لوگوی کاردون

روش تعمیر یخچال دوو

روش تعمیر یخچال دوو
فهرست محتوا

در ابتدا باید بدانید که تعمیر یخچال دوو از نوع ساید بای ساید معمولا علل مختلفی دارد. اما آنچه که اهمیت دارد، انتخاب یک تعمیرکار حرفه‌ای است. کمتر پیش می آید که ساید بای ساید دوو دچار مشکل شود. به همین دلیل این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. با این حال باز هم مشکلاتی از جمله یخ زدن مواد غذایی در یخچال وجود دارد که ممکن است گریبان گیر این نوع یخچال هم شود. مدرن بودن این نوع یخچال باعث محبوبیت آن شده است. یخچال ساید بای ساید دوو امکان کنترل هوشمند دمای داخل دستگاه را دارد و تکنولوژی‌های سرد سازی و قابلیت کنترل از راه دور آن این توجه را چند برابر کرده است.

Daewoo fridge repair method

مشکلات متداول تعمیر یخچال دوو

انواع مشکلاتی که معمولا برای یخچال فریزر دوو پیش می آید شامل موارد زیر است:

  • خرابی فن یخچال دوو
  • خرابی برد یخچال دوو
  • روشن و خاموش شدن مکرر موتور یخچال دوو
  • لرزیدن غیر طبیعی یخچال دوو
  • طعم گرفتن خوراکی‌های داخل یخچال
  • عدم کارکرد یخساز به شکل طبیعی
  • عدم کارکرد یخچال دوو به وجود آمدن رطوبت در داخل یخچال دوو و…

     

این قبیل مشکلات کاملا عادی بوده و ممکن است برای بسیاری از افرادی که از یخچال دوو استفاده می‌کنند، پیش آید. برخی از مشکلاتی که معمولا ممکن است برای یخچال فریزر دوو ایجاد شود را در اینجا توضیح می-دهیم تا در منزل بتوانید تعمیر یخچال دوو را خودتان بدون صرف هزینه انجام دهید.

۱) یخچال فریزر دوو خنک نمی‌کند

چند علت وجود دارد که ممکن است باعث این مشکل شود و در تعمیر یخچال دوو باید مورد بررسی قرار بگیرد. اما قبل از هر کاری ابتدا چند مورد را باید بررسی کنید از قبیل:-ابتدا از متصل بودن یخچال فریزر خود به برق مطمئن باشید. چراغ‌های داخل یخچال باید در زمان باز کردن درها روشن شوند.با بررسی ترموستات از سالم بودن ترموستات مطمئن شوید. دریچه پشت قسمت فریزر نباید مسدود شده باشد. این دریچه برای گردش هوای سرد در یخچال فریزر است که باید کاملا تمیز شود.-در پایین یا پشت یخچال فریزر، حلقه‌های خلا در را نگاه کرده تا حلقه‌ها انسداد و یا مشکلی نداشته باشند زیرا باعث می‌شوند تا یخچال نتواند وظیفه‌ی سردکنندگی خود را به درستی انجام دهد. در فن چگالنده نیز نباید چیزی گیر کرده باشد پس آن را نیز بررسی می­کنیم که بتواند آزادانه حرکت کند. برای اطلاع از این موضوع ابتدا یخچال را از برق کشیده و برای آنکه بدانیم چیزی به آن گیر نکرده اول تیغه‌های فن را تمیز کرده و آن را به وسیله‌ی دست حرکت دهید. وقتی آزادانه حرکت کرد برق یخچال فریزر را وصل می­کنیم و مطمئن می­شویم که با حرکت کمپرسور، این فن نیز شروع به حرکت می‌کند و اگر فن حرکت نکرد باید آن را تعویض کنید.

در صورتی که ساکن تهران هستید و یخچال شما نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.

۲) علت سر و صدای یخچال فریزر دوو

علت های زیادی باعث ایجاد سر و صدای یخچال فریزر می شوند که بعضی از این دلایل ساده‌اند؛ به گونه ای که حتی خود شخص نیز می تواند آن را برطرف کند ولی در بعضی موارد نیز باید حتما با متخصص این کار مشورت کرد. در اینجا ما برخی از عللی که باعث ایجاد سرو صدا یخجال دوو می شوند را به همراه راه حل آن ها می آوریم:

  • صدای ویبره مانند: علت این صدا معمولا بخاطر این است که پایه‌های یخچال فریزر به درستی بر روی زمین ننشسته است. برای حل آن باید زمینی که یخچال فریزر روی آن قرار دارد کاملا تراز باشد و از تراز بودن آن ابتدا اطمینان داشته باشید.
  • صدای چکه کردن: این صدا به دلیل وجود مشکل نیست بلکه به دلیل کار کردن جریان کمپرسور یخچال فریزر و جریان روغن درون آن بوده است.
  • صدای شرشر کردن: این صدا نیز نرمال بوده و مشکلی وجود ندارد. دلیل آن معمولا بخاطر چرخه آب شدن یخ‌هاست.
  • صدای وزوز: این صدا نیز بخاطر باز و بسته شدن سوپاپ‌های ورودی آب برای توزیع آن یا پر کردن یخساز است. پس اگر یخچال فریزر به جریان آب متصل است این صدا طبیعی است ولی اگر به جریان آب متصل نیست باید یخ ساز یخچال فریزر خاموش شود تا صدا قطع شود.

تمام این موارد، مواردی بودند که نیازی به تعمیرات اساسی و آنچنانی نداشتند و خود شخص نیز می تواند با یک بررسی ساده به راحتی آن‌ها را رفع کند. اما اگر یخچال فریزر صداهای بلند و ناخوشایند ایجاد می‌کند، ممکن است هشدار دهنده‌ی این باشد که یخچال فریزر دچار مشکل بزرگی شده است. مثلا با خرابی کمپرسور یخچال فریزر ممکن است صداهای بلندی ایجاد شود که در این موارد، عوامل ایجاد صدا در یخچال فریزر جزء بخش‌های حیاتی آن است. پس برای تعمیر یخچال دوو در این مورد باید حتما به متخصصان رجوع کرد و یا باید توسط نمایندگی تعمیر یخچال دوو انجام شود.

علت یخ نزدن فریزر دوو

از عواملی که ممکن است به تعمیر یخچال دوو نیاز پیدا کنید، یخ نزدن فریزر دوو است. اگر مواد غذایی در یخچال فریزر شما یخ نزند، می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد. از طرفی ضرر مالی هم به همراه دارد و فریزر شما خراب شده و دچار مشکلات بیشتری می شود پس باید درصدد علت یابی و حل مشکل پیش آمده یعنی یخ نزدن فریزر دوو برآیید. برای این کار حتما به یک تعمیرکار زبده نیاز دارید اما چرا؟ زیرا به احتمال زیاد خرابی قطعات در فریزر دوو شما، وجود دارد.

از دلایل خرابی فریزر و علت یخ نزدن فریزر دوو می‌تواند خرابی کویل یا لوله‌های کندانسور باشد. از موارد عمده دیگر در یخ نزدن فریزر دوو خرابی در رله استارت کمپرسور می‌باشد.اگر سیم پیچ خازن یخچال نیز آلوده باشد و یا موتور فن خراب شده باشد، می‌تواند باعث خرابی فریزر و یخ نزدن مواد غذایی در آن شود.

در ادامه با دلایل یخ نزدن فریزر و خراب شدن مواد غذایی در آن بیشتر می‌خوانیم و با آنها آشنا می‌شویم.

۱) خرابی کویل یا لوله‌های کندانسور در یخچال فریزر دوو

به طور متداول بیشتر افراد یخچال فریزر را در آشپزخانه قرار می‌دهند و پخت و پز هم در آشپزخانه انجام می‌شود؛ در نتیجه گرد و غبار و وجود چربی در آشپزخانه وجود دارد. به همین علت لوله‌های کندانسور فریزر می‌توانند به گرد و غبار و چربی آلوده گشته و مقدار ایجاد سرمای آن کاهش می یابد. وجود آلودگی در کندانسور می‌تواند علت یخ نزدن فریزر دوو باشد.

 دقت کنید که روی یخچال موکت یا فرش وجود نداشته باشد تا به علت پوز و موی زیاد آن، کویل‌ها درگیر نشوند.

۲) خرابی رله استارت کمپرسور یخچال فریزر دوو

رله استارت کمپرسور یخچال فریزر دوو وظیفه روشن و خاموش کردن موتور را بر عهده دارد که اگر دچار اختلال شود موتور نمی‌تواند به درستی کار کند. اگر موتور به خوبی کار نکند، فریزر به خوبی یخ نمی‌زند و مواد غذایی در آن منجمد نشده و خراب می‌شود.

۳) آلودگی در سیم پیچ خازن یخچال

می‌دانید که سیم پیچ خازن با پمپ کردن هوای سرد به درون محفظه یخچال و فریزر مواد غذایی را سالم نگه می‌دارد. اگر موتور به خوبی کار نکند فریزر به خوبی یخ نمی‌زند و مواد غذایی در آن منجمد نشده و خراب می‌شود.

۴) آلودگی در سیم پیچ خازن یخچال دوو

 می‌دانید که سیم پیچ خازن با پمپ کردن هوای سرد به درون محفظه یخچال و فریزر مواد غذایی را سالم نگه می‌دارد. اگر سیم پیچ آلوده شود یخچال فریزر نمی‌تواند به درستی خنک کند و عملکرد آن دچار اختلال می‌شود.

خراب شدن موتور فن و یخ نزدن فریزر دوو

 از دیگر علت یخ نزدن فریزر دوو و خراب شدن موتور فن آن است . موتور فن نگهدارنده قطعه کندانسور است. اگر

 موتور فن خراب شود و یا دچار سوختگی گردد، سیستم داخلی فریزر برای عبور دادن هوا از سیم پیچ‌ها دچار مشکل می‌شود و در نهایت عمل سرد شدن و یخ زدن فریزر انجام نمی‌گردد.

۵) خرابی موتور فن اواپراتور و یخ نزدن فریزر

 سیستم سرمایشی فریزر به این صورت عمل می‌کند که، فن کندانسور، سرمای مورد نیاز را فراهم می‌کند. موتور فن اواپراتور یخچال، هوای سرد را در درون محفظه فریزر به جریان می‌اندازد. اگر موتور فن اوپراطور خراب شود عمل خنک سازی متوقف می‌گردد.

در اثر خراب شدن موتور فن اواپراتور، یخ نزدن فریزر و ایجاد سر و صدا را متوجه خواهید شد.

مشکلاتی که برای تعمیر یخچال دوو نیاز به تخصص دارد

Common problems of Daewoo refrigerator repair

برخی از مشکلات را نمی‌توان در خانه حل نمود و برای بر طرف کردن آن‌ها باید حتما با یک متخصص تعمیر یخچال دوو تماس بگیرید. این مشکلات عبارتند از:

۱) خرابی فن تبخیر کننده

اگر این موتور به درستی کار نکند یخچال فریزر نمی‌تواند به خوبی خنک کند. موتور فن تبخیر کننده هوا را به داخل دریچه‌های تبخیرکننده می کشد و فن این هوا را در یخچال فریزر به گردش درمی آورد. پس تعمیر آن کار ساده ای نیست و باید توسط افراد متخصص ارسالی از سمت نمایندگی تعمیر یخچال دوو مورد بررسی قرار بگیرد تا ایراد آن را پیدا کرده و تعمیر کنند

اگر از یخچال برند جنرال الکتریک استفاده می کنید که نیاز به تعمیر دارد، می توانید از سرویس تعمیر یخچال جنرال الکتریک کاردون استفاده کنید.

۲) خرابی کمپرسور

باعث می‌شود تا یخچال فریزر خوب خنک نکند. خرابی کمپرسور یکی از دلایل اصلی این مشکل است. اگر صداهایی از آن به گوش می‌رسد یعنی کار می‌کند ولی اگر صدایی به گوش نمی‌رسد ابتدا یخچال فریزر را از برق کشیده سپس دوباره به برق متصل کنید. اگر دوباره شروع به کار نکرد باید با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو تماس بگیرید تا کمپرسور یخچال فریزر شما توسط نمایندگی مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد.
البته موارد زیاد دیگری نیز در خنک نکردن یخچال فریزر دخالت دارند؛ از جمله خرابی استفاده حداکثری از ظرفیت یخچال، درزهای در یخچال فریزر و… که برای حل هر یک از این مشکلات باید علت آن را پیدا و سپس حل کرد.

معمولا این موارد جزء شایع‌ترین مشکلات یخچال فریزر دوو هستند. تعمیر یخچال دوو در برخی از موارد به سادگی و در خانه قابل حل است که ما برخی از آن ها را در اینجا ذکر کردیم و امیدواریم ذکر این موارد برای شما کمک کننده بوده باشد و بتوانید با انجام آن‌ها از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

سوالات متداول

علت این صدا معمولا بخاطر این است که پایه‌های یخچال فریزر به درستی بر روی زمین ننشسته است. برای حل آن باید زمینی که یخچال فریزر روی آن قرار دارد کاملا تراز باشد و از تراز بودن آن ابتدا اطمینان داشته باشید.

ممکن است هشدار دهنده‌ی این باشد که یخچال فریزر دچار مشکل بزرگی شده است.

خرابی کمپرسور یخچال فریزر ممکن است صداهای بلندی ایجاد شود که در این موارد، عوامل ایجاد صدا در یخچال فریزر جزء بخش‌های حیاتی آن است. 

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها