لوگوی کاردون

مدت مجاز روشن بودن تلویزیون چند ساعت است؟

مدت مجاز روشن بودن تلویزیون چند ساعت است؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تلویزیون یک جعبه جادویی است که همه‌ی افراد در منزل خود یکی از این جعبه‌های جادویی را دارند. در صورتی که تلویزیون نباشد ممکن است سرگرمی ما اندکی کاهش پیدا کند. گاهی ممکن است برنامه‌های مورد علاقه شما پشت هم اجرا شود و ساعت نمایش آن‌ها طولانی باشد. یا اینکه کودکی در منزل داشته باشید که مدام در حال تلویزیون دیدن است.

سوالی که شاید در طولانی شدن مدت زمان روشن بودن تلویزیون در ذهنتان پدیدار شود، این است که مدت مجاز روشن بودن تلویزیون چند ساعت است؟ زیرا در صورتی که تلویزیون خراب شود یا دچار مشکلی شود، هزینه زیادی را به بار می‌آورد. ما در ادامه مطالب پاسخ این سوال را برای شما پیدا کرده‌ایم و مدت مجاز روشن بودن تلویزیون را نیز مشخص کرده‌ایم. هم‌چنین در پایان مطالب، مطالبی برای بیش‌تر کردن عمر تلویزیون برایتان آورده‌ایم. با ما تا پایان این مطالب همراه باشید تا پاسخ سوال مدت زمان روشن بودن تلویزیون چند ساعت است؟ را مطالعه کنید.

How many hours is allowed to turn on the TV?

زیاد روشن ماندن تلویزیون ضرر دارد؟

چون اندازه‌های تلویزیون‌ها با هم فرق می‌کند ما تلویزیون ال ای دی 55 اینچی را در نظر می‌گیریم. در تلویزیون‌های ال ای دی طبق نقطه نظر مولفه‌ها قسمت‌های متحرک بسیار است. تلویزیون‌های ال ای دی معمولا از نور پس زمینه دچار مشکل یا خرابی می‌شوند و این مشکل در تلویزین‌های ال ای دی بسیار رایج است.

تلویزیون‌های ال ای دی طول عمر متوسطی مابین 5/4 تا 5/6 سال را دارند. این طول عمر یعنی مدت مجاز روشن بودن تلویزیون چیزی بین 40000 ساعت تا 60000 ساعت است. این اعداد به طور متوسط هستند.

این اعداد به این معنا نیستند که پس از 6 یا 7 سال تلویزیون شما دیگر کار نخواهد کرد. برخی موارد هستند که می‌توانید با به کار گیری آن‌ها طول عمر تلویزیون ال ای دی خود را افزایش دهید. چون تلویزیون‌های ال ای دی بیش‌تر از نور پس زمینه دچار خرابی می‌شوند، به شما پیشنهاد می‌کنیم نور پس زمینه تلویزیون خود را کم کنید تا عمر تلویزیون نیز افزایش پیدا کند. هم‌چنین مدت مجاز روشن بودن تلویزیون خود را نیز با این کار می‌توانید بیش‌تر کنید.

علت اینکه می‌گوییم برای طول عمر تلویزیون خود نور پس زمینه را کم کنید، این است که به مرور زمان تلویزیون‌های ال ای دی، ال سی دی و… کم نور می‌شوند.

در تلویزیون‌های پلاسما نیز بهتر است نور پس زمینه را کم کنید.

دلیل این کم نوری این است که فسفر موجود در پلاسمای لامپ‌ها به مرور زمان افت پیدا می‌کنند. در صورت کم شدن فسفر موجود در پلاسما، تلویزیون شما با همان میزان برق ورودی کار می‌کند، اما کم نورتر از قبل. پس علاوه بر اینکه برای طولانی شدن عمر تلویزیون خود نور پس زمینه را کم کنید، کنتراست پلاسما را نیز کم کنید.

به طور کلی سعی کنید در مواقع غیر ضروری که نیاز نیست، تلویزیون خود را خاموش کنید تا مدت مجاز روشن بودن تلویزیون شما نیز افزایش پیدا کند.

چگونه مدت مجاز روشن بودن تلویزیون را زیاد کنیم؟

Allowed time for the TV to be on

در این قسمت به مواردی می‌پردازیم که با رعایت هر یک می‌توانید طول عمر تلویزیون و مدت مجاز روشن بودن تلویزیون خود را افزایش دهید. این راهکارها بسیار ساده و کاربردی هستند. پس در ادامه این مطالب نیز ما را همراهی کنید تا از این راهکارها مطلع شوید.

۱) دمای محیطی که تلویزیون خود را در آنجا قرار می‌دهید بسیار مهم است. تلویزیون را باید در محیطی نگهداری کنید و قرار دهید که نه سرد باشد و نه گرم. محیط قرار گیری تلویزیون باید محیطی متعادل باشد. در صورتی که محیط پیرامون تلویزیون ثابت نباشد، ممکن است سیستم داخلی تلویزیون شما دچار مشکل شود و مدت مجاز روشن بودن تلویزیون و عمر تلویزیون شما نیز کم شود.

۲) از دیگر مواردی که برای طولانی کردن عمر تلویزیون و مدت مجاز روشن بودن تلویزیون لازم است انجام دهید این است که تلویزیون را در محل‌های پر رفت و آمد خانه قرار ندهید. به خصوص اگر کودک خردسال دارید. زیرا در این محیط‌ها امکان اینکه تلویزیون دچار ضرب و شکستگی شود وجود دارد. اگر به تلویزیون شما ضربه وارد شود، ممکن است دیگر قابل استفاده نباشد. پس اگر امکان جا به جایی تلویزیون به جایی کم رفت و آمدتر نبود، می‌توانید از محافظ صفحه استفاده کنید تا از ضربه نیز در امان باشد.

در صورتی که قصد تعمیر تلویزیون خود را دارید، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون در محل کاردون استفاده کنید.

۳) تلویزیون خود را هر چند وقت یک بار گردگیری کنید. برای گردگیری اطراف پنل می‌توانید از باد سرد سشوار استفاده کنید.

۴) برای تلویزیون خود محافظ برق خریداری کنید. با خریداری محافظ برق برای تلویزیون خود، دیگر زمانی که برق می‌رود، امکان سوختن تلویزیون شما نیز کم می‌شود و این موضوع باعث افزایش طول عمر تلویزیون و مدت مجاز روشن بودن تلویزیون می‌شود.

۵) به هیچ عنوان به پنل تلویزیون آب نپاشید. به خصوص زمان تمیز کردن حواستان باشد آب یا شیشه پاک کن روی پنل نریزد.

۶) در صورتی که متوجه نشتی گاز خانه خود شدید، به هیچ عنوان به پریز برق تلویزیون دست نزنید، زیرا ممکن است باعث انفجار یا آتش‌سوزی شود. هم‌چنین جون خودتان نیز به خطر خواهد افتاد.

۷) در صورتی که متوجه بوی بدی از تلویزیون خود شدید، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید و به هیچ عنوان تلویزیون را روشن نکنید تا مدت مجاز روشن بود تلویزیون و عمر تلویزیون کم نشود.

۸) هنگامی که نیاز بود به سفری طولانی بروید یا به مدت طولانی‌ای از تلویزیون استفاده نکنید، بهترین کار این است که برق اصلی تلویزیون را قطع کنید.

اگر از تلویزیون برند پاناسونیک استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون پاناسونیک کاردون استفاده کنید.

امیدواریم مطالب بالا در خصوص مدت مجاز روشن بودن تلویزیون برای شما سودمند بوده باشد. در صورت بروز مشکل‌هایی که در آن‌ها تخصص ندارید، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید تا در رفع مشکل به شما راهنمایی و کمک برساند.

برای طولانی شدن عمر تلویزیون خود و زیاد شدن مدت مجاز روشن بودن تلویزیون نیز بهترین کار این است که نور پس زمینه تلویزیون خود را کم کنید تا عمر آن افزایش پیدا کند و در زمان دیرتری نیاز به تعویض تلویزیون داشته باشید. بهتر است هر چند وقت یک بار تلویزیون خود را سرویس کنید.

سوالات متداول

تلویزیون‌های ال ای دی طول عمر متوسطی مابین 5/4 تا 5/6 سال را دارند. این طول عمر یعنی مدت مجاز روشن بودن تلویزیون چیزی بین 40000 ساعت تا 60000 ساعت است.

بله، تلویزیون را باید در محیطی نگهداری کنید و قرار دهید که نه سرد باشد و نه گرم. محیط قرار گیری تلویزیون باید محیطی متعادل باشد.

در تلویزیون‌های پلاسما نیز بهتر است نور پس زمینه را کم کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمود
11 ماه قبل

اگر تلویزیون رو می مدتطولانی روشن نکنیم دچارمشکلی میشود؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  محمود
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
خیر مشکلی پیش نمیاد

شاهین
7 ماه قبل

با درود
اقا تلویزیون ما ال ای دی ۴۹ ال جی هست. در چند ماه گذشته این تلویزیون چون تو هال بود روزها روشن بود و متاسفانه خاموش نمی کردیم. الان وقتی روشن می کنیم ابتدا دوبار چشمک میزنه و ارم ال جی میاد و میره بعد روشن میشه. بنظرتون میتونه در اثر کارکرد مداوم باشه؟ البته محافظ هم داره. بنظر شما مشکل از کجاست و میتونه خطرناک باشه این مورد؟ البته وقتی که روشن شد و کمی کار کرد بعد اگه خاموش و روشن کنیم راحت روشن میشه فقط بعد از خاموشی طولانی اینجور حالتی میشه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  شاهین
6 ماه قبل

با سلام
هرچه کارکرد دستگاه از نظر زمانی بیشتر می شود استهلاک قطعات اصلی بیشتر خواهد شد.
این ایراد به برد کنترل برمی گردد که دو راه حل وجود دارد لطفا برای راهنمایی بیشتر با کاردون در تماس باشید.