لوگوی کاردون

چه زمان باید برای سرویس یا تعمیر کمپرسور کولر گازی اقدام‌ کنیم؟​

چه زمانی برای تعمیر کمپرسور کولر گازی اقدام کنیم؟
فهرست محتوا

کمپرسور کولر گازی نقشی اساسی در عملکرد دستگاه‌های خنک کننده ایفا می‌کند. این جزء در واقع مبرد را به گردش در می‌آورد و اطمینان حاصل می‌نماید که دستگاه بتواند هوا را خنک کند. گاهی اوقات، این قطعات خراب می‌شوند و صاحبان خود را در تعمیر کمپرسور کولر گازی درمانده و سردرگم می‌کنند. در این مقاله مفصل قصد داریم تجربیات تکنسین‌های تعمیرات لوازم خانگی کاردون درباره کمپرسور کولر گازی را به شما کاربران گرامی منتقل کنیم.

معرفی کمپرسور کولر گازی و آشنایی با وظایف آن

تمام قسمت‌های کولر گازی باید در بهترین حالت کار کنند. یکی از اجزایی که گاهی اوقات نیاز به توجه دارد، کمپرسور کولر گازی است. بدون کمپرسوری که به درستی کار کند، هوای خنکی که انتظار دارید را از کولر گازی دریافت نخواهید کرد.

کمپرسور کولر گازی در قسمت بیرونی سیستم‌های تهویه مطبوع یا کولرهای گازی قرار دارد و یکی از جدایی ناپذیرترین قطعات آن است. همچنین یکی از گران‌ترین آن‌ها برای تعمیر است. وظیفه کمپرسور در واقع گردش هوای سرد مورد نیاز برای تبادل حرارت از طریق کویل‌های واحد تهویه مطبوع داخلی و خارجی است. این قطعه همچنین انرژی را به کولر وارد می‌کند. اگر کمپرسور کولر گازی خراب شود، کولر به جای هوای سرد، گرما تولید می‌کند.

کمپرسور کولر گازی

آیا کمپرسور کولر گازی قابل تعمیر است

نکته اینجا است که اگر کمپرسور کولر گازی به کلی از بین برود، نمی‌توانید آن را تعمیر کنید. کمپرسور کولر گازی شما اساساً قلب سیستم و مسئول گردش فرآیند مبرد برای خنک شدن است.

سؤال اصلی این است که آیا باید کمپرسور کولر گازی خود را تعویض کنیم یا واحد بیرونی سیستم خنک‌کننده یا کل کولر گازی را جایگزین نماییم؟ صادقانه بگوییم، پاسخ این سؤال به عوامل مختلفی بستگی دارد. اصلاً به همین دلیل است که این مقاله را می‌نویسیم.

کمپرسورها گران هستند

در واقع کمپرسورها گران‌ترین اجزای سیستم‌های خنک‌کننده هستند. گاهی پیش می‌آید که فقط چند سال از عمر کمپرسور می‌گذرد و به طور مرتب از آن نگهداری می‌کنید. اما به هر حال کمپرسور از کار افتاده است. در این حالت وقت آن است که به ضمانت‌نامه کولر رجوع کنید. اگر گارانتی هنوز معتبر است، می‌توانید کمپرسور را با هزینه‌ای کمتر تعویض کنید. زیرا خرابی زودهنگام کمپرسور نشان‌دهنده نقص آن است.

اما اگر کولر گازی شما 10 تا 15 سال سن داشته باشد، چه؟. این مدت در واقع میانگین طول عمر یک تهویه مطبوع است، حتی آن دسته از کولر گازی‌هایی که از آن‌ها مراقبت زیادی شود. بنابراین اگر یک کمپرسور از کار افتد، آیا ارزش تعویض دارد؟ به این موضوع فکر کنید، شما یک کمپرسور کاملاً جدید و گران‌قیمت را در یک سیستم خراب قرار می‌دهید. اما اگر خود کولر گازی ظرف یک یا دو سال دیگر خراب شود، ضرر نخواهید کرد؟ بنابراین در چنین مواقعی، تعویض کل سیستم به‌جای تعمیر کمپرسور کولر گازی بهتر است.

جایگزینی واحد بیرونی به جای کل سیستم خنک‌کننده چطور؟. این هم یک روش است، اما باز هم باید سن کولر را در نظر بگیرید. یک سیستم داخلی نامتناسب با عملکرد و کارایی واحد خارجی جدیدتر می‌تواند دچار مشکل شود. در چنین مواقعی ممکن است با مشکلات کانال‌کشی، نشت مبرد و قطعات خراب روبه‌رو شوید.

سرعت کمپرسور شما چقدر است؟

یک عامل بزرگ در مورد هزینه تعویض کمپرسور کولر گازی به سرعت کمپرسور مربوط می‌شود. صنعت کولر گازی از سرعت سیستم کمپرسور با عنوان مراحل یاد می‌کند. به عبارت ساده‌تر، هرچه تعداد مراحل در کمپرسور کولر گازی بیشتر باشد، برچسب قیمتی آن بالاتر است. اگر دستگاه با سرعت بیشتری کار کند، این به معنای کارایی بیشتر و افزایش راحتی دمای محیط است. گفته می‌شود، اگر کمپرسور کولر گازی مقرون به صرفه‌تری را انتخاب کنید، ممکن است شاهد کاهش کارایی باشید. با این حال، از آنجایی‌ که هزینه کمپرسور جدید کولر گازی می‌تواند بسیار بالا باشد، پس این یک تصمیم بسیار دشوار است.

مطمئن نیستید کمپرسور شما چه نوع سرعتی دارد؟. در اینجا کمپرسورهای متداول کولر گازی و مراحل آن‌ها مورد اشاره قرار گرفته‌اند:

  • کمپرسور تک‌مرحله‌ای: یک سرعته
  • کمپرسور دومرحله‌ای: دو سرعته
  • کمپرسور با سرعت متغیر: سرعت نامحدود

همان‌طور که می‌بینید، گزینه‌های مختلفی برای کمپرسورهای کولر گازی وجود دارد. متأسفانه هزینه تعویض یک کولر گازی با کمپرسور سرعت متغیر می‌تواند زیاد باشد.

کولر گازی

روش‌های عیب‌یابی کمپرسور کولر گازی

توصیه متخصصان کاردون برای تشخیص زمان تعویض کمپرسور این است که ابتدا دلایل خرابی را در نظر بگیرید. چرا که در برخی موارد می‌توانید به جای تعویض کمپرسور روی تعمیر کمپرسور کولر گازی تمرکز کنید. واحدهای کمپرسور تنها در صورتی می‌توانند هوای خنک ایجاد کنند که مبرد را به درستی به گردش درآورند. یک واحد کمپرسور که به طور مؤثر دما را کاهش می‌دهد، احتمالاً نیازی به تعویض ندارد.

  • کلید مدار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطع نشده باشد.
  • ببینید آیا واحد کمپرسور هنگام روشن شدن هوای سرد می‌دمد یا خیر.
  • مطمئن شوید که ترموستات به درستی برنامه‌ریزی شده باشد.
تمیر کمپرسور کولر گازی - تعویض کمپرسور کولر گازی

ابزار مورد نیاز برای تعویض یا تعمیر کمپرسور کولر گازی

مهم نیست که کولر گازی شما چه برندی باشد یا چقدر در نگهداری آن کوشا باشید. زیرا کمپرسور در نهایت ممکن است نیاز به تعویض پیدا کند. اگر کولر گازی شما مشکل دارد و آن را به یک کمپرسور ضعیف محدود کرده‌اید، می‌توانید آن را تعویض کنید. کار یک کمپرسور به این صورت است که گاز مبرد را فشرده می‌کند. سپس آن را به کندانسور می‌فرستد که در آنجا گاز خنک می‌گردد و به مایع تبدیل می‌شود.

گاز را می‌توان با فرو بردن کویل در آب یا توسط یک فن خنک کرد. به طور معمول، تعویض کمپرسور باید توسط یک متخصص انجام شود. اما اگر توانایی فنی شما بالا باشد، می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید. وسایل مورد نیاز برای تعویض یا تعمیر کمپرسور کولر گازی به شرح زیر هستند.

  • کمپرسور جدید
  • ابزارهای دستی اولیه مانند آچار، پیچ‌گوشتی، آچار جغجغه‌ای، انبردست
  • مولتی متر
  • تستر ولتاژ
  • مخزن شارژ و بازیابی مبرد
  • تجهیزات برای بازیابی و شارژ سیستم
  • مبرد
  • مشعل
  • خازن
  • هوای فشرده
  • موتور فن کندانسور
  • کنتاکتور
  • فیوز

نحوه تعمیر کمپرسور کولر گازی

تکنسین‌های کاردون در برخی شرایط می‌توانند کمپرسور آسیب‌دیده شما را تعمیر کنند. با این حال، اگر کمپرسور شما به طور کامل خراب شود، تعویض این قطعه اغلب ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. البته بسیاری از کمپرسورها دارای ضمانت ده ساله هستند که امکان تعویض آسان و رایگان آن‌ها را فراهم می‌کند.

اگر دستگاه در گارانتی باقی بماند، ممکن است تصمیم به تعویض کمپرسور بگیرید. گاهی اوقات، واحد کندانسور باید علاوه بر کمپرسور با یک مدل جدید تعویض شود تا اطمینان حاصل گردد که سیستم خنک‌کننده به درستی کار می‌کند. یک تکنسین کاردون برای تعویض یا تعمیر کمپرسور کولر گازی به جداسازی موارد زیر می‌پردازد.

  • مبرد
  • خشک‌کن گیرنده
  • لوله اوریفیس
  • شیر انبساط

تکنسین سپس هرگونه زباله را جدا می‌کند و کمپرسور جدید را سر جای خود قرار می‌دهد. تکنسین همچنین اطمینان حاصل می‌کند که مشکل از کمپرسور باشد. چرا که خرابی ممکن است از مشکلات کوچک‌تری نظیر خطوط مکش، کثیفی روی کویل‌ها یا خرابی روان‌کننده روغن باشد.

تعمیر کمپرسور کولر گازی

تعویض کمپرسور کولر گازی

در مواردی که به‌جای تعمیر کمپرسور کولر گازی نیاز به تعویض کمپرسور است، باید دست به انتخاب موردی مناسب بزنید. کمپرسورهای متعددی در بازار وجود دارند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از انجام این کار مطمئن شوید که باید کدام نوع را تهیه کنید. شماره قطعه و نوع صحیح را می‌توان در واحد یا کمپرسور قدیمی پیدا کرد. برای تعویض کمپرسور کولر گازی باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

توجه: به شدت توصیه می‌کنیم این کار را خودتان انجام ندهید. زیرا امری بسیار تخصصی است و خطرات برق‌گرفتگی نیز در میان خواهد بود.

  • برق را قطع کنید: قبل از انجام هر کاری روی سیستم، مهم است که تمام برق را از دستگاه جدا کنید تا از آسیب جدی یا مرگ جلوگیری شود. کلید برق و کلیدهای مدار معمولاً در نزدیکی واحد قرار دارند.
  • مبرد را بردارید: سیستم کولر گازی همیشه تحت فشار بالا است، بنابراین فشار را با خارج کردن همه گازها از بین ببرید. به خاطر داشته باشید که برای حذف یا نصب مبرد باید گواهینامه داشته باشید. این ماده سمی است و مبرد بازیافتی باید در مخزن تائیدشده نگهداری گردد و در هوا رها نشود.
  • خطوط برش: خطوط مبرد روی کمپرسور را ببرید و کانکتور برق را جدا نمایید.
  • کمپرسور را بردارید: کمپرسور خراب را باز کنید و از دستگاه خارج نمایید.
  • کمپرسور جدید: پیچ را در کمپرسور جدید نصب کنید و کانکتور برق را وصل نمایید. خطوط مبرد نیز باید به کمپرسور لحیم شوند.
  • مونتاژ نهایی: واحد کندانسور را مونتاژ کنید و سیستم را با مبرد بازیافتی شارژ نمایید.
خدمات تعمیر کولر گازی کاردون
گر کولر گازی شما نشتی دارد، باد گرم می‌زند و هوای اتاق شما را خنک نمی‌کند یا سروصدای زیادی تولید می‌کند، کولر گازی شما نیاز به سرویس و تعمیرات تخصصی دارد. کولر گازی دستگاهی حساس است که سرویس و تعمیر آن را حتما باید یک متخصص انجام دهد. پس اگر شما سررشته‌ای در رابطه با کار فنی ندارید، می‌توانید خدمات تعمیر تخصصی کولر گازی در محل را از کاردون بخواهید. تعمیرات کولر گازی کاردون سرویس تا ۳ ماه ضمانت دارد.

علائم آسیب دیدگی کمپرسور کولر گازی

اگر کمپرسور کولر گازی شما خراب شود، کل کولر گازی شما از کار می‌افتد. اما یک کمپرسور دارای ولتاژ بالایی است. بنابراین استفاده نادرست می‌تواند منجر به آسیب جدی یا حتی مرگ شود. بنابراین یک تکنسین دارای مجوز تعمیر کولر گازی تنها فردی است که باید به بازرسی، سرویس و تعمیر کمپرسور کولر گازی بپردازد. اما نشانه‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند زمان تماس با یک متخصص فرا رسیده است و می‌توانید به دنبال این نشانه‌ها باشید. این علائم شامل موارد زیر است، اما به این موارد محدود نمی‌شود.

  1. دمای بدون تغییر در خانه شما

اگر کولر گازی شما روشن است، اما دمای خانه شما پایین نمی‌آید، ممکن است کمپرسور به درستی کار نکند. اگر کمپرسور هوای خنک تولید نکند، در نهایت کاهش دما غیرممکن خواهد شد.

  1. هوای ولرم یا خنک از بیرون خارج می‌شود

هنگامی که کمپرسور به درستی کار کند، هوای گرم باید از واحد بیرونی دستگاه آزاد شود. برای تشخیص اینکه آیا دستگاه شما هوای گرم آزاد می‌کند یا خیر، در حالی که کولر گازی روشن است به بیرون بروید. بدون اینکه خیلی به واحد خود نزدیک شوید، در نزدیکی فن بیرونی بایستید. بدون دست زدن به کولر گازی، دست خود را با فن تراز کنید. شما باید بتوانید جریان هوای گرمی را که از کولر گازی خارج می‌شود، احساس کنید. اگر احساس می‌کنید هوای سرد یا ولرم از بیرون خارج می‌شود، ممکن است کمپرسور شما کار نکند.

  1. صداهای عجیبی که از کولر گازی شما می‌آید

هنگامی که دستگاه شما روشن است و به درستی کار می‌کند، باید صدای فن و کمپرسور را بشنوید که به آرامی و با یک صدای خفیف کار می‌کنند. اگر صدای کوبیدن، خش‌خش، تق‌تق یا خراشیدن می‌شنوید، به احتمال زیاد کمپرسور یا یکی دیگر از اجزای کولر گازی شما به درستی کار نمی‌کند. در این صورت باید با یک متخصص کاردون تماس بگیرید.

  1. نشتی در اطراف دستگاه

اگر به بیرون رفتید و در اطراف کولر گازی خود نشتی دیدید، به آن نزدیک نشوید. این نشت احتمالاً مبرد یا گاز دستگاه است که می‌تواند نشانه خرابی بخشی از چرخه خنک‌کننده (احتمالاً کمپرسور) باشد. مبرد یک ماده شیمیایی خطرناک است و فقط باید توسط یک متخصص بررسی شود. سیستم‌های خنک‌کننده شما به مبرد نیاز دارند تا با موفقیت در کویل‌های اواپراتور جریان یابند و بتوانند کار کنند. اگر این اتفاق نیفتد، سیستم شما واقعاً نمی‌تواند هوا را خنک کند.

همچنین گاهی کمپرسور به سختی راه‌اندازی می‌شود یا هنگام روشن شدن صدای بسیار بلندی می‌دهد. اگر متوجه هر چیز غیرطبیعی در عملکرد دستگاه خود شدید، وقت آن است که برای تعمیر کمپرسور کولر گازی با متخصصان کاردون تماس بگیرید.

چه عواملی باعث سوختن موتور کولر گازی می‌شوند؟

در زیر متداول‌ترین دلایلی که ممکن است باعث خرابی و سوختن موتور کولر گازی شوند را گردآوری کرده‌ایم. این موارد جزء بیشترین گزارش‌های تکنسین‌های کاردون طی سالیان متمادی بوده‌اند. پیشگیری و حل به موقع این مشکلات می‌تواند نیاز به تعویض یا تعمیر کمپرسور کولر گازی را به حداقل برساند.

  1. فیلتر کثیف

یکی از رایج‌ترین دلایلی که خنک شدن سیستم را متوقف می‌کند یا موجب یخ زدن آن می‌شود، کثیف بودن فیلتر کولر گازی است. بیشتر فیلترهای تهویه مطبوع فقط حدود 30 روز دوام می‌آورند و پس از آن باید شستشو داده شوند. اگر هم فیلتر کولر گازی شما مشکل پیدا کرده است، باید آن را تعویض کنید.

نظافت فیلتر کولر گازی
  1. خرابی ترموستات

ترموستات، سیستم کمپرسور کولر شما را کنترل می‌کند. بنابراین باید مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند تا تجهیزات گرمایش و سرمایش شما خراب نشوند. برای اطمینان از اینکه ترموستات کولر شما به درستی کار می‌کند، ترموستات باید روشن و روی حالت خنک تنظیم شده باشد.

اگر همه موارد فوق را انجام دادید اما کولر شما همچنان خنک نمی‌کند، می‌توانید با تعمیرات لوازم خانگی کاردون تماس بگیرید. ما از طریق تلفن یا حضوری به عیب‌یابی بیشتر کمک می‌کنیم.

  1. مشکلات کویل اواپراتور

مشکلات حل نشده کویل اواپراتور نیز می‌توانند به تعمیر کمپرسور کولر گازی منجر شوند. کویل اواپراتور کولر شما در نزدیکی کوره سیستم HVAC قرار دارد و گرما و رطوبت هوای بیرون را جذب می‌کند. سپس کویل اواپراتور هوای خنک را از طریق سیستم کانال به داخل خانه می‌فرستد. اگر کویل اواپراتور کثیف باشد، گرما و رطوبت را آن‌طور که باید جذب نمی‌کند. این امر باعث می‌شود که دمای فضای شما ناخوشایند باشد.

اگر فکر می‌کنید کویل اواپراتور شما نیاز به تمیز کردن دارد، خودتان آن را انجام دهید. همچنین می‌توانید با دفتر ما تماس بگیرید تا یک تکنسین برای تعمیر آن بیاید.

  1. کویل‌های کندانسور کثیف

کویل‌های کندانسور AC در خارج از خانه شما و در واحد بیرونی کولر گازی قرار دارند. آن‌ها به دلیل موقعیت مکانی بیشتر، در معرض عناصر بیرونی مانند گرد و خاک یا زباله‌های فصلی کثیف هستند. اگر کثیفی بیش از حد روی کویل‌های کندانسور جمع شود، باعث افزایش قبوض آب و برق می‌گردد.

سیم‌پیچ کندانسور کولر گازی را می‌توان با شلنگ آب تمیز کرد. اما در بسیاری از موارد به دلیل تجمع شدید گرد و خاک و نفوذ آن‌ها به عمق دستگاه، باید توسط تکنسین سرویس کاردون تمیز شوند.

  1. نشت مبرد یا گاز

دلیل دیگری که موجب بروز خرابی در کمپرسور کولر گازی می‌شود، نشت مبرد است. هنگامی که مبرد از سیستم نشت می‌کند، باعث افزایش دما و رطوبت داخل خانه می‌شود. در بسیاری از موارد، نشت مبرد را می‌توان پس از انجام آزمایش نشتی تعمیر کرد تا سیستم شما دوباره راه‌اندازی گردد و فضای شما خنک شود.

اگر وضعیت هوای گرم را تجربه می‌کنید و به نشت مبرد مشکوک هستید، با بخش خدمات دفتر کاردون تماس بگیرید. یک تکنسین متخصص کولر گازی به آدرس شما خواهد آمد تا سیستم را بررسی کند. او تشخیص می‌دهد که آیا نشت مبرد رخ داده است یا خیر. کولر گازی در صورت وقوع نشتی مبرد یا گاز به تعمیر نیاز خواهد داشت. محل نشتی گاز و مقدار گاز از دست رفته بر هزینه تعمیرات تأثیر می‌گذارد.

 

  1. گرفتگی خط زهکشی

مانند فیلتر، مسیر زهکشی نیز ممکن است با خاک، گرد و غبار و پرزهای خانه مسدود گردد. اگر لوله تخلیه مسدود شود، ظرف تخلیه پر از آب می‌گردد و به بیرون نشت می‌کند. این مشکل به طور بالقوه باعث آسیب به سیستم کمپرسور و درنتیجه تعویض یا تعمیر کمپرسور کولر گازی می‌شود. نشت آب امکان دارد به هر چیزی که در اطراف کولر شما است نیز آسیب برساند.

با توجه به روشی که زهکشی اجرا یا وصل می‌شود، ممکن است خودتان بتوانید گرفتگی آن را باز نمایید. اما اگر احساس می‌کنید دسترسی به آن خیلی سخت است یا برای تمیز کردن آن راحت نیستید، می‌توانید برای دریافت خدمات کاردون با ما تماس بگیرید. همچنین انجام چک‌آپ‌ها و سرویس‌های فصلی نیز با کاردون امکان‌پذیر است.

  1. خازن خراب

خازن به موتورهای کارکرد کمپرسور و فن در سیستم سرمایش و گرمایش نیرو می‌دهد. خازن استارت یک تکان برای راه‌اندازی موتور ارسال می‌کند و به این ترتیب موجب می‌شود تا موتور کار کند. اگر خازن ضعیف یا خراب باشد، واحد تهویه مطبوع به طور مؤثر یا حتی گاهی اوقات اصلاً کار نمی‌کند.

استفاده از یک تکنسین شرکت کاردون برای یافتن پاسخ اینکه اینکه خازن خراب شده یا نه، بهترین روش است. با تعویض یا تعمیر این قطعه می‌توان از هزینه‌های تحمیلی بیشتر جلوگیری کرد.

سرویس کار کولر گازی
  1. کنتاکتور سوخته یا سوراخ شده

وقتی نوبت به بخش‌های داخلی سیستم خنک‌کننده شما یعنی ولتاژ کمپرسور و موتور فن شما می‌رسد، کار را باید به کاردون سپرد. اگر کنتاکتور سوخته یا سوراخ شده باشد، ولتاژ مناسب برای تأمین انرژی کمپرسور و موتور فن با مشکل مواجه می‌شود. این امر باعث می‌گردد که سیستم به درستی کار نکند یا از کار بیفتد. اگر مشخص شود که این ریشه مشکل کولر گازی است، یک تکنسین خدمات کاردون می‌تواند مشکل شما را در اسرع وقت حل کند.

تعمیر کمپرسور کولر گازی ال جی

کولر گازی ال جی از بهترین و پرطرفدارترین برندهای موجود در بازار ایران است. این کولرها به بسیاری از خانه‌های ایرانیان راه پیدا کرده‌اند. اما این کولرهای نیز در معرض آسیب و خرابی هستند. در بسیاری از موارد ممکن است عامل خرابی، خود کمپرسور معیوب باشد. با این حال، معمولاً این‌طور نیست. قبل از تعویض کمپرسور، حتماً قطعات دیگر به‌ویژه محافظ اضافه‌بار و خازن کمپرسور را بررسی کنید. اگر کمپرسور کولر گازی ال جی معیوب باشد، می‌تواند توسط تکنسین کاردون تعویض شود. سایر قطعاتی که باید قبل از تعویض یا تعمیر کمپرسور کولر گازی ال جی بررسی گردند، به شرح زیر هستند:

  • برد کنترل دما
  • ترموستات کنترل دما
  • ترموستات
  • اضافه‌بار
  • برد کنترل اصلی
  • تابلو رله
  • ترمیستور
  • خازن
  • سوئیچ انتخاب‌گر

قیمت تعمیر کمپرسور کولر گازی

هزینه تعمیر یا تعویض کمپرسور کولر گازی تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا دستگاه شما تحت گارانتی هست یا خیر. اگر دستگاه شما تحت گارانتی است، تعویض و تعویض کمپرسور تنها شامل هزینه پرداخت مزد تکنسین تعویض و تعمیر خواهد بود. اما اگر از مدت گارانتی کمپرسور که معمولاً 10 سال است، گذشته باشد، هزینه خود کمپرسور نیز اضافه خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات اگر کمپرسور شما کار نمی‌کند، ممکن است تعویض کامل کولر گازی عاقلانه‌تر باشد. اما هزینه آن بیشتر خواهد بود. به خصوص اگر از زمان گارانتی دستگاه شما گذشته باشد. در عین حال برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی با کارشناسان کاردون تماس حاصل فرمایید.

کولر گازی

نگهداری و سرویس کمپرسور کولر گازی

تعویض و تعمیر کمپرسور کولر گازی یک پروژه خانگی نیست. تعمیر و نگهداری کمپرسور فقط باید توسط یک متخصص کولر گازی انجام شود. اما کارهای اصلی که خودتان می‌توانید برای نگهداری از واحد کمپرسور انجام دهید، چند مورد است. اول اینکه مطمئن شوید هیچ چیزی در بالای دستگاه تهویه کولر وجود ندارد یا مانع از انجام کار آن نمی‌شود. دوم آنکه فیلترهای کولر گازی خود را در صورت لزوم به طور مرتب ششتشو دهید.

جمع‌بندی

استفاده از کولر گازی نه فقط برای راحتی در تمام طول سال، بلکه برای جلوگیری از شرایطی مانند گرمازدگی نیز بسیار مهم است. برای اطمینان از اینکه محیط شما دچار گرمای شدید نخواهدشود، داشتن یک سیستم خنک‌کننده با عملکرد مناسب بسیار کلیدی است. برای جلوگیری از احساس ناراحتی در محیط ساختمان، باید کمپرسور کولر گازی خود را به طور منظم بازرسی کنید. مطمئناً، تشخیص و تعمیر کمپرسور کولر گازی شما اگر به موقع باشد، می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند. با این حال، اگر کمپرسور کولر گازی نیاز به تعویض دارد، یا اگر با مشکل دیگری مانند خازن خراب شیر مواجه شده است، از کمک متخصصان تعمیرات لوازم خانگی کاردون غافل نشوید

 یکی از اجزایی که گاهی اوقات نیاز به توجه دارد، کمپرسور کولر گازی است. بدون کمپرسوری که به درستی کار کند، هوای خنکی که انتظار دارید را از کولر گازی دریافت نخواهید کرد.

کمپرسور کولر گازی در قسمت بیرونی سیستم‌های تهویه مطبوع یا کولرهای گازی قرار دارد.

در واقع کمپرسورها گران‌ترین اجزای سیستم‌های خنک‌کننده هستند. 

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها