لوگوی کاردون

علت قطع شدن صدای تلویزیون چیست؟

علت قطع شدن صدای تلویزیون چیست

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تلویزیون شما هر مدل یا برندی باشد، ممکن است با مشکلات خاصی از جمله قطع شدن صدا روبه‌رو شود. این موضوع می‌تواند فوق‌العاده آزاردهنده باشد. مگر اینکه به فیلم‌های صامت خیلی علاقه داشته باشید!. کارشناسان ما در تعمیرات لوازم خانگی کاردون روزانه به مشتریان زیادی کمک می‌کنند تا از فناوری مورد علاقه خود حداکثر استفاده را ببرند و مشکلات دستگاه‌های برقی خود را حل کنند. در اینجا آموخته‌ها و تجربیات آن‌ها درباره علت قطع شدن صدای تلویزیون و اطمینان از کارکرد درست آن ارائه شده است.

 

مهمترین دلایل قطع شدن صدای تلویزیون

ممکن است صدای تلویزیون شما به دلیل سیستم‌عامل قدیمی، اتصالات کابل شل، دستگاه‌های اضافی متصل به خروجی یا یک ساند برد معیوب قطع‌شده باشد. دلیل قطع شدن صدای تلویزیون می‌تواند به تنظیمات تلویزیون نادرست یا ورودی HDMI اشتباه نیز برگردد. به هر حال باید بدانید که دلایل بسیار مختلفی می‌تواند باعث قطعی صدای تلویزیون شما شوند. اما کارشناسان کاردون بیشتر با مسائل و دلایل زیر روبه‌رو می‌گردند.

  • سیستم‌عامل قدیمی: هنگامی‌که سیستم‌عامل در تلویزیون‌های هوشمند تلویزیون قدیمی می‌شود، برخی از ویژگی‌های مربوط به صدا و تصویر تلویزیون ممکن است دچار اختلال شوند. در نتیجه این امر ممکن است تلویزیون در حالت بی‌صدا، گیر کند.
  • کابل‌های شل: گاهی کابل‌ها شکسته می‌شوند یا به صورت شل در درگاه‌های ورودی و خروجی وصل می‌گردند. در این حالت ممکن است صدایی از تلویزیون پخش نشود.
  • دستگاه‌های خروجی غیر ضروری: گاهی چندین دستگاه خروجی به تلویزیون وصل شده است. در این حالت ممکن می‌باشد صدا در دستگاهی که به شما نزدیک نیست، پخش شود. این امر ممکن است منجر به بی‌صدا شدن تلویزیون گردد.
  • بلندگوهای داخلی غیرفعال: اگر بلندگوهای داخلی تلویزیون خود را غیرفعال کرده باشید، دیگر صدایی از تلویزیون شما پخش نخواهد شد.
  • ساند برد معیوب: گاهی ممکن است بلندگوی خارجی به‌مرور زمان با خاک و گردوغبار آلوده گردد و در نتیجه تلویزیون شما بی‌صدا شود.
  • تنظیمات صوتی اشتباه است: گاهی تنظیمات صوتی اشتباهی را روی تلویزیون خود انتخاب کرده‌اید باشید. در این حالت، بهترین راه‌حل این است که تنظیمات را به حالت پیش‌فرض کارخانه برگردانید.
  • مشکل کانال: مشکل عدم صدا ممکن است در یک کانال تلویزیونی وجود داشته باشد. این امر، احتمال وجود مشکل در تلویزیون را رد می‌کند.

چگونه صدای تلویزیون خود را برگردانم؟

What is the reason for the TV sound to stop

پس از اینکه به علت قطع شدن صدای تلویزیون پی بردید، نوبت به رفع این مشکل می‌رسد. می‌توانید با به‌روزرسانی سیستم‌عامل، اتصال مجدد همه اتصالات یا روشن کردن بلندگوهای داخلی، تلویزیون خود را از حالت بی‌صدا خارج کنید. اگرچه تلویزیون‌های هوشمند ویژگی‌های مشابهی دارند، اما تنظیمات صوتی و نحوه تعمیر آن‌ها از برندی به برند دیگر متفاوت است. اما نکات کارشناسان کاردون در زیر می‌تواند به شما در بازیابی صدای دستگاهتان کمک نماید.

