لوگوی کاردون

گریل در مایکروفر چیست؟

What is the grill in the microwave
فهرست محتوا

داشتن یک اجاق مایکروفر در آشپزخانه می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر و همچنین هیجان‌انگیزتر کند. این دستگاه یک گزینه عالی برای دستیابی به غذاهای سریع، آسان، خوشمزه و حتی سالم است. عملکرد گریل در مایکروفر یکی از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این اجاق‌های همه‌کاره به شمار می‌رود. این عملکرد نه‌تنها غذای شما را یخ‌زدایی و گرم می‌کند بلکه آن را برشته‌تر و خوشمزه‌تر می‌کند تا از پخت و پز روزانه خود لذت بیشتری ببرید.
در این راهنمای وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون، نحوه عملکرد گریل مایکروفر و عواملی را که هنگام کار با آن باید در نظر بگیرید، خواهید آموخت. همچنین شما را با آنچه می‌توانید با استفاده از عملکرد گریل در مایکروویو بپزید، آشنا خواهیم کرد.

گریل مایکروویو چیست؟

What is a microwave grill

اجاق مایکروفر با عملکرد گریل شبیه به یک اجاق مایکروفر معمولی است که از گزینه‌های گرم کردن مجدد و پخت و پز برخوردار است. با این تفاوت که مجهز به کویل‌های حرارتی ویژه‌ای است که وظیفه کباب کردن، برشته کردن و سرخ کردن غذا را بر عهده دارند. بدین ترتیب، غذای شما می‌تواند برشته و ترد از درون مایکروفر بیرون آید.
برای اطمینان از بهترین نتایج از ترکیب گریل مایکروویو خود، باید مطمئن شوید که از تنظیمات صحیح و لوازم جانبی شامل قفسه گریل استفاده می‌کنید. این قفسه به شما امکان می‌دهد غذا را به المنت گرمایشی نزدیک‌تر کنید و علائم برشته خوش‌طعم و خوشمزه را روی آن ایجاد کنید. اگر از طرفداران مرغ سوخاری، نان تست و کباب برشته هستید، استفاده از عملکرد گریل در مایکروفر یک انتخاب ایده‌آل برای شما خواهد بود.

روش کار کردن گریل مایکروویو چیست؟

گریل مایکروفر با ایجاد محیطی شبیه به کباب‌پز در فضای باز کار می‌کند. بنابراین وقتی غذای خود را روی قفسه گریل می‌گذارید، سطح آن خوش‌رنگ و برشته می‌شود. این در حالی است که داخل آن به آرامی و به صورت یکنواخت پخته خواهد شد.
در واقع، مایکروفر با عملکرد گریل، یک المنت گرمایشی در داخل خود دارد. این المنت می‌تواند گرما را طوری ساطع کند تا محیط پخت و پز را در مایکروفر به کباب کردن در فضای باز شبیه‌سازی کند. قفسه‌های گریل نیز به شما این امکان را می‌دهند که مواد غذایی خود را به این المنت گرم‌کننده نزدیک‌تر کنید تا برشته‌تر و خوش‌طعم شود.

کاربرد گریل در مایکروفر

استفاده از گریل به شما این امکان را می‌دهد که تقریبا برای کل خانواده و مهمانان غذا بپزید. شما با عملکرد گریل در مایکروفر می‌توانید انواع غذاهای کباب کردنی مانند کوبیده، جوجه‌کباب، ماهی، سبزیجات و انواع گوشت قرمز و سفید را با نتایج خوشمزه آماده کنید.
قفسه گریل و المنت گرمایش آن به شما امکان می‌دهد تا بافت‌هایی خوش‌رنگ و پوسته‌هایی ترد را روی غذا ایجاد کنید. همچنین این عملکرد برای برشته کردن انواع نان با سرعت بسیار بالا نیز کاربرد دارد. در عین حال، می‌توانید پنیر پیتزا را روی ظروف غذاهایی مانند هات‌داگ و پیتزا ذوب کنید.
به طور کلی، عملکرد گریل در مایکروفر برای ترد کردن و سرخ کردن غذاها کاربرد دارد. بنابراین از آن برای تهیه نان تست یا ساندویچ برشته، ذوب پنیر روی لازانیا، درست کردن استیک‌های قارچ خوشمزه و غیره استفاده کنید.

علامت گریل در مایکروفر

عملکردهای پخت و پز مایکروفر از طریق نمادها و علائم در پانل جلویی نمایش داده می‌شوند. درک این نمادها نه‌تنها برای پخت و پز موفقیت‌آمیز مهم است، بلکه برای خوب نگه داشتن مایکروفر نیز اهمیت دارد. استفاده نادرست از آن‌ها می‌تواند باعث خراب شدن غذا یا حتی خرابی مایکروفر شود. در ادامه به مهم‌ترین علائم گریل در مایکروفر اشاره خواهیم کرد.

۱. علامت گریل

نماد گریل معمولا شبیه به یک خط زیگزاگ در بالای یک مربع است. همچنین ممکن است تنظیمات نیم گریل وجود داشته باشد، به این معنی که فقط یک بخش از المنت گرمایش گریل داغ می‌شود. برای اینکه به یکنواختی پخت و پز برسید، باید غذا را در نقطه مرکزی حرارت قرار دهید.

۲. علامت گریل و المنت پایینی

علامت روشن بودن گرمایش المنت پایین به همراه گریل نیز شبیه به نماد گریل (یک خط زیگزاگ در بالای یک مربع) به علاوه یک خط مستقیم در پایین مربع است. این عملکرد ترکیبی را می‌توان برای پختن پای کیک و پیتزا ترد استفاده کرد.

۳. علامت گریل و فن

روشن بودن فن در زمان استفاده از عملکرد گریل در مایکروفر با نماد یک خط زیگزاگی در بالای مربع به‌علاوه نماد فن در وسط آن نمایش داده می‌شود. در این حالت که غذا توسط گریل از بالا برشته می‌شود، فن نیز گرما را پخش می‌کند. بدین ترتیب، المنت گرمایش گریل وارد چرخه روشن و خاموش (آن و آف) می‌شود تا تنظیم دما را حفظ کند. این روش ترکیبی، برای گریل کردن گوشت و مرغ بسیار مناسب خواهد بود.

علامت گریل در مایکروفر ال جی

Use of grill in microwave oven

مایکروفرهای نسل جدید ال جی و مخصوصا سولاردام‌ها از ویژگی گریل نیز برخوردار هستند. با ویژگی جدید گریل در مایکروفر ال جی می‌توانید غذا را به صورت مغزپخت، کبابی شده و در عین حال برشته تحویل بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند دکمه را فشار دهید تا غذایتان خوشمزه و ترد تحویل داده شود. استفاده از ویژگی گریل کردن در مایکروفر ال جی یا دکمه‌ای به علامت یک خط زیگزاگی در بالای یک مربع صورت می‌گیرد.
۱. غذا را روی سینی مخصوص گریل قرار دهید و درون مایکروفر ال جی بگذارید.
۲. دکمه گریل را فشار دهید.
۳. نوع غذا را با فشردن فلش‌های چپ یا راست انتخاب کنید و سپس روی گزینه مورد نظر OK کنید. یا فلش‌های چپ یا راست را برای انتخاب زمان و حرارت پخت فشار دهید و سپس OK کنید.
۴. درنهایت، برای شروع چرخه گریل باید دکمه شروع یا START را بزنید. در صورت نیاز باید غذا را در نیمه زمان پخت پشت و رو کنید.

علامت گریل در مایکروفر سامسونگ

مایکروفرهای جدید سامسونگ فقط یک اجاق معمولی نیستند و از ویژگی‌های کانوکشن و گریل هم برخوردار هستند. ویژگی جدید گریل در مایکروفر سامسونگ مطمئنا شما را شگفت‌زده خواهد کرد، زیرا غذا را هم‌زمان کبابی و برشته می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که چند دکمه را فشار دهید تا غذایتان خوشمزه و ترد تحویل داده شود. برای به کار گیری این ویژگی باید از چرخه پخت خودکار در مایکروفر سامسونگ یا دکمه گریل با علامت یک خط زیگزاگی در بالای یک مربع استفاده کنید.
۱. درب مایکروفر را باز کنید، غذا را روی بشقاب مخصوص فر قرار دهید و سپس درب را ببندید.
۲. دکمه گریل را فشار دهید. در صورت نبودن این دکمه باید گزینه پخت خودکار را انتخاب کنید و فلش‌های چپ یا راست را فشار دهید تا پخت خودکار گریل انتخاب شود.
۳. برای انتخاب نوع غذا (به عنوان مثال بال مرغ) باید فلش‌های چپ یا راست را فشار دهید و سپس روی گزینه مورد نظر OK کنید.
۴. فلش‌های چپ یا راست را برای انتخاب اندازه سرویس فشار دهید و سپس OK را فشار دهید.
۵. درنهایت، برای شروع چرخه گریل باید دکمه START را فشار دهید. در صورت نیاز باید غذا را در حالت نیمه پخت برگردانید.

نحوه‌ استفاده از گریل مایکروفر

How to use the microwave grill

مایکروفرهای دارای عملکرد گریل وسایل نسبتا جدیدتری هستند، بنابراین جای تعجب نیست که برای استفاده از این عملکرد در دستگاه خود به دنبال راهنمایی باشید. برخی از جزئیات، مانند تنظیمات و قابلیت‌های خاص، بر اساس هر برند متفاوت هستند. اما روند کلی پخت غذاهای مورد علاقه‌تان و گریل کردن آن‌ها اساسا یکسان خواهد بود. در اینجا، روش گریل کردن گوشت با مایکروفر را به عنوان مثال توضیح خواهیم داد.

۱. آماده‌سازی گوشت برای گریل

گوشت را مانند کباب در فضای باز، برش دهید. شما می‌توانید استیک، تکه‌های گوشت، همبرگر، هات‌داگ و فیله ماهی را به راحتی در مایکروفر گریل کنید. فقط کافی است گوشت کبابی را همانطور که معمولا دوست دارید، یعنی ترش کردن و در مواد مختلف خواباندن (هر روشی که مطابق با دستور پخت شما است)، آماده کنید.

۲. قرار دادن گوشت در مایکروفر

تکه‌های بزرگ گوشت را مستقیما روی قفسه گریل در مایکروفر قرار دهید. تکه‌های کوچک‌تر گوشت را هم ابتدا در یک ظرف پخت قرار دهید و سپس ظرف را روی توری گریل بگذارید. سپس قفسه مخصوص گریل را در مایکروفر و درست زیر المنت گرمایش قرار دهید. یک صفحه ضد حرارت را زیر قفسه بگذارید تا چکه‌های روغن گرفته شوند و سپس درب آن را ببندید. لازم نیست روی گوشت را بپوشانید.

۳. گریل کردن گوشت در مایکروفر

حالا گوشت آماده گریل شدن است. ابتدا گزینه گریل (Grill) را انتخاب کنید و سپس تایمر را تنظیم نمایید و دکمه شروع (Start) را فشار دهید. تنظیم قدرت یا وات مایکروفر و زمان طبخ، بستگی به نوع گوشتی دارد که می‌پزید و اینکه ضخامت آن چقدر است. بنابراین برای جزئیات بیشتر در این رابطه، حتما به دفترچه راهنمای مایکروفر خود مراجعه کنید.
در نیمه‌های زمان گریل کردن، قفسه را با دستکش فر بیرون بیاورید و گوشت‌ها را برگردانید. در حین انجام این کار حتما مراقب فضای بیرونی و دریچه‌های مایکروفر باشید، زیرا بسیار داغ می‌شوند. همیشه بعد از گریل کردن غذا، داخل مایکروفر خود را به دقت پاک کنید.

تفاوت گریل با کانوکشن در چیست؟

What is the difference between grill and convection

انتقال حرارت در کانوکشن در امتداد مرز جسم جامد و محیط اطراف آن صورت می‌گیرد. این نوع انتقال حرارت تنها زمانی اتفاق می‌افتد که دمای محیط یکسان باشد. جهت حرکت گرما نیز به دمای غذا و محیط سیال اطراف آن بستگی دارد. در بسیاری از مایکروفرها، از فن برای ایجاد جریان بیشتر گرما روی غذا و دیواره‌های اطراف آن استفاده می‌شود. با دمیدن این هوا، غذا سریع‌تر پخته خواهد شد و حرارت سریع‌تر منتقل می‌شود.
بنابراین کانوکشن به حرکت هوای گرم در محیط مایکروفر گفته می‌شود که گرما را بین دو جسم با دماهای مختلف (غذا و فضای مایکروفر) انتقال می‌دهد. اما در روش گریل، از یک یا چند المنت برای گرم کردن مستقیم غذا استفاده می‌شود. همرفت فرآیند انتقال حرارت جریان هوا در داخل کوره است. درنتیجه، دمای مایکروفر در تمام فضای بسته به صورت یکنواخت پخش می‌شود و غذا از هر طرف به طور مساوی گرم می‌گردد. بنابراین در روش گریل در مایکروفر از حرارت بسیار گرم، خشک و مستقیم استفاده می‌شود و معمولا غذا نزدیک به منبع گرمایش قرار می‌گیرد.
درنهایت، روش کانوکشن به یک غذای آبدار و بدون برشتگی ظاهری می‌انجامد. در حالی که با روش گریل کردن می‌توانید غذایی برشته و ترد به دست آورید.

چگونه بهترین مایکروفر با گریل را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید مایکروفر با عملکرد گریل باید چند نکته مهم زیر را در نظر داشته باشید.

۱) اندازه

مایکروفر با اندازه مناسب را بیابید تا نیازهای غذایی شما را برآورده کند و در فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید، کاملا مناسب باشد.

۲) وات

هرچه وات بالاتری را انتخاب کنید، غذای شما سریع‌تر و یکنواخت‌تر پخته می‌شود.

۳) کباب کردن

اجاق مایکروویو گریل شما باید بتواند غذاهای غلیظ را به طور یکنواخت بپزد.

۴) گرمایش کوارتز

این عملکرد برای کباب کردن سریع و برشته شدن غذا ضروری است.

علت کار نکردن گریل مایکروویو چیست؟

می‌خواهید بدانید علت کار نکردن گریل مایکروویو چیست؟ خب این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. مثلا خرابی میکرو سوئیچ‌های درب مایکروفر، دیود ولتاژ بالا، مگنترون، فیوز یا محافظ حرارتی، خازن یا ترانسفورماتور ولتاژ بالا، برد اصلی و غیره می‌توانند عوامل اصلی باشند. همچنین خرابی المنت‌های گرمایشی مخصوص گریل نیز از مهم‌ترین دلایل رایج کار نکردن گریل مایکروویو است.

در صورت خرابی گریل مایکروفر چه باید کرد؟

اگر گریل مایکروفر شما به هر دلیلی کار نمی‌کند، توصیه اکید ما این است که خودتان اقدام به عیب‌یابی و تعمیر ماکروفر نکنید. مایکروفر یک وسیله برقی با ولتاژ بالا است که حتی پس از کشیدن برق هم امکان برق‌گرفتگی دارد. زیرا ترانسفورماتور مقدار زیادی برق را در خود ذخیره می‌کند. همچنین مایکروفر یک محصول برقی کاملا پیچیده و تخصصی است که عیب‌یابی و تعمیر آن فقط از عهده تکنسین‌های متخصص در این حوزه برمی‌آید.
بنابراین توصیه ما به شما این است که پس از خرابی محصول، با تعمیرات لوازم خانگی کاردون تماس بگیرید و مشکل خود را با ما مطرح کنید. تکنسین‌های کاردون بلافاصله به محل شما می‌آیند و مشکل عدم گریل را در مایکروفر مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر مشکل جزئی باشد آن را رفع می‌کنند، وگرنه در اسرع وقت با تهیه قطعات لازم برمی‌گردند و مایکروفر شما را تعمیر خواهند کرد.

سوالات متداول

گریل در مایکروفر وظیفه سرخ کردن، کباب‌کردن و برشته کردن غذا را برعهده دارد. المنت‌های گرمایی که در بالای مایکروفر قرار دارد، حرارت را به صورت مستقیم به غذا منتقل می‌کند. با گریل می‌توان روی غذا را برشته کرد؛ برای مثال می‌توان پنیر را روی پیتزا یا لازانیا ذوب کرد.

گریل در مایکروفر معمولا دکمه‌ای را مخصوص خود دارد که یا روی آن Gril نوشته شده است یا به صورت خط زیگزاگ در بالای مستطیل مشخص شده است. برای روشن کردن گریل مایکروفر کافیست این دکمه را فشار دهید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها