لوگوی کاردون

علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

The reason for finding horizontal lines on the TV screen

آنچه در این مطلب خواهید خواند

انواع خطوط روی صفحه‌ی تلویزیون

All kinds of lines on the TV screen

خطوط افقی: خطوط افقی مستقیم ممکن است به رنگ سیاه یا رنگی روی پنل تلویزیون دیده شوند. این خطوط ممکن است به دلیل دستگاه‌های خارجی ایجاد شوند‌، و یا به دلیل خرابی پنل،‌ فلت و برد دستگاه تلویزیون ایجاد شوند.

خطوط عمودی: بسته به نوع تلویزیون و ایرادی که پیدا کرده است، خطوطی که روی تلویزیون به وجود می‌آیند،‌ ممکن است افقی باشند یا عمودی. خطوط عمودی معمولا به دلیل آب‌خوردگی، خرابی فلت یا کابل COF به وجود می‌آیند.

خطوط مواج افقی و عمودی: خطوط مواجی که روی تلویزیون تشکیل می‌شوند، معمولاً به دلیل ضعیف بودن سیگنال آنتن تلویزیون ایجاد می‌شوند. البته اگر در محیط خانه چندین وسیله الکتریکی باعث به وجود آمدن حلقه زمین در نزدیکی تلویزیون شوند،‌ ممکن است تصویر و صدای تلویزیون شما با نویز همراه شود. برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید،‌ تمامی وسایل برقی اطراف تلویزیون خود را از برق بکشید.

خط رنگی: ممکن است خطوط افقی و عمودی به رنگ سبز و بنفش روی پنل دیده شوند.

خط سیاه و سفید: خطوطی که روی پنل دیده می‌شود ممکن است به رنگ سفید و سیاه باشند. علت خط سیاه روی تلویزیون می‌تواند به اتصالات و دستگاه‌های خارجی مربوط شود یا اینکه تلویزیون نقص فنی داشته باشد.

خط ثابت: خطوط افقی یا عمودی روی پنل تلویزیون اگر ثابت باشد به احتمال زیاد به عملکرد داخلی دستگاه مربوط می‌شود.

خط متحرک: اگر خطوط روی پنل متحرک هستند، احتمالا به اتصالات و سیگنال ورودی به دستگاه ارتباط پیدا می‌کند و پنل تلویزیون ایرادی ندارد.

گاهی هم کاربران اعلام می‌کنند که تصویر تلویزیون شطرنجی می‌شوند.

علت خط افقی و عمودی روی صفحه تلویزیون LED و LCD

اختلال در ارتباط میان قطعات تلویزیون نیز ممکن است باعث ایجاد خطوط افقی در تلویزیون شوند. گاهی اوقات نیز این خطوط به صورت خودبه‌خود ممکن است ایجاد شود.

اگر شما خطوط افقی رنگی در صفحه نمایش می‌بینید ممکن است به دلیل خرابی برد تی کان باشد. اگر قسمت‌های دیگر مشکلی نداشته باشد.

۱) گردوغبار

پایین صفحه نمایش تلویزیون محیط مناسبی است برای تجمع ذرات ناخواسته مانند گردوغبار، مو و … اگر لایه‌های شیشه‌ای صفحه دارای شکاف یا سوراخ‌های ریز باشد،‌ می توانند ورودی مناسبی برای ذرات باشند. این ذرات می‌توانند روی عملکرد داخلی تاثیر بگذارند و به صفحه نمایش آسیب برسانند. پس به خاطر داشته باشید همیشه گرد و غبار روی تلویزیون و صفحه‌ی آن را تمیز کنید.

۲) آب خوردگی پنل

یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون آب خوردگی تلویزیون است. در واقع خود پنل در برابر آب مقاومت بیشتری دارد،‌ اما فلت‌ها و بردهای آدرس‌دهی تلویزیون در صورتی که دچار آب خوردگی شوند، دچار اختلال می‌شوند. در صورت بروز این مشکل، لازم نیست نگران باشید، چون با تعویض فلت‌ ها و برد آدرس‌دهی این مشکل به آسانی برطرف می‌شود.

۳) ارتباطات سست

این خط‌ها می‌توانند موقتی باشند. خطوطی که دائمی نیستند، معمولا به دلیل کابل‌های ارتباطی شل و سست پدید آیند. نصب نامناسب تلویزیون یا کابل‌های آسیب دیده می‌توانند روی تصویر تاثیر بگذارند. همچنین کابل‌ها عمر دارند و اگر بی‌کیفیت باشند ممکن است پس از مدتی دچار مشکل شوند.

۴) مشکل در آنتن یا گیرنده دیجیتال

ایراد در آنتن تلویزیون یا گیرنده دیجیتال تلویزیون نیز می‌تواند باعث ایراد در تصویر شود. حتما آنتن و گیرنده دیجیتال خود را چک کنید. ببینید در صفحه منو یا اپلیکیشن‌ها خطوط افقی وجود دارد یا خیر.

۵) عدم تناسب تصویر با تلویزیون

اگر تنظیمات تصویری که می‌خواهید روی تلویزیون نمایش دهید با تنظیمات خود تلویزیون متفاوت باشد، ممکن است نتیجه تصویری نامناسب بشود.

۶) مشکلات برق و منبع تغذیه

اگر ولتاژی که به دستگاه می‌رسد،‌ تغییر پیدا کند،‌ ممکن است در کیفیت تصویر تأثیر بگذارد و منجر به ایجاد خطوط افقی روی پنل شود. اگر برق ۲۲۰ ولت به دستگاه نرسد ممکن است برد اصلی دستگاه یا بک‌لایت تلویزیون بسوزد.

۷) مشکل نرم‌افزاری

مشکلات نرم‌افزاری در تلویزیون عبارتند از اشکال در اپلیکیشن‌ها، فایل‌ها و سیستم عامل. اگر تلویزیون شما مشکل نرم‌افزاری داشته باشد، ممکن است منجر به ایراد در تصویر شود.

۸) مشکل در ارتباط بین برد‌ و ال سی دی

اگر کابل‌های ارتباطی بین برد الکترونیکی دستگاه مثل برد آدرس‌دهی یا تی‌کان و صفحه‌ی ال‌سی‌دی که به اصطلاح به آنها فلت می‌گویند،‌ ایراد پیدا کند،‌ ممکن است در تصویر خطوط افقی یا عمودی ظاهر شود.

۹) خرابی پنل

یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد خط افقی در تلویزیون خرابی خود پنل است. پنل که گران‌قیمت‌ترین و مهم‌ترین قطعه در تلویزیون است،‌ اگر دچار مشکل شود،‌ ممکن است به ایجاد خطوط روی تصویر بیانجامد. البته این ایراد در بسیاری از موارد قابل تعمیر است و می‌توان با دستگاه‌ لیزر آن را تعمیر کرد. گرمای زیاد،‌ استفاده‌ی طولانی مدت،‌ نوسانات برقی و ضربه فیزیکی می‌تواند باعث خرابی پنل تلویزیون شود. اگر پنل تلویزیون دچار شکستگی شود، کریستال مایع پنل دچار مشکل در عملکرد می‌شود و خطوط رنگی روی تلویزیون پدیدار می‌شود.

۱۰) خرابی برد تی‌کان

یک تلویزیون برای تولید تصویر و ویدئو روی صفحه نمایش به یک برد تیکان T-CON نیاز دارد. اگر برد تیکان خراب شده باشد، تصاویر به درستی نمایش داده نمی‌شوند. گاهی ایراد در بک لایت تلویزیون باعث ایجاد تاریکی در برخی از نقاط تلویزیون یا آبی شدن تصویر تلویزیون می‌شود. در این حالت باید نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون را بررسی کنید.

