لوگوی کاردون

اگر در ماشین لباسشویی باز نشود

اگر در ماشین لباسشویی باز نشود
فهرست محتوا

این یک سناریو بسیار ناامیدکننده است، شما لباس های کثیف را در ماشین لباسشویی قرار داده ، آن را تنظیم کرده و برای کار بیرون می روید، با انتظار اینکه به خانه بیایید و لباس های تمیز و شسته شده را بردارید، فقط متوجه می شوید که درب ماشین لباسشویی گیر کرده است و باز نمی شود! اگر در ماشین لباسشویی باز نشود باید چکاری انجام دهیم ؟ این واقعیت است که قبل از شروع فرآیند و چرخه شستشو ، درب ماشین لباسشویی بندرت بسته شود معمولا این مشکل آزار دهنده با اتمام چرخه شستشو رخ می دهد و شما را با این معضل مواجه می کند برای آنکه بفهمید چرا درب گیر کرده است و برای تعمیر ماشین لباسشویی با کاردون در ارتباط باشید.

چرا ماشین لباسشویی صدا میده

اگر در ماشین لباسشویی باز نشود چه کاری باید انجام دهید؟

اولین قدم این است که بررسی کنید آیا هنوز آب داخل دیگ دستگاه وجود دارد یا خیر. در صورت وجود، فیلترها را بررسی کنید (که در صورت تمام شدن آب ممکن است کثیف باشد). ممکن است انسداد وجود داشته باشد. لازم است بدانید که در صورت وجود آب در دیگ ، برخی از مدل های ماشین لباسشویی درب را قفل می کنند. برای خلاص شدن از شر آب ، چرخه چرخش یا تخلیه را امتحان کنید. پس از تخلیه آب باید در باز شود. در غیر این صورت، یا اگر آب در دستگاه نبود، به احتمال زیاد درون سوئیچ قفل درب مشکل یا نقصی وجود دارد.

ممکن است سوئیچ فشار معیوب باشد که اجازه نمی دهد چرخه مجدداً خالی شود، بنابراین آزاد نمی شود. می توانید قبل از روشن کردن مجدد دستگاه، برق را خاموش کرده و دستگاه را به مدت 10 دقیقه بیرون بگذارید. آخرین چاره شکستن قفل برای خارج کردن لباس های شسته شده شماست، اما ما به شما توصیه می کنیم قبل از انجام این کار با یک تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا این موضوع را بررسی کند. بنابراین در صورت مواجه شدن با درب ماشین لباسشویی که فقط باز نمی شود، چه باید بکنید؟ ممکن است فقط بازکردن درب بسیار وسوسه انگیز باشد و اگرچه ممکن است در موارد جدی تر به این امر منجر شود، شما باید بتوانید از هزینه و دردسر ناشی از تعویض درب ماشین لباسشویی خود جلوگیری کنید.

تیم تخصصی تعمیرات لوازم خانگی کاردون می تواند به شما کمک کند تا عیب ماشین لباسشویی را برطرف کنید اما اگر احساس می کنید که دانش و مهارت لازم برای انجام کار را دارید و می دانید چگونه ایمن باشید، در این مطلب چند توصیه و پیشنهاد برای شما وجود دارد.

چرا ماشین لباسشویی اب را گرم نمیکند

آیا خودمان می توانیم ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟

اولین چیزی که باید بررسی کنید فیلترهای تخلیه است تا ببینید آیا مانعی وجود دارد یا خیر، پس از تخلیه آب باید بتوانید در را باز کنید ، در صورتی که آب باعث ایجاد مشکل شده است. با این حال، اگر آب در لباسشویی وجود ندارد، باید موارد دیگری را بررسی کنید. اگر آب در دستگاه وجود نداشته باشد، مشکل احتمالاً به دلیل آسیب دیدگی یا خرابی درب یا مشکل سوئیچ خواهد بود. طیف گسترده ای از مسائل وجود دارد که می تواند باعث باز نشدن درب ماشین لباسشویی شود ، بنابراین برای محدود کردن گزینه های خود نیاز به برخی از تحقیقات دارید.

۱) Pressure Switch 

بعضی از مدل های درب ماشین لباسشویی حتی بعد از چرخه شستشو قفل می مانند زیرا دستگاه به حالت خالی بازنشانی نمی شود. این بدان معناست که قفل شما همچنان برق دارد و آزاد نمی شود، اما با خاموش کردن جریان برق و گذاشتن دستگاه برای خنک شدن 5-10 دقیقه می توان آن را برطرف کرد.

۲) Door Is Jammed

 درب های ماشین لباسشویی می تواند به روش های مختلفی گیر کند که بیشترین علت آن خراب بودن محل اتصال است. درب نیز ممکن است به طریقی آسیب ببیند ، دسته های برخی لباسشویی ها بسیار شکننده هستند به این معنی که به راحتی می توانند از بین بروند. ممکن است بتوانید درب مسدود شده یا شکسته را برای باز کردن دستکاری کنید اما بسیار مراقب باشید زیرا در نهایت می توانید آسیب بیشتری وارد کنید و یادتان باشد قبل از اینکه دستکاری قفل درب را انجام دهید، دستگاه را از برق بکشید تا خطر برق گرفتگی وجود نداشته باشد.

نکات مهم برای جلوگیری از باز نشدن درب ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از باز نشدن درب ماشین لباسشویی، به نکات زیر توجه کنید:

۱) عدم قراردادن لباس زیاد رد لباسشویی: هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، بهتر است بار آن را با حداکثر حجم مجاز پر نکنید. بار زیاد می‌تواند باعث ایجاد فشار زیاد بر روی درب شود و در نتیجه باز نشدن آن را در پی داشته باشد.

۲) عدم فشار دادن درب ماشین لباسشویی: هنگامی که درب ماشین لباسشویی بسته شده است، بهتر است فشار زیادی بر روی آن نگذارید. این کار می‌تواند باعث فشار زیاد بر روی درب شود که باز نشدن آن را در پی دارد.

۳) بررسی قطعات: برای جلوگیری از باز نشدن درب ماشین لباسشویی، باید قطعات درب را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ قطعه‌ای درون درب به صورت نامناسب قرار نگرفته باشد و همچنین قطعات درب به درستی نصب شده باشند.

۴) تمیز کردن درب: با گذشت زمان و استفاده مکرر، ممکن است کثیفی و رسوبات بر روی درب ماشین لباسشویی ایجاد شود که باعث باز نشدن درب شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است درب را به صورت دوره‌ای تمیز کنید.

سوالات متداول

یشترین علت آن خراب بودن محل اتصال است.

در صورت وجود آب در دیگ، برخی از مدل های ماشین لباسشویی درب را قفل می کنند.

اولین چیزی که باید بررسی کنید فیلترهای تخلیه است تا ببینید آیا مانعی وجود دارد یا خیر ، پس از تخلیه آب باید بتوانید در را باز کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها