لوگوی کاردون

کانوکشن در ماکروفر چیست؟

کانوکشن ماکروفر
فهرست محتوا

از زمان عرضه اولین ماکروفر حدود 50 سال می گذرد. این وسیله کاربردی در طول زمان دست خوش تغییرات زیادی شده و قابلیت های بسیار جدیدی پیدا کرده است. به همین خاطر امروزه اگر شما هم قصد خرید یک ماکروفر را دارید؛ باید اطلاعات کاملی از آن به دست آورید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. یکی از مهم ترین امکانات و قطعات ماکروفر، کانوکشن های آن هستند. ما در این مقاله به طور کامل در مورد کانوکشن و کاربرد آن در ماکروفر توضیح داده ایم.

کانوکشن در ماکروفر

What is convection in a microwave oven

قبل از این که در مورد کانوکشن توضیح دهیم؛ بگذارید که ابتدا در مورد نحوه کارکرد ماکروفر های بدون فن کانوکشن یا به اصطلاح سنتی توضیح دهیم. ماکروفر های سنتی مانند تمامی ماکروفر ها می تواند غذای اضافی که در یخچال گذاشته اید را در مدت زمان بسیار کوتاهی گرم کنند و کاری کنند که شما در زمان خود صرفه جویی کنید. ماکروفر های ساده حتی می توانند در خیلی از کار های دیگر مانند درست کردن بادام زمینی بو داده به شما کمک کنند.

حال برای این که در مورد کاربرد های ماکروفر بیشتر بدانید؛ خوب است که در مورد ماکروفر کانوکشن دار صحبت کنیم و توضیح دهیم که کانوکشن در ماکروفر چه کاربردی دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید در مدت کوتاه ماکروفرتان غذای شما را به طور یکدست گرم کند و آن را مغزپخت کند؛ باید از ماکروفر های کانوکشن دار استفاده کنید.

مشکلی که اکثر ماکروفر ها دارند؛ این است که لایه رویی غذا را گرم می کنند و لایه های زیرین آن سرد می ماند. اما این مشکل در ماکروفر های کانوکشن دار حل شده است. کانوکشن در ماکروفر نه تنها به شما کمک می کند کیک و کلوچه های بهتری درست کنید؛ بلکه به شما اجازه می دهد که مرغ کبابی ترد و خوشمزه که به خوبی مغز پخت شده است را آماده کنید.

به همین خاطر است که ماکروفر های کانوکشن دار را می توان ترکیبی از ماکروفر های همرفتی و معمولی دانست. ماکروفر کانوکشن دار قابلیت هر دو نوع را در یک ماکروفر ارائه می دهد و به همین خاطر با انتخاب آن می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

سیستم کانوکشن منحصر به ماکروفر نیست و بعضی از دستگاه‌های سولاردام و همین طور آون توستر نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. سیستم و تکنولوژی سولاردام شبیه به ماکروفر است، با این تفاوت که سیستم المنت نوری در آن به کار رفته است. کارایی سولاردام آن را برای پخت غذا مناسب کرده است.

اگر از ماکروفر برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیرات ماکروفر ال جی کاردون استفاده کنید.

نحوه کارکرد کانوکشن چگونه است؟

How does convection work

برای این که بهتر بتوانید نحوه استفاده از کانوکشن را یاد بگیرید؛ خوب است که ابتدا با نحوه کارکرد کانوکشن در ماکروفر آشنا شوید. کانوکشن یا همان همرفت، در واقع روشی برای تبادل حرارت است که در آن جریان هوا وجود دارد. اصل کار همرفت در واقع همان اصل حرکت هوای طبیعی است. زمانی که لایه های سرد گرم می شوند؛ هوا به بالا می رود و لایه های سرد باقیمانده را گرم می کند و این جریان تا گرم شدن کامل جسم ادامه دارد.

حال این سوال پیش می آید که نحوه کارکرد کانوکشن در ماکروفر چگونه است. در واقع در داخل ماکروفر، یک فن کانوکشن و یک عنصر تولید کننده حرارت وجود دارد. در اینجا تولید کننده حرارت، انرژی را به گرما تبدیل می کند و فن کانوکشن آن را در تمام قسمت های دستگاه حرکت می دهد. فن کانوکشن معمولا بر روی دیوار پشتی ماکروفر قرار دارد.

برای تعمیر ماکروفر خود می توانید از متخصصین حرفه ای و با تجربه کاردون کمک بگیرید.

معمولا تولید کننده گرما، گرمای ماکروفر را به 200 درجه سانتی گراد می رساند و بعد خاموش می شود. با رسیدن به دمای مورد نیاز، کانوکشن در ماکروفر و فن کانوکشن خاموش می شوند و از آن پس غذای موجود در ماکروفر به طور یکنواخت پخته می شود.

امروزه در بازار برخی از ماکروفر های کانوکشن دار دارای چندین فن هستند. سازندگان این نوع ماکروفر ها ادعا می کنند که فن های بیشتر می توانند در پخت بهتر و یکنواخت تر غذا تا حد بسیار زیادی به شما کمک کنند و غذای بهتری را به شما تحویل دهند.

چگونه از کانوکشن استفاده کنیم؟

How to use convection

تا اینجا با کاربرد کانوکشن در ماکروفر آشنا شدید. حال خوب است که با نحوه استفاده از کانوکشن آشنا شوید. نحوه استفاده از ماکروفر بسیار اهمیت دارد. اگر نکات مهم در استفاده از ماکروفر را رعایت کنید، علاوه بر اینکه غذای‌تان به خوبی گرم می‌شود، نیازی هم به تعمیرات ماکروفر پیدا نمی‌کنید. مهم ترین نکاتی که در هنگام استفاده از کانوکشن باید مورد توجه قرار بگیرند شامل موارد زیر می شوند.

  • فقط و فقط از ظروفی استفاده کنید که برای ماکروفر ها مناسب هستند. ظروفی که مناسب ماکروفر نیستند را به هیچ وجه در ماکروفر به خصوص هنگامی که در حالت کانوکشن است استفاده نکنید.
  • درست است که کانوکشن به شما کمک می کند غذای مغز پخت و خوشمزه ای داشته باشید؛ اما شما هم سعی کنید که غذا را در حجمی درست کنید که ماکروفر به خوبی بتواند آن را مغز پخت کند. اگر حجم غذا زیاد باشد کانوکشن در ماکروفر نیز نمی تواند نتیجه مناسبی داشته باشد.
  • ماکروفر کانوکشن دار دارای یک قفسه مخصوص است که اجازه می دهد هوای گرم در اطراف ظرف غذا جریان داشته باشد. این کار به پخت بهتر و عملکرد بهتر ماکروفر کمک زیادی می کند.
  • برای این که بتوانید به کمک کانوکشن ماکروفر غذای ترد تری داشته باشید؛ از گریل استفاده کنید. استفاده از گریل برای پخت نه تنها به صرفه جویی در انرژی کمک خواهد کرد؛ بلکه باعث صرفه جویی در زمان شما نیز خواهد شد و به شما کمک می کند تا غذای ترد تر و خوشمزه تری داشته باشید که به خوبی مغز پخت شده است.
  • قبل از استفاده از کانوکشن در ماکروفر و پخت موادی مانند نان، کلوچه، کیک یا تفت دادن غذا هایی مانند ماهی، مرغ و یا هر نوع گوشت دیگری، فر خود را به مدت 10 دقیقه گرم کنید. این کار باعث می شود تا فر شما برای پخت غذا آماده تر باشد و بهتر بتواند کار کند.
Convection in the microwave

جمع بندی

در این مقاله در مورد کانوکشن در ماکروفر صحبت کردیم. کانوکشن ها در واقع قابلیت بسیار جالبی هستند که در ماکروفر های جدید مورد استفاده قرار می گیرند. این قابلیت از اصل همرفت برای انتقال گرما و یکنواخت پختن غذا استفاده می کند و به شما این امکان را می دهد که به کمک آن بتوانید غذای های ترد و مغزپخت درست کنید. در ادامه برای این که بیشتر با کانوشن آشنا شوید؛ در مورد نحوه کارکرد و نکات مهمی که در هنگام استفاده از آن باید رعایت کنید؛ توضیح دادیم.

 این است که لایه رویی غذا را گرم می کنند و لایه های زیرین آن سرد می ماند.

کانوکشن یا همان همرفت، در واقع روشی برای تبادل حرارت است که در آن جریان هوا وجود دارد. اصل کار همرفت در واقع همان اصل حرکت هوای طبیعی است. زمانی که لایه های سرد گرم می شوند؛ هوا به بالا می رود و لایه های سرد باقیمانده را گرم می کند و این جریان تا گرم شدن کامل جسم ادامه دارد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها