لوگوی کاردون

آموزش تمیز کردن ماکروفر با چند روش ساده

راهنمای تمیز کردن ماکروفر
فهرست محتوا

اجاق ‌های مایکروفر را می‌ توانید یکی از لوازم اصلی هر خانه مدرنی در نظر بگیرید. ماکروفر گرم کردن غذای باقی مانده را آسان می کند، همچنین غذا های خوشمزه و سریع را نیز می سازد؛ اما تمیز کردن ماکروفر یکی از کار هایی است که ممکن است هر کسی از انجام دادن آن لذت نبرد. اگر تمیز کردن ماکروفر برای شما نیز فعالیت خوشایندی نیست، توصیه می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا انواع ترفند هایی را که می توانید برای آن به کار ببندید، بررسی کنیم. ما در ادامه انواع طریقه چربی زدایی ماکروفر را به شما آموزش خواهیم داد.

معرفی انواع روش ها برای تمیز کردن ماکروفر

Microwave cleaning tutorial

برخلاف تمیز کردن اجاق های معمولی، تمیز کردن ماکروفر را می توانید در چند مرحله ساده تمیز کنید. در ادامه، همراه ما باشید تا انواع روش های تمیز کردن داخل ماکروفر، تمیز کردن بیرون ماکروفر، چربی زدایی ماکروفر و همچنین تمیز کردن سینی ماکروفر را به شما آموزش دهیم.

تعمیر مایکروویو در منزل توسط متخصصین باتجربه و حرفه ای کاردون انجام می گیرد!

  • استفاده از دستمال کاغذی و آب

یکی از روش های ساده ای که برای نظافت ماکروفر می توانیم به شما توصیه کنیم، استفاده از دستمال کاغذی و آب است. به این صورت که چندین دستمال کاغذی مرطوب را داخل سینی ماکروفر قرار دهید و سپس آن را به مدت چند دقیقه روشن کنید. با این روش، چربی چسبیده به سقف و دیواره ها جذب دستمال می شود و می توانید یک ماکروفر تمیز تحویل بگیرید.

  • استفاده از یک کاسه آب و ریکا

این روش برای چربی زدایی ماکروفر کاربرد دارد. در این روش نیاز است که شما کاسه را از آب و ریکا پر کنید و داخل سینی ماکروفر قرار دهید. بعد باید ماکروفر را روشن کنید که این مخلوط بخار شود. با بخار شدن آن، چربی ها نیز از بین خواهند رفت و می توانید در نهایت با یک دستمال یا اسفنج، چربی های باقی مانده را از بین ببرید.

  • استفاده از جوش شیرین

تفاوتی ندارد که می خواهید تمیز کردن بیرون ماکروفر را انجام دهید و یا اینکه می خواهید داخل ماکروفر را تمیز کنید. یکی از روش های ساده، استفاده از جوش شیرین است. برای استفاده از جوش شیرین کافی است آن را با مقداری آب مخلوط کنید و مانند یک خمیر دربیاورید و سپس روی کثیفی ها قرار دهید. باید چند لحظه صبر کنید تا این خمیر روی مواد غذایی بچسبد. سپس می توانید از یک اسفنج برای پاک کردن بقایای مواد استفاده کنید.

  • محلول سرکه و آب

روش دیگری که برای تمیز کردن ماکروفر وجود دارد، استفاده از محلول سرکه و آب است. در این روش نیاز است آب و سرکه را به مقدار مساوی مخلوط کنید و آن را داخل دستگاه قرار دهید. سپس دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید کمی بخار کند.

حتما قبل از استفاده مجدد، دستگاه را خشک کنید تا اثری از سرکه داخل مایکروویو شما باقی نماند. آب و سرکه محلول پاک کننده طبیعی است که به از بین بردن لکه های سرسخت و کثیفی کمک می کند و در تمیز کردن ماکروفر بسیار موثر است.

  • استفاده از لیمو

لیمو نیز پاک کننده ای طبیعی است که می توانید از آن برای پاک کردن داخل ماکروفر استفاده کنید. برای استفاده از لیمو نیاز است آن را از وسط نصف کنید و قسمت بریده شده را روی یک بشقاب، داخل مایکروویو قرار دهید. چند قاشق چایخوری آب اضافه کنید و بشقاب را در مایکروویو قرار دهید تا بخار تولید کند. بشقاب را بردارید و مایع اضافی داخل مایکروویو را پاک کنید.

تمیز کردن شیشه های ماکروفر

Cleaning the microwave glass

برای شیشه های ماکروفر استفاده از شیشه پاک کن رقیق شده می تواند روشی عالی باشد. برای استفاده از شیشه پاک کن رقیق شده کافی است کمی شیشه پاک کن را با مقداری آب رقیق کنید و سپس آن را روی شیشه های دستگاه اسپری کنید. در نهایت نیز با یک ابر بقایای چربی را پاک کنید.

اگر بوی شیشه پاک کن آزارتان می دهد، فقط از یک پارچه تمیز آغشته به آب استفاده کنید.

برای تعمیر ماکروفر ال جی خود می توانید از سرویس تعمیرات ماکروفر ال جی کاردون استفاده کنید.

نکات مهم هنگام تمیز کردن ماکروفر

Important tips when cleaning the microwave

همیشه حتما دستورالعمل ها را بخوانید و قبل از پختن مجدد غذا، حداقل 30 دقیقه مایکروویو خود را در معرض هوا دهید. قبل از تمیز کردن، مایکروویو خود را خاموش کنید و از برق بکشید تا از هر گونه حادثه ناگوار جلوگیری کنید. هرگز هیچ چیز فلزی را داخل مایکروویو خود قرار ندهید. هنگام تمیز کردن مایکروفر از برس های فلزی و مانند آن استفاده نکنید. هنگام استفاده از آب مراقب باشید. دستگاه‌ های مایکروویو، ماشین‌ های الکتریکی هستند و اگر هنگام استفاده از آب برای تمیز کردن دستگاه خود مراقب نباشید، ممکن است به دستگاه خود آسیب برسانید.

هر از چند گاهی صفحه گردان مایکروویو خود را بردارید و تمیز کنید. شستن آن با دست یا قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی کاملا بی خطر است. فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده مجدد، کاملا خشک شود. هرگز فراموش نکنید که آن را قبل از استفاده دیگران از مایکروویو برگردانید. همیشه هنگام گرم کردن غذا یا نوشیدنی در مایکروویو خود، از درب استفاده کنید. استفاده از درب باعث کاهش پاشیدن مواد غذایی به داخل ماکروفر می شود که زمان بین نظافت ها را به حداکثر می رساند. در صورت امکان، هنگام استفاده از مایکروویو خود، تنظیمات دمای پایین را حفظ کنید تا احتمال پاشیدن یا سوختن غذا کاهش یابد. به یاد داشته باشید که نه تنها برای سهولت در تمیز کردن، بلکه برای جلوگیری از بروز حوادث در آشپزخانه به درستی از مایکروویو خود استفاده کنید. هنگام تمیز کردن مایکروویو از استفاده از مواد شیمیایی قوی خودداری کنید.

بله، لیمو پاک کننده ای طبیعی است که می توانید از آن برای پاک کردن داخل ماکروفر استفاده کنید.

برای شیشه های ماکروفر استفاده از شیشه پاک کن رقیق شده می تواند روشی عالی باشد.

شستن آن با دست یا قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی کاملا بی خطر است. فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده مجدد، کاملا خشک شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها