لوگوی کاردون

نحوه صحیح استفاده از پودر ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن پودر در ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

ماشین ظرفشویی ازجمله اقلام ضروری در یک آشپزخانه امروزی به‌حساب می‌آید. اکثر خانه‌ها مجهز به ماشین ظرفشویی هستند، اگرچه عوامل زیادی می‌توانند بر عملکرد ماشین ظرفشویی تاثیر بگذارند، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها مواد شوینده است. استفاده از پودر کم باعث کثیف شدن ظروف شما می‌شود، اما مصرف بیش از حد آن نیز می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بنابراین در اینجا به نحوه استفاده از پودر ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت تا بتوان به ظروفی تمیز و درخشان دست یافت. همچنین در این مقاله مزایا و معایب ریختن پودر در ماشین ظرفشویی برخواهیم شمرد.

The correct way to use dishwasher powder

آشنایی با مخزن پودر شستشو داخل ماشین ظرفشویی

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که به محفظه‌های مختلف مواد شوینده ماشین ظرفشویی خود نگاه کنید و از خودتان بپرسید که هر کدام چه کاربردی دارند؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که کاربرد محفظه‌های مختلف ماشین ظرفشویی چیست و چگونه باید از آن‌ها استفاده کنید.

۱) محفظه شوینده اصلی

این همان محفظه اصلی شوینده است که هنگام کار کردن با ماشین ظرفشویی بیشتر از آن استفاده خواهید کرد. بسیاری از انواع مواد شوینده مانند پودر، ژل و قرص را می‌توانید در این قسمت بریزید. حتی اگر از قرص ماشین ظرفشویی نیز استفاده می‌کنید، باید داخل این محفظه برود و نباید در ماشین ظرفشویی پرتاب شود، زیرا خیلی سریع در دستگاه حل خواهد شد. در زمان استفاده از پودر ماشین ظرفشویی مطمئن شوید که مقدار مواد شوینده توصیه شده را رعایت می‌کنید. زیرا اغلب اوقات مردم از مواد شوینده بیش از حد استفاده می‌کنند.

۲) محفظه پیش شستشو

محفظه پیش شستشو کوچک‌تر از محفظه مواد شوینده اصلی است و معمولا کنار آن قرار دارد، اگرچه بیشتر افراد از آن استفاده نمی‌کنند. اگر احساس می‌کنید که دستگاه شما به انرژی اضافی برای شستن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های چرب نیاز دارد، یک فنجان ماده پیش شستشو اضافه کنید. این ماده برای نگهداری بیشتر مواد شوینده روی ظروف طراحی شده است. این کار می‌تواند یک عمل تمیز کردن اضافی را به چرخه قبل از شستشوی ماشین ظرفشویی شما اضافه کند.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده کنید.

۳) محفظه کمک آبکشی

محفظه کمک آبکشی برای ریختن مایع جلادهنده استفاده می‌شود. کمک آبکشی به شکستن کشش سطحی آب پس از شستن ظروف کمک می‌کند. بدین ترتیب آب به نوبه خود می‌تواند به راحتی از بین ‌برود. این کار کمک می‌کند تا ظروف سریع‌تر خشک شوند، از ایجاد لکه‌های آب روی ظروف شما نیز جلوگیری خواهد شد و ظروف درخشان‌تر شوند. این محفظه می‌تواند میزان ماده کمک آبکشی بیشتری از آنچه واقعا برای یک چرخه نیاز است، در خود جای دهد. پس این محفظه را هر چند وقت یک‌بار پر کنید و پس از تمام شدن، دوباره آن را پر نمایید. معمولا ماشین‌های ظرفشویی یک نشانگر دارند که کم شدن ماده کمک آبکشی را به شما اطلاع می‌دهند.

نحوه ریختن پودر در ماشین ظرفشویی

Getting to know the washing powder tank inside the dishwasher

آگاهی یافتن از نحوه استفاده از پودر ماشین ظرفشویی پس از خرید آن، بسیار مهم است. زیرا اگر طبق دستورالعمل نوشته شده روی بسته آن عمل کنید، بهترین نتیجه ممکن را خواهید گرفت. پودر ماشین ظرفشویی نوعی ماده شوینده و به شکل پودر است که می‌توان آن را داخل محفظه مخصوص آن در ماشین ظرفشویی ریخت. این پودرها برای خانه‌هایی ایده‌آل هستند که نیاز به شستشوی ظروف کمتری دارند و استفاده از یک قرص کامل ظرفشویی مقرون به صرفه نیست. پودرهای نوع سنتی هنوز هم به طور موثر برای از بین بردن لکه‌ها و شستشوی ساده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه ریختن پودر در ماشین ظرفشویی طبق دستورالعمل زیر اجرا می شود:

مرحله ۱

طبق دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی پودر ماشین ظرفشویی ، مقدار توصیه شده مواد شوینده را اندازه بگیرید. برخی از مارک ها در بسته های کوچک طراحی شده برای استفاده های فردی وجود دارند.

مرحله ۲

مواد شوینده ظروف را درون ظرفشویی قرار دهید ، که معمولاً در داخل درب ماشین ظرفشویی قرار دارد. در صورت خیس یا باقی ماندن مواد شوینده، مخزن را ابتدا با پارچه خشک پاک کنید.

مرحله ۳

درب مخزن را محکم ببندید. ماشین ظرفشویی را بارگیری کنید و دکمه شروع را بزنید

چقدر پودر در ماشین ظرفشویی بریزیم؟

How to put powder in the dishwasher

اولین نکته برای تعیین مقدار صحیح پودر ماشین ظرفشویی، سن دستگاه شما است. اگر اخیرا دستگاه قدیمی خود را جایگزین کرده باشید، باید میزان پودر شوینده را دوباره تنظیم کنید. اگر این کار را نکنید، احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهید شد. ماشین‌های ظرفشویی مدرن بر مبنای مصرف حداقلی انرژی و آب طراحی شده‌اند. بنابراین نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر، آب بسیار کمتری مصرف می‌کنند. این کاهش مصرف آب به این معنی است که برای انجام برنامه شستشو به پودر بسیار کمتری نیاز دارید

صرف نظر از میزان استفاده از پودر شوینده، اگر عادت دارید همه ظروف خود را از قبل بشویید، ممکن است برای تمیز کردن آن‌ها با مشکل رو به‌ رو شوید. ممکن است غیر قابل درک به نظر برسد، اما مواد شوینده مانند پودر ماشین ظرفشویی برای فعال شدن نیاز به کثیفی ظروف دارند. همچنین در حالی که ماشین ظرفشویی شما ممکن است به چرخه پیش شستشو مجهز باشد، اما اکثر ظروف به این چرخه نیازی ندارند. استفاده از پیش شستشو نه تنها آب و انرژی بیشتری مصرف می‌کند، بلکه می‌تواند کثیفی مورد نیاز را برای فعال شدن شیمیایی پودر شوینده نیز از بین ببرد.

اکثر ماشین‌های ظرفشویی مدرن مجهز به فناوری حسگر هستند. این حس‌گرها سطح آب و استفاده از پودر ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کنند و حجم و دمای آب را متناسب با آن تنظیم خواهند کرد. بنابراین نیاز به مرحله پیش شستشو را از بین می‌برند. تکه‌های بزرگ غذای روی ظروف را پاک سازید تا از پودر کمتری در حین شستشو استفاده شود و ظروف به سطح تمیز و درخشان دلخواه برسند.

مزایای پودر ظرفشویی

Advantages of washing powder

علیرغم اینکه پودر ممکن است به ظروف غذاخوری ظریف مانند لیوان آسیب برساند، اما برای از بین بردن لکه‌های سخت از ظروف پخت و پز مانند قابلمه و تابه بسیار مفید است. استفاده از پودر در ماشین ظرفشویی فواید زیادی دارد. اول اینکه استفاده از پودر شوینده ماشین ظرفشویی اغلب نسبت به سایر اشکال مواد شوینده ماشین ظرفشویی مقرون به صرفه ترین است. همچنین احتمال اثربخشی آن برای مدت طولانی و قبل از ایجاد لکه روی ظروف بسیار زیاد خواهد بود.

همچنین استفاده از پودر، انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به قرص ظرفشویی دارد. زیرا می‌توانید به همان اندازه مورد نیاز خود از آن در محفظه ظرفشویی بریزید. این کار به صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب و پول خرید مواد شوینده می‌انجامد.

معایب پودر ظرفشویی

پودر ماشین ظرفشویی هنگام ریختن در محفظه دستگاه ممکن است به اطراف پاشیده شود. همچنین در صورت استفاده بیش از حد از آن، ممکن است ظروف شما با باقی مانده پودر روی آن‌ها از ماشین ظرفشویی خارج شوند. از طرف دیگر، اگر از پودر به میزان خیلی کم استفاده کنید، ظروف به اندازه کافی تمیز نمی‌شوند.

پودر، مستعد ریخته شدن به قسمت‌های دیگر ماشین ظرفشویی است که پاک کردن آن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. پودر ذخیره شده در یک جعبه سر باز نیز خطر بالقوه دیگری برای کودکان و افراد دارای بیماری آلزایمر است.

استفاده از پودر در ماشین ظرفشویی بوش

اگر راحتی را در اولویت قرار دهید، قرص‌های همه‌کاره انتخابی عالی برای ماشین ظرفشویی بوش هستند. اما پودر شوینده نیز به دلایل زیست‌محیطی و کاهش هزینه‌ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. استفاده از پودر ماشین ظرفشویی به همراه کمک آبکشی جداگانه و نمک ماشین ظرفشویی گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. زیرا می‌توانید پودر را متناسب با نیاز ماشین ظرفشویی، آب و بار ظروف در دستگاه بوش بریزید. ماشین ظرفشویی بوش از مخزن مخصوص پودر یا مایع شوینده برخوردار است که می‌توانید از آن برای ریختن پودر در درون دستگاه بهره ببرید. مطمئنا بعد از چند بار استفاده از پودر می‌توانید میزان مناسب را تشخیص دهید و از ریختن پودر کم یا زیاد پرهیز کنید.

استفاده از پودر در ماشین ظرفشویی ال جی

Using powder in the LG dishwasher

ماشین‌های ظرفشویی ال جی از نظر اصولی تفاوت چندانی با ماشین‌های ظرفشویی دیگر ندارند. هر برند تجاری مواد شوینده، برای استفاده در ماشین ظرفشویی ال جی بی‌خطر است، اگرچه برخی بهتر از بقیه تمیز می‌کنند. راهنمای کاربری ماشین ظرفشویی ال جی در مورد توصیه‌های مواد شوینده تا حدودی مبهم می‌باشد. اما هر ماده شوینده‌ای که روی ماشین ظرفشویی ال جی برچسب‌گذاری شده است را می‌توان با خیال راحت استفاده کرد. پودر را باید به میزان نیاز و با توجه به حجم ظروف در مخزن پودر شستشو داخل ماشین ظرفشویی ال جی ریخت.

استفاده از پودر در ماشین ظرفشویی آاگ

استفاده از پودر در ماشین ظرفشویی آاگ مانند بسیاری دیگر از برندها کاملا طبیعی و بدون ضرر خواهد بود. البته بررسی دفترچه راهنمای کاربری محصول نیز در این زمینه بسیار راهگشا است. پودر شوینده را باید در دیسپنسر یا پخش‌کننده مواد شویند ماشین ظرفشویی آاگ بریزید. میزان دوز پودر شوینده نیز با میزان کثیفی ظروف و تعداد آن‌ها رابطه مستقیم دارد. در هر صورت اگر راحتی را ترجیح می‌دهید، باید به سراغ استفاده از قرص‌های ظرفشویی بروید. اما اگر می‌خواهید حق انتخاب دوز شوینده را داشته باشید و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید، بهتر است از پودرهای شوینده بهره ببرید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کاردون استفاده نمایید.

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی توصیه می شود؟

قرص های ماشین ظرفشویی به گونه ای ساخته شده اند که برای چرخه شستشوی استاندارد دقیقاً مقدار مناسبی را در خود دارند، بنابراین دیگر نگران میزان مواد شوینده نباشید. قرص های ماشین ظرفشویی معمولاً از پودر ماشین ظرفشویی به صورت فشرده و با برخی قرص ها دارای محفظه های ژل تشکیل شده اند تا کیفیت شستشو را بهبود بخشند. از مزایای قرص ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

راحتی: ایده آل برای خانه های شلوغ نیازی به اندازه گیری پودر و خطر ریختن بیش از حد مواد شوینده نیست.

اقتصادی: هنگام استفاده از این قرص های اندازه گیری شده، شوینده را هدر نمی دهید.

انتخاب رایحه ها: از طیف وسیعی از رایحه های میوه ای ساخته شده است تا ظروف و ماشین ظرفشویی شما بوی تازه ای بگیرد.

جمع‌بندی

هنگام انتخاب مواد شوینده، علاوه بر قیمت باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که کدام‌یک بهترین تناسب و کارایی را با ماشین ظرفشویی شما دارد. این اطلاعات را با جستجو در اینترنت یا در کتابچه راهنمای همراه ماشین ظرفشویی خود به دست خواهید آورد. به نظر می‌رسد که قرص‌های ظرفشویی به دلیل سهولت و کارایی، از محبوبیت روزافزونی بهره می‌برند. اما استفاده از پودر ماشین ظرفشویی می‌تواند بیشترین صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به همراه داشته باشد. پودر اغلب کم‌ هزینه‌ ترین نوع شوینده ماشین ظرفشویی است. همچنین در مقایسه با دیگر مواد شوینده، در تمیز کردن موثر ظروف نیز هیچ‌گونه کم و کسری ندارد.

سوالات متداول

هر کدام از این شوینده‌ها مزایای خود را دارند. پودر از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است و از آن به هر میزان می‌توان استفاده کرد. قرص قیمت‌ بالاتری دارد و اندازه آن مشخص است.

پودر ماشین ظرفشویی را باید در محفظه مخصوص قرص یا پودر (دیسپنسر) بریزید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حدیث
11 ماه قبل

با سلام آیا به خاطر گوله گوله شدن پودر ماشین لباسشویی، استفاده از مایع لباسشویی رو پیشنهاد می کنید؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حدیث
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله ممکن هست اما شما باید به دنبال حل کردن مشکل گوله گوله شدن پودر ماشین لباسشوییتون باشید چون که این موضوع غیر عادی هست، پیشنهاد می کنیم از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی کاردون استفاده کنید.