آیا برد تیکان (T-CON) قابل تعمیر است؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از دلایل پیدا شدن خطوط عمودی و افقی در صفحه تلویزیون خرابی برد تیکان است. خرابی این برد جز موارد شایع است که ممکن است برای تمام تلویزیون ها از هر برندی رخ دهد.

از نشانه های خرابی برد تیکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاریک و روشن شدن قسمت هایی از تصویر
  • ایجاد شدن خطوط سیاه و سفید بر روی تصویر
  • کاهش پیدا کردن کنتراست و رنگ تصویر

اما خبر خوب اینجاست که این برد در اکثر مواقع قابل تعمیر است و اگر از جنس اورجینال آن استفاده نکنید هزینه چندانی ندارد. برای تعمیر برد تیکان تلویزیون خود می توانید از تعمیرکاران ماهر کاردون کمک بگیرید.

چگونه خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون را برطرف کنیم؟

How to fix the horizontal and vertical lines on the TV

اگر می‌خواهید مطمئن شوید،‌ مشکل تلویزیون شما دقیقا چیست،‌ مراحل زیر را انجام دهید. در این صورت متوجه می‌شوید که مشکل تلویزیون شما دقیقا چیست.

۱) کانال و ورودی دستگاه را تغییر دهید

این احتمال وجود دارد که خطوط عمودی و افقی تنها در برخی از کانال‌ها و ورودی‌های شما به ظاهر شوند. برای این موضوع کانال را تغییر دهید. دستگاه‌ خارجی دیگری را امتحان کنید.

۲) تنظیمات تصویر دستگاه خارجی را با تلویزیون چک کنید

تنظیمات تصویر تلویزیون خود را با دستگاه خارجی خود چک کنید. برای مثال اگر کنسول بازی شما روی HDMI2 است، تلویزیون شما نیز باید روی HDMI2 باشد.

۳) تست تصویر انجام دهید

اگر تلویزیون شما تست تصویر دارد،‌ از منوی تنظیمات خود تست تصویر را امتحان کنید. تست تصویر در تلویزیون‌های مختلف فرق می‌کند. برای اطلاع دقیق به دفترچه راهنمای تلویزیون یا سایت سازنده‌ تلویزیون خود مراجعه کنید.

۴) کابل‌ها ارتباطی را چک کنید

کابل‌هایی که ایراد دارند یا شل در ورودی دستگاه بسته شده‌اند، می‌توانند باعث ایجاد خطوط افقی روی تصویر شوند. اگر کابل دیگری در اختیار دارید، حتما آن را امتحان کنید.

۵) دستگاه‌های خارجی را چک کنید

دستگاه‌های خارجی خود را یک بار خاموش کنید،‌ از برق بکشید و اجازه دهید چند دقیقه به همین صورت باقی بمانند. بعد آنها را برق بزنید و تصویر را چک کنید.

۶) به پشت تلویزیون یک ضربه‌ی آرام بزنید

شاید تعجب کنید ولی این راه‌حل در برخی از موارد جواب می‌دهد. اجازه دهید تلویزیون روشن باشد،‌ بعد بالای پورت‌های ورودی در پشت تلویزیون را یک ضربه بزنید.

۷) تلویزیون را از برق بکشید

این راه هم حتما امتحان کنید. تلویزیون را خاموش کنید. آن را از برق بکشید. اجازه دهید برای چند دقیقه همینطور باقی بماند. بعد آن را به برق بزنید و روشن کنید.

۸) نرم‌افزار تلویزیون را آپدیت کنید

اگر نرم‌افزار تلویزیون شما دچار مشکل شده باشد و به روز نباشد، ممکن است باعث ایجاد مشکل در تصویر تلویزیون شود. دفترچه راهنمای تلویزیون خود را به دقت بخوانید و آن را آپدیت کنید.

۹) تلویزیون خود را ریست فکتوری کنید

به منوی تنظیمات بروید، بعد روی عمومی بزنید،‌ ریست را انتخاب کنید. در این مرحله از شما پسورد می‌خواهد در حالت پیش فرض این پسورد 0000 یا 1234 است. تأیید کنید تا مراحل بازگردانی به تنظیمات کارخانه انجام شود.

دقت کنید که انجام ریست فکتوری تمام دیتای شما،‌ اعم از تنظیمات،‌ اکانت‌ها و اپلیکیشن‌های دانلودی شما را پاک کند. 

اگر هیچ‌کدام از این مراحل جواب نداد،‌ به احتمال زیاد تلویزیون شما ایراد سخت‌افزاری پیدا کرده است . در این صورت باید یک متخصص تعمیر تلویزیون دستگاه شما را بازدید کند و آن را عیب یابی و تعمیر کند.

علت پیدا شدن خطوط افقی و عمودی در تلویزیون سامسونگ

برای عیب‌یابی تلویزیون سامسونگی که خطوط افقی و عمودی دارد مراحل زیر را طی کنید:

  • ببینید خطوط ثابت هستند یا حرکت می‌کنند.
  • اگر خطوط حرکت می‌کنند،‌ کابل‌های ارتباطی خود را چک کنید که در جایشان محکم وصل شده باشند.
  • منوی تلویزیون را بیاورید و ببینید که آیا این خطوط باقی می‌مانند یا خیر.
  • اگر خطوط باقی بودند، یک تست تصویر انجام دهید. (برای انجام تست تصویر در تلویزیون‌های سامسونگ دفترچه راهنمای آن را بخوانید).
  • در غیر اینصورت باید از یک متخصص کمک بخواهید تا از دستگاه شما بازدید کند و مشکل را عیب‌یابی کند.

دلیل مشاهده خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون ال جی چیست؟

اگر خطوط عمودی یا افقی روی صفحه نمایش شما پدیدار شد، بگردید و منبع این خطوط را پیدا کنید. برای پیدا کردن علت خط افقی در تلویزیون ال جی ابتدا تست عکس تلویزیون ال جی، کابل‌های ارتباطی و دستگاه‌های خارجی را چک کنید. قبل از هر کاری این موارد را بررسی کنید:

  • کانال‌های مختلف را چک کنید ببینید، خطوط همچنان پابرجا هستند.
  • اگر این خطوط در همه کانال‌ها قابل مشاهده بودند، سعی کنید ورودی‌های دستگاه را عوض کنید و باز نتیجه را بررسی کنید.
  • اگر خطوط در صفحه از همه ورودی‌ها وجود داشتند، تست عکس را باز کنید.
  • برای این کار به منوی عکس بروید. (Setting>Picture)
  • روی گزینه تست عکس بزنید (Picture Test)

اگر در تست عکس خطوط همچنان پابرجا بودند:

در این حالت به احتمال زیاد ایراد از خود دستگاه تلویزیون است به تعمیرات نیاز دارد. 

قبل از درخواست تعمیرات تلویزیون ال جی می‌توانید دستگاه خود را ریست فکتوری کنید تا متوجه شوید که ایراد نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری. از این طریق دستگاه خود را ریست فکتوری کنید:

  • به منوی عمومی بروید (Setting>General ).
  • گزینه ریست را پیدا کنید و روی آن بزنید تا گزینه‌های آن وارد شود.
  • مراحل را طی کنید و دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید.

توجه کنید: در این مراحل از شما پسورد دستگاه پرسیده می‌شود. اگر شما پسوردی روی دستگاه خود قرار نداده‌اید، این پسورد به صورت پیش‌فرض 0,0,0,0 یا 1,2,3,4 است.

خطوط فقط در بعضی از کانال‌ها قابل مشاهده هستند

از آنجا که این خطوط فقط در بعضی از کانال‌ها قابل مشاهده هستند، ایراد نمی‌تواند از دستگاه شما باشد. در این حالت علت این خطوط به احتمال زیاد از سیگنال ضعیف است. در صورتی که از آنتن استفاده می‌کنید، این مراحل را طی کنید:

  • اگر وارد حالت دستی تیون کردن کانال‌ها شوید (Settings>Channels>Manual Tuning) می‌توانید قدرت سیگنال هر کانال را ببینید.
  • اگر سیگنال ضعیف است، باید موقعیت و وضعیت آنتن خود را بررسی و در صورت نیاز تغییر دهید.
  • اگر سیگنال قوی است،‌احتمالاً کانال از سمت فرستنده دچار مشکل شده است.

خطوط روی صفحه در بعضی ورودی‌های دستگاه مشاهده می‌شوند

در این حالت ممکن است اشکال از ورودی دستگاه باشد (ورودی آنتن، گیرنده دیجیتال یا …). این ایراد می‌تواند به کابل ارتباطی دستگاه یا برد ورودی تلویزیون مربوط باشد.

ابتدا یک کابل دیگر را امتحان کنید. برای تلویزیون کابل کواکسیال دیگری را امتحان کنید. (برای مثال اگر کابل کواکسیال از دیوار به تلویزیون متصل می‌شود، یک کابل را مستقیم از آنتن به تلویزیون وصل کنید. یا کابل HDMI که از گیرنده دیجیتال به تلویزیون می‌آید را عوض کنید. اگر این ایراد همچنان باقی بود، احتمالاً ایراد از دستگاه‌های خارجی یا آنتن است.

اگر بعد از چک کردن تمام این موارد، ایراد همچنان باقی بود،‌ از یک تکنسین متخصص بخواهید تا تلویزیون شما را بازدید کند.

اگر خطوط افقی و عمودی روی همه کانال‌ها بود ولی روی اپلیکیشن‌ها نبود:

در این صورت احتمالا ایراد از برد ورودی دستگاه است و احتمال دارد به تعمیر نیاز داشته باشد. قبل از درخواست تعمیرات، یک بار دستگاه را ریست فکتوری کنید. در صورتی که قصد تعمیر تلویزیون در محل مورد نظرتان را دارید، می توانید از متخصصین کاردون کمک بگیرید!

خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون ال جی به دلیل کابل‌های ارتباطی

کابل خراب که به خوبی در پورت‌های ورودی و خروجی محکم جاگذاری نشده است، می‌تواند سیگنال را دچار اختلال کند و در نهایت خطوط افقی یا عمودی ایجاد کند. مطمئن شوید که کابل مورد استفاده هم در دستگاه خارجی و هم در تلویزیون به درستی محکم شده باشد. در صورتی که مشکل با این اقدام برطرف نشد، کابل HDMI خود را عوض کنید. اگر مشکل برطرف شد، هیچ اقدام دیگری لازم نیست. اگر تغییر کابل مشکل را برطرف نکرد، دستگاه خارجی را بررسی کنید.

خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون ال جی به دلیل دستگاه‌های خارجی

برای دستگاه‌ خارجی که به تلویزیون متصل است، ارتباط‌ها و تنظیمات دستگاه را بررسی کنید. چک کنید که تنظیمات تصویر دستگاه خارجی با تنظیمات تلویزیون یکسان باشد. نسبت اندازه تصویر، وضوح تصویر، اسکن فرکانس‌های افقی/عمودی می‌توانند بر نمایش تصویر تأثیر بگذارند. برای تغییر تنظیمات تصویر دستگاه خارجی به دفترچه راهنمای آن دستگاه مراجعه کنید.

وقتی همه تنظیمات این دستگاه انجام شد،‌ آن را خاموش و روشن کنید.

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • کابل برق دستگاه را از پریز بکشید.
  • ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره کابل را به برق بزنید.
  • دستگاه را روشن کنید.

اگر خطوط افقی و عمودی باقی ماندند،‌ دستگاه خارجی شما به تعمیر نیاز دارد.

آیا خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون ال جی قابل تعمیر است؟

Can the horizontal and vertical lines on the LG TV be repaired

اما خبر خوب اینکه خطوط افقی یا عمودی روی تلویزیون ال ج شما قابل تعمیر است. اگر ایراد از فلت یا برد آدرس‌دهی باشد با تعویض آنها در تلویزیون ال جی این مشکل برطرف می‌شود. اگر این مشکل از پنل باشد نیز، مشکل برطرف شدنی است. البته در نهایت باید یک متخصص تلویزیون ال جی شما را بازدید کند و نظر کارشناسی درباره امکان تعمیر یا عدم تعمیر بدهد. در صورتی که تلویزیون شما از برند ال جی است و نیاز به تعمیر دارد، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون lg کاردون استفاده کنید.

عیب یابی تلویزیون های ال جی توسط تعمیرکار کاردون

اگر تلویزیون شما دچار این مشکل است می‌توانید عکس تلویزیون خود را برای متخصصان تعمیر تلویزیون در کاردون ارسال کنید و ببینید که آیا امکان تعمیر برای تلویزیون شما وجود دارد یا خیر. تعمیرکار تلویزیون ال جی در کاردون به شما اعلام هزینه می‌کند و در صورت موافقت تعمیرکار برای انجام تعمیرات به محل خانه شما می‌آید و مشکل تلویزیون ال جی شما را به صورت تخصصی برطرف می‌کند.

علت پیدا شدن خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون سونی چیست؟

اگر در تلویزیون سونی خود خطوط افقی یا عمودی مشاهده کردید،‌ این موارد را بررسی کنید.

۱. روی ریموت کنترل دستگاه،‌ دکمه Home را بزنید تا منوی دستگاه را ببینید. اگر روی صفحه‌ی منو دستگاه خطوط را مشاهده کردید،‌ ایراد از تلویزیون شما است.

۲. تلویزیون خود را ری‌استارت کنید.

۳. از عیب‌یابی خودکار تلویزیون سونی استفاده کنید (در همه دستگاه‌ها موجود نیست).

۴. دکمه Home را بزنید تا منوی دستگاه ظاهر شود.

  • در صورتی که روی منو خطوط قابل مشاهده نیستند، یک دستگاه خارجی (مانند گیرنده دیجیتال، دی‌وی‌دی پلیر یا…)  یا کابل ارتباطی می‌تواند علت ایراد در تصویر شما باشد.
  • چک کنید که کابل‌ها به درستی به تلویزیون و دستگاه محکم متصل شده باشند.
  • کابل خود را تعویض کنید.
  • از یک ورودی دیگر دستگاه استفاده کنید. (از کنترل دستگاه،‌ دستگاه ورودی (Input) خود را تغییر دهید)
  • یک دستگاه دیگر را به همان ورودی تلویزیون متصل کنید و ببینید که مشکل همچنان پابرجاست یا خیر.
  • کابل برق دستگاه را به پریز دیگری متصل کنید. (‌ممکن است به دلیل ولتاژ نامناسب پریز یا محافظ برق مشکل دار تصویر شما ایراد پیدا کرده باشد)
  • هر دستگاه برقی که ممکن است اختلال فرکانس رادیویی ایجاد کند را خاموش کنید.
  • آنتن خود را بررسی کنید.
  • ریست کردن تلویزیون سونی را امتحان کنید

علت خط افقی در تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

اگر در همه ورودی‌ها و کانال‌های تلویزیون ایکس ویژن خود خطوط افقی مشاهده می‌کنید، اصلی‌ترین عامل ایجاد آن، خرابی فلت، کابل‌های داخلی تلویزیون و خرابی و ازکارافتادن پیکسل‌ ها می‌تواند باشد. قبل از هر کاری تست‌های نامبرده شده در بالا را انجام دهید تا مطمئن شوید که ایراد به خود تلویزیون باز می‌گردد.

علت پیدا شدن خطوط افقی روی تلویزیون‌های قدیمی

تلویزیون‌های قدیمی CRT می‌تواند به دلایل مختلفی خراب شوند. از آنجا که تلویزیون‌های قدیمی کریستال مایع ندارند یا LCD نیستند، خطوط افقی که معمولا هم زیاد در آنها دیده می‌شود، می‌تواند به سیگنال تلویزیون مربوط باشند یا به علت کابل کواکسیال دستگاه باشند. ایراد در لامپ تصویر نیز می‌تواند باعث ایجاد اشکال در کیفیت تصویر خروجی باشد.

سوالات متداول

خطوط عمودی معمولا به دلیل آب‌خوردگی، خرابی فلت یا کابل COF به وجود می‌آیند.

 این خطوط ممکن است به دلیل دستگاه‌های خارجی ایجاد شوند‌، و یا به دلیل خرابی پنل،‌ فلت و برد دستگاه تلویزیون ایجاد شوند.

علت خط سیاه روی تلویزیون می‌تواند به اتصالات و دستگاه‌های خارجی مربوط شود یا اینکه تلویزیون نقص فنی داشته باشد.

ظهور خطوط افقی روی صفحه تلویزیون‌های قدیمی می‌تواند ناشی از چند عامل باشد:

  • مشکلات پنل: که شامل خرابی یا آسیب به پنل به دلیل ضربه، نفوذ رطوبت، یا گرم شدن بیش از حد است.
  • مشکلات برد: مانند خرابی برد T-CON که وظیفه‌ی ارسال سیگنال‌های تصویری به پنل را دارد، یا خرابی برد مین که وظیفه‌ی کنترل کلی تلویزیون را بر عهده دارد.
  • مشکلات کابل: مانند معیوب یا آسیب‌دیدگی کابل فلت که بردها را به هم متصل می‌کند، یا کابل‌های HDMI و AV که منابع تصویری را به تلویزیون وصل می‌کنند.
  • مشکلات منبع تغذیه: نوسانات برق یا مشکلات منبع تغذیه داخلی تلویزیون.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

123 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایلیا بوران
3 سال قبل

با سلام و آرزوی سلامتی برای همه شما عزیزان خدمت شما عرض کنم که من یک دستگاه تلویزیون سونی ۸۰ اینچ دارم مدل x 9000 B که صفحه نمایش با ضربه ترک برداشته و چند خط عمودی و افقی افتاده
لطف کنید مرا راهنمایی کنید برا تعمیر چه اقدامی انجام بدم
با تشکر و سپاس
این مورد در فهرست ایراداتی که در سایت نام بردید نبود و مجبور شدم از این طریق با شما درمیان بگذارم

Support
پاسخ به  ایلیا بوران
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا پیگیری انجام بشه. با توجه به آسیب دیدگی ماژول تلویزیون، نیاز هست ماژول تعویض بشه.
موفق باشید

زارعی
پاسخ به  ایلیا بوران
8 ماه قبل

سلام تلویزیون 50اینج گلدفیج یک سال هست که خریدیم یه چند وقتی هست کع یه خط خورده هایی روی تلویزیون هست از دور دیده نمیشه نزدیک که بریم دیده میشه چه مشکلی داره ایا قابل درست کردن هست؟

حسین
3 سال قبل

سلام تلوزیون ال جی دارم ک فقط ی خطع افقی دارع نمیدونم ارزش تعمیر دارع یا هزینش بالا میشع
اصن مشکل از کجاشع؟

Support
پاسخ به  حسین
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا هزینه تعمیر و تعویض ماژول بالاست اما بهتره دستگاهتون بررسی بشه گاهی میتونه مربوط به برد یا اتصالات باشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا کارشناس ما برای بررسی دستگاه مراجعه داشته باشن.
موفق باشید

موسی
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ؛
چهار ماه تلویزیون evvoli خریدم الان چند خط افقی پدید اومده ، ممنون میشم برای رفع خط ها راهنمایی کنی 🙏🙏🙏🙏

a.nazari
مدیر
پاسخ به  موسی
1 سال قبل

سلام وقت شما هم بخیر.
باید عکس از صفحه روشن تلویزیون و لیبل پشت دستگاه برامون ارسال کنید تا دقیقا راهنمایی‌تون کنیم. با 1604 تماس بگیرین لطفا.
ممنون

خسرو عبدی
3 سال قبل

باسلام تلویزیون من ال ای دی سامسونگ ۴۶ اینچ هست ۳ تا خط رنگی به طول ۱۰ سانت و قطر ۲ میل از بالا روی صفحه ظاهر شده آیا قابل تعمیر هست

Support
پاسخ به  خسرو عبدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون بررسی بشه. گاهی مشکل مربوط به ماژول و گاهی مربوط به برد هست اما نمیشه به این شکل نظر قطعی داد. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

محمد
3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید من یک ال سی دی 49 اینچ دارم که 2 تا خط کوچک روی صفحه به طور افقی افتاده به نظر شما مشکل از چه میتونه باشه ایا ارزش هزینه کردند را داره با سپاس

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مشکل ماژول یا برد باشه ولی نمیشه به طور قعی نظر داد لازمه دستگاه بررسی بشه. در صورت تمایل میتونید برای بررسی دستگاهتون درخواست مراجعه کارشناس ثبت کنید.
موفق باشید

محمد
3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید من یک ال سی دی 49 اینچ دارم که 2 تا خط کوچک روی صفحه به طور افقی افتاده به نظر شما مشکل از چه میتونه باشه

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مشکل ماژول یا برد باشه ولی نمیشه به طور قعی نظر داد لازمه دستگاه بررسی بشه. در صورت تمایل میتونید برای بررسی دستگاهتون درخواست مراجعه کارشناس ثبت کنید.
موفق باشید

فرید
3 سال قبل

با سلام
کلا در توضیحات صرفا به خطوط عمودی که عموما می‌تواند ناشی از مشکل در تیکان یا فلت ها باشد اشاره شد، اما در خصوص دلایل وجود خطوط افقی اشارتی نشد.
نمی‌دانم آیا این مطلب درست میباشد که خطوط د عمودی قابل تعمیر هستند اما خطوط افقی قابل تعنیر نیستند مگر با تعویض پنل!

Support
پاسخ به  فرید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
در هر دو صورت نیاز به بررسی دستگاه هست و واقعا نمیشه به این شکل نظر داد.
موفق باشید

محمد
3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید ممنون اینکه جواب سوال ما را دادید میخواستم ببینم اگر مشکل از ماژول یا برد ال سی دی باشه قیمت هر دو چقدر است با تشکر

بهنام از کرمانشاه
3 سال قبل

سلام و وقت بخیر ،
بنده یه تلویزیون سونی 40اینج ال سی دی دارم شاید یه چیزی حدود 11سال کار میکنه .براویا هستش،مدتی هست یه خط افقی حدود ده سانت روی صفحه نمایش تلویزیون مورد نظر نمایان شده.
باید چکار کنم.؟ راهنمایی کنید ممنونم.

Support
پاسخ به  بهنام از کرمانشاه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
تلویزیون شما نیاز به بررسی داره. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

کامران گلباز
3 سال قبل

ال ای دی ال جی ۴۷ دارم روشن کردم ۳ تا خط نازک افقی بالای تصویر افتاده کنترل سیگنال کردم درست نشد ایراد از کجا ست چقدر هزینه داره باید پنل عوض شود ؟

Support
پاسخ به  کامران گلباز
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
در صورت مشاهده‌ی خط روی تصویر تمامی ورودی‌های تلویزیون لازم هست دستگاه بررسی بشه. لطفا در صورت تمایل درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بازدید و رفع ایراد تلویزیون شما مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

بهنام مهرابی
3 سال قبل

ال‌سی‌دی سونی دارم. ۱۰ ساله داره کار میکنه. یه خط مشکی افقی در پایین صفحه به صورت کامل افتاده و وسط این خط یه گردی به اندازه یک سکه دو ریالی. قابل تعمیر هست؟

Support
پاسخ به  بهنام مهرابی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه بررسی بشه تا بتونیم در مورد قابل تعمیر بودن دستگاه نظر بدیم. در صورت تمایل میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

محمد
3 سال قبل

سلام تلویزیون ما یک خط عمودی درآن افتاده مشکی هست مشکل چیست کمکم کنید

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازم هست تلویزیون شما بررسی بشه. ممکنه به دلیل ایراد ماژول باشه. لطفا در صورت تمایل درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

ایلیا بوران
3 سال قبل

با سلام و آرزوی سلامتی برای همه شما عزیزان خدمت شما عرض کنم که من یک دستگاه تلویزیون سونی ۸۰ اینچ دارم مدل x 9000 B که صفحه نمایش با ضربه ترک برداشته و چند خط عمودی و افقی افتاده
لطف کنید مرا راهنمایی کنید برا تعمیر چه اقدامی انجام بدم
با تشکر و سپاس
این مورد در فهرست ایراداتی که در سایت نام بردید نبود و مجبور شدم از این طریق با شما درمیان بگذارم

Support
پاسخ به  ایلیا بوران
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این مورد نیاز به بررسی داره. معمولا مربوط به ماژول دستگاه میشه و گاهی هم مربوط به برد هست. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

مصطفی
3 سال قبل

سلام خوبید من چند روزه یه جی پلاس 55 اینچ خریدم موقع پیام بازرگانی بالای تلویزیون سمت چپ مشکل دار میشه کسی علترو میدونه

Support
پاسخ به  مصطفی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا گزینه کاهش نویز رو از منوی تصویر روی حالت‌های مختلف بذارید و بررسی کنید. در منوی تصویر گزینه حالت تصویر رو کاربر انتخاب کنید و بعد این تنظیم رو انجام بدید. در صورتی که مشکل رفع نشد، لطفا اطلاع بدید.
موفق باشید

حمید
پاسخ به  Support
3 سال قبل

سلام.روی تلویزیون 55اینچ هایسنس هم این اتفاق دقیقا هنگام پیام بازرگانی شبکه سه,دربالای صفحه, گوشه سمت چپ تصویر یک خط که داری چند رنگ شطرنجی که بیشترین رنگش رو سبز تشکیل میده,میفته.بعضی وقتا هست بعضی وقتا هم نیست.در همه کانال ها هم نیست.

Support
پاسخ به  حمید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا بفرمایید کانال‌ها رو از طریق ورودی آنتن دریافت می‌کنید یا از طریق دستگاه جانبی؟ در صورتی که از طریق دستگاه جانبی کانال رو دریافت کنید ممکنه این مورد مشاهده بشه. در صورتی که مربوط به این مورد نبود، لطفا در خواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

پیمان
پاسخ به  Support
2 سال قبل

سلام من هم همچین مشکلی دارم سونی ۶۵ دارم چند روز اول این مشکل نوار رنگی رو نداشت بعد از چند روز گوشه سمت چپ تلوزیون مشاهده شد فقط شبکه های اچ دی اینجور هستن و فقط هنگام تبلیغات شبکه های اچ دی ممنونم راهنماییم کنید.

admin
مدیر
پاسخ به  پیمان
2 سال قبل

با عرض سلام و روز بخیر
برای بررسی نیاز هست از مشکلی ذکر کرده اید برای ما عکس ارسال کنید تا کارشناسان ما بتوانند شما را راهنمایی کنند

سیامک
پاسخ به  مصطفی
3 سال قبل

سلام. منم همین مشک و دارن. واسه شما برطرف شد؟

رضا
پاسخ به  سیامک
3 سال قبل

منم تلویزیون نو گرفتم.دوروزه کار کرده بود همچنین مشکلی براش پیش اومد.فقط شبکه های اچ دی با گیرنده داخلی خودش هم چین مشکلی داره.بقیه شبکه ها با کیفیت پایین تر مشکلی ندارت

حسین
3 سال قبل

با سلام و عرض ادب
من یک دستگاه تلویزیون سونی اندروید مدل KD-55X8500D دارم که ۴ سال کار کرده. اخیراً چند خط افقی نازک روشن و رنگی در پایین صفحه ظاهر میشه که در تمام شبکه ها و ورودی ها و برنامه ها و پلیرها وجود داره.
لطفاً راهنمایی بفرمایید برای تعمیر چه اقدامی انجام بدم
با تشکر
حسین از اردبیل

Support
پاسخ به  حسین
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه. موردی که میفرمایید نیاز به بررسی و بازدید دستگاه داره.
موفق باشید

ملکی
3 سال قبل

سلام من یه تلویزیون ۵۵ سامسونگ دارم یه خط افقی سفید رنگ روش افتاده
میشه راهنمایی کنید
ممکنه از سیگنال باشه چون قدرت سیگنال ۱۸ زده

Support
پاسخ به  ملکی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
خط روی دستگاه ممکنه به دلیل ایراد ماژول و یا برد باشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

داود فیلو
3 سال قبل

سلام تلویزیون ما خط افقی داره چند تا علتش چیه؟

Support
پاسخ به  داود فیلو
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل ایراد ماژول یا برد باشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

مجتبی نیک مرام
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید تلویزیون ما (LG plusma) یه خط آبی رنگ افقی از وسطش ظاهر شده .تلویزیون قبلیمون هم همونطور شده بود .
ما فک کردیم از محافظ برقشه؟ الانم میشه راهنماییمون کنین؟

Support
پاسخ به  مجتبی نیک مرام
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر مشکل بر روی تمام تصاویر هست، ممکن هست به دلیل ایراد ماژول و یا برد باشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

صادق
3 سال قبل

سلام جناب ببخشید تلویزیون من ال ای دی ۴۹ اینج تی سی ال هست چندخط آبی کنارم هم به‌طول ۱۰ سانت وعرض ۲ سانت افتاده قبلا یه بند انگشت بود ولی بعد ۵ ماه بزرگ تر شد میشه تعمیرش کرد یا راهکاری ندارین ک درستش کنم

Support
پاسخ به  صادق
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازم هست دستگاه بررسی و رفع ایراد بشه. توصیه می‌کنیم درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بازدید و رفع ایراد دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

رحمانی
پاسخ به  صادق
3 سال قبل

سلام صادق جان .. چند وقته که از این تلویزیون استفاده میکنید . در کل راضی هستید یا نه ..؟؟

قنبری
3 سال قبل

سلام ببخشید تلویزیون ما سامسونگ هستش با روشن کردن وصفحه رو به خوبی نشون می دهدولی بعد تصویر رو انگار ی صفحه خاکستری روش افتاده نشون میده میشه بگید مشکلش از کجاست

Support
پاسخ به  قنبری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر این مشکل روی همه‌ی تصاویر و تمامی ورودی‌ها وجود داشته باشه نیاز هست دستگاه بررسی بشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

حسین زارع زاده
3 سال قبل

سلام ال سی دی ال جی ۵۵ اینچ دارم خود ب خود چند خط عمودی روی صفحه افتاده.. چکار باید انجام داد ارزش داره تعمیر بشه یا خیر.. ممنون

Support
پاسخ به  حسین زارع زاده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه بررسی بشه و در این مورد نمیشه بدون بازدید دستگاه نظر داد. در صورت تمایل لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

حیدر
3 سال قبل

سلام
یک ماه که ال ای دی 49 جنرال خریدم بدون اینکه ضربه یا اب بهش خورده باشه چند تا خط افقی سبز رنگ به طول چند سانتیمتر روی صفحه اش افتاده . مشکل از کجاست ایا قابل تعمیر هستش ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  حیدر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر روی همه‌ی تصاویر و ورودی‌ها این مشکل رو مشاهده می‌کنید، ممکن هست مشکل از ماژول و یا برد دستگاه باشه. لازم هست دستگاه بررسی بشه. در صورت تمایل میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

محسن ظفری
3 سال قبل

با سلام و احترام ببخشید تلویزیون سامسونگ ۵۸ گرفتم اما وقتی روشن میشه چند خط افقی میفته تا زمانی که روشن شد. وقتی روشن شد خط نمی مانه.. آیا این مشکل خرابی هست یا نه… فقط در حین روشن شدن خطوط افقی داره

Support
پاسخ به  محسن ظفری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازم هست دستگاه بررسی بشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

وحید
3 سال قبل

سلام، یک دستگاه تلویزیون 65tu8000 به تازگی خریداری نموده‌ام که توسط نماینده فروشگاه نصب شده است، روز دوم نصب تعداد 2 تا خط افقی به مدت یک ساعت در پایین تلویزیون افتاد. به نماینده فروشگاه اطلاع دادم و اعلام داشت: از محافظ برق است، از آنتن است، بروز رسانی باید شود و …. در حال حاضر گهگاه خط‌ها میآید و میرود. وقتی که فلش هم نصب می‌کنم باز این موضوع تکرار می‌شود. به نظر خودم، فکر نکنم این موضوعاتی که نماینده فروشگاه میگه درست باشد. نظر جنابعالی چی است. با تشکر

Support
پاسخ به  وحید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
به نظر میرسه لازم هست ماژول و برد دستگاه از طرف کارشناس بررسی بشه.
موفق باشید

فرهاد
پاسخ به  وحید
2 سال قبل

سلام برای من هم این مشکل به وجود اومده tu8000 دارم – مشکل شما بر طرف شد؟

سیامک
3 سال قبل

سلام. من چند روزی هست که tv ۵۵lu722s جی پلاس خریدم. همیشه موقع پخش پیام بازرگانی یه خط نازک آبی بالای صفحه سمت چپ به طول ۳۰ سانت ظاهر میشه و موقع پخش فیلم از بین میره. آیا این مشکل هست یا نه؟ البته یکی دوبار تو غیر از پیام بازرگانی هم اومده بود. بررسی کردم تو کانالهای hd اینطوریه.

Support
پاسخ به  سیامک
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این مشکل مدتی هست که وجود داره و طی پیگیری‌هایی که انجام دادیم مربوط به سیگنال‌های صدا و سیما بوده. لطفا مجدد کانال یابی انجام بدید و چک کنید که باز این مشکل وجود داره
موفق باشید

امیر
3 سال قبل

سلام من حدود یک ساله که تلوزیون هایسنس ۵۵ خریدم. چند وقت پیش یک خط افقی سفید رنگ حدود وسط صفحه پیدا شد و نمیرفت تا این که خاموشش کردم و برقش رو قطع کردم بعد پاک شد بعد چند ماه دوبار دیگه همونجا خط افتاد و با همون روش رفت میخوام بدونم مشکلی داره تلوزیون یا از آنتن هستش؟
ممنون

Support
پاسخ به  امیر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر خط بر روی تصاویر همه ورودی‌ها دیده میشه مربوط به تلویزیون هست و از آنتن نیست. به طور کلی بهتر هست دستگاه شما از طرف کارشناس بررسی بشه چون ایجاد خط روی تصویر ممکنه مربوط به ماژول یا برد دستگاه باشه.
موفق باشید

امیر
3 سال قبل

در ضمن اندازه خطی که روی تلوزیون هایسنس میفته حدود ۲ تا ۳ سانتی متر هستش و باریکه

Support
پاسخ به  امیر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر خط بر روی تصاویر همه ورودی‌ها دیده میشه مربوط به تلویزیون هست و از آنتن نیست. به طور کلی بهتر هست دستگاه شما از طرف کارشناس بررسی بشه چون ایجاد خط روی تصویر ممکنه مربوط به ماژول یا برد دستگاه باشه.
موفق باشید

جواد ویسیان
3 سال قبل

سلام ویسیان هستم یک تلویزیون ال سی دی الجی۴۹اینچ یک خط عمودی ازوسط بعضی موقع ها میادمیره میلان ۱۰دقیقه یکبارمیاد۱ثانیه میمونه می‌ره لطفاً توضیح دهید ببینم تعمیر میخوادیابه مرور زمان میره

Support
پاسخ به  جواد ویسیان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر آقای ویسیان؛
این ایراد اگر روی همه‌ی تصاویر دیده میشه لازم هست دستگاه شما از طرف کارشناس بررسی بشه. در صورت تمایل میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

اروس
3 سال قبل

سلام حال شما یک تلویزیون الجی دا م که تازه خریدم ونو هست وقتی روشنش میکنم همه چیز عادیه تصویرش هم خوبه ولی یک خط کوچیک اندازه یک بند انگشت به صورت افقی وسط صفحه سمت راست هست ،البته تا دقت نکنی ویا از فاصله دور مشخص نیست میخواستم بدونم جای نگرانی داره ،یا نه ممنون

Support
پاسخ به  اروس
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر این خط رو روی همه‌ی تصاویر مشاهده می‌کنید لازم هست تلویزیون شما بررسی بشه. در صورت تمایل میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

امید
3 سال قبل

سلام خسته نباشید تلویزیون ال جی ۶۵ اینچ خود یک سال خریدم و الان خطهای سفید رنک از پایین به بالا ایجاد شده است لطفا راهنمایی بفرمائید چه کار کنم

Support
پاسخ به  امید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازم هست دستگاه بررسی بشه چون خط روی نمایشگر ممکنه مربوط به ایراد ماژول و … باشه. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

مهدی آقاجانی
2 سال قبل

تلویزیون من ال جی هستش ۴۹ اینچ مدل اسمارت۲۰۱۷ سه تا خط افقی ریز در پایین صفحه هستش باید چیکار کنم هزینه تعمیرش چنده اصلا قابل تعمیره

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مهدی آقاجانی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز مشکل دستگاه شما به احتمال زیاد پنل هست لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید تا همکاران بنده شمارو راهنمایی کنند.

