لوگوی کاردون

آیا می‌شود قرص ماشین ظرفشویی را نصف کرد؟

آیا می‌شود قرص ماشین ظرفشویی را نصف کرد؟
فهرست محتوا

امروزه در بیش‌تر خانه‌ها ماشین ظرفشویی وجود دارد و افراد از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند. ماشین ظرفشویی علاوه بر اینکه کار ما را راحت‌تر می‌کند در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌کند. این به این معنا نیست که برای هر شستشو از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم، بهتر است زمان‌هایی که واقعا ظرف‌ها زیاد بودند از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم. استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی ممکن است مصرف برق شما را بالا ببرد. همان‌طور که می‌دانید قیمت قرص ماشین ظرفشویی خیلی ارزان قیمت هم نیست. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا می‌شود قرص ماشین ظرفشویی را نصف کرد؟ با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا پاسخ این سوال را با هم بررسی کنیم.

How to halve the dishwasher tablet

آیا می‌توان قرص ماشین ظرفشویی را نصف کرد؟

یکی از رایج‌ترین سوالات درباره قرص ماشین ظرفشویی در رابطه با نصف کردن آن است. که آیا قرص ماشین ظرفشویی را می‌شود نصف کرد یا خیر؟ پاسخ این سوال بستگی به نوع قرص ماشین ظرفشویی دارد که شما استفاده می‌کنید. در ادامه انواع قرص ماشین ظرفشویی را برایتان به همراه توضیح کوتاهی نام می‌بریم.

  • قرص ماشین ظرفشویی همه کاره

قرص ماشین ظرفشویی همه کاره همان‌طور که از اسمش پیداست همه کاره است. قرص ماشین ظرفشویی همه کاره دارای نمک، جلا دهنده و پودر است.

  • قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک

قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک فقط برای شستشوی معمولی به کار می‌رود و فقط دارای پودر است. قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک دارای نمک و جلا دهنده نیست.

  • قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم

قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم علاوه بر اینکه هر دو ویژگی قرص‌های قبلی را دارد، دارای چند قابلیت ویژه است که شستشوی ظروف را بهتر انجام می‌دهد.

حال که با انواع قرص ماشین ظرفشویی آشنا شدید برای پاسخ به سوال آیا می‌توان قرص ماشین ظرفشویی را نصف کرد؟ باید گفت برخی از قرص ماشین ظرفشویی را نمی‌توان نصف کرد. یکی از این قرص‌ها، قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم است. اگر می‌خواهید از قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم زمانی که ظرف‌ها زیاد شد از قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم استفاده کنید. برخی از قرص ماشین ظرفشویی را می‌توان نصف کرد و از آن طی دو مرحله استفاده کرد. بهتر است هنگام خرید قرص ماشین ظرفشویی از فروشنده بپرسید که کدام قرص ماشین ظرفشویی قابلیت نصف شدن را دارد. به طور کلی اگر تعداد ظرف‌هایی که درون ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید، کم است به شما پیشنهاد می‌کنیم از ژل استفاده کنید تا مقدار آن هم دست خودتان باشد.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده کنید.

روش نصف کردن قرص ماشین ظرفشویی

معمولا قرص ماشین ظرفشویی در اندازه و شکل مشخصی ساخته می‌شود. شاید به فکرتان برسد که با نصف کردن قرص ماشین ظرفشویی میزان مواد شوینده داخل قرص دچار اختلال می‌شود. باید گفت این موضوع هیچ ربطی به اثر بخشی آنزیم‌های قرص ماشین ظرفشویی ندارد. برای نصف کردن قرص ماشین ظرفشویی نمی‌توان فقط از دست استفاده کرد. زیرا همان‌طور که می‌دانید قرص ماشین ظرفشویی بسیار سفت و محکم است و نصف کردن آن با دست غیر ممکن است. برای نصف کردن قرص ماشین ظرفشویی از یک چاقوی سخت استفاده کنید. چاقو را در وسط قرص ماشین ظرفشویی قرار دهید و به آرامی ولی محکم چاقو را روی قرص ماشین ظرفشویی فشار دهید تا به دو نیم تقسیم شود. از یک نصف قرص ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظروف استفاده کنید. نصف دیگر قرص را درون یک کیسه بپیچید و در جای خشکی قرار دهید.

روش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی به چه صورت است؟

Is it possible to cut the dishwasher tablet in half

در این قسمت روش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را به طور مرحله‌ای برای شما عزیزان آورده‌ایم:

۱) اول قرص ماشین ظرفشویی را از بسته بندی خارج کنید.

۲) حال قرص ماشین ظرفشویی را در جا قرصی ماشین ظرفشویی بگذارید.

۳) زمانی که قرص ماشین ظرفشویی را در جای خود قرار دادید، جا قرصی و درب ماشین ظرفشویی را ببندید.

۴) ماشین ظرفشویی را روی حالت استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بگذارید.

۵) در آخر نیز برنامه شستشو را شروع کنید تا ماشین ظرفشویی با استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، ظروفی تمیز و براق را به شما تحویل دهد.

روش نگهداری از قرص ماشین ظرفشویی چگونه است؟

در اینجا سه روش نگهداری بهتر قرص ماشین ظرفشویی را برایتان آورده‌ایم:

۱) قرص ماشین ظرفشویی را در جایی خشک نگهداری کنید. اگر در جاهای مرطوب و نامناسب از قرص‌ها نگهداری کنید امکان سوراخ شدن آن‌ها وجود دارد.

۲) قرص ماشین ظرفشویی را روی سطوح سرد مانند سنگ، کاشی و… قرار ندهید زیرا قرص‌ها می‌ترکند.

۳) اگر فرزند خردسال دارید به هیچ عنوان قرص ماشین ظرفشویی را در دسترس او قرار ندهید، زیرا باعث مسمومیت می‌شود.

بهترین مارک قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟

What is the best brand of dishwasher tablets

بهتر است قبل از خرید قرص ماشین ظرفشویی بدانید کدام مارک قرص ماشین ظرفشویی بهتر است. دو برند از دو کمپانی مطرح و معتبر دنیا که بیش از 90 درصد بازار را در دست دارند؛ برندهای فینیش و فیری هستند. این دو برند قرص ماشین ظرفشویی، بهترین مارک قرص ماشین ظرفشویی هستند. هم‌چنین زمان خرید قرص ماشین ظرفشویی دقت داشته باشید که همه‌ قرص‌های ماشین ظرفشویی از قدرت پاک کنندگی یکسانی برخوردار نیستند. برخی از قرص‌های ماشین ظرفشویی برای چربی زدایی بسیار عالی عمل می‌کنند. برخی از قرص‌های ماشین ظرفشویی دیگر نیز برای دماهای 50 الی 60 درجه سانتی گراد ساخته شده‌اند و در دماهای پایین کارایی و عملکرد مناسب را از خود نشان نمی‌دهند. پس هنگام خرید قرص ماشین ظرفشویی حتما به برند و کارایی قرص ماشین ظرفشویی دقت لازم را داشته باشید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کاردون استفاده نمایید.

آیا می‌توان قرص ماشین ظرفشویی را کلا حذف کرد؟

بله، در بسیاری از موارد می‌توان قرص ماشین ظرفشویی را کلا حذف کرد. قرص ماشین ظرفشویی معمولاً برای بهبود عملکرد شستشو و جلوگیری از تشکیل رسوب در دستگاه استفاده می‌شود. اما اگر آب شهری شما نسبتاً تمیز و بدون رسوب باشد، استفاده از قرص برای شما لزومی ندارد، می‌توانید آن را حذف کنید.

در هر صورت، برای حذف قرص ماشین ظرفشویی، بهتر است ابتدا راهنمایی دستگاه را بررسی کنید و با توجه به نوع دستگاه و شرایط آب شهری خود، تصمیم بگیرید. همچنین، اگر مشکلی در عملکرد دستگاه ظرفشویی پس از حذف قرص ایجاد شده است، بهتر است از تعمیرکاران کاردون کمک بگیرید.

چگونه می‌توانیم مصرف قرص ماشین ظرفشویی را به حداقل برسانیم؟

برای کاهش مصرف قرص ماشین ظرفشویی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱)  استفاده از میزان مناسب آب: مصرف زیاد آب در هر دوره شستشو ممکن است باعث افزایش مصرف قرص ماشین ظرفشویی شود. بنابراین، اگر میزان آب مورد نیاز برای شستشو کمتر از حد مصرف آب دستگاه است، می‌توانید از میزان کمتری آب استفاده کنید.

۲) پیش ‌شستشوی دستی: در صورتی که ظروف شما شدیداً کثیف نیستند، می‌توانید آن‌ها را با آب و مایع ظرفشویی پیش شستشو دستی دهید و باعث کاهش مصرف قرص ماشین ظرفشویی شوید.

۳) استفاده از دمای پایین تر: استفاده از دمای پایین‌ تر برای شستشو می‌تواند باعث کاهش مصرف قرص ماشین ظرفشویی شود. همچنین، استفاده از دمای بالاتر ممکن است باعث تشکیل رسوب در دستگاه شود.

۴) استفاده از مایع ظرفشویی با کیفیت: استفاده از مایع ظرفشویی با کیفیت و مناسب برای دستگاه می‌تواند باعث کاهش مصرف قرص ماشین ظرفشویی شود.

۵) تعویض فیلتر آب: تعویض فیلتر آب می‌تواند باعث کاهش مصرف قرص ماشین ظرفشویی شود زیرا آب شهری در برخی مناطق حاوی رسوباتی می‌باشد که می‌تواند باعث استفاده بیشتر از قرص ماشین ظرفشویی شود.

۶)  تمیز کردن دستگاه ظرفشویی: تمیز کردن دستگاه ظرفشویی و از بین بردن رسوبات و آلودگی‌های داخلی آن می‌تواند باعث کاهش مصرف قرص ماشین ظرفشویی شود زیرا دستگاه در صورت آلودگی بیشتر برای شستشو بیشتر کار می‌کند.

با انجام این روش‌ها می‌توانید مصرف قرص ماشین ظرفشویی را به حداقل برسانید.

چگونه قلابی بودن و اصل بودن قرص ماشین ظرفشویی را تشخیص دهیم؟

خوشبختانه تعداد قرص ماشین ظرفشویی تقلبی در بازار کم است و به راحتی می‌توانید از روی بسته بندی و رنگ قرص ماشین ظرفشویی نسبت به اصل یا تقلبی بودن آن آگاه شوید. قرص ماشین ظرفشویی تقلبی نه تنها باعث تولید کف غیرقابل کنترل، خش افتادن ظروف و از دست رفتن براقیت ظروف می‌شود بلکه به مرور زمان به خود ماشین ظرفشویی هم آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند. پس حتما از مراکز معتبر قرص ماشین ظرفشویی را تهیه کنید.

امیدواریم مطالب بالا برای شما سودمند بوده باشد و توانسته باشید قرص ماشین ظرفشویی‌ای تهیه کنید که بتوانید نصف کنید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. همان‌طور که در مطالب بالا هم به آن اشاره کردیم قرص ماشین ظرفشویی را حتما از مراکز معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید. زیرا قرص ماشین ظرفشویی تقلبی به دستگاه شما و ظروفتان آسیب وارد می‌کند. سپاس‌گزاریم که تا پایان این مطالب ما را همراهی کردید.

سوالات متداول

قرص ماشین ظرفشویی همه کاره دارای نمک، جلا دهنده و پودر است.

قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک فقط برای شستشوی معمولی به کار می‌رود و فقط دارای پودر است. قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک دارای نمک و جلا دهنده نیست.

قرص ماشین ظرفشویی تقلبی نه تنها باعث تولید کف غیرقابل کنترل، خش افتادن ظروف و از دست رفتن براقیت ظروف می‌شود بلکه به مرور زمان به خود ماشین ظرفشویی هم آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادقی
1 سال قبل

آیا می توان قرص را در ظرف شیشه ای نگه داری کرد بیرون کابینت

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  صادقی
10 ماه قبل

سلام. مشکلی ندارد