لوگوی کاردون

علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ

علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ
فهرست محتوا

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران ماشین لباسشویی سامسونگ به دنبال راه حل برای برطرف کردن آن هستند علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ است. معمولا به هنگام نمایش این علامت بر روی ماشین لباسشویی اول به دنبال علت آن هستیم چرا که با یافتن علت می‌توانید مشکل را عیب یابی نمایید. اگر سال‌هاست که از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می‌کنید، شاید بارها و بارها با مشکل قفل شدن ماشین لباسشویی مواجه شده‌اید. اگر دستگاه شما مجهز به صفحه نمایش هوشمند است، حتما با ارور DE آشنا هستید و یا گاهی اوقات در برخی مدل‌ها ممکن است با نمایش علامت قفل بر روی صفحه هشدار، متوجه قفل شدن درب ماشین لباسشویی شده‌اید!

معرفی ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی سامسونگ از برندهای معروف ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی‌های این برند دارای انواع مختلفی هستند که جهت استفاده صحیح و مفید باید با نحوه کار کردن با آن‌ها را بدانید.
بر روی ماشین لباسشویی سامسونگ، چند دکمه قرار گرفته است. هر کدام از آن‌ها کار متفاوتی را انجام می‌دهد. همچنین این ماشین لباسشویی دارای برنامه‌های شستشوی مختلفی است که برای راحتی شما در استفاده بکار می‌روند.

علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از قطعات بکار رفته در ماشین لباسشویی که شاید توجه ویژه‌ای به آن ندارید میکروسوییچ درب ماشین لباسشویی است. معمولا به این قطعه قفل درب لباسشویی هم گفته می‌شود. اگر دچار خرابی و یا اختلال شود و شما آن را نادیده بگیرید ممکن است برد دستگاه آسیب جدی ببیند و در معرض سوختن قرار گیرد. بنابراین بهتر است زمانی که لباسشویی شما به هر طریق هشدار از خرابی میکروسوییچ می‌دهد آن را جدی بگیرید و برای تعمیر اقدام نمایید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، در لباسشویی‌های امروزی با توجه به طراحی‌های پیشرفته می‌توانید با علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ متوجه خرابی میکروسوئیچ شوید.
اگر می‌خواهید به طور دقیق‌تر به بررسی دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازید با کاردون همراه شوید. همانطور که می‌دانید، در ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک و غیر اتوماتیک قطعه‌ای به نام میکروسوئیچ بکار رفته است که منجر به شروع فعالیت‌های ماشین لباسشویی می‌شود. این قطعه به هنگام شروع برنامه شستشو اجازه قفل شدن درب ماشین لباسشویی را صادر می‌کند و تا پایان عملیات شستشو اجازه باز شدن درب دستگاه را نمی‌دهد. خوشبختانه وجود این قطعه از باز شدن ناگهانی درب ماشن لباسشویی در حین کار و سر ریز شدن آب از درون دستگاه جلوگیری می‌کند.

اما زمانی که میکروسوئیچ ماشین لباسشویی سامسونگ دچار خرابی و یا اختلال شود، درب ماشین لباسشویی شما دیگر باز نخواهد شد و یا به اصطلاح قفل می‌شود. در این صورت شما باید برای تعویض آن اقدام نمایید. تا زمانی که برای تعمیر این قطعه اقدام نکنید نمی‌توانید از ماشین لباسشویی استفاده نمایید.

