لوگوی کاردون

چرا موتور یخچال زیاد کار میکند

چرا موتور یخچال زیاد کار میکند
فهرست محتوا

همان طور که می دانید عملکرد درست و صحیح یخچال به گونه ای است که بعد از چند ساعت فعالیت طی فرآیندی که به آن اتوماتیک کردن گفته می شود در طول یک شبانه روز بدون فعالیت مانده و استراحت کند اما اگر یخچال غیر از این حالت کار کند باید به نحوه کار کردن آن مشکوک شوید و به دنبال علت این مشکل باشید. اگر تا به امروز از خود سوال کرده اید که چرا موتور یخچال زیاد کار میکند به احتمال زیاد با این مشکل مواجه شده اید پس با کاردون همراه شوید.

چرا موتور یخچال زیاد کار میکند؟

Why does the refrigerator motor work a lot

اگر به تازگی یخچال خریده اید و برای نصب آن اقدام کرده اید برای رسیدن به دمای متعادل و مناسب تا 24 ساعت به یخچال زمان دهید در این شرایط یخچال بدون استراحت و بی وقفه کار می کند و این موضوع طبیعی است اما بعد از 24 ساعت باید یخچال اتومات کند اگر این اتفاق رخ ندهد باید به دنبال برطرف کردن این مشکل باشید. لازم است بدانید مدت زمان اتومات کردن یخچال در مدل ها و برندهای مختلف متفاوت می باشد و این زمان براساس مدت زمان کارکرد یخچال سنجیده خواهد شد.

همان طور که می دانید در شرایط عادی یخچال بین 35 الی 85 درصد در دمای نرمال در حال فعالیت است اما اگر یخچال شما مدت زیادی است که در این شرایط قرار ندارد و بیشتر از حالت نرمال فعالیت می کند باید به دنبال دلیلی برایبرطرف کردن این مشکل باشید. گاهی اوقات ممکن است زیاد کار کردن موتور یخچال به دلیل نشتی گاز و کم بودن سرمای یخچال باشد در این موارد توصیه می شود از یک متخصص در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر کمک بخواهید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از صدای زیاد موتور یخچال و یا از داغ شدن بیش از حد آن نگران شوید باید بگوییم خرابی یکی از قطعات می تواند علت اصلی بروز این مشکل باشد که اگر به موقع برای برطرف کردن این مشکل اقدام نکنید ممکن است به موتور یا کمپرسور یخچال  آسیب جدی وارد شود و نتواند به خوبی اتومات کند.

اگر قصد تعمیر یخچال خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال در محل کاردون استفاده کنید.

یخچال چگونه اتومات می کند؟

How does the refrigerator automate

شاید برای شما هم جالب باشد که از عملکرد یخچال در حالت اتومات بدانید ترموستات دستگاهی است که عملیات اتومات کردن یخچال را برعهده دارد این دستگاه دمای یخچال را تنظیم و ثابت نگه داشته و به موتور یا کمپرسور یخچال دستور قطع و وصل شدن را صادر می کند. اگر دمای یخچال را روی 5 درجه سانتی گراد تنظیم کنید ترموستات برای رسیدن به دمای 5 به موتور دستور کار کردن می دهد بعد از رسیدن به این دما ترموستات به متور یخچال فرمان قطع شدن را صادر می کند و دمای یخچال را بر روی 5 درجه ثابت نگه می دارد. در این شرایط عملیات اتومات کردن رخ می دهد.

اما اگر بنا به هر دلیل یخچال شما قادر به انجام این فرآیند نباشد و موتور یخچال زیاد کار کند گفته می شود یخچال اتومات نمی کند و یا به اصطلاح یکسره کار می کند که دلیل اصلی بروز این مشکل ایجاد اختلال در عملکرد ترموستات می باشد. گاهی اوقات ممکن است علت اتومات نکردن و یا زیاد کار کردن موتور یخچال بسیار ساده باشد که در این صورت خودتان هم می توانید مشکل را برطرف نمایید.

اگر یخچال شما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گرفته است توصیه می کنیم برای این مشکل راه چاره ای بیابید زیرا یکی از دلایل زیاد کار کردن موتور یخچال همین موضوع می باشد اگر درب یخچال را بیش از حد باز و بسته می کنید شرایط را برای زیاد کار کردن موتور فراهم می کنید.

سوالات متداول

اگر به تازگی یخچال خریده اید و برای نصب آن اقدام کرده اید برای رسیدن به دمای متعادل و مناسب تا 24 ساعت به یخچال زمان دهید.

 گاهی اوقات ممکن است زیاد کار کردن موتور یخچال به دلیل نشتی گاز و کم بودن سرمای یخچال باشد.

ترموستات دستگاهی است که عملیات اتومات کردن یخچال را برعهده دارد این دستگاه دمای یخچال را تنظیم و ثابت نگه داشته و به موتور یا کمپرسور یخچال دستور قطع و وصل شدن را صادر می کند.

اگر از یخچال برند جنرال الکتریک استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیرات یخچال جنرال الکتریک کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
8 ماه قبل

چرا وقتی در یخچالو باز می کنم موتور شروع میکنه کار کردن و دیگ تا یه ساعت خاموش نمیشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  علیرضا
8 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
باید توسط تعمیرکار مجرب بررسی شده تا دقیق مشکل مشخص شود.
پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  علیرضا
8 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
به احتمال زیاد موتور یخچال شما دچار مشکل شده است، پیشنهاد می کنیم برای سرویس و عیب یابی آن از خدمات تعمیر یخچال در منزل کاردون استفاده کنید.