  1. سیستم‌عامل تلویزیون را به‌روزرسانی کنید.
  2. اتصالات کابل را بررسی نمایید.
  3. اتصال دستگاه‌های خارجی به تلویزیون را جدا کنید.
  4. بلندگوها را روشن نمایید.
  5. صفحه صدا را بررسی کنید.
  6. تنظیمات صدا را به حالت پیش‌فرض برگردانید.
  7. کانال‌های مختلف را امتحان کنید.

علت قطع شدن صدای یک شبکه ماهواره چیست؟

گاهی اوقات ممکن است در حال تماشای یک شبکه از دستگاه رسیور خود باشید که ناگهان صدای تلویزیون قطع می شود، این اتفاق معمولا می تواند به چند دلیل رخ دهد. یکی از دلایل اصلی قطع شدن صدای تلویزیون زمانی که بر روی یک شبکه خاص از ماهواره هستید این است که دریافت فرکانس آن شبکه با مشکل مواجه شده است؛ یعنی رسیور قادر نیست به طور کامل فرکانس های لازم برای پخش صدای آن شبکه را دریافت کند که شما نمی توانید برای رفع آن کاری کنید، زیرا باید مشکل از سمت خود شبکه حل شود.

چرا تلویزیون صدا ندارد و راه‌های رفع مشکل آن چیست؟

با رفتن به گزینه About this TV یا “درباره این تلویزیون” در تنظیمات، سیستم‌عامل تلویزیون خود را به‌روز کنید. در این بخش از شما خواسته می‌شود که به‌روزرسانی‌ها را دانلود کنید. دستورات را به صورت گام‌به‌گام دنبال نمایید و سیستم‌عامل به‌روز شده را روی تلویزیون خود نصب کنید.

کابل‌های ورودی و خروجی را از تلویزیون جدا نمایید و دوباره در پورت قرار دهید و ببینید که آیا صدای تلویزیون درست می‌شود یا خیر. در صورت مشاهده هر گونه کابل آسیب دیده، سریعاً آن‌ها را با کابل‌های جدید تعویض کنید.

صدا را در تلویزیون و دستگاه رسانه متصل خود (پخش‌کننده استریم، پخش‌کننده بلوری، ست تاپ باکس، اندروید باکس، کنسول بازی، رسیور ماهواره و غیره) افزایش دهید. اگر دلیل قطع صدای تلویزیون مربوط به یکی از دستگاه‌های متصل به تلویزیون است، تنظیمات صوتی آن را بررسی کنید. آن دستگاه را خاموش نمایید و حداقل 10 ثانیه از برق جدا کنید. سپس آن را دوباره به برق وصل نمایید و روشن کنید. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری موجود را نیز نصب نمایید. اگر هنوز صدایی نمی‌شنوید، این دستگاه‌ها را به تلویزیون دیگری متصل نمایید یا تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید.

مطمئن شوید که فقط یک بلندگو برای پخش صدا به تلویزیون شما متصل باشد. علاوه بر این، مطمئن شوید که بلندگوهای داخلی تلویزیون روشن باشند. در عین حال، تنظیمات صدا را از منوی تلویزیون خود به حالت پیش‌فرض برگردانید. سعی کنید کانال را تغییر دهید و بررسی کنید که آیا مشکل در همه کانال‌ها وجود دارد یا خیر. اگر این‌طور نیست، خطا به کانال‌ها و نه تلویزیون، برمی‌گردد. دست آخر تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

اگر این مراحل را امتحان کرده‌اید و هنوز به کمک نیاز دارید، کارشناسان کاردون در خدمت شما هستند. برای تعمیر تلویزیون خود با ما تماس بگیرید. کارشناسان خبره ما دستگاه شما را در اسرع وقت عیب‌یابی و راه‌اندازی خواهند کرد.

چرا صدای تلویزیون قطع و وصل می‌شود؟

Why does the TV sound cut off and on

علت قطع شدن صدای تلویزیون به صورت مقطعی ممکن است به معیوب بودن مادربرد ریموت، سیگنال‌های مادون‌قرمز دریافت‌شده توسط کنترل از راه دور یا باتری در حال مرگ آن برگردد. مهم‌ترین دلایل قطع و وصل شدن مکرر صدای تلویزیون به شرح زیر می‌‌باشد:

  • باتری کنترل تلویزیون شما ضعیف شده است
  • سیگنال‌های اضافی دریافت‌شده توسط کنترل از راه دور تلویزیون
  • برد داخلی معیوب ریموت تلویزیون

شما می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، مشکل قطع و وصل شدن صدای تلویزیون را متوقف کنید.

  • بررسی کنید که آیا باتری‌های قرار داده‌شده در کنترل از راه دور تلویزیون شما خالی شده‌اند یا خیر. اگر سلول‌های باتری مرده باشند، یک ماده یا پوسته سفیدرنگ در اطراف سلول‌ها مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید آن‌ها را در دستگاه دیگری قرار دهید و از توان آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • اگر تلویزیون شما سیگنال‌های ناخواسته را از سایر ریموت‌ها دریافت می‌کند، یک نوار عایق دور فرستنده کنترل از راه دور خود بپیچید.
  • گاهی اوقات، برد داخلی ریموت ممکن است معیوب شود و دکمه بی‌صدا یا میوت آن به صورت خود به خودی فشار داده شود. اگر چنین چیزی در کنترل تلویزیون شما اتفاق می‌افتد، می‌توانید آن را تعمیر نمایید یا با یک کنترل جدید جایگزین کنید.

چرا تلویزیون خودبه‌خود بی‌صدا یا میوت می‌شود؟

تلویزیون شما ممکن است به دلیل اتصال با یک دستگاه صوتی خارجی یا سیستم‌عامل قدیمی نصب‌شده، خودش را بی‌صدا کند. مهم‌ترین اقدامات برای رفع دلیل قطع صدای تلویزیون در این مورد، دو گزینه هستند. نخست آنکه تلویزیون را به یک بلندگوی خارجی وصل کنید. دوم آنکه سیستم‌عامل آن را به‌روزرسانی نمایید. برای رفع این مشکل می‌توانید مراحل زیر را نیز دنبال کنید.

  • تلویزیون خود را با جدا کردن سیم آن از پریز برق، ریست نمایید. حدود 10 ثانیه صبر کنید و سپس سیم برق را دوباره به پریز برق وصل نمایید. تلویزیون خود را روشن کنید و ببینید آیا تلویزیون دوباره بی‌صدا می‌شود یا خیر.
  • بررسی کنید آیا به‌روزرسانی‌های تازه‌ای برای نصب روی تلویزیون شما وجود دارد یا خیر. اگر به‌روزرسانی‌هایی وجود دارد، آن‌ها را روی تلویزیون خود نصب کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر.
  • کابل‌های متصل به بلندگوها و منبع ورودی را بررسی کنید. اطمینان حاصل نمایید که کابل‌ها ترک نداشته باشند و لایه عایق به خوبی در جای خود قرار گرفته باشد.
  • سعی کنید دستگاه‌های خروجی اضافی وصل‌شده به تلویزیون را جدا نمایید. زیرا ممکن است باعث ایجاد تداخل در کانال صدا شوند.
  • بلندگوهای داخلی تلویزیون را از قسمت تنظیمات آن روشن و خاموش کنید و ببینید آیا تلویزیون دوباره بی‌صدا می‌شود یا خیر.

اگر تلویزیون شما از برند پاناسونیک است که دچار مشکل شده، اصلا نگران نباشید! چرا که می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون پاناسونیک کاردون استفاده کنید.

علت قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ

اگر دلیل قطع صدای تلویزیون سامسونگ شما به عیوب داخلی دستگاه مربوط نباشد، ممکن است به دلایل زیر رخ دهد.

  • انتخاب خروجی اشتباه
  • مشکلات سخت‌افزاری با اسپیکر
  • کاهش یافتن حجم صدا به صفر
  • مشکلات کانال‌های تلویزیونی
  • کابل‌های شل

رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ

دنبال کردن مراحل زیر می‌تواند در برگرداندن صدای تلویزیون سامسونگ شما مؤثر باشد.

  • سعی کنید تنظیمات تلویزیون سامسونگ خود را به حالت پیش‌فرض کارخانه برگردانید. برای انجام این کار، باید دکمه منو Menu را روی کنترل تلویزیون خود فشار دهید. سپس گزینه صدا Sound و سپس گزینه بازنشانی Reset Sound را انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه بله Yes کلیک نمایید تا تنظیمات صوتی تلویزیون سامسونگ به حالت پیش‌فرض کارخانه برگردانده شود.
  • بررسی کنید آیا دستگاه‌های ورودی و خروجی مناسب برای صدا در تلویزیون سامسونگ شما انتخاب شده‌اند یا خیر.
  • ببینید سطح صدا در تلویزیون شما به صفر رسیده است یا خیر. اگر این‌طور می‌باشد، میزان صدا را افزایش دهید و ببینید آیا صدا برمی‌گردد یا خیر.
  • دکمه بی‌صدا Mute را روی کنترل تلویزیون سامسونگ فشار دهید تا ببینید آیا صدا درست می‌شود یا خیر.
  • بلندگوهای تلویزیون خود را بررسی کنید تا مشکلات سخت افزاری را تشخیص دهید. مطمئن شوید که اتصال کابل HDMI به تلویزیون و دستگاه ورودی شما محکم باشد.

دکمه بی‌صدا یا میوت ریموت سامسونگ کجا است؟

دکمه بی‌صدا Mute در کنترل از راه دور سامسونگ معمولاً در بالای آن یا کنار گزینه‌های کم/زیاد کردن صدا قرار دارد. اگر پیدا کردن دکمه Mute روی کنترل از راه دور سامسونگ برای شما مشکل است، می‌توانید به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای صدای تلویزیون سامسونگ پیش آید نیز ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون سامسونگ است.

اگر تلویزیون شما دچار مشکل شده است و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون در محل کاردون استفاده کنید.

علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی

دلیل قطع صدای تلویزیون ال جی LG شما ممکن است مربوط به موارد زیر باشد:

  • تنظیمات صوتی تلویزیون ال جی اشتباه شده است.
  • نرم‌افزار تلویزیون ال جی قدیمی شده است.
  • مشکلات صدا به کانال‌های تلویزیون برمی‌گردد.
  • بلندگوهای اشتباهی برای خروجی تلویزیون ال جی انتخاب شده‌اند

رفع مشکل صدای تلویزیون ال جی

Fixing the TV sound problem

مشکل صدای تلویزیون ال جی خود را می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر مرتفع سازید.

  • راه‌اندازی مجدد

سعی کنید تلویزیون ال‌جی خود را راه‌اندازی مجدد کنید. برای انجام این کار، کابل برق را از پریز جدا نمایید. پنج ثانیه صبر کنید و کابل برق را دوباره وصل نمایید. دکمه پاور تلویزیون خود را فشار دهید و ببینید آیا صدا برمی‌گردد یا خیر.

  • تنظیمات صدا

با فشار دادن دکمه خانه یا Home روی کنترل از راه دور، تنظیمات صدا را در تلویزیون خود بررسی کنید. به گزینه صدا یا Sound بروید و تنظیمات مناسب گزینه‌ها را انتخاب کنید.

  • SAP

بررسی نمایید که آیا تلویزیون شما روی SAP پیکربندی شده است یا خیر. مطمئن شوید که تلویزیون شما بر روی SAP پیکربندی نشده باشد.

  • AUX

ورودی AUX را از حالت انتخاب، خارج نمایید.

  • تنظیمات صدا و تصویر

با سه بار فشار دادن دکمه بی‌صدا یا Mute روی کنترل از راه دور تلویزیون، تنظیمات صدا و تصویر را بازنشانی کنید. یک پنجره پاپ آپ روی صفحه ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد انتخاب خود را تأیید کنید. برای بازنشانی تنظیمات صدا و تصویر، گزینه تائید یا Confirm را فشار دهید.

  • تنظیمات پیش‌فرض کارخانه

اگر مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال‌جی همچنان وجود دارد، آن را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه بازنشانی کنید. برای انجام این کار، دکمه Home را روی کنترل تلویزیون خود فشار دهید. برای باز کردن تنظیمات، نماد Cog را روی صفحه خود فشار دهید. گزینه General را انتخاب نمایید و روی گزینه تنظیمات اولیه یا Reset to first settings کلیک کنید.

  • به‌روزرسانی‌های تلویزیون

اگر به‌روزرسانی‌های تلویزیون شما به‌طور کامل نصب نشده‌اند یا در حال تعلیق هستند، آن‌ها را دوباره نصب کنید. برای این کار دکمه Home را روی ریموت فشار دهید تا منوی اصلی باز شود. برای باز کردن تنظیمات، نماد Cog را فشار دهید. از لیست گزینه‌ها به پایین بروید تا گزینه تمامی تنظیمات All Settings را بیابید. در ستون سمت چپ، گزینه منوی عمومی را مشاهده خواهید کرد. به پایین لیست گزینه‌ها بروید و گزینه درباره تلویزیون یا About this TV را پیدا کنید. ببینید آیا گزینه به‌روزرسانی خودکار یا Allow Automatic Updates را فعال کرده‌اید یا خیر. گزینه بررسی وجود به‌روزرسانی یا Check for updates را انتخاب کنید. اگر به‌روزرسانی‌هایی نشان داده می‌شوند، روی گزینه نصب Install آن‌ها کلیک کنید.

  • سیستم‌عامل قدیمی

اگر سیستم‌عامل تلویزیون ال جی شما قدیمی شده است، پس مراحل گفته‌شده را در تلویزیون دنبال کنید. آخرین نسخه سیستم‌عامل را دانلود نمایید و آن را روی تلویزیون ال جی خود نصب کنید.

چنانکه مشکل قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی با این راهکارها برطرف نشد، حتما از یک متخصص بخواهید تا دستگاه شما را بررسی کند.

علت قطع شدن صدای تلویزیون سونی

تلویزیون‌های سونی مدرن که دارای مشکل نبود صدا یا عدم تنظیم صدا هستند، اغلب از فرآیند عیب‌یابی اولیه بهره می‌برند. با این‌ حال، اگر عیب‌یابی اولیه کار نکرد، ممکن است مشکلی در سخت‌افزار بلندگو وجود داشته باشد. در این مورد، تعمیر حرفه‌ای یا تعویض بلندگو، غیرمعمول نیست. راهکارهای زیر برای رفع دلیل قطع صدای تلویزیون سونی کاربردی هستند:

تنظیم مجدد سریع در چرخه برق می‌تواند برای تلویزیونی با مشکلات صدا، جادویی باشد. البته برای تعدادی دیگر از مشکلات کوتاه‌مدت و متناوب نیز کار می‌کند. تلویزیون را از پریز برق جدا نمایید و چند دقیقه صبر کنید تا برق از سیستم خارج شود. این چرخه برق را روی سایر سیستم‌های متصل و خارجی تلویزیون (کنسول بازی، اندروید باکس و غیره) به طور هم‌زمان اجرا کنید.

