لوگوی کاردون

طرز استفاده از مایکروفر ال جی

How to use LG microwave
فهرست محتوا

طرز کار مایکروفر ال جی

امواج مایکروویو نوعی انرژی مشابه امواج رادیویی و تلویزیونی و نور معمولی روز هستند. به طور معمول، امواج مایکروویو هنگام حرکت در جو، به سمت بیرون پخش و بدون تأثیر ناپدید می‌شوند. اما اجاق‌های مایکروفر دارای یک مگنترون هستند که برای استفاده هدفمند از انرژی مایکروویو طراحی شده است. الکتریسیته‌ای که به لوله موج‌بر مگنترون می‌رسد، برای ایجاد انرژی مورد نیاز برای پخت و پز استفاده می‌شود.
این امواج مایکروویو از طریق منافذ داخل فر وارد محل پخت و پز می‌گردند. یک سینی گردان یا سینی معمولی نیز در وسط مایکروفر ال جی قرار دارد. مایکروویوها نمی‌توانند از دیواره‌های فلزی اجاق عبور کنند، اما می‌توانند به ظروفی مانند شیشه، چینی و کاغذ نفوذ کنند. یعنی ظروفی که برای پخت و پز در مایکروفر قابل استفاده شناخته شده‌اند. مایکروویوها در واقع ظروف پخت و پز را گرم نمی‌کنند، اگرچه ظروف پخت و پز در نهایت از گرمای تولیدشده توسط غذا، داغ خواهند شد.

محل مناسب قرار دادن مایکروفر ال جی

The right place to put the LG microwave

مایکروفر ال جی را می‌توانید در هر کجای آشپزخانه که دلخواه شما باشد، قرار دهید. اما توجه به چند نکته در این باره ضروری خواهد بود. طرز کار با مایکروفر ال جی در صورت تعیین جای مناسب برای آن، آسان‌تر می‌شود. اولاً محل قرارگیری مایکروفر ال جی باید تراز یعنی صاف باشد. همچنین ارتفاع آن مکان نسبت به کف زمین آشپزخانه باید بیش از 85 سانتی‌متر باشد. همچنین مطمئن شوید که فضای کافی حداقل 20 سانتی‌متر در بالا و 10 سانتی‌متر در قسمت عقب برای تهویه مطبوع مایکروفر وجود داشته باشد.
قسمت جلویی مایکروفر نیز باید حداقل 8 سانتی‌متر از لبه سطح، فاصله داشته باشد تا از واژگونی احتمالی آن جلوگیری شود. یک خروجی اگزوز نیز در بالای مایکروفر ال جی یا کنار آن قرار دارد که مسدود کردن آن می‌تواند به مایکروفر آسیب برساند.
مایکروفر ال جی خود را به یک پریز معمولی خانگی وصل کنید. اگر هم مجبور شدید از سیار استفاده کنید، حتماً باید نوع قدرتمند آن باشد که بتواند برق مورد نیاز مایکروفر را تأمین کند. مطمئن شوید که مایکروفر ال جی شما تنها وسیله متصل به پریز باشد. اگر هم مایکروفر شما به درستی کار نمی‌کند، آن را از پریز برق جدا و دوباره آن را وصل نمایید.

کاربرد دکمه‌های Start و Quick Start

مایکروفر ال جی با انتخاب برنامه Quick Start می‌تواند بیشترین توان خود را در حالت مایکرو و به مدت 30 ثانیه به کار گیرد. با هر بار فشردن دکمه START نیز می‌توان 30 ثانیه به این تایم اضافه کرد.

کاربرد دکمه Clear/ Stop

مواقعی وجود دارد که باید مایکروفر ال جی خود را ریست نمایید. گاهی اوقات، دستگاه به درستی کار نمی‌کند و تنظیم مجدد می‌تواند این مشکل را حل نماید. تنظیم مجدد، برد کنترل را پاک می‌کند و احتمالاً یک مایکروفر به هم ریخته را فعال خواهد کرد.
راه‌های زیادی برای تنظیم مجدد مایکروفر ال جی وجود دارد. این راه‌ها شامل تنظیم مجدد برنامه، تنظیم مجدد حسگر، تنظیم مجدد درب و تنظیم مجدد سخت یا هارد ریست است. نوع ریستی که انجام می‌دهید بستگی به مشکلی دارد که با آن مواجه هستید. دکمه Clear/ Stop نیز یک نوع از ریست دستگاه است که تمامی عملکردها را متوقف می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا دستور جدید را وارد کنید.

در واقع یکی از نکات طرز کار با مایکروفر ال جی این‌ است که این مایکروفرها دکمه هارد ریست ندارند. دکمه توقف یا پاک کردن نیز فقط برنامه را بازنشانی می‌کند. برای بازنشانی کامل باید دستگاه را از برق بکشید و بعد از 15 ثانیه توقف، دوباره وصل کنید.

پخت ترکیبی در مایکروفر ال جی (Combination)

مایکروفر شما دارای ویژگی پخت ترکیبی است که به شما امکان می‌دهد غذا را با المنت و امواج مایکروویو به طور هم‌زمان یا متناوب بپزید. ویژگی پخت ترکیبی به طور کلی به این معنا است که زمان کمتری برای پختن غذای شما نیاز خواهد بود. به این ترتیب که المنت گرمایشی مایکروفر ال جی، سطح غذا را کباب می‌کند، در حالی که مایکروویو، داخل آن غذا را می‌پزد. علاوه بر این، با وجود پخت ترکیبی در مایکروفر ال جی لازم نیست دستگاه خود را از قبل گرم کنید.

یخ زدایی در مایکروفر ال جی (Defrost)

مایکروفر ال جی شما دارای چهار تنظیم یخ زدایی برای گوشت، مرغ، ماهی و نان است. زیرا هر ماده غذایی به تنظیمات قدرت یخ زدایی متفاوتی نیاز دارد. شما می‌توانید با فشار مکرر کلید AUTO DEFROST تنظیمات موردنظر را انتخاب کنید.
دما و چگالی غذاهای یخ زده، متفاوت هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم نوع غذا را قبل از شروع یخ زدایی بررسی نمایید. حتماً به مفاصل بزرگ گوشت و مرغ توجه ویژه‌ای داشته باشید. برخی از غذاها نباید قبل از پختن، کاملاً آب شوند. برای مثال ماهی آن‌قدر سریع پخته می‌شود که گاهی اوقات باید در حالی که هنوز کمی یخ زده است، شروع به پختن آن کنید.

برنامه سرخ کن و کاربردهای آن

Fryer program and its applications

شما می‌توانید از غذاهای سرخ شده ترد با برنامه سرخ کن مایکروفر ال جی لذت ببرید، بدون اینکه نگران آسیب زدن روغن زیاد به سلامتی خود باشید. به این دلیل که برنامه سرخ کن در اجاق‌های مایکروفر ال جی به شما امکان می‌دهد غذا را با حداقل استفاده از روغن آماده کنید. بنابراین می‌توانید بدون احساس ترس برای سلامتی خود سمبوسه، پاکورا و سیب‌زمینی سرخ کرده درست کنید.
طرز کار با مایکروفر ال جی و سرخ کن آن به این شکل است که باید ابتدا یک ظرف مخصوص مایکروفر را کمی روغن‌مالی کنید. سپس غذای مورد نظر خود را درون آن قرار دهید. در مرحله بعد باید ظرف را درون مایکروفر بگذارید و دکمه سرخ کن را انتخاب کنید. بعد از مدتی غذای شما سرخ می‌شود و تقریباً همان طعم خوب سرخ کردن با روغن زیاد و روی اجاق‌گاز معمولی را خواهد داشت.

گرم کردن غذا با حالت Micro

حالت ماکرو Micro جهت پختن و داغ کردن غذا توسط امواج مایکروویو استفاده می‌شود. تمامی مایکروفرهای ال جی چندین توان مختلف دارند. برنامه مایکرو می‌تواند مایکروفر را به مدت 30 ثانیه و با حداکثر توان به کار اندازد. جهت فعال کردن برنامه مایکرو، باید کلید مایکرو را انتخاب کنید. سپس توان و زمان مورد نظر را انتخاب نمایید و دکمه Start را فشار دهید. با برنامه گرم کردن مایکرو می‌توانید غذای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن گرم کنید.

بخار پز کردن غذا در مایکروفر ال جی (Steam Chef)

آب پز کردن سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و بخارپز کردن سبزیجات در مایکروفر ال جی آسان است. زیرا مایکروفر ال جی با لوازم جانبی منحصر به فرد فولاد ضدزنگ عرضه می‌شود که به تولید بخار برای پخت غذا به روشی سالم و خوشمزه کمک می‌کنند. گنبد بخار و Multi Cook Tawa به پختن غذای ترد در زمان کمتر کمک زیادی خواهد کرد.

پیش گرم کردن (Preheat)

اکثر دستورالعمل‌های پخت، به فرآیند پیش گرم کردن مایکروفر نیاز دارند که یک مرحله بسیار مهم در پخت آن‌ها است. غذاهایی مانند کیک یا پیتزا باید از همان ابتدا در یک محیط داغ قرار بگیرند تا به بهترین شکل ممکن پخته شوند. طرز کار با مایکروفر ال جی معمولاً به این‌گونه است که حدود 5 دقیقه طول می‌کشد تا کاملاً گرم شود. در این فرصت می‌توانید منتظر بمانید یا به کارهای دیگر خود برسید.

تمیز کردن مایکروفر ال جی

LG microwave cleaning

در کنار یادگیری طرز کار با مایکروفر ال جی باید نحوه تمیز کردن آن را هم بیاموزید. تمیز کردن مایکروفر ال جی یک کار ضروری است تا از ورود خرده غذاها به اجزای داخلی دستگاه جلوگیری شود. کار با مایکروفر ال جی در صورت تمیز بودن آن، بسیار آسان‌تر خواهد بود. برای تمیز نگه داشتن مایکروفر ال جی کافی است نکات زیر را انجام دهید.

۱) داخل مایکروفر را تمیز نگه دارید.

پاشیدن مواد غذایی و مایعات موجب می‌شود آنها به دیواره‌های مایکروفر و بین درزگیر و سطح درب بچسبند. بنابراین بهتر است مواد غذایی یا مایعاتی که سرریز می‌شوند را فوراً و با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این سرریزها و خرده نان‌ها، انرژی مایکروویو را جذب و زمان پخت غذا را طولانی‌تر می‌نمایند.
از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن خرده‌هایی که بین در و چارچوب قرار می‌گیرند، استفاده کنید. تمیز نگه داشتن این ناحیه برای اطمینان از مهر و موم محکم، مهم است. لکه‌های چرب را نیز با یک پارچه صابونی پاک کنید، سپس بشویید و خشک نمایید. اما هرگز از شوینده‌های خشن یا پاک‌کننده‌های ساینده استفاده نکنید. سینی دستگاه را هم می‌توان با دست یا درون ماشین ظرفشویی شست.

۲) بیرون مایکروفر را تمیز نگه دارید.

قسمت بیرونی فر را هم با پاک‌کننده چندمنظوره تمیز کنید و با یک پارچه نرم یا حوله کاغذی، خشک نمایید. برای جلوگیری از آسیب به قسمت‌های عملیاتی داخل مایکروفر، نباید اجازه داد آب به داخل منافذ تهویه آن نفوذ نماید. برای تمیز کردن پانل کنترل، درب را باز کنید تا از روشن نشدن تصادفی مایکروفر جلوگیری شود. همچنین بعد از پارچه مرطوب، آن را بلافاصله با یک پارچه خشک کنید. پس از تمیز کردن مایکروفر ال جی باید دکمه STOP/CLEAR را فشار دهید.

۳) بخار زدایی و مهر و موم درب

اگر بخار در داخل یا بیرون درب مایکروفر جمع شده است، آن‌ را با یک پارچه نرم پاک کنید. این کار ممکن است زمانی رخ دهد که اجاق مایکروفر در شرایط رطوبت بالا کار می‌کند و به هیچ وجه نشان‌دهنده نقص دستگاه نیست.
از نکات مهم طرز کار با مایکروفر ال جی این است که درب آن بدون هیچ مشکلی باید کاملا بسته شود تا دستگاه شروع به کار کند. بنابراین درب مایکروفر ال جی و مهر و موم آن نیز باید تمیز نگه داشته شوند. برای این کار فقط از آب گرم و صابون استفاده کنید، سپس آن را بشویید و کاملاً خشک کنید. از مواد ساینده مانند پودرهای تمیزکننده یا لنت‌های فولادی و پلاستیکی استفاده نکنید. نگهداری قطعات فلزی آسان‌تر خواهد بود، اگر به طور مکرر با یک پارچه مرطوب تمیز شوند. برای انجام تعمیرات ماکروفر خود می توانید از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

4) دکمه بو زدایی یا EZ clean

از برنامه بوزدایی برای از بین بردن بوی بد داخل مایکروفر استفاده می‌شود. شما می‌توانید بعد از زدن دکمه بوزدایی و فشردن دکمه اینتر، کلید استارت را بزنید و کار را آغاز کنید.

طرز استفاده از مایکروفر ال جی قدیمی

استفاده از مایکروفر ال جی قدیمی، با وجود تنوع مدل‌ها، تا حد زیادی مشابه است. در ادامه، به طور کلی با مراحل و تنظیمات مایکروفر های قدیمی ال جی آشنا می‌شوید.

شناخت دکمه‌های مایکروفر:

  • دکمه روشن/خاموش (Power): برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می‌شود.
  • دکمه تنظیم زمان (Time): برای تنظیم مدت زمان پخت یا گرم کردن غذا استفاده می‌شود.
  • دکمه تنظیم توان (Power Level): برای تنظیم سطح توان مایکروفر (معمولاً بین 100 تا 10 وات) استفاده می‌شود.
  • دکمه شروع (Start): برای شروع فرآیند پخت یا گرم کردن غذا استفاده می‌شود.
  • دکمه توقف/لغو (Stop/Cancel): برای متوقف کردن فرآیند پخت یا گرم کردن در هر زمان استفاده می‌شود.
  • دکمه یخ زدایی (Defrost): برای یخ زدایی از مواد غذایی منجمد استفاده می‌شود.
  • دکمه گریل (Grill): برای پخت و پز با استفاده از المنت گریل استفاده می‌شود.
  • دکمه پخت ترکیبی (Microwave/Grill): برای پخت ترکیبی با استفاده از مایکروفر و المنت گریل استفاده می‌شود.
  • دکمه تنظیمات (Settings): برای دسترسی به تنظیمات مختلف مانند ساعت، زبان، قفل کودک و غیره استفاده می‌شود.

کانوکشن و کارایی آن

از حالت کانوکشن برای گرم کردن دستگاه و پخت کیک، شیرینی و پیتزا در مایکروفر استفاده می‌شود. با فعال کردن برنامه کانوکشن باید دما را انتخاب کنید که بین 100 تا 250 درجه سانتی‌گراد است. سپس زمان را تعیین کنید و دکمه Start را فشار دهید.
اگر می‌خواهید کانوکشن را برای پیش گرمایش استفاده کنید، نباید زمان را مشخص نمایید. از حالت پیش گرم کردن مایکروفر ال جی برای پخت کیک، شیرینی و پیتزا استفاده می‌شود. کانوکشن دستگاه بعد از رسیدن دمای داخل مایکروفر به درجه مورد نظر، زنگ خواهد زد.

افزایش طول عمر مایکروفر ال جی

Extending the life of the LG microwave oven

مایکروفر ال جی می‌تواند بر اساس میزان استفاده شما بین 7 تا 10 سال دوام بیاورد. اما اگر روی تعمیر و نگهداری منظم مایکروفر خود سرمایه‌گذاری کنید، دوام بیشتری خواهد داشت و عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با انجام مراحل ساده زیر و حفظ یک برنامه خوب سرویس، عمر مایکروفر ال جی خود را افزایش دهید.
۱. دستگاه را پس از هر بار استفاده و به طور منظم تمیز نگه دارید.
۲. از ظروف مناسب مانند ظروف شیشه‌ای قابل استفاده در مایکروفر استفاده کنید.
۳. از زمان‌های پخت از قبل برنامه‌ریزی شده استفاده نمایید، زیرا آن‌ها از مایکروفر به طور مؤثرتری استفاده می‌کنند.
۴. هرگز از محدوده و ظرفیت وزنی دستگاه خود فراتر نروید.
۵. از مایکروفر ال جی خود در برابر نوسانات الکتریکی محافظت کنید.
۶. یک برنامه سرویس دوره‌ای برای مایکروفر خود داشته باشید.
۷. هر گونه آسیب مایکروفر را به سرعت تعمیر کنید.

گرم نگه داشتن غذا در مایکروفر ال جی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سرو غذای زیاد، می‌تواند اطمینان از گرم ماندن همه آن‌ها باشد. شاید تعجب کنید که گرم نگه داشتن غذای اصلی تا زمان خوردن آن، با مایکروفر ال جی امکان‌پذیر است. حاضر کردن تمام غذا در زمان سرو، کاری مشکل است. اما می‌توانید آن‌ها را زودتر آماده کنید و تا زمان خوردن گرم نگه دارید.
برای گرم نگاه داشتن غذا در مایکروفر ال جی کافی است تا آن را روی درجه کم تنظیم کنید. سپس ظروف غذای خود را داخل آن بگذارید و درب دستگاه را ببندید. گرما درون مایکروفر باقی می‌ماند و غذاهای شما نیز موقع چیدن سفره داغ خواهند بود.

فعال کردن قفل کودک مایکروفر ال جی

قفل کودک می‌تواند مایکروفر ال جی را از دست‌کاری کودکان محافظت کند. طرز کار با مایکروفر ال جی برای قفل کردن آن بدین صورت است که باید دکمه Stop/Clear را به مدت 3 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. سپس نماد قفل روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و صدای ملودی آن پخش خواهد شد. برای باز کردن قفل دستگاه نیز دکمه Stop/Clear را به مدت 3 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. سپس علامت باز شدن قفل، روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

روشن کردن چراغ داخل مایکروفر ال جی

Turn on the light inside the LG microwave

چراغ داخل مایکروفر ال جی شما به طرز شگفت‌آوری اهمیت دارد. از آنجایی که مایکروفر فقط می‌تواند به صورت درب بسته کار کند، این چراغ تنها راه شما برای بررسی وضعیت پخت غذا محسوب می‌گردد. در بسیاری از موارد، نور برای تشخیص زمانی که غذا تمام می‌شود، ضروری است، مانند زمانی که غذا شروع به جوشیدن می‌کند.

به طور کلی، چراغ داخل مایکروفر ال جی شما باید زمان کار کردن دستگاه روشن شود. هنگامی هم که مایکروفر خاموش است و شما درب آن را می‌بندید، چراغ آن هم باید به طور خودکار خاموش شود. همچنین با استفاده از دکمه روی دستگاه می‌توانید نسبت به خاموش و روشن کردن چراغ داخل مایکروفر ال جی اقدام کنید.

سوالات متداول

در این پخت از ترکیب پخت با امواج مایکرو و المنت گرمایشی استفاده می‌شود تا هم غذا سریع‌تر بپزد و کیفیت پخت هم بالاتر برود.

برنامه مایکرو به معنای استفاده از امواج مایکرو است که در توان‌های مختلف به کار گرفته می‌شود و برای گرم کردن، یخ‌زدایی یا پخت به کار می‌رود.

  • دکمه‌های تنظیم زمان: برای افزایش یا کاهش زمان پخت یا گرم کردن به صورت دلخواه یا با استفاده از تنظیمات سریع (مانند 30 ثانیه) استفاده می‌شود.
  • دکمه‌های تنظیم توان: برای افزایش یا کاهش سطح توان مایکروفر به صورت دلخواه یا با استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده (مانند پخت کم، متوسط ​​و بالا) استفاده می‌شود.
  • دکمه‌های برنامه‌های پخت: برای انتخاب برنامه‌های پخت و پز خودکار مانند پخت پلو، گرم کردن غذا، یخ زدایی، پخت مرغ، پخت سیب زمینی و غیره استفاده می‌شود.
  • دکمه تنظیمات: برای دسترسی به تنظیمات مختلف مانند ساعت، زبان، قفل کودک، برنامه‌ریزی پخت و پز، صدای بوق و غیره استفاده می‌شود.

برای گرم کردن غذای خود در مایکروفر ال جی، ابتدا آن را در ظرف مناسب قرار دهید و درب ظرف را کمی باز کنید. سپس، با استفاده از دکمه‌های تنظیم زمان، زمان گرم کردن دلخواه را انتخاب کنید (30 ثانیه تا 1 دقیقه برای شروع مناسب است).

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سپیده
8 ماه قبل

روی حالت ماکرو غذا گرم نمی شود .ماکروفر نو می باشد.علت چیست