بهراد
پاسخ به  مهدی آقاجانی
1 سال قبل

سلام
من یه تلویزیون ۴۷ اینچ اسمارت ال جی دارم…آب جوش به صفحش برخورد کرد و خطوط افقی رو صفحه ایجاد شد…میخواستم بدونم که این مشکل حل میشه و هزینش بالا هست؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  بهراد
1 سال قبل

سلام. باید از دستگاه تون عکس ارسال کنین تا متخصص بررسی کنه و نظر بده. لطفا با شرکت تماس بگیرین یا درخواست تون رو توی سایت ثبت کنید.

علیپور
2 سال قبل

سلام،علیپور هستم،تلوزیون سونی پنجاه اینج دارم ،چند روز پیش موقع تماشای تلوزیون تصویر ناپدید شدوتمام صفحه خطوط عمودی ازبالای صفحه تا پایین داره،بعضی مواقع خطوط میره وبرای چندثانیه دوبا ه تصویر برمیگرده،درموقع تست تصویر هم دوباره خطوط ظاهر میشن ،علتش چی میتونه باشه ،ممنون

a.nazari
مدیر
پاسخ به  علیپور
2 سال قبل

سلام دوست عزیز این مشکل دو حالت می‌تونه داشته باشه یا از پنل دستگاه هست یا از برد دستگاه شما باید زمانیکه این اتفاق میافته یک فیلم ۲۰ ثانیه بگیرید و با همکاران بنده تماس بگیرید 1604 تا شما رو راهنمایی کنند

علیپور
2 سال قبل

سلام،علیپور هستم،تلوزیون سونی پنجاه اینج دارم ،چند روز پیش موقع تماشای تلوزیون تصویر ناپدید شدوتمام صفحه خطوط عمودی ازبالای صفحه تا پایین داره،بعضی مواقع خطوط میره وبرای چندثانیه دوبا ه تصویر برمیگرده،درموقع تست تصویر هم دوباره خطوط ظاهر میشن ،علتش چی میتونه باشه ،ممنون.

a.nazari
مدیر
پاسخ به  علیپور
2 سال قبل

سلام دوست عزیز این مشکل دو حالت می‌تونه داشته باشه یا از پنل دستگاه هست یا از برد دستگاه شما باید زمانیکه این اتفاق میافته یک فیلم ۲۰ ثانیه بگیرید و با همکاران بنده تماس بگیرید 1604 تا شما رو راهنمایی کنند

امیر حسین قنبری
2 سال قبل

با سلام
ما یه تلویزیون تکنوکام داریم که یک خط افقی نازک به صورت مشکی ظاهر میشه مشکل از چیه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  امیر حسین قنبری
2 سال قبل

سلام دوست عزیز مشکل از پنل می باشد. در صورت نیاز به راهنمایی دقیق تر با شماره 1604 تماس بگیرید.

ایرج
2 سال قبل

سلام من یک‌تلویزیون Plano Samsung داریم. که وقتی یه مدت تلویزیون خاموش هست خط های افقی‌کم میشه ولی وقتی روشن هست میاد پایین خطوط‌و بعد کم‌میشه.
میشه بفرمائید علت چیه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  ایرج
2 سال قبل

سلام خطوط افقی مربوط به پنل میباشد . در صورت نیاز به راهنمایی تخصصی تر با شماره 1604 تماس بگیرید.

اصغرسبزی09142330154
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ال سی دی سامسونگ۴۰اینچ سری۷دارم چندروزه چندتا خط خیلی خیلی باریک سفیدعمودی درlcdایجادشده از عقب معلوم نیست باید جلوی lcd برم دیده می شود چکارکنم وازایلخچی از شهرای تبریز مزاحم شدم

Support
پاسخ به  اصغرسبزی09142330154
2 سال قبل

خیلی خیلی خوشحالیم از شهر قشنگ ایلخچی دوست عزیزی چون شما داریم
در مورد ایراد متاسفانه این ایراد مربوط به ماژول (صفحه نمایش دستگاه شما میباشد )
برای تشخیص درست ایراد لطفا عکسایراد از طریق واتس اپ به شماره
ارسال گردد
+98990971604

عظیم خورشیدی
پاسخ به  Support
1 سال قبل

سلام یک تلویزیون گلد فینچ ۵۵ دارم ۴ماهه خریدم الان خطوط افقی از لبه پایین صفحه بصورت ۳خطی شروع شده و در حال اضافه شدن هست الان خطوط ۶خط و بیشتر میشن.راهنمایی بفرمایید ممنونم

حسین شریفی
2 سال قبل

سلام یک تلویزیون قدیمی۲۱ ال جی اینج دارم که چندین سال داره کار میکنه چند روزی هست که خطوط افقی نصف صفحه پایین رو گرفتن بقیه صفحه مشکلی نداره ممنون میشیم راهنمایی کنیددر صورت نیاز خودم قطعه رو عوض میکنم

Support
پاسخ به  حسین شریفی
2 سال قبل

تلویزیون دچار خط روی صفحه نمیشود
اگر میتوانیدعکس ایراد را به شماره
0922301604
ارسال کنید
تا نظر دقیق ارائه گردد

حسین وحیدی
2 سال قبل

سلام
وقت بخیر
برخی از tv ها در بعضی از مواقع حاشیه ای در بالای تصویر به صورت افقی دیده می شود ( مانند پیکسل های آبی و سیاه ورنگی) که در اکثر tv ها دیده می شود. از چند کارشناس که پرسیدم گفتن دستگاه ها ایراد ندارند و مشکل از فرکانس ورودی می باشد.
لطفاً در مورد این موضوع اگر اطلاعات دقیق تری دارید راهنمایی کنید. آیا این مشکل دستگاه هست ؟ یا باید تنظیماتی انجام شود تا این مشکل برطرف شود؟

با تشکر فراوان

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حسین وحیدی
2 سال قبل

با سلام
بله مربوط به فرکانس های ارسالی میباشد لطفا تنظیمات صفحه روی 16.9 قرار بگیره و ایراد مربوط به دستگاه نیست.
در صورت نیاز به مراجعه متخصص با شماره 1604 تماس بگیرید.

حاج مرتضی علمداری
2 سال قبل

با سلامو عرض ادب….آقا من یه تلویزیون سامسونگ دارم ولی قدیمیه تا دیشب کار میکرد درست و دقیق فقط یکم سینگالش ضعیف بود ..بعد بازش کردم درستش کنم ولی پشتشو جدا کردم شصتمش و تا صبح نبستمش خواستم خشک بشع کلا بعد که صبح شد گزاشتمش رو هم زدم برق دیدم صفحه رنگارنگ شد..بعد دوباره بازش کردم درست کنم دیدم چند خطی شد….مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حاج مرتضی علمداری
2 سال قبل

سلام نیازمند بررسی متخص crt میباشد، در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید.

محسن
2 سال قبل

سلام خطوط افقی روی تلویزیون که از اول روشن کردن تی وی وجود نداره و بعد از چند دقیقه ظاهر میشه و میره و دوباره میاد دلیلش چیه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محسن
2 سال قبل

سلام، ایراد مربوط به پنل دستگاه هست و احتمالا نیاز به تعمیر دارد و نیازمند مراجعه متخصص میباشد.

ابراهیم
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
من یه تلویزیون65 سونی x8000 دارم وقتی از تلویزیون زیاد استفاده کنم گاهی یه خط افقی پایین تصویر به قطر یه میل ظاهر میشه یعد از چند دقیقه محو میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  ابراهیم
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
ایرادی که فرمودید معمولا از پنل میباشد و احتمال تعمیر و رفع ایراد آن وجود دارد که نیازمند بررسی متخصص میباشد

محمد
2 سال قبل

سلام. من تلویزیون بست دارم. موقع پخش پیام بازرگانی تو بعضی شبکه ها ی خط ابی بالای تصویر میاد. دلیلش چی میتونه باشه. البته وقتی پیام بازرگانی رو ضبط هم کنی توی پخشش ی خط ابی بالای صفحه میاد.

admin
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر، دستگاه ایراد ندارد و مربوط پخش شبکه میباشد

محمد حسین
2 سال قبل

با سلام خدمت شما و همه دوستان بنده یک عدد تلویزیون پاناسونیک دارم یک خط افقی روش افتاده و بالای تلویزیون رنگش ثابته ولی پایین خط که افتاده یبار رنگش خیلی روش و یبار هم نورش کم میشه

admin
پاسخ به  محمد حسین
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
این ایراد مربوط به پنل دستگاه میباشد، جهت بررسی دقیق تر لطفا درخواست به متخصص مراجعه شود

مهدی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه تلوزیون ال جی دارم یه چند ماهی میشه خریدیمش از وقتی که یه گیرنده به تلوزیون وصل کردیم یه خط خیلی کم رنگ بالای صفحه تلوزیون می افته البته وقتی که تازه روشنش کردیم و بعد چند ثانیه رفع میشه آیا مشکلی هستش

admin
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
ایراد مربوط به گیرنده دیجیتال نمی باشد، گیرنده دیجیتال رو از ورودی دیگری به دستگاه متصل کنید، در صورت مشاهده خطی که ذکر کردید ایراد میتونه به پنل باشد

مهدی
پاسخ به  admin
2 سال قبل

سلام ممکن مشکل از کابل اچ دی باشه

نیکان
2 سال قبل

سلام وقت تون بخیر
من یک ال ای دی LG پنجاه اینج دارم
مدتیه یه خط عمودی کمرنگ روصفحه ظاهر شده یبار با نوک انگشت زدم روش گم شد بعد دوباره پیدا شد
اولش فکر کردم بخاطر رطوبته
ممنون میشم راهنماییم کنید

admin
مدیر
پاسخ به  نیکان
2 سال قبل

سلام و روز بخیر
دوست گرامی برای بررسی دقیق تر مشکل نیاز هست تا عکسی از ایراد ذکر شده برای ما ارسال کنید
اما معمولا این مشکل از پنل می باشد

امیر
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
بنده یه تلویزیون ۵۵ شیاومی دارم که فقط در هنگام پیام بازرگانی یه خط آبی کوچک بالای صفحه به اندازه ۱۰ سانت به صورت افقی افتاده بود که الان خیلی بزرگتر شده و تقریبا تا وسط صفحه میاد
واقعا می‌تونه چی باشه ممنون میشم راهنمایی کنین

admin
مدیر
پاسخ به  امیر
2 سال قبل

سلام و روز بخیر
این یک مشکل شایع هست که هیچ ربطی به مشکلات فنی یا تلویزیون شما ندارد
خیالتان راحت تلویزیون شما سالم هست و هیچ ایرادی ندارد

پیمان
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من تلوزیون ۶۵ سونی دارم گوشه سمت چپ بالا یه نوار رنگی مشاهده میشه که فقط در شبکه های اچ دی مخصوصا وقتی تبلیغات پخش میشه مشاهده میشه علت چیه ؟ ففط در شبکه های اچ وجود دارد. تمامی کانال ها مشکلی ندارند. ممنونم راهنماییی کنید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  پیمان
2 سال قبل

سلام سلامت باشید.
لطف کنید با شماره ۴۷۱۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از همکاران پشتیبانی راهنمایی بخواین. برای این مورد باید تصویر تلویزیون‌تون رو ارسال کنید برامون.
با تشکر

امیدعلی
1 سال قبل

سلام
من تلوزیون سونی مدل ۵۵x850d دارم ، چند خط رنگی بصورت افقی پایین صفحه هست که میرن و میان ، یعنی متغییره ، مثلا ۳ تا ۴تا نازک و یکیش یه ذره پهن تر و این خطوط رنگی هم هستن و بالا پایین میشن.
آیا قابل برطرف کردن هست و ایراد از پنل هست ؟
میتونید شما کمکم کنید ؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  امیدعلی
1 سال قبل

سلام. باید از دستگاه تون عکس ارسال کنین تا متخصص بررسی کنه و نظر بده. لطفا با شرکت تماس بگیرین یا درخواست تون رو توی سایت ثبت کنید.

مهدی
1 سال قبل

سلام وعرض ادب به همگی شما عزیزان زحمت کش.
حقیقت یک تلویزیون ال ای دی ۴۹ ال جی دارم ضربه خورد صفحش..و اولش چند خط کوچک افقی وعمودی پدیدار شد.که کوچبک بودن و در دیدن برنامه ها خللی نداشت….ولی بعد از گذر ۲ ماه کل تصویر صفحه بکل سفید شد و تصاویر محوی نشون میده ولی صفحه ب کل سفید شده…
سوالم اینه که ایا قابل تعمیر هست یا نه…؟؟
اینم بگم که صفحه به هیچ وج شکسته نشده،و حتی ترک ریز ظاهری و فیزیکی نداره..ممنون مبشم راهنماییم کنید
ممنون از حوصلتون…

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مهدی
پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

سلام و ممنون از شما . احتمال تعمیر ال ای دی شما وجود دارد. لطف کنید با شرکت تماس بگیرین و مدل تلویزیون تون رو به ما اعلام کنید تا اطلاعات تکمیلی تقدیم شما بشه.

حسام
1 سال قبل

سلام یه دستگاه سامسونگ منحنی سری ۶ دارم که یه خط افقی از پایین شروع شده و به بالا نرسیده ایا این به مرور زمان زیاد میشه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  حسام
1 سال قبل

سلام. اگه منظورتون یه خط افقی است، احتمال زیاد شدن خطوط کم است اما همچنان این احتمال وجود دارد، اگه این خطوط عمودی است احتمال زیاد شدن خطوط بیشتر است احتمال تعمیر شدن دستگاه نیز بیشتر است.

آریا
1 سال قبل

درود . تلویزیون 48 اینچ سامسونگ LED دارم از 5 ماه پیش بدون اینکه ضربه یا آب بخوره وقتی روشن می کنم چند خط افقی کم کم ظاهر میشه و تعدادشون زیاد میشه و ثابت میمونه و در همه شبکه ها ثابته . حتی زمانی که با فلش فیلم یا عکس می بینم . این خط ها ازبالای پنل تا 10 سانت پایینترهستن و اینکه با عوض شدن تصویر ؛ تصویر قبلی در 10 سانت بالای پنل بصورت سایه رنگی باقی می مونه
ممنون میشم بفرمایید درست شدنیه؟ مشکل از پنل هست یا برد دستگاه؟ سپاسگزارم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  آریا
1 سال قبل

سلام. پنل دستگاه شما ایراد داره و احتمال تعمیر پس از بررسی توسط تعمیرکار پنل مشخص می‌شود. لزوما نیازی به ضربه خوردگی یا آب خوردگی بابت خرابی پنل نیست، احتمالا دارد ایراد دوم هم به ایراد اول مربوط باشد.
برای اطلاعات بیشتر می‌تونین با شرکت تماس بگیرین.