سپس همه چیز را به برق برگردانید و تلویزیون را روشن نمایید. صدا را تست کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. مطمئن شوید که از بلندگوهای داخلی Bravia استفاده می‌نمایید. زیرا یک سیستم بلندگوی خارجی که مشکلاتی را تجربه می‌کند، به رویکرد متفاوتی برای عیب‌یابی نیاز دارد. اگر چرخه برق با مشکل مواجه شود، بازنشانی کارخانه‌، گزینه دیگری است، اما ابتدا تنظیمات صدا را اجرا کنید تا از دست دادن تنظیمات سفارشی اعمال‌شده بر روی تلویزیون در طول زمان، جلوگیری نمایید.

علت قطع شدن صدای تلویزیون دوو

دلیل قطع صدای تلویزیون دوو، خارج از دلایل ذکرشده در بالا نخواهد بود. مطمئن شوید که دستگاه روشن است و همه اتصالات آن صحیح و درست هستند. مطمئن شوید که صدای تلویزیون کم یا بی‌صدا نشده باشد. مطمئن شوید که تنظیمات صدای تلویزیون درست است. دستگاه‌های جانبی متصل به دستگاه را نیز بررسی کنید.

بلندگوهای داخلی و بیرونی را چک نمایید تا کابل آن‌ها قطع نشده باشد. دستگاه را از برق جدا کنید و پس از 10 ثانیه آن را متصل و روشن نمایید. مراحل برگرداندن تنظیمات صدا به پیش‌فرض و حالت کارخانه را اجرا کنید. اگر آن‌ها سالم هستند، کارت خروجی صدای تلویزیون دوو را بررسی و آن را تعمیر یا جایگزین کنید. کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی کاردون شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

علت قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن و رفع آن

Fixing the problem of the TV sound being cut off

کم شدن یا قطع صدای تلویزیون‌های ایکس ویژن می‌تواند به نرم‌افزار یا سخت افزار آن‌ها برگردد. شما ابتدا باید مشکلات نرم‌افزاری دستگاه را بررسی کنید. این مشکلات می‌تواند شامل کم شدن یا میوت شدن دستگاه، خاموش شدن بلندگوی داخلی، به هم خوردن تنظیمات صدای تلویزیون یا مشکلات دیگر باشد. سعی کنید از بلند بودن صدای دستگاه اطمینان حاصل نمایید. حتما تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن را چک کنید. سپس تنظیمات صدای آن را به حالت پیش‌فرض برگردانید. دستگاه را از برق خارج نمایید و پس از 15 ثانیه، دومرتبه به برق وصل کنید. دست آخر تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

مشکلات صدا در تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند به سخت افزار و اتصالات آن نیز برگردد. ورود گردوغبار به بورد دستگاه یا اتصالات نادرست را بررسی کنید. مشکلات صدا می‌تواند به بلندگوها یا کارت صدا نیز برگردد. اگر تمامی مراحل فوق بی‌اثر بودند، برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان کاردون تماس بگیرید.

علت قطع شدن صدای تلویزیون هایسنس

با چند مرحله ساده، می‌توانید مشکل کار نکردن صدای تلویزیون هایسنس را به سرعت و در کمترین زمان برطرف کنید. شما باید مراحل زیر را برای رفع دلیل قطع صدای تلویزیون هایسنس اجرا نمایید:

  1. سطح صدا را بررسی کنید:

برای انجام این کار، کلیدهای بالا و پایین را روی کنترل تلویزیون خود فشار دهید. وقتی هر یک از دکمه‌ها را فشار می‌دهید، باید بتوانید افزایش یا کاهش صدا را حس کنید.

  1. اتصال بلندگوها را بررسی نمایید:

تمام اتصالات پشت تلویزیون خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه بلندگوها متصل و روشن باشند. همچنین مطمئن شوید که هیچ یک از سیم‌ها شل یا فرسوده نباشند.

  1. جک اسپیکر را بررسی کنید:

درپوش لاستیکی را از جک هدفون در پشت تلویزیون خود بردارید. به داخل جک نگاه کنید و ببینید که آیا هر گونه کثیفی، گردوغبار یا زباله وارد جک شده است یا خیر. آن را با یک سواب پنبه یا انگشتان خود تمیز کنید.

  1. کابل ریبون را بررسی نمایید:

کابل نواری که تلویزیون شما را به ورودی صوتی تصویری در پشت جعبه یا کابل ماهواره وصل می‌کند، بررسی نمایید. اگر هر گونه پیچ‌خوردگی یا آسیب در کابل وجود دارد، به آرامی آن را صاف کنید. همچنین مطمئن شوید که هیچ یک از کانکتورها شکسته یا شل نشده باشند.

  1. سوراخ‌های تهویه هوای تمیز:

تمام سوراخ‌های تهویه پشت تلویزیون خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام مسدود نشده باشند. با یک سواب پنبه یا انگشتان خود آن‌ها را به آرامی پاک کنید.

  1. سفت کردن نادرست کانکتورهای بلندگو:

اگر تلویزیون هایسنس شما هنوز صدا ندارد، نکته بعدی که باید بررسی کنید، اتصالات بلندگو است.

  1. کابل‌های سیگنال را بررسی کنید:

همه کابل‌های سیگنال متصل به پشت تلویزیون خود را بررسی نمایید. مطمئن شوید که همه آن‌ها به جک مربوطه خود وصل شده‌اند.

  1. ورودی آنتن را بررسی نمایید:

اطمینان حاصل کنید که ورودی آنتن در پشت تلویزیون شما از هرگونه مانعی پاک است. همچنین مطمئن شوید که کابل کواکسیال که به ورودی آنتن در پشت تلویزیون شما می‌رود، به‌طور ایمن به پشت تلویزیون متصل‌شده است. همچنین این کابل به هیچ وجه نباید شل یا آسیب دیده باشد.

  1. سیم برق را بررسی کنید:

اطمینان حاصل نمایید که انتهای سیم برق شما به هیچ‌وجه خمیده یا آسیب‌دیده نباشد. اگر این‌طور بود، به آرامی آن را صاف کنید.

  1. تلویزیون هایسنس خود را راه‌اندازی اجباری نمایید:

سعی کنید تلویزیون هایسنس خود را از برق بکشید و پس از مکثی ده‌ثانیه‌ای، مجدداً راه‌اندازی نمایید.

  1. یک منبع صوتی تصویری متفاوت را امتحان کنید:

اگر همه این مراحل جواب نداد، سعی کنید از منبع دیگری مانند پخش‌کننده DVD، سیستم بازی ویدیویی یا رادیو استفاده نمایید.

این مراحل عیب‌یابی باید مشکل صدای تلویزیون هایسنس را حل کنند. اگر مشکل حل نشد، وقت آن است که با کاردون تماس بگیرید.

علت قطع شدن صدای تلویزیون وستل و رفع آن

مشکل قطع صدا ممکن است در تلویزیون‌های وستل نیز رخ دهد. سعی کنید عیب‌یابی خودکار دستگاه را فعال نمایید. بررسی تنظیمات صدا و بازگرداندن آن‌ها به حالت پیش‌فرض را امتحان کنید. مطمئن شوید کابل‌ها و اتصالات تلویزیون، شل یا دچار آسیب نشده باشند. ممکن است ورود گردوغبار به بلندگوهای داخلی تلویزیون هایسنس، علت نبود یا کم شدن صدا باشد.

تلویزیون وستل خود را از برق بکشید و پس از مکثی 15 ثانیه‌ای دوباره آن را به برق متصل کنید. درنهایت تلویزیون را از منوی اصلی آن به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. اگر مشکل شما رفع نشد، با مشاوران و کارشناسان کاردون تماس حاصل فرمایید.

علت صدای خش خش تلویزیون چیست؟

The reason why the TV is silent

علت برخی صداهای تلویزیون شما ممکن است طبیعی باشد و نقصی در کار نباشد. این صداها زمانی ایجاد می‌شوند که قطعات دستگاه به دلیل تغییرات دما در اتاق یا تلویزیون شما کمی منبسط یا منقبض می‌گردند. برای مثال، ممکن است این صداها را هنگام روشن یا خاموش کردن تلویزیون بشنوید. مکان صدا ممکن است به دلیل تغییرات محیطی مانند دما یا رطوبت تغییر کند یا کمتر قابل توجه باشد.

اما خش خش صدای تلویزیون در تمامی کانال‌ها، امری غیرعادی است و باید مورد بررسی قرار گیرد. برخی از عوامل ایجاد صدای خش خش در تلویزیون به شرح زیر هستند:

  • به هم ریختن تنظیمات صدای تلویزیون
  • ورود گردوغبار و کثیفی به بلندگوهای تلویزیون
  • شل شدن یا خرابی اتصالات سایر دستگاه‌ها به تلویزیون
  • دچار اشکال شدن بلندگوهای داخلی یا خارجی
  • مشکل داشتن کابل HDMI یا AV ورودی به تلویزیون
  • دچار مشکل شدن مین برد یا کارت صدای تلویزیون

برای عیب‌یابی تلویزیون در هنگام خش خش کردن و رفع سریع آن، با کاردون تماس بگیرید. همکاران مجرب ما در خدمت شما عزیزان هستند.

جمع‌بندی

وقتی دستگاهی که پول زیادی برای آن خرج کرده‌اید، به درستی کار نمی‌کند، شرایط ناراحت‌کننده‌ای ایجاد می‌شود. ما این مسئله را کاملاً درک می‌کنیم. اگر برای انجام روش‌های عیب‌یابی بالا وقت بگذارید، در اکثر موارد می‌توانید علت قطع شدن صدای تلویزیون خود را بیابید. اما اگر بعد از طی مراحل بالا نتوانستید به دلیل قطع صدای تلویزیون خود پی ببرید و آن را مرتفع سازید، با کاردون تماس بگیرید. تعمیرات لوازم خانگی کاردون با کادری مجرب و خوش‌برخورد در کنار شما عزیزان است تا مشکلات تلویزیون شما را در اسرع وقت و با هزینه منصفانه رفع کند.

یکی از دلایل اصلی قطع شدن صدای تلویزیون زمانی که بر روی یک شبکه خاص از ماهواره هستید این است که دریافت فرکانس آن شبکه با مشکل مواجه شده است؛ یعنی رسیور قادر نیست به طور کامل فرکانس های لازم برای پخش صدای آن شبکه را دریافت کند.

تلویزیون‌های سونی مدرن که دارای مشکل نبود صدا یا عدم تنظیم صدا هستند، اغلب از فرآیند عیب‌یابی اولیه بهره می‌برند.

  • انتخاب خروجی اشتباه
  • مشکلات سخت‌افزاری با اسپیکر
  • کاهش یافتن حجم صدا به صفر
  • مشکلات کانال‌های تلویزیونی
  • کابل‌های شل

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرین
1 سال قبل

سلام تلویزیون جنرال کره ما چند روز پیش صدایش به صورت مداوم قطع و وصل میشد ولی الان اصلا صدا ندارد لطفا یه راهنمایی بکنید

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  آرین
1 سال قبل

سلام. به احتمال زیاد آی‌سی آمپلی‌فایر دستگاه شما (آی‌سی صوت) ایراد دارد. به احتمال کم می‌تواند به سی‌پی‌یو دستگاه مربوط باشد. نیازمند بررسی تخصصی‌تر است.