لوگوی کاردون

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟

دلیل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

ماشین های لباسشویی یکی از مهم ترین وسایل ضروری هر خانه هستند. البته این وسیله بسیار کاربردی و مهم، گاهی اوقات ممکن است دچار مشکلاتی از جمله برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی شود. اگر شما هم با چنین مشکلی رو به رو شده اید؛ در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله به طور کامل در مورد این که چرا ماشین لباسشویی برق دارد توضیح داده ایم و راه حل های از بین بردن برق بدنه ماشین لباسشویی را نام برده ایم.

دلایل رایج برق داشتن ماشین لباسشویی

دلیل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

1.ماشین لباسشویی دچار فرسودگی شده است

مهم ترین علت برق داشتن دیگ ماشین لباسشویی، فرسودگی ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی که بیش از دو سال از عمر آن گذشته است؛ دچار فرسودگی قطعات می شود. حتی ممکن است که بدنه آن شروع به زنگ زدن نیز بکند.

نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که اگر ماشین لباسشویی خود را در مکانی مرطوب مانند حمام نگهداری می کنید؛ این فرسودگی زودتر اتفاق می افتد. جدای از محیط مرطوب، امکان پاشیده شدن آب روی ماشین لباسشویی نیز وجود دارد که باعث ایجاد برق در بدنه آن می شود. خود این موضوع به تنهایی باعث زنگ زدن قطعات ماشین لباسشویی می شود.

2.فرسودگی کابل ها

یکی از قسمت هایی که به شدت در معرض آسیب های محیطی قرار می گیرد؛ کابل ماشین لباسشویی است. کابل ماشین لباسشویی معمولا از بقیه اجزای آن زود تر خراب می شود. به همین خاطر است که یکی از دلایل برق داشتن ماشین لباسشویی کابل آن است. کابل های فرسوده یا آسیب دیده در اثر استفاده طولانی مدت یا عوامل خارجی به وجود می آیند. برای مثال ممکن است که کودک شما سیم ها را کشیده باشد و یا این که توسط موش ها جویده شده باشد. همین عوامل باعث برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی می شوند.

در صورتی که کابل خود را تعمیر نکنید و آن را به تعویق بیندازید؛ ممکن است ماشین لباسشویی شما آسیب جدی ببیند. اگر هم ماشین لباسشویی شما کار نمی‌کند، بهتر است دلیل اینکه چرا ماشین لباسشویی روشن می‌شود ولی کار نمی‌کند را چک کنید.

دلیل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

3. اتصال کوتاه

یکی از عواملی که می تواند باعث خرابی ماشین لباسشویی شود؛ اتصال کوتاه است. اتصال کوتاه معمولا باعث آتش گرفتن موتور دینام و خازن ماشین می شود. اگر این اتفاق برای ماشین لباسشویی شما بیفتد؛ ماشین دیگر قابل استفاده نیست. علاوه بر این، اتصال کوتاه یکی از عوامل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی است. در صورتی که چنین مشکلی را مشاهده کردید؛ به سرعت ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید. با این کار می توانید از بروز آسیب های جدی در ماشین جلوگیری کنید و هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

4. تماس دینام موتور با بدنه و سوختن دینام

دینام یکی از اصلی ترین قسمت های ماشین لباسشویی است. توجه داشته باشید که اگر دینام برای مدت بسیار طولانی استفاده شود؛ امکان آتش گرفتن آن نیز وجود دارد. البته این اتفاق در صورتی می افتد که دینام ماشین لباسشویی شما فرسوده شده باشد و مدت زمان بسیار زیادی از زمان خرید آن گذشته باشد.

به همین خاطر است که یکی از دلایل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی از دینام آن است. وقتی که دینام ماشین لباسشویی بیش از حد داغ می شود اتصال کوتاه ایجاد می شود و باعث می شود که دینام با بدنه تماس داشته باشد.

علائم این اتفاق نیز معمولا با ظاهر شدن بوی سوخته در اطراف دینام مشخص می شود. بعد از این که متوجه شدید چرا ماشین لباسشویی برق دارد؛ بهترین کار این است که با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید و از او کمک بخواهید.

چگونه مشکل برق داشتن ماشین لباسشویی را حل کنیم؟

رفع مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

  1. کابل های خراب را تعویض کنید

حال که با علت برق داشتن دیگ ماشین لباسشویی آشنا شدید؛ خوب است که با راه های از بین بردن این ایراد آشنا شوید. اولین و بهترین راه برای رفع ایراد برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی این است که کابل های خراب را تعویض کنید. اگر فقط قسمتی از کابل خراب شده است؛ آن را تراش دهید و سپس دوباره آن را وصل کنید. در این راه حتما از عایق های الکتریکی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. اگر هم کابل بیش از حد فرسوده و قدیمی شده است؛ دیگر ارزش تعمیر ندارد. برای از بین بردن ایراد برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی کابل را به طور کامل عوض کنید.

  1. قطعات خراب را تعویض کنید.

همان طور که متوجه شدید؛ یکی از عوامل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی، خراب بودن برخی از قسمت ها و قطعات آن است. برای این که بتوانید مشکل برق داشتن ماشین را به طور کامل حل کنید؛ این قطعات را تعمیر کنید. البته بهتر است بگوییم در صورت خراب شدن قطعه بهتر است آن را کاملا تعویض کنید و یک قطعه نو بخرید. این کار برای پیشگیری از اتفاقات ناخواسته در آینده بهتر است و سلامت ماشین لباسشویی شما را تضمین می کند.

برطرف کردن مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

3.کمک گرفتن از یک تکنسین متخصص

اگر با مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی مواجه شدید و تجربه کافی در این زمینه ندارید؛ بهترین کار این است که از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید تا شما را در رفع این ایراد راهنمایی کند.

هنگامی که بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؛ به نحوی که نمی توان از آن استفاده کرد؛ معمولا می توان گفت که مشکل از یک یا چند قطعه ماشین لباسشویی است. برای برطرف کردن مشکل برق داشتن بدنه‌ی ماشین لباسشویی می‌توانید از خدمات تخصصی  تعمیر ماشین لباسشویی کاردون نیز درخواست خدمات دهید.

4.استفاده از کابل زمین

یکی از راه های بسیار خوب برای از بین بردن برق ماشین لباسشویی، استفاده از کابل های زمینی است. کابل های زمینی مزایای زیادی دارند. کابل های زمینی افت ولتاژ و دقت بیشتری دارند؛ امکان خطا در آن ها کمتر است و هزینه نگه داری به خاطر استفاده ساده از آن ها کم تر است. برای این که بتوانید برای ماشین لباسشویی خود از کابل زمینی استفاده کنید؛ از یک تکنسین کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی صحبت کردیم. متوجه شدیم که عوامل مختلفی مانند خرابی قطعات، اتصال کوتاه، تماس دینام با بدنه، خرابی کابل یا خرابی قطعات مختلف ماشین لباسشویی می تواند باعث ایجاد برق در ماشین لباسشویی شود. برای این که بتوانید این مشکل را حل کنید؛ برخی از راه های ساده که می توانید در خانه امتحان کنید را نام بردیم. به هر حال با وجود این روش ها، بهترین توصیه ای که می توانیم داشته باشیم این است که برای رفع مشکل ماشین لباسشویی خود از یک متخصص کمک بگیرید.

مهم ترین علت برق داشتن دیگ ماشین لباسشویی، فرسودگی ماشین لباسشویی است. 

 اتصال کوتاه معمولا باعث آتش گرفتن موتور دینام و خازن ماشین می شود.

کابل های زمینی مزایای زیادی دارند. کابل های زمینی افت ولتاژ و دقت بیشتری دارند؛ امکان خطا در آن ها کمتر است و هزینه نگه داری به خاطر استفاده ساده از آن ها کم تر است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
11 ماه قبل

من هر وقت که ماشین لباسشویی رو مستقیم به برق میزنم این مشکلو دارم و برق داره بدنه اش اما وقتی به محافظ وصل میکنم اینطور نیست دلیلش چیه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
احتمالا شما در اتصالات دچار مشکل هستین
برای رفع این مشکل هرچه سریع تر از یک متخصص کمک بگیرید
برای این کار می تونید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی کاردون کمک بگیرید.

فدایی
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر..ماشین لباسشویی ما به تازگی خریداری شده..بعد از تعویض شلنگ اب توسط خودمون به علت کوتاه بودن…الان دیگ و بدنه گاهی برق داره…دلیلش چی می تونه باشه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  فدایی
7 ماه قبل

با سلام
اتصال نادرست سیم ارت می تواند یکی از دلایل برق داشتن لباسشویی باشد بهتر است از یک تکنسین نصب کمک بگیرید.
با تشکر