقی دستگاه میباشد. در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید.

محمدنبی شهنوازی از بلوچستان
2 سال قبل

سلام یخچال معمولی هی خود ب خود روشن و خاموش میشه کلا برفک آب شده

a.nazari
مدیر

سلام احتمالا ایراد مربوط به قسمت کمپرسور میباشد و نیازمند بررسی متخصص میباشد
در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید.

مجید
1 سال قبل

سلام یخچال من مدل سیلوان هست بالا یخچال پایین فریزر،موتور کار نمی کنه، برق مستقیم دادم به موتور طبقه چیزی که گفته بودید،ولی موتور روشن نشد،لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجا میشه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مجید
1 سال قبل

سلام. ایراد به خود موتور یا برد برمی‌گردد و باید توسط متخصص بررسی شود.

ونوس
1 سال قبل

سلام .اگر موتور یخچال نیاز به تعویض داشته باشه،بهتر نیست کلا یخچال نو بخریم تعویض موتور انگار موقت هست و دوباره خراب میشه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  ونوس
1 سال قبل

سلام. خیر اگر تعمیر به درستی انجام بشه و از قطعات اصلی استفاده بشه،‌مشکلی پیش نمیاد.

سیامک
11 ماه قبل

سلام ، یخچال فریزر من ساید سامسونگ است ،، به برق میزنم روشن میشه و دما ثابت میشه و چند ساعتی کار میکنه ،، بعد دما یخچال و فریزر پایین میاد و دیگه خنک نمیشه ،، اگر دوباره از برق بکشم و بزنم به برق دوباره دما ثابت میشه ولی بعد مدتی دباره گرم میشه ،، اگر ممکنه علت رو بهم بگید ،، هر متخصصی رو آوردم پای یخچال نتونست بفهمه ایراد از چیه ،، سپاس

محمدرضا،قاسمی
11 ماه قبل

سلام ما یک یخچال فریزر سایوان داریم دوطبقه بالا فریزر پایین یخچال، چندروزه روشن نمیشه، برق داره ولی کمپرسور صدای کلیک میخوره چند ثانیه صدای خیلی کمی از موتور میاد زور میزنه ولی سریع خاموش میشه و موتور روشن نمیشه هر چند دقیقه‌ای این حالت میشه و موتور یخچال هم داغ میشه رله استارتشو کامل نو خریدم نصب کردم ولی هیچ فرقی نکرد، مشکل از کمپرسور و رله موتور و سیم پیچ موتور احتمالا باشه یا چیز دیگه نمیدونم لطفاً راهنمایی کنید.

امیر
10 ماه قبل

با سلام
دوستان پیشنهاد می کنم تست های سالم بودن موتور یخچال رو توسط کارشناس انجام بدین چون واقعا حساسه.

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
ممنون از به اشتراک گذاری نظر ارزشمندتون

امیر
5 ماه قبل

سلام وقت به خیر یخچال فریزر داریم حدود دو تا سه دقیقه کار میکنه بعد صداش تغییر میکنه وسرد نمیکنه اب میشه خرابی از کجاست ممنون میشم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  امیر
5 ماه قبل

باسلام
یخچال شما هرچه سریع تر باید توسط تکنسین فنی بررسی شود به علت تغییر صدا احتمال کیپ بودن لوله های مسیر گاز وجود دارد.
با تشکر