 

دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

۱) خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

۲) خرابی بخش سیم کشی دستگاه

۳) فشار بیش از اندازه به درب ماشین لباسشویی هنگام بستن

۴) ریختن آب به روی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

۵) خرابی سیستم الکترونیکی دستگاه و بروز مشکل در برد اصلی ماشین لباسشویی

 

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم؟

از دیگر ویژگی‌های پرکاربرد برای خانواده‌هایی که فرزند کوچکی در خانه دارند، استفاده از قفل کودک در ماشین لباسشویی است. با توجه به اینکه ماشین لباسشویی در ارتفاع قرار ندارد و ممکن است فرزند شما به دکمه‌های آن دسترسی پیدا کند، استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اما قبل از استفاده لازم است با عملکرد این دکمه به خوبی آشنا شوید. همینطور لازم است بدانید که چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنید.
می‌دانیم که قفل کودک در ماشین لباسشویی، همه‌ی دکمه‌ها به جز دکمه شروع را غیر فعال می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید دستگاه را روشن نمایید لازم است قفل کودک را فعال کنید تا از دستکاری‌های کودکتان در امان بماند. عملکرد قفل کودک در تمامی برندها یکسان بوده اما ممکن است در برخی از مدل‌ها عملکردی متفاوت داشته باشد. به همین خاطر بهتر است قبل از استفاده، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. در صورتی که قفل کودک را فعال نمایید بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی سامسونگ علامت CL نمایش داده می‌شود.

تعمیر قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ

جهت تعمیر کردن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ، قبل از هر چیز باید به دنبال مشکل اصلی باشید. دقت داشته باشید که تعمیر و باز کردن پنل آن کار هر کسی نیست و باید به متخصص مراجعه کنید. محل قرارگیری قفل کودک در پنل و نزدیک تایمر لباسشویی است.
قبل از شروع به تعمیر، اطمینان حاصل کنید که قفل کودک فعال نیست. خصوصا اگر کودک دارید، به قفل کودک آن نگاهی بیندازید و بعد اقدام کنید. چون با فعال بودن قفل کودک، درب باز نمی‌شود و ممکن است تصور کنید که دستگاه خراب شده است. برای تعمیر لباسشویی سامسونگ می‌توانید با کاردون تماس بگیرید.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

ریست ماشین لباسشویی با دکمه‌ی ریست

برای انجام این کار، ابتدا ماشین را خاموش کنید. سپس آن را در حالت Contton روشن کرده و بلافاصله دکمه‌ی Temp و یا Speed Spin را یک مرتبه بزنید و رها کنید. سپس دکمه‌ی Level Water یا Function را فشار داده و رها کنید. این مراحل باید تا هنگامی که عبارت T01 را روی نمایشگر ببینید، تکرار کنید. وقتی T01 به T02 تغییر کرد، کلید Start را فشار دهید.

سپس عبارت ELT را بر روی نمایشگر لباسشویی خوهید دید. اکنون از دکمه‌ی ریست استفاده کنید. پس از فشار دادن این دکمه ممکن است خطاهایی برروی نمایشگر ببینید. برای رفع آن‌ها کلید Temp را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید تا در نهایت عبارت EOD را مشاهده کنید. اکنون ریست دستگاه با موفقیت انجام شده است.

ریست ماشین لباسشویی بدون دکمه ریست

اگر دستگاه شما دکمه‌ی ریست ندارد، ابتدا برق آن را قطع کنید. پس از آن به مدت ۵ ثانیه دکمه‌ی START/PAUSE را بفشارید و سپس دوباره ماشین لباسشویی را به برق بزنید.

با انجام این مراحل، دستگاه شما ریست می‌شود. اگر باز هم موفق به ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ خود نشدید، با تکنسین‌های مجرب در کاردون تماس بگیرید تا (علت قفل شدن ماشین لباسشویی) مشکل شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف نمایند.

در صورتی که ماشین لباسشویی شما هم دچار این مشکل شده، می توانید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

اگر دچار خرابی و یا اختلال شود و شما آن را نادیده بگیرید ممکن است برد دستگاه آسیب جدی ببیند.

اگر دستگاه شما دکمه‌ی ریست ندارد، ابتدا برق آن را قطع کنید. پس از آن به مدت ۵ ثانیه دکمه‌ی START/PAUSE را بفشارید و سپس دوباره ماشین لباسشویی را به برق بزنید.

محل قرارگیری قفل کودک در پنل و نزدیک تایمر لباسشویی است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها