لوگوی کاردون

علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

ماشین لباسشویی یک وسیله ضروری در هر خانه‌ای به شمار می‌رود اما لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌تواند به علت اختلال واقعی در کارکرد آن باشد. ناگفته نماند که این لرزش علاوه بر ایجاد صدای آزاردهنده، برای خود ماشین لباسشویی نیز بد است. ممکن است ماشین لباسشویی شما به‌طور کلی یا فقط در مواقع خاصی از چرخه شستشو، تکان بخورد. این لرزش می‌تواند نتیجه یا علت آسیب به ماشین لباسشویی شما باشد. خوشبختانه علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی قابل‌شناسایی و رفع شدن است. بیایید با اقداماتی که خودتان می‌توانید انجام دهید، شروع کنیم و سپس به راه‌حل‌های پیچیده‌تر برسیم.

علت های لرزش ماشین لباسشویی

  • تراز نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی
  • متعادل نبودن بار ماشین لباسشویی
  • ارتعاشات طبیعی ماشین لباسشویی
  • باقی ماندن پیچ حمل‌ونقل ماشین لباسشویی
  • فرسودگی کمک‌فنرهای ماشین لباسشویی
  • صاف نبودن زمین یا عدم استحکام آن

تراز نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی

تراز نبودن پایه های لباسشویی شایع ترین دلیل تکان خوردن و حرکت لباسشویی است. تراز کردن پایه‌ها با وسیله مخصوصی انجام می‌شود. تراز نشدن پایه‌ها به مرور زمان سبب آسیب به دستگاه می‌شود؛ پیشنهاد می‌شود هر شش ماه نهایت سالی یکبار دستگاه لباسشویی خود را سرویس کنید، چرا که یکی از مواردی که در انجام سرویس‌های دوره‌ای انجام می‌شود همین تراز کردن دستگاه لباسشویی است. شما می‌توانید از خدمات سرویس دوره‌ای کاردون با اطمینان کامل استفاده کنید.

پایه لباسشویی

متعادل نبودن بار ماشین لباسشویی

کم یا زیاد ریختن لباس‌ها در ماشین لباسشویی می‌تواند یکی دیگر از دلایل شایع لرزش ماشین لباسشویی باشد. همیشه به خاطر داشته باشید باید متناسب با اینکه ماشین لباسشویی شما چند کیلویی است، لباس در آن ریخته شود. پر کردن ماشین لباسشویی بیشتر از ظرفیت آن به مرور زمان باعث آسیب به دستگاه می‌شود.

حوله بزرگ، پتو، کفش کتانی به‌تنهایی نباید داخل لباس‌شویی قرار بگیرند و باید چیزهای کوچکی مانند چند حوله کوچک یا چند لباس به آن اضافه کنیم تا تعادل در لباسشویی هنگام چرخش دیگ فراهم شود.

ارتعاشات طبیعی ماشین لباسشویی

گاهی اوقات، ماشین لباسشویی شما می‌لرزد اما مشکل خاصی دیده نمی‌شود. ماشین‌های لباسشویی هنگام چرخش دیگ و به‌ خصوص در چرخه‌های با سرعت بالا، تمایل دارند مقدار کمی تکان بخورند. این لرزش کم می‌تواند طبیعی در نظر گرفته شود و نیازی به کشف علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی نیست. اما این لرزش به‌طور ناخوشایندی صدا ایجاد می‌کند یا اجسام مجاور را تکان می‌دهد. بسیاری از افراد برای کاهش صدا و ارتعاشات ماشین لباسشویی، پد یا لنت‌هایی را روی دو طرف ماشین لباسشویی خود نصب می کنند. امروزه پدهای ضد لرزش مخصوص ماشین لباسشویی و سایر وسایل مشابه طراحی شده‌اند که برای کاهش ارتعاشات طبیعی دستگاه بسیار مفید هستند. برای مثال، لنت‌های خاصی وجود دارند که زیر پایه‌ها قرار می‌گیرند که به آن‌ها لنت‌های ضد حرکت می‌گویند. زیرا از لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کنند. لنت‌های مستطیلی شکل را هم می‌توان در کناره‌های ماشین لباسشویی نصب کرد. این لنت‌ها، مانند پانل‌های آکوستیک، میزان ارتعاش ماشین لباسشویی شما را کاهش می‌دهند. همچنین هر گونه تکان‌ ماشین لباسشویی بر دیگر اشیاء، دیوارها یا لوازم اطراف را از بین می‌برند.

باقی ماندن پیچ حمل و نقل ماشین لباسشویی

هنگامی که دستگاه را به تازگی خریداری و نصب کرده‌اید باید به این نکته توجه داشته باشید که یک پیچ در پشت دیگ وجود دارد این پیج برای جلوگیری از تکان خوردن دیگ در دستگاه حین حمل و نقل تعبیه شده است اما هنگام نصب باید باز شود. دقت کنید که این پیچ را نزد خود نگه دارید تا در اسباب کشی و جابجایی های بعدی مورد استفاده قرار بگیرد به این نکته توجه داشته باشید که گاهی حین نصب دستگاه تکنسین فراموش می‌کند پیچ را باز کند و شما با اولین استفاده از دستگاه متوجه لرزش و تکان خوردن دستگاه می‌شوید. برای اطمینان از نصب اصولی و درست دستگاه بهتر از با متخصصین مجرب در ارتباط باشید ما در کاردون برای نصب درست دستگاه شما همراهتان هستیم.

فرسودگی کمک فنرهای ماشین لباسشویی

با گذشت زمان و استفاده مکرر از دستگاه ماشین لباسشویی کمک فنرهای آن دچار ساییدگی و فرسودگی خواهند شد. ضربه‌گیرها یا کمک‌فنرها به دیگ اجازه می‌دهند بدون تکان دادن بقیه ماشین لباسشویی، بچرخد و به ‌آسانی تکان بخورد.

آسیب در کمک فنرها قابل تعمیر نیست و حتما باید تعویض شوند. ما در کاردون برای تعمیر تخصصی دستگاه های شما با افتخار همراهتان هستیم.

صاف نبودن زمین یا عدم استحکام آن

محل نصب لباسشویی یکی از موارد مهم هنگام نصب است. اگر آشپزخانه یا محلی که می‌خواهید در آن لباسشویی خود را نصب کنید، دارای شیب باشد با مشکل مواجه خواهید شد. در این صورت می‌توانید با برش دادن یک تکه تخته با ضخامت مناسب کف ناهموار آشپزخانه را مسطح سازید. شما باید تخته را زیر پایه‌ای بگذارید که در قسمت گودتر زمین قرار دارد. سپس نسبت به سفت کردن پایه‌ها اقدام کنید. جابه‌جایی ماشین لباسشویی هم یک راه‌حل است، اما معمولاً کار سختی خواهد بود. زیرا باید شیر آب و لوله زهکشی و تخلیه آن هم فراهم شود.

علت لرزش و تکان شدید لباسشویی هنگام خشک کردن

باید به این نکته توجه داشته باشید که چه موقع شاهد لرزش دستگاه خود هستید تا بتوانید دلیل اصلی آن را پیدا کنید. آیا لباسشویی شما فقط هنگام آبگیری لرزش دارد یا فقط هنگام خشک کردن؟ اگر هنگام خشک کردن دستگاه دچار لرزش و حرکت می‌شود، اولین دلیلی که می‌توان نام برد، تنظیم و تراز نبودن پایه‌ها است که با یک سرویس دوره‌ای، کاملا قابل حل است. ولی اگر پایه‌ها تنظیم و تراز باشند، برای عیب یابی نیاز به کمک یک تکنسین فنی دارید.

لباسشویی

علت حركت كردن ماشين لباسشویی چیست؟

گاهی اوقات مشاهده می‌شود که ماشین لباسشویی هنگام کار کردن، از سر جای خود حرکت می‌کند. این امر به دلیل سفت نبودن پیچ‌های پایه ماشین لباسشویی اتفاق می‌افتد. اگر پایه‌های ماشین لباسشویی به‌خوبی سفت شوند، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

جمع بندی

لرزش و حرکت عموما در تمام برند های ماشین لباسشویی یکسان است و برای جلوگیری از خرابی بیشتر دستگاه بهتر است هرچه زودتر برای رفع مشکل اقدام کنید.

اگر لرزش هنگام خشک کردن دستگاه باشد، فقط باید پایه‌ها تنظیم و تراز شود. اما اگر این لرزش با صداهای زیاد و عجیبی از دستگاه همراه باشد، نیازمند بررسی دقیق‌تر دستگاه است.

محل نصب لباسشویی یکی از موارد مهم در جلوگیری از لرزش و افزایش طول عمر دستگاه است بهتر از از کفپوش‌های مناسب در محل نصب لباسشویی استفاده کنید.

استفاده از پدهای ضربه گیر در زیر یا اطراف دستگاه می‌تواند تا حدی لرزش و تکان خوردن دستگاه را کنترل کند.

در پایان اگر تمامی موارد های بالا را بررسی کردید و مشکل رفع نشد، کافیست از طریق سایت و یا شماره 1604 با کاردون در ارتباط باشید. ما تا برطرف شدن مشکل دستگاه همراه شما هستیم.

سوالات متداول

بله تراز نبودن دستگاه یکی از دلایل شایع هنگام خشک کردن است.

پیچ ترنسلیت یا پیچ حمل و نقل حتما بعد از نصب دستگاه باید باز شود در غیر این صورت سبب حرکت و لرزش دستگاه می شود.

بله بار باید به اندازه متعادل در دستگاه پخش شود و در صورت عدم تعادل سبب لرزش و حرکت می شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها