لوگوی کاردون

موتور یخچال چند دقیقه باید کار کند

موتور یخچال چند دقیقه باید کار کند
فهرست محتوا

صدای آرام یخچال و فریزر علامت مثبتی است كه تمام غذاهای شما در دمای مناسب خنك می شوند، اما صدا نباید ثابت باشد وقتی یخچال و فریزر به طور معمول کار می کند، می شنوید که کمپرسور چند بار در روز خاموش می شود. اگر مشخص نیست هر چند دقیقه یکبار یا به هیچ وجه خاموش نمی شود، وقت آن است که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد قطعات داخلی، یخچال و فریزر را عیب یابی کنید. در صورت عدم رسیدگی سریع به مشکل، نتیجه یک یخچال خراب در آینده خواهد بود. مطمئنا آخرین چیزی که می خواهید این است که غذا در یخچال شما خراب شود. بنابراین در این مقاله سعی خواهیم کرد به بیان اینکه موتور یخچال چند دقیقه باید کار کند بپردازیم.

موتور یخچال چند دقیقه باید کار کند؟

How many minutes should the refrigerator motor work

کمپرسور یخچال و فریزر معمولاً قبل از خاموش شدن بین 4 تا 8 ساعت مستقیم کار می کند. در حقیقت، انتظار می رود که یخچال های جدید 80-90 درصد از عمر خود را بطور مداوم کار کنند. در واقع این به آنها امتیاز کارایی برچسب انرژی را می دهد زیرا چرخه های مکرر تمایل بیشتری به ثابت نگه داشتن دمای داخلی دارند. اما آیا یخچال باید تمام مدت کار کند؟ خیر، قطعاً یخچال و فریزر برای مدت زمان طولانی نباید با ظرفیت 100٪ کار کند. اگرچه ممکن است در ساعات معمول روز یخچال بی وقفه کار کند، اما بدانید اگر کمپرسور یخچال در طول 24 ساعت کار می کند، مشکلی است که باید بررسی شود.

یکی از عواملی که که در کار کردن بیش از حد موتور نقش دارد دمای محیط است. دمای آشپزخانه می تواند ارتباط مستقیمی با کار کردن کمپرسور یخچال داشته باشد. اگر در اواسط تابستان هستید و به دلیل گرم بودن هوا پنجره ها را باز می کنید، بسیار تصور می شود که کندانسور یخچال برای جبران دمای بالاتر محیط بیشتر کار خواهد کرد. برعکس، نگه داشتن دمای پایین خانه در اواسط زمستان به این معنی است که یخچال شما به سختی کار نمی کند.

چه عواملی در کارکرد موتور یخچال تاثیرگذارند؟

میزان غذایی که در یخچال قرار دارد نیز تأثیر عمده ای بر میزان زمان مصرف کمپرسور یخچال دارد. نه تنها یخچال و فریزر باید خود را خنک کند، بلکه هرکدام از وسایل موجود در یخچال را نیز باید خنک کند. هرچه غذای بیشتری در یخچال خود ذخیره کنید، کمپرسور شما برای حفظ آن دما سخت تر کار می کند. همچنین می خواهید هنگام قرار دادن غذای خود در یخچال، دمای آن را نیز در نظر بگیرید. اگر غذایی که در یخچال قرار می دهید از طریق اجاق گاز تهیه می شود، انرژی مورد نیاز برای خنک شدن آن بیشتر از زمانی خواهد بود که غذا تمام روز در دمای اتاق باشد.

شما می توانید جهت تعمیر یخچال خود، از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده نمایید.

هر زمان که درب یخچال شما باز می شود، اجازه می دهد هوای گرمتر (گاهی اوقات مرطوب تر) وارد یخچال شود. این باعث می شود کمپرسور شما مرتباً و برای مدت طولانی تری کار کند زیرا مجبور است تغییر ناگهانی دما را جبران کند. معمولاً در ساعات روشنایی روز که خانواده بیدار هستند، زمانی است که یخچال شما بیشترین “ترافیک” را خواهد داشت. به خاطر کمپرسور، درب یخچال را کمتر باز کنید و هرچه سریعتر آن را ببندید.

طول عمر یخچال چقدر است؟

How long is the life of the refrigerator

درست مثل اکثر وسایل و لوازم خانگی، طول عمر یخچال و فریزر نیز بر اساس چندین فاکتور، متفاوت است. طبق بیست و سومین گزارش سالانه صنعت لوازم خانگی ایالات متحده، یخچال باید بین 10 تا 18 سال با میانگین سنی 14 سال دوام داشته باشد البته اگر در نگهداری از این وسیله با ارزش نکات ایمنی را رعایت نمایید. فراتر از آن، اگر طول عمر یخچال به پایان برسد کارایی خنک سازی را از دست می دهد و باعث افزایش قبض آب و برق می شود و قطعات داخلی آن خراب می شود همچنین صداهای مزاحم و تجمع بیش از حد یخ زدگی در فریزر افزایش می یابد.

سوالات متداول

کمپرسور یخچال و فریزر معمولاً قبل از خاموش شدن بین 4 تا 8 ساعت مستقیم کار می کند.

یکی از عواملی که که در کار کردن بیش از حد موتور نقش دارد دمای محیط است. دمای آشپزخانه می تواند ارتباط مستقیمی با کار کردن کمپرسور یخچال داشته باشد.

اگر از یخچال برند امرسان استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال امرسان کاردون استفاده